Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ja, Fjordkraft fornektar seg ikkje. Kjem med kjempetilbod utan å sei noko om varigheita. 14 dg etter inngått avtale kjem prisauken på 100%. Ikkje ring med igjen.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Vi ønsker så klart ikke at kunder skal føle de får for lite informasjon om avtalen en inngår. Ta gjerne kontakt med oss så vi kan gå nærmere inn på saken din. Ha en god dag :)
Det er åpenbart at de har som forretningside å forvirre folk som ikke vet bedre inn i dårlige avtaler. At de får holde på på denne måten er utrolig. Forsøker å selge på den en avtale som åpenbart er dyrere enn den jeg har med å si "det er en veldig bra avtale" Folk må bli flinkere til å bytte leverandør.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Veldig tris å lese at du sitter igjen med denne oppfatningen av Fjordkraft. Fjordkraft ønsker å hjelpe kundene sine til å forstå et nok så komplisert marked og har ikke et ønske om å forvirre kunder. For å gå nærmere inn på saken din, må du gjerne ta kontakt med oss :) Ha en god dag.
Ble fortalt at Forutsigbar 70 skulle være prisgunstig. Men når fakturaen lyder på spot x 2 så er dette regelrett ran. Rådgiver opplyste ikke om forholdet og konsekvensen. Så takk for meg på dette abonnementet.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Ettersom vi ikke kan se din sak her anbefaler vi deg at du tar kontakt med oss, så vi kan se nærmere på saken din :) Ha en god dag
Ikke opplevd noe problemer så langt. Positivt med en/samlet regning for strøm og nettleie, app`en er fin og oversiktlig for å følge med på pris, forbruk osv.
Hei! Tusen takk for din tilbakemelding. Kjekt å lese at du er fornøyd med oss :) Ha en god dag
Jeg synes jeg fra leverandøren ikke får noen nyttig informasjon.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Beklager for at du sitter igjen med denne opplevelsen av oss. Vi hjelper mer enn gjerne med å svare på spørsmål dersom det er noe du lurer på. Ha en god dag
Skjult "bruddgebyr" kr 1500 etter å ha vært kunde der i 14 mnd. Dårlig avtale, svak kundeservice. Møkkaselskap som ikke anbefales. Aldri mer!
Hei! Takk for din tilbakemelding. Beklager for at du sitter igjen med denne opplevelsen av oss. Når kan ikke vi se kundeforholdet ditt her eller saken din, så ta gjerne kontakt med oss. Bruddgebyr/binding/oppsigelse skal komme tydelig frem ved avtale inngåelse og stå i kontrakten. Ha en god dag
Mangler totalt bakkekontakt og tror dem kan bare øke alle sine avgiter og tillegg. Nå er det fan meg nok!
Hei! Takk for din tilbakemelding. Beklager for at du har denne opplevelsen av oss. Ta gjerne kontakt med oss så vi kan gå nærmere inn på din sak . Ha en god dag
Desember 2022 Godtok spott pris avtale, Feb.2023-Regning 10 tusenKroner "Jeg hadde ikke noen ny avtale?"
Hei! Takk for din tilbakemelding. Nå kan ikke vi ser kundeforholdet ditt her, anbefaler deg at du tar kontakt med oss så vi kan se nærmere på saken din. Ha en god dag
Er godt fornøyd. Har både hus og hytte hos Fjordkraft. Billig telefon også.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Dette var veldig kjekt å lese :) Ha en god dag.
Det negative: Ringte da jeg fikk nesten dobbel regning fra forrige måned og fikk beskjed fra kundeservice om at jeg hadde en avtale som hadde gjort det dårlig i flere måneder. Betalte da (som andre her påpeker) over tre ganger spotpris. Er smertefullt klar over at jeg må sjekke avtale, at målet er at de skal tjene penger osv, men de skryter jo ofte av å ville være de beste på pris. Kanskje de da ville ha tiltak som gjorde at vi betalte beste pris (siden jeg tydeligvis hadde en dårlig avtale). Dette var de veldig iherdige per telefon å rette opp i da jeg byttet selskap (merkelig det der). Sett på svarene de gir her inne der de sier at de gir tydelig beskjed mail, sms og via app om at prisene kan bli høyere. Så vidt jeg kan se er dette en vag mail om at prisene kanskje blir høyere etterfulgt av et lengere avsnitt der de forteller hvor flinke de er til å sette ned prisene. Stjernerangeringen på 2.2 syns jeg er veldig generøst. Det positive: De hadde iallefall vett nok til å skjønne at de skulle endre navnet på avtalen som het "garantert fornøyd"😂
Hei! Takk for din tilbakemelding. Strømavtalen du har hatt fungerer som sagt på den måten at vi foretar prissikringer i det finansielle strømmarkedet. Vi kjøper da strømmen frem i tid. Hensikten er ikke å slå spotprisen, men å tilby en mer forutsigbar strømpris, og dempe prissvingningene. Samtidig ser vi på forventet strømpris for perioden som kommer. Da vi sikret prisen for feks oktober, var prisforventningene høye. Når vi da fikk et kraftig fall i spotprisen grunnet mye nedbør, vind og andre faktorer som påvirker strømmarkedet, ble differansen mellom den variabel prisen vi kunne tilby og spotprisen unormalt stor. Den variable Avtalen endrer ikke pris like ofte som feks. spotprisen og gir deg mer stabile strømpriser. Dersom du ser tilbake på tidligere fakturaer du har mottatt, vil du se at du fikk mer ut av strømstøtten, siden din sikringspris lå godt under den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde. Dette gjorde at du betalte mindre for selve strømmen enn markedsprisen, men fikk like mye strømstøtte som noen med en spotpris under disse periodene. Strømstøtten som staten tildeler oss via netteieren er basert på den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde, ikke din avtalte pris. Dette er grunnen til at din faktura er så stor og du har fått mindre ut av strømstøtten i motsetning til tidligere perioder. Prisendringer sendes 30 dager før til kunder på min side og på epost eller sms, ut i fra hva som er valgt av kunde på min side. Ønsker deg en god dag.
Fjordkraft får deg inn med et lokkende tilbud, etter en stund gjør de om avtalen og legger på prisen. sikkert i håp om at man ikke skal merke det.
Hei! Takk for din tilbakemelding. I avtalene vår står det tydelig i vilkårene hvor lenge avtalen varer dersom det er en kampanje. På standard avtalene våre gjelder følgende vilkår "Fjordkraft kan etter denne avtale endre priselementene og avtalevilkårene med 30 dagers varsel, enten ved direkte skriv i kundens innboks i Min side og med varsel til kundens registrerte e-postadresse, eller på annen egnet måte valgt av kunde...." Ønsker deg en god dag :)
Ble overtalt av en selger som ringte meg opp, om å gå for Spot med forvaltning. Jeg skulle få rabatter per kWh utfra hvor godt de klarte forvalte kraft. Han viste til gode tall fra 2022. Det som ikke det ble opplyst om var at man måtte vente 3 mnd før denne rabatten ble gitt. Altså må man leve med en dårlig spot-avtale i 3 mnd før det lønner seg. Ble heller ikke opplyst om at man kan få påslag opp til 12øre kWh om forvaltning ikke går i pluss. Altså må man dekke Fjordkrafts underskudd. De tviholder uansett på sine oppsigelsesvilkår, om enten 3 mnd eller 500 kr i gebyr. Styr unna er mitt råd.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Beklager for at du har hatt en slik opplevelse. Alt av vilkår med informasjon om blant annet oppsigelsestid, hvor lang tid det tar å komme inn i fondet og prissikring på 12.5 øre/kWh. Dette ligger også i sms som sendes og som må leses igjennom før du helt nederst i sms trykker bekreft. Ettersom vi ikke kan se hvem du er eller hvilken sak det gjelder så kan vi dessverre ikke uttale oss om din sak. Ta gjerne kontakt. Ha en god helg.
En påstått "forsikring" kalt "trippelgaranti" har lurt meg for 6000 kroner de siste ti åra
Hei! Takk for din tilbakemelding. Opplysninger om trippelgaranti står alltid på kontrakt ved inngåelse. Tilbake i tid stod det på papirkontrakten. Ettersom som vi ikke kan se din spesifike sak, anbefales det at du tar kontakt med oss.
Veldig misfornøyd med kun en mnd binding på påslag. I da endret LOFavøravtalen med tillegg på 1,39 øre og pluss 5,- fastbeløp. Ikke godt nytt når man er ny kunde, det ble en kort fornøyelse med Fjordkraft.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Pågrunn av økte kostnader i markedet har LoFavør avtalen økt i pris. Det er fremdeles en svært god pris både på med tanke på påslag og månedsbeløp. Med et forbruk på 1000kWh i måneden utgjør prisøkningen totalt 18,9 kroner. Ønsker deg en god dag
Fjordkraft er den verste strømleverandør jeg har hatt noensinne. De sier at kunder hos oss får 2% trumf bonus (som nå er det 1%). Med 6 måned kunde forholde har jeg kun fått 14,72 kr i trumf bonus. Hver gang jeg ringte dem, fikk jeg alltid det samme svaret at du skal få det i neste måneden, men jeg fikk det aldri.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Det stemmer at trumfbonusen vår har blitt endre fra 2% til 1%. Ettersom vi ikke kan se kundeforholdet ditt, så anbefaler jeg at du tar kontakt med oss igjen så vi kan gå nærmere inn på saken din :) Ha en god dag.
Fjordkraft inngår forwardkontrakter, og tryner ofte grunnet innleide og udugelige spekulanter. Kundene må betale tapet til Fjordkraft som leker meglerhus. Altså, det blir omtrent det samme som at man skulle spekulerer på børsen. Tenk om det kunne vært slik for "vanlige folk" også. Går man på tap sender man bare regningen til sin uvitende "bestefar", eller en annen uskyldig tredjepart. Går man i pluss beholder man selvsagt grunkene. Har mistanke om at noen kan le hele veien til Cayman Iland.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Ut i fra det du skriver så tolker jeg det som det gjelder en variabel avtale. Strømavtalen du har hatt fungerer som sagt på den måten at vi foretar prissikringer i det finansielle strømmarkedet. Vi kjøper da strømmen frem i tid. Hensikten er ikke å slå spotprisen, men å tilby en mer forutsigbar strømpris, og dempe prissvingningene. Samtidig ser vi på forventet strømpris for perioden som kommer. Dersom du ser tilbake på tidligere fakturaer du har mottatt, vil du se at du fikk mer ut av strømstøtten, siden din sikringspris lå godt under den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde. Dette gjorde at du betalte mindre for selve strømmen enn markedsprisen, men fikk like mye strømstøtte som noen med en spotpris under disse periodene. Da vi sikret prisen for oktober, var prisforventningene høye. Når vi da fikk et kraftig fall i spotprisen grunnet mye nedbør, vind og andre faktorer som påvirker strømmarkedet, ble differansen mellom den variabel prisen vi kunne tilby og spotprisen unormalt stor. Avtalen du har per i dag endrer ikke pris like ofte som feks. spotprisen og gir deg mer stabile strømpriser. Siden faktura ble produsert har prisen på avtalen din allerede gått ned, men den bruker lenger tid enn spotprisen. Vi varsler alle prisendringer på variable avtaler i forkant før endringen skjer, denne meldingen mottas inne på min side og på epost/sms. Ta gjerne kontakt med oss om vi skal gå nærmere inn på ditt kundeforhold. Ha en god dag.