Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Lurer kunder med og si de har veldig gode avtaler men tar over fem ganger så mye betalt iforhold til hva strømpris er.
Hei Jeanette. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Sjokkert over hele selskapet. Svigers ble lurt inn i en avtale som heter forutsigbar strømavtale. Denne strømavtalen gjør at de betaler nærmere 4 ganger mer enn andre.
Hei Christian og takk for at du tar deg tid til å skrive til oss. Så utrolig leit å høre at de har hatt denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i dette tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvilke kunde det gjelder kan jeg heller ikke ta kontakt, så jeg håper dere vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket dere har fått av oss. Her kan dere lese om forskjellen på variabel og spotpris avtaler og årsaken til den høye regningen for oktober. https://www.fjordkraft.no/strom/stromregning/forskjell-pa-variabel-og-spotpris/ Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft.
Selgerne prakker på kundene garantistrøm som egentlig er en fastpris. Trudde det var et pristak på makspris.Brukte mange dager på å komme gjennom til kundeservice som ikke viser forståelse eller tar imot klager. Tilliten til selskapet er nå borte og valget om å bytte til annen leverandør er enkel.
Hei Stein og takk for at du tar deg tid til å skrive til oss. Garantistrøm er en variabel strømavtale, en slags mellomting av spotpris og fastpris avtaler. Spotprisavtalen følger markedssvingningene time for time, og endrer pris 24 ganger i døgnet. Variabelavtaler gir en lik pris gjennom døgnet. Prisen på variabelavtaler kunne frem til 1. november endres med 14 dagers varsel. Etter 1. november har varslingsfristen økt til 30 dager. Det er utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
En regning på nesten 3000 kr for litt over 400 kwt forbruk er svindel! Det er takka for at man sparer strøm! Jeg tegna en fastprisavtale på 59 ø/kwt sommeren 2021. Den har stadig blitt økt av dette selskapet. Nå er den på nesten 6 kr kwt. Hvordan kan denne praksisen være lovlig? Helt forferdelig for oss som vil ha det forutsigbart. Ingen som ga meg beskjed om at strømstøtta ikke gjaldt fastpris heller.
Hei Inger. Strømavtalen du har hatt fungerer på den måten at vi foretar prissikringer i det finansielle strømmarkedet. Vi kjøper strøm frem i tid. Hensikten er ikke å slå spotprisen, men å tilby en mer forutsigbar strømpris, og dempe prissvingningene. Variabelavtaler gir en lik pris gjennom døgnet. Prisen på variabelavtaler kunne frem til 1. november endres med 14 dagers varsel. Etter 1. november har varslingsfristen økt til 30 dager. Om du ser tilbake på tidligere fakturaer så kan du se at du fikk mer ut av strømstøtten, siden din sikringspris lå godt under den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde. Dette gjorde at du betalte mindre for selve strømmen enn markedsprisen, men fikk like mye strømstøtte som noen med en spotpris under disse periodene. Da vi sikret prisen for oktober var prisforventningene høye. Når vi da fikk et kraftig fall i spotprisen grunnet mye nedbør, vind og andre faktorer som påvirker strømmarkedet ble differansen mellom den variabel prisen vi kunne tilby og spotprisen unormalt stor. Strømstøtten som staten tildeler oss via netteieren er basert på den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde, ikke din avtalte pris. Dette er grunnen til at din faktura er så stor og du har fått mindre ut av strømstøtten i motsetning til tidligere perioder. Løsningen for deg fremover er å bytte til en spotpris-avtale som da følger det lave strømmarkedet time for time, og å bruke appen vår som er verktøy til å følge med om strømprisene skulle øke igjen. Om spotprisen øker mye på kort tid kan det være lurt å vurdere å bytte tilbake til en variabel strømavtale i en periode. Bytte av strømavtale kan gjøres på Min Side på fjordkraft.no Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft.
Avtalen heter Garantipris men prisen er 3 ganger høyere enn konkurrenter Vi synes navnet er misvisende
Hei. Strømavtalen du har hatt er en variabel strømavtale. Den fungerer på den måten at vi foretar prissikringer i det finansielle strømmarkedet. Vi kjøper strøm frem i tid. Hensikten er ikke å slå spotprisen, men å tilby en mer forutsigbar strømpris, og dempe prissvingningene. Om du ser tilbake på tidligere fakturaer så kan du se at du fikk mer ut av strømstøtten, siden din sikringspris lå godt under den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde. Dette gjorde at du betalte mindre for selve strømmen enn markedsprisen, men fikk like mye strømstøtte som noen med en spotpris under disse periodene. Da vi sikret prisen for oktober var prisforventningene høye. Når vi da fikk et kraftig fall i spotprisen grunnet mye nedbør, vind og andre faktorer som påvirker strømmarkedet ble differansen mellom den variabel prisen vi kunne tilby og spotprisen unormalt stor. Strømstøtten som staten tildeler oss via netteieren er basert på den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde, ikke din avtalte pris. Dette er grunnen til at din faktura er så stor og du har fått mindre ut av strømstøtten i motsetning til tidligere perioder. Løsningen for deg fremover er å bytte til en spotpris-avtale som da følger det lave strømmarkedet time for time, og å bruke appen vår som er verktøy til å følge med om strømprisene skulle øke igjen. Om spotprisen øker mye på kort tid kan det være lurt å vurdere å bytte tilbake til en variabel strømavtale i en periode. Bytte av strømavtale kan gjøres på Min Side på fjordkraft.no. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft.
De byttet avtalen vi hadde som var relativt gunstig med tanke på dagens priser også endret de avtalen til 5kr kWh uten å gi beskjed
Hei Tarjei. Strømavtalen det høres ut som at du har hatt fungerer på den måten at vi foretar prissikringer i det finansielle strømmarkedet. Vi kjøper strøm frem i tid. Hensikten er ikke å slå spotprisen, men å tilby en mer forutsigbar strømpris, og dempe prissvingningene. Om du ser tilbake på tidligere fakturaer så kan du se at du fikk mer ut av strømstøtten, siden din sikringspris lå godt under den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde. Dette gjorde at du betalte mindre for selve strømmen enn markedsprisen, men fikk like mye strømstøtte som noen med en spotpris under disse periodene. Da vi sikret prisen for oktober var prisforventningene høye. Når vi da fikk et kraftig fall i spotprisen grunnet mye nedbør, vind og andre faktorer som påvirker strømmarkedet ble differansen mellom den variabel prisen vi kunne tilby og spotprisen unormalt stor. Strømstøtten som staten tildeler oss via netteieren er basert på den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde, ikke din avtalte pris. Dette er grunnen til at din faktura er så stor og du har fått mindre ut av strømstøtten i motsetning til tidligere perioder. Om spotprisen øker mye på kort tid kan det være lurt å vurdere å bytte tilbake til en variabel strømavtale i en periode. Bytte av strømavtale kan gjøres på Min Side på fjordkraft.no Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft.
Jeg har vært kunde i Fjordkraft i snart to tiår og opplever den behandlingen som jeg nå har fått som et svik fra selskapet. Jeg har ikke blitt informert om at avtalen "Variabel Strømpris Sør-Norge" hadde et annet beregningsgrunnlag enn den strømstøtten som vi får fra regjeringen. De henviste til sosiale medier, men kunne ha sendt meg en enkel melding via min side eller epost slik de gjør hver gang strømprisen justeres. Det skulle være forbudt å levere et produkt som gir en såpass uberegnelig strømpris til sine kunder. Ja de kunne bytte til spotpris på dagen, men hadde de vært redelige skulle de ha advart meg på forhånd.
Hei. Strømavtalen du har hatt fungerer på den måten at vi foretar prissikringer i det finansielle strømmarkedet. Vi kjøper strøm frem i tid. Hensikten er ikke å slå spotprisen, men å tilby en mer forutsigbar strømpris, og dempe prissvingningene. Om du ser tilbake på tidligere fakturaer så kan du se at du fikk mer ut av strømstøtten, siden din sikringspris lå godt under den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde. Dette gjorde at du betalte mindre for selve strømmen enn markedsprisen, men fikk like mye strømstøtte som noen med en spotpris under disse periodene. Da vi sikret prisen for oktober var prisforventningene høye. Når vi da fikk et kraftig fall i spotprisen grunnet mye nedbør, vind og andre faktorer som påvirker strømmarkedet ble differansen mellom den variabel prisen vi kunne tilby og spotprisen unormalt stor. Strømstøtten som staten tildeler oss via netteieren er basert på den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde, ikke din avtalte pris. Dette er grunnen til at din faktura er så stor og du har fått mindre ut av strømstøtten i motsetning til tidligere perioder. Om spotprisen øker mye på kort tid kan det være lurt å vurdere å bytte tilbake til en variabel strømavtale i en periode. Bytte av strømavtale kan gjøres på Min Side på fjordkraft.no. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft.
Overfører kunder til Variabel pris uten god nok informasjon om dette i praksis betyr at strømstøtten blir ubetydlig. Ikke velg Fjordkraft
Hei Geir. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fjord kraft leverer ingen ting i henhold til avtale . Ræva kunde servic. Tar over 1 Time og komme igjennom på service telefon
Hei Einar. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Vi hadde avtalen som skulle være forutsigbar. Vi er 2 personer og bruker aldri over 1000 kw/t. I oktober fikk vi en strømregning på 8000 kr. Da vi ringte og sa vi ville bytte til en annen strømavtale med fjordkraft så skulle de ordne det med en gang. Det gjorde de ikke så nå løper strømregningen med 500 kr dagen selvom vi bruker under gjennomsnittet i strøm. Det er umulig å komme gjennom på telefon og chat, dermed må vi betale 3500 kr uka frem til vi får tak i dem. Det skulle faktisk ikke vært lov.
Hei Camilla. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Kan informere om at du også kan endre avtale via Min side på fjordkraft.no. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Et elendig og userøst selskap som ikke bryr seg om kundene sine, men kun er opptatt av å tjene penger på dårlige avtaler de tilbyr. Når du tar kontakt for å høre hvorfor avtalen ikke var så bra som de hadde gitt inntrykk av, får du svar at kunden selv må passe på det. Så mye service og omsorg får du hvis du velger dette selskapet. Har byttet selskap og skal aldri gå tilbake til Fjordkraft slev om de skulle tilby meg gratis strøm. Styr unna Fjordkraft er min anbefaling til dere som ikke liker å bli lurt.
Hei Reza. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Bare en ting å si: se etter andre leverandører. Veldig enkelt og fort gjort. Og det finnes maange bedre alternativer.
Hei Michel. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Å lure kundene med Garanti pris uten avtale det er det versteman gjør som Fjord kraft gjorde med oss.
Hei. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Har hatt Fjordkraft i flere år, og det har vært greit nok. Var derimot dum nok til å akseptere Stabil Strømpris etter anbefaling fra Fjordkraft. Da gikk strømregningen rett i taket. I utdrag fra e-post for oktober regning nedenfor forteller Fjorkraft at jeg er en idiot. Nå er Fjordkraft historie for min del. ``Vi vet at mange har fått en høyere regning for oktober enn de har forventet. Kort fortalt skyldes det at spotprisen på strøm har vært langt lavere enn forventet. Det har ført til at prisen på avtalen din har vært høyere enn spotprisen. Ettersom strømstøtten beregnes ut ifra spotprisen er også støtten lavere enn den tidligere har vært. Ettersom strømstøtten beregnes ut ifra spotprisen er også støtten lavere enn den tidligere har vært.``
Hei. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Dårlig selskap fra ende til annen. Har etter prismatch avtalen min mor hadde bare satt den automatisk over til varial avtale. Min mor er ikke den beste på teknologi så har bare betalt når hun har fått regningen og den har ikke vært noe unormalt høy pga strømstøtte osv. Når hun da får regning på 10000 fordi de har gått på en smell og forventer at kunder som ikke har sett på avtalene skal betale for den smellen. Elendig selskap.
Hei Even. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Virker som tåkelegging på pris når di sender ut faktura for 1 måned på over 60 linjer med + og minus summer
Hei Anders, takk for tilbakemeldingen din. Det hender at tidligere strømforbruk må korrigeres, fordi forbruket man har betalt for ikke har vært helt riktig. Da kan fakturaen ende opp med mange linjer som korrigerer tidligere forbruk, og nye linjer som viser ditt "nye" og riktige forbruk. Dette kan blant annet skyldes at strømmåleren din ikke har blitt lest av automatisk, og at forbruket ditt har blitt estimert. Jeg forstår at dette kan bli uoversiktlig, og jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med kundesenteret vårt for å få hjelp til å forstå fakturaen. Det er absolutt ikke meningen å forvirre eller tåkelegge, og jeg er sikker på at det er en logisk forklaring på hvorfor fakturaen har blitt som den har blitt. Med vennlig hilsen Fjordkraft