Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Prisøkning og brutte avtaler. Problemer med å få forbrukstatistikk .
Hei, Inge! Takk for din tilbakemelding. Det er riktig at vi har økt prisene som ellers i samfunnet. Når vi endrer på prisene varsler vi alle kunder minimum 30 dager før endring i henhold til vilkårene i avtalen. Hvis du ønsker forbruksstatistikk fra ditt anlegg kan dette enkelt hentes ut fra din lokale netteier eller www.elhub.no, da får du oversikt av ditt historiske forbruk uavhengig av strømleverandør. Vennlig hilsen Endre, Fjordkraft
Umulig å logge inn på appen. Kan ikke vaske klær når jeg ikke vet spotprisen😤
Hei, Tone! Takk for din tilbakemelding. Nå kan vi dessverre ikke se ditt kundeforhold her hos oss, men hvis du ønsker at vi hjelper deg med innlogging og oversikt i appen er det bare å kontakte oss på tlf: 23006100. Vennlig hilsen Endre, Fjordkraft
Appen er helt OK, men selve prisen er høy. Ser jeg fint kan spare et par hundrelapper i mnd med å velge noen andre da påslagene til Fjordkraft er høye og skal bli høyere. Ved sammenligning kommer ikke Fjordkraft inn på topp 50 billigste engang så det sier vel alt.
Hei, Thomas! Takk for din tilbakemelding. Vi er nok ikke blant de billigste leverandørene, men vi mener at man kan redusere sin faktura hvis man bruker verktøyene vi tilbyr i appen som å flytte forbruket mot de billigere timene, benytte smartlading til elbil. Snart kommer vi med varmestyring som kan redusere forbruk og kostnader ytterligere. Vennlig hilsen Endre, Fjordkraft
Øking av månedspris og tillegg på spotpris etter å ha vært kunde i flere år.
Hei, Anita! Takk for din tilbakemelding. Det er dessverre slik at de økte kostnadene i samfunnet treffer oss på samme måte, og da er vi også nødt til øke prisene for å drive en sunn butikk, slik at vi kan videreutvikle tjenester som hjelper våre kunder med å redusere sitt strømforbruk. Vennlig hilsen Endre, Fjordkraft
Syntes prisen er for høy, samt at hadde en forglemmelse av betaling fikk fikk purring med et skyhøyt gebyr pluss renter.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Vi er opptatt av å ha så fornøyde kunder som mulig, og derfor er din tilbakemelding viktig for oss. Ta gjerne kontakt med oss på tlf: 23006100 eller e-post: [email protected] så kan vi se om vi kan hjelpe deg med en bedre strømavtale. Vennlig hilsen Endre, Fjordkraft
Helt Greit, du ser forbruk, ser estimert kostnad men det er ikke noe ekstra
Hei, Magnus! Takk for din tilbakemelding. Vi strever etter å levere så gode tjenester som mulig og vi prioriterer utvikling av app høyt. Send oss gjerne en e-post til [email protected] hvis du har forslag til forbedring. Vennlig hilsen Endre, Fjordkraft
Ikke enkelt å forstå faktura, for mange uforklarlige påslag
Hei Ottar! Takk for din tilbakemelding. Strømfakturaer inkluderer alt fra din strømpris, påslag og fastbeløp, i tillegg til nettleie fra din lokale netteier. Vi forstår at dette kan være vanskelig å forstå, om du trenger hjelp til en gjennomgang av fakturaen anbefaler vi å ta kontakt med kundeservice på 23 00 61 00, så tar vi gjerne en titt på det samme med deg. Vennlig hilsen Thomas, Fjordkraft
Bra. Fin app som stort sett virker. Fikk prisoppgang nå, derfor ber jeg om tilbud.
Hei Jan! Takk for din tilbakemelding. Kjekt å se at du er fornøyd, håper du fikk et godt tilbud av oss. Ikke nøl med å ta kontakt med kundesenteret vårt for å se om det er noe å spare. Husk at du også får 1% Trumf-bonus, dette må bare aktiveres på Min Side. Vennlig hilsen Thomas, Fjordkraft
Ikke bra da de ligger på 8plass å øker prisen i januar 2024 🙈Liker ikke slike avgjørelser når dette går utover vår lommebok
Hei! Takk for din tilbakemelding. Med den generelle prisveksten ellers i samfunnet, spesielt rentekostnadene som har økt mye de siste årene, er det fra tid til annen nødvendig å øke prisen på avtalene våre. Som kunde betaler man for strømmen på etterskudd, og de fleste av våre kunder får også nettleien etterskuddsvis på fakturaen. Vi betaler derimot for både strøm og nettleie før vi kan fakturere kundene den samme kostnaden, dette betyr høye rentekostnader frem til vi mottar betaling fra kundene. Husk at det ikke bare er fastbeløp og påslag som avgjør hva en betaler for strøm. Som Rema 1000 ville sagt; det er sluttsummen på fakturaen som teller! Strømprisen i seg selv er lik hos alle leverandører, så det gjelder å bruke strømmen smart om man vil redusere strømfakturaen. Med Fjordkraft-appen har man et nyttig verktøy som kan hjelpe en å både redusere forbruket, men også flytte strømforbruket til de timene av døgnet hvor strømmen er billigere. Her sparer man potensielt mye mer enn hva man klarer å spare ved å potensielt redusere påslaget med noen øre per kWh hos en annen leverandør. Vennlig hilsen Thomas, Fjordkraft
Endrer vilkår uten å informere før de har gjennomført endringer. Aldri mulig å komme gjennom til de på telefon
Hei Per! Alle pris- og vilkårsendringer skal varsles skriftlig 30 dager i forveien, dette er et krav alle strømleverandører må følge. Om du ikke har fått et slikt varsel ønsker vi gjerne å hjelpe deg med å finne ut hva som har skjedd. Vi har hatt kort ventetid på telefon de siste månedene, men om du vil unngå å sitte i telefonkø er du velkommen til å sende oss en e-post til [email protected], så svarer vi deg så fort som mulig. Vennlig hilsen Thomas, Fjordkraft
Hvorfor Fjordkraft øker prisene 1.1.24 med påslag k.5.90 og fast pr.mnd. kr.49.00
Hei! Nå kan ikke vi se kundeforholdet ditt her, dersom du kun ligger inne med spotpris, så stemmer det at vi har økt påslaget vårt på standard avtalen vår med 1øre/kWh. Med et strømforbruk på 1000 kWh i måneden utgjør prisøkningen 10 kroner på strømregningen din. Kort fortalt skyldes prisendringen at renten og andre kostnader har økt mye det siste året. Vi skjønner at du kan lure på hva renten har med påslaget på strømavtalen din å gjøre. Det skyldes at alle kundene våre betaler etterskuddsvis for strømmen – i måneden etter de har brukt den. Det betyr at vi må kjøpe inn strømmen før vi får betalt for den, og det må vi betale renter for. Vil anbefale deg å ta kontakt med oss på tlf: 23006100 så vi får sett kundeforholdet ditt og se om vi kan finne en løsning sammen. Vennlig hilsen Fjordkraft
Føler at de er veldig dyre i markedet, så jeg vil undersøke andre leverandører.
Hei, Anders! Takk for din tilbakemelding. Det er trist å lese av du synes vi er for dyre sammenlignet mot konkurrenter. Kostnadsnivået vi har lagt oss på mener vi er riktig for å drive en sunn butikk og videreutvikle nye tjenester/verktøy for våre kunder som kan hjelpe dem å redusere sitt forbruk og faktura. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på tlf: 23006100 for å se om vi kan hjelpe deg med å redusere din faktura. Vennlig hilsen Fjordkraft
Altfor stort påslag. Fastbeløpet er økt 25 prosent
Hei! Nå kan ikke vi se kundeforholdet ditt her, dersom du kun ligger inne med spotpris, så stemmer det at vi har økt påslaget vårt på standard avtalen vår med 1øre/kWh. Med et strømforbruk på 1000 kWh i måneden utgjør prisøkningen 10 kroner på strømregningen din. Kort fortalt skyldes prisendringen at renten og andre kostnader har økt mye det siste året. Vi skjønner at du kan lure på hva renten har med påslaget på strømavtalen din å gjøre. Det skyldes at alle kundene våre betaler etterskuddsvis for strømmen – i måneden etter de har brukt den. Det betyr at vi må kjøpe inn strømmen før vi får betalt for den, og det må vi betale renter for. Vil anbefale deg å ta kontakt med oss så vi får sett kundeforholdet ditt og se om vi kan finne en løsning sammen. Vennlig hilsen Fjordkraft
Hadde forutsigbar betaling fra fjordkraft siden jeg ikke hadde fått innstalert smartmåler , da skulle betalingen fordeles likt ut på 12.mnd bassert på gjennomsnittlig markedspris fra total årlig kwt . Fjordkraft strømcowboyer forlangte da 5,49KWT i fast strømpris noe som er svindel av kunder når spotprisen ligger på under 1 krone kwt . ligget på rundt 0.78 i sommer Dessuten bruker de et innkrevningsfirma som heter steddi payments , dett firmaet burde skifte navn til det mer passende SHADY PAYMENTS ANBEFALLER INGEN Å VÆRE KUNDE HOS FJORDKRAFT RØDT FLAGG !!!!!!
Hei, Vi beklager det som har skjedd, det er ikke slik vi ønsker å fremstå. Siden vi ikke vet hvem du er anbefaler vi at du kontakter kundeservice på tlf: 23006100 slik at vi kan se på saken din på nytt. Vennlig hilsen Fjordkraft
Påslaget er for høyt, skal ikke være over 4 øre, her må Fjordkraft gjøre endringer.
Hei, Takk for din tilbakemelding. Det er trist å lese av du synes vi er for dyre sammenlignet mot konkurrenter. Kostnadsnivået vi har lagt oss på mener vi er riktig for å drive en sunn butikk og videreutvikle nye tjenester/verktøy for våre kunder som kan hjelpe dem å redusere sitt forbruk og faktura. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på tlf: 23006100 for en uforpliktende prat for å se om vi kan hjelpe deg å redusere ditt forbruk og faktura. Vennlig hilsen Fjordkraft
SJEKK FAKTURAENE DERES FOLKENS! Her har Fjordkraft en jobb å gjøre for å bli oppfattet som troverdige. Sleipe åler hele gjengen. Førsteinntrykket var elendig da de fakturerte meg EKSTRA på første faktura for utstyr jeg hadde betalt utenom(!). Det dukket opp fler og fler gebyrer og linjer på fakturaen som ikke var til å forstå. Byttet derfor til noen som faktisk verdsetter brukeropplevelse. På siste faktura har de søren meg trukket for BRUDDGEBYR, selvom jeg har vært kunde snart et år. STYR UNNA!!!!
Hei, Takk for din tilbakemelding. Her må vi bare beklage hvis vi har gjort feil med ditt abonnement. Vi anbefaler at du kontakter kundesenteret slik at vi kan se på saken din på nytt. Vennlig hilsen Fjordkraft