Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Fjordkraft
2.2
1 347 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Ingen trend

Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 347 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#81
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#81 av 82 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 347 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
209
156
101
131
750
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Brutte avtaler

Omtale av  Inge

Prisøkning og brutte avtaler. Problemer med å få forbrukstatistikk .

Svar fra Fjordkraft
05.12.2023 15:36

Hei, Inge! Takk for din tilbakemelding. Det er riktig at vi har økt prisene som ellers i samfunnet. Når vi endrer på prisene varsler vi alle kunder minimum 30 dager før endring i henhold til vilkårene i avtalen. Hvis du ønsker forbruksstatistikk fra ditt anlegg kan dette enkelt hentes ut fra din lokale netteier eller www.elhub.no, da får du oversikt av ditt historiske forbruk uavhengig av strømleverandør. Vennlig hilsen Endre, Fjordkraft

Dårlig app

Omtale av  Tone D

Umulig å logge inn på appen. Kan ikke vaske klær når jeg ikke vet spotprisen😤

Svar fra Fjordkraft
05.12.2023 15:49

Hei, Tone! Takk for din tilbakemelding. Nå kan vi dessverre ikke se ditt kundeforhold her hos oss, men hvis du ønsker at vi hjelper deg med innlogging og oversikt i appen er det bare å kontakte oss på tlf: 23006100. Vennlig hilsen Endre, Fjordkraft

For dyre

Omtale av  Thomas

Appen er helt OK, men selve prisen er høy. Ser jeg fint kan spare et par hundrelapper i mnd med å velge noen andre da påslagene til Fjordkraft er høye og skal bli høyere. Ved sammenligning kommer ikke Fjordkraft inn på topp 50 billigste engang så det sier vel alt.

Svar fra Fjordkraft
05.12.2023 16:06

Hei, Thomas! Takk for din tilbakemelding. Vi er nok ikke blant de billigste leverandørene, men vi mener at man kan redusere sin faktura hvis man bruker verktøyene vi tilbyr i appen som å flytte forbruket mot de billigere timene, benytte smartlading til elbil. Snart kommer vi med varmestyring som kan redusere forbruk og kostnader ytterligere. Vennlig hilsen Endre, Fjordkraft

Øking av pris

Omtale av  Anita

Øking av månedspris og tillegg på spotpris etter å ha vært kunde i flere år.

Svar fra Fjordkraft
05.12.2023 15:43

Hei, Anita! Takk for din tilbakemelding. Det er dessverre slik at de økte kostnadene i samfunnet treffer oss på samme måte, og da er vi også nødt til øke prisene for å drive en sunn butikk, slik at vi kan videreutvikle tjenester som hjelper våre kunder med å redusere sitt strømforbruk. Vennlig hilsen Endre, Fjordkraft

Høy pris

Omtale av  Hanserik G

Syntes prisen er for høy, samt at hadde en forglemmelse av betaling fikk fikk purring med et skyhøyt gebyr pluss renter.

Svar fra Fjordkraft
27.11.2023 10:16

Hei! Takk for din tilbakemelding. Vi er opptatt av å ha så fornøyde kunder som mulig, og derfor er din tilbakemelding viktig for oss. Ta gjerne kontakt med oss på tlf: 23006100 eller e-post: [email protected] så kan vi se om vi kan hjelpe deg med en bedre strømavtale. Vennlig hilsen Endre, Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Helt greit

Omtale av  Magnus

Helt Greit, du ser forbruk, ser estimert kostnad men det er ikke noe ekstra

Svar fra Fjordkraft
27.11.2023 09:36

Hei, Magnus! Takk for din tilbakemelding. Vi strever etter å levere så gode tjenester som mulig og vi prioriterer utvikling av app høyt. Send oss gjerne en e-post til [email protected] hvis du har forslag til forbedring. Vennlig hilsen Endre, Fjordkraft

Uoversiktlig

Omtale av  Ottar N

Ikke enkelt å forstå faktura, for mange uforklarlige påslag

Svar fra Fjordkraft
16.01.2024 11:39

Hei Ottar! Takk for din tilbakemelding. Strømfakturaer inkluderer alt fra din strømpris, påslag og fastbeløp, i tillegg til nettleie fra din lokale netteier. Vi forstår at dette kan være vanskelig å forstå, om du trenger hjelp til en gjennomgang av fakturaen anbefaler vi å ta kontakt med kundeservice på 23 00 61 00, så tar vi gjerne en titt på det samme med deg. Vennlig hilsen Thomas, Fjordkraft

Har vært fornøyd

Omtale av  Jan A. R

Bra. Fin app som stort sett virker. Fikk prisoppgang nå, derfor ber jeg om tilbud.

Svar fra Fjordkraft
16.01.2024 11:37

Hei Jan! Takk for din tilbakemelding. Kjekt å se at du er fornøyd, håper du fikk et godt tilbud av oss. Ikke nøl med å ta kontakt med kundesenteret vårt for å se om det er noe å spare. Husk at du også får 1% Trumf-bonus, dette må bare aktiveres på Min Side. Vennlig hilsen Thomas, Fjordkraft

Ikke bra nokk

Omtale av  Perarne R

Ikke bra da de ligger på 8plass å øker prisen i januar 2024 🙈Liker ikke slike avgjørelser når dette går utover vår lommebok

Svar fra Fjordkraft
15.01.2024 16:02

Hei! Takk for din tilbakemelding. Med den generelle prisveksten ellers i samfunnet, spesielt rentekostnadene som har økt mye de siste årene, er det fra tid til annen nødvendig å øke prisen på avtalene våre. Som kunde betaler man for strømmen på etterskudd, og de fleste av våre kunder får også nettleien etterskuddsvis på fakturaen. Vi betaler derimot for både strøm og nettleie før vi kan fakturere kundene den samme kostnaden, dette betyr høye rentekostnader frem til vi mottar betaling fra kundene. Husk at det ikke bare er fastbeløp og påslag som avgjør hva en betaler for strøm. Som Rema 1000 ville sagt; det er sluttsummen på fakturaen som teller! Strømprisen i seg selv er lik hos alle leverandører, så det gjelder å bruke strømmen smart om man vil redusere strømfakturaen. Med Fjordkraft-appen har man et nyttig verktøy som kan hjelpe en å både redusere forbruket, men også flytte strømforbruket til de timene av døgnet hvor strømmen er billigere. Her sparer man potensielt mye mer enn hva man klarer å spare ved å potensielt redusere påslaget med noen øre per kWh hos en annen leverandør. Vennlig hilsen Thomas, Fjordkraft

Styr unna Fjordkraft

Omtale av  Per

Endrer vilkår uten å informere før de har gjennomført endringer. Aldri mulig å komme gjennom til de på telefon

Svar fra Fjordkraft
15.01.2024 15:55

Hei Per! Alle pris- og vilkårsendringer skal varsles skriftlig 30 dager i forveien, dette er et krav alle strømleverandører må følge. Om du ikke har fått et slikt varsel ønsker vi gjerne å hjelpe deg med å finne ut hva som har skjedd. Vi har hatt kort ventetid på telefon de siste månedene, men om du vil unngå å sitte i telefonkø er du velkommen til å sende oss en e-post til [email protected], så svarer vi deg så fort som mulig. Vennlig hilsen Thomas, Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ikke fornøyd med at jeg nettopp. fikk beskjed om økning av påslag og fast mnd pris påslag.

Omtale av  Øyvind S

Hvorfor Fjordkraft øker prisene 1.1.24 med påslag k.5.90 og fast pr.mnd. kr.49.00

Svar fra Fjordkraft
09.11.2023 13:46

Hei! Nå kan ikke vi se kundeforholdet ditt her, dersom du kun ligger inne med spotpris, så stemmer det at vi har økt påslaget vårt på standard avtalen vår med 1øre/kWh. Med et strømforbruk på 1000 kWh i måneden utgjør prisøkningen 10 kroner på strømregningen din. Kort fortalt skyldes prisendringen at renten og andre kostnader har økt mye det siste året. Vi skjønner at du kan lure på hva renten har med påslaget på strømavtalen din å gjøre. Det skyldes at alle kundene våre betaler etterskuddsvis for strømmen – i måneden etter de har brukt den. Det betyr at vi må kjøpe inn strømmen før vi får betalt for den, og det må vi betale renter for. Vil anbefale deg å ta kontakt med oss på tlf: 23006100 så vi får sett kundeforholdet ditt og se om vi kan finne en løsning sammen. Vennlig hilsen Fjordkraft

Det beste tilbud

Omtale av  Anders

Føler at de er veldig dyre i markedet, så jeg vil undersøke andre leverandører.

Svar fra Fjordkraft
09.11.2023 13:43

Hei, Anders! Takk for din tilbakemelding. Det er trist å lese av du synes vi er for dyre sammenlignet mot konkurrenter. Kostnadsnivået vi har lagt oss på mener vi er riktig for å drive en sunn butikk og videreutvikle nye tjenester/verktøy for våre kunder som kan hjelpe dem å redusere sitt forbruk og faktura. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på tlf: 23006100 for å se om vi kan hjelpe deg med å redusere din faktura. Vennlig hilsen Fjordkraft

For dyre

Omtale av  Knut

Altfor stort påslag. Fastbeløpet er økt 25 prosent

Svar fra Fjordkraft
09.11.2023 13:45

Hei! Nå kan ikke vi se kundeforholdet ditt her, dersom du kun ligger inne med spotpris, så stemmer det at vi har økt påslaget vårt på standard avtalen vår med 1øre/kWh. Med et strømforbruk på 1000 kWh i måneden utgjør prisøkningen 10 kroner på strømregningen din. Kort fortalt skyldes prisendringen at renten og andre kostnader har økt mye det siste året. Vi skjønner at du kan lure på hva renten har med påslaget på strømavtalen din å gjøre. Det skyldes at alle kundene våre betaler etterskuddsvis for strømmen – i måneden etter de har brukt den. Det betyr at vi må kjøpe inn strømmen før vi får betalt for den, og det må vi betale renter for. Vil anbefale deg å ta kontakt med oss så vi får sett kundeforholdet ditt og se om vi kan finne en løsning sammen. Vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft svindler kunder uten smartmåler

Omtale av  Oyvind G

Hadde forutsigbar betaling fra fjordkraft siden jeg ikke hadde fått innstalert smartmåler , da skulle betalingen fordeles likt ut på 12.mnd bassert på gjennomsnittlig markedspris fra total årlig kwt . Fjordkraft strømcowboyer forlangte da 5,49KWT i fast strømpris noe som er svindel av kunder når spotprisen ligger på under 1 krone kwt . ligget på rundt 0.78 i sommer Dessuten bruker de et innkrevningsfirma som heter steddi payments , dett firmaet burde skifte navn til det mer passende SHADY PAYMENTS ANBEFALLER INGEN Å VÆRE KUNDE HOS FJORDKRAFT RØDT FLAGG !!!!!!

Svar fra Fjordkraft
09.11.2023 13:50

Hei, Vi beklager det som har skjedd, det er ikke slik vi ønsker å fremstå. Siden vi ikke vet hvem du er anbefaler vi at du kontakter kundeservice på tlf: 23006100 slik at vi kan se på saken din på nytt. Vennlig hilsen Fjordkraft

Påslag

Omtale av  Mon

Påslaget er for høyt, skal ikke være over 4 øre, her må Fjordkraft gjøre endringer.

Svar fra Fjordkraft
09.11.2023 13:56

Hei, Takk for din tilbakemelding. Det er trist å lese av du synes vi er for dyre sammenlignet mot konkurrenter. Kostnadsnivået vi har lagt oss på mener vi er riktig for å drive en sunn butikk og videreutvikle nye tjenester/verktøy for våre kunder som kan hjelpe dem å redusere sitt forbruk og faktura. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på tlf: 23006100 for en uforpliktende prat for å se om vi kan hjelpe deg å redusere ditt forbruk og faktura. Vennlig hilsen Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Bare lureri og rasshølgebyrer!

Omtale av  Sjekk F. D

SJEKK FAKTURAENE DERES FOLKENS! Her har Fjordkraft en jobb å gjøre for å bli oppfattet som troverdige. Sleipe åler hele gjengen. Førsteinntrykket var elendig da de fakturerte meg EKSTRA på første faktura for utstyr jeg hadde betalt utenom(!). Det dukket opp fler og fler gebyrer og linjer på fakturaen som ikke var til å forstå. Byttet derfor til noen som faktisk verdsetter brukeropplevelse. På siste faktura har de søren meg trukket for BRUDDGEBYR, selvom jeg har vært kunde snart et år. STYR UNNA!!!!

Svar fra Fjordkraft
09.11.2023 14:00

Hei, Takk for din tilbakemelding. Her må vi bare beklage hvis vi har gjort feil med ditt abonnement. Vi anbefaler at du kontakter kundesenteret slik at vi kan se på saken din på nytt. Vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft

Har tilegnet profilen
Fjordkraft deltar på Bytt.no

Fjordkraft har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fjordkraft besvarer omtaler

Fjordkraft har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Fjordkraft henter ikke inn tilbakemeldinger

Fjordkraft benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR