Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg har hatt Fjordkraft som strømleverandør i 6 år nå, kun avbrutt av noen korte kampanjeavtaler hos andre. Fjordkraft tilbyr: 1) Svært kjapp kundeservice. De siste 2-3 månedene har dem tatt telefonen innen 3-4 sekunder! 2) Er hjelpsomme og lar deg få innvilget gode tilbud man egentlig ikke har krav på. 3) Riktignok har Fjordkraft en månedlig fastavgift (som de fleste andre også har) men denne langt oppveies av andre goder (vervekampanjer, restart-tilbud, etc). 4) Om man verdsetter en god app har Fjordkraft en svært god og masse-funksjonell app. 5) Alle negative kommentarer i media har jeg prøvd å granske bakgrunnen for, og det viser seg at disse skyldes dem som er apatiske og nonchalante, uansett hvilken kundeavtale i samfunnet man skulle forholdt seg til. For 90 - 95% av oss som kan lese, enten det er tekst eller tall er Fjordkraft bra. For resten (5 - 10%) som uansett ikke klarer å navigere i samfunnet (og slår rundt seg og skriker og skylder på alle) burde få hjelp av nærmeste familie eller en verge.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Her var det mange fine ord som vi takker for. Kjekt å lese at du like både appen, kundeservice, hjelpen vi kan tilby deg og avtaler samt kampanjer. Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Den beste metoden for å redusere strømregningen er å bruke mindre strøm. Jeg ser liten hensikt i skifte mellom ulike strømtyver, og foretrekker å spare ved å fyre i ovnen, bruke varmepumpe og å begrense antall romm med høy temperatur i huset.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Det er helt rett som du skriver at den strømmen som er billigst er den som ikke brukes. Klarer en å endre forbruksmønsteret sitt, bruke mindre strøm og bruke strøm når det er billigere så vil en spare penger. Samme med ulike tiltak som fyre med ved, bruke varmepumpe, dusje i lavere temperatur og ha ulike temperastursoner i huset. Det er også alltid å anbefale å kontakte sin strømleverandør 1-2 ganger i året for å høre om det finnes en nyere strømavtale eller en som er mer gunstig, spesielt i perioder hvor markedet endrer seg mye. Spotprisen er jo det den er, så den kan ikke noen av oss gjøre noe med, dessverre. Ha en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft.
Dårlig kundeservice, dyrt, og skjulte priser. Sist fikk jeg melding om at de øker prisene nærmest med 90%!
Hei! Takk for din tilbakemelding. Ettersom vi ikke kan se enkelt saker og avtaler her, anbefaler vi at du tar kontakt med oss så vi kan hjelpe deg :) Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Øker til stadighet pris, selv om man har spotpris.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Nå kan ikke vi se kundeforholdet ditt her, dersom du kun ligger inne med spotpris, så stemmer det at vi har økt påslaget vårt på standard avtalen vår med 1øre/kWh. Med et strømforbruk på 1000 kWh i måneden utgjør prisøkningen 10 kroner på strømregningen din. Kort fortalt skyldes prisendringen at renten og andre kostnader har økt mye det siste året. Vi skjønner at du kan lure på hva renten har med påslaget på strømavtalen din å gjøre. Det skyldes at alle kundene våre betaler etterskuddsvis for strømmen – i måneden etter de har brukt den. Det betyr at vi må kjøpe inn strømmen før vi får betalt for den, og det må vi betale renter for. Vil anbefale deg å ta kontakt med oss så vi får sett kundeforholdet ditt og funnet en løsning sammen. Ønsker deg en god dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.
Har variabel pris, utmerket siden jeg stort sett vet hva jeg skal ut med hver måned. Ulempen er at prisen plutselig kan økes med kr 500 i måneden, og den faller aldri i takt med lavere strømpris.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Så flott å høre at du er fornøyd med betalingstjenesten forutsigbar betaling. Vi jobber stadig med å finne et beløp som passer igjennom året, derfor følger vi opp med reberegninger i løpet av året. Spesielt når det er store endringer i markedet blir det reberegninger også bli saldo begrenet med i regnestykket. Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fått mange kr. I fratrekk på regningen , da Norges Energi og Fjordkraft har kommet med tilbud. Når jeg sier opp strømavtalen med Fjordkraft, får jeg ett tilbud fra dem, som jeg ikke kan si nei til. Hyggelige . Bruker appen for å se når strømmen er billigst på døgnet.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Kjekt å lese at du er fornøyd med oss og at du er flink til å benytte Fjordkraft appen til din fordel :) Ønsker deg en god dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.
Godt og ryddig selskap som holder oss kunder orientert. Som kunde får vi en rekke fordeler hos andre selskaper. Godt fornøyd kunde.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Kjekt å lese at du er fornøyd med oss og at du holder deg oppdatert på fordelsprogrammet vårt :) Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Ikke stole på hva de sier i tlf når de selger deg div avtaler. Risken er at du svarer ja på den smsen de vill at du svarer på fort, i tru på at det er den avtalen dere pratet om i tlf men er en helt annen!! Skulle sette samme avtale vi hadde, før vi monterte flere målare i et stort bygg, men her har selgern satt noe heeelt annet å defensivt ikke opplyst om noe i nærheten av hva den avtalen " virke forutsigbar" innebærer..å heller ikke brydd seg en d**tt om at den avtalen heller ikke passer på sånne målare vi har (som skrives på leietagere når de flytter in) så nå når nye sku overta får vi fakturer på nærmere 50 000 i det de kaller oppgjørsgebyr/bruddgebyr å noe sikkringsgreier..bare lureri! Gikk igjenom gamle fakturer da jeg nå oppdaget dette, å ser de tatt flere tusen ekstre på tidligere fakturer å pga den Forutsigbaravtalen de luret in (skulle være virke aktiv)..å nå skall ha enda mer når målerne skrives over på leietagere..(ene tilogmed til en av våre andre bedrifter) er i sjokk hvor frekke fjordkraft kan være etter så mange år som kunder både privat å med flere bedrifter å målare!! Ser fler under her også blitt lurt av falske selgere å avtaler som kun fjordkraft tjener på! Fler som blitt lurt på denne Forutsigbar avtalen å.. Å svaret fra fjordkraft her er det samme å bare bullsh**.. "ta kontakt..ikke sån vi skall være..vi ordner opp..bla bla bla" Kundeservice er lik null, ingen tar ansvar når du prøver få dem å ordne opp, du sendes runt å svar fra flere folk med null ansvar eller opprydding i sikte..I mitt tilfelle finner de ikke det opptaket fra salget heller, som de sa de sku finne.. der de hørt at dette er lureri å avtalen var noe annet.. blir forbrukerrådet neste!! Å hold allrede på fjerner alle avtaler vi å våre bedrifter har med fjordkraft.. ALDRIG MER!! STYR UNNA!
Hei! Takk for din tilbakemelding. At du har hatt en slik opplevelse med oss er ikke bra og ikke slik vi ønsker at en skal ha det. Det er fremdeles slik at vi ikke kan se enkelt saker her, så om du ønsker å at vi ser nærmere på saken din, så må vi anbefale deg å ta kontakt med oss. Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Verste kundeservice jeg noen gang har opplevd! Hvordan kan et stort selskap som Fjordkraft ha så dårlig kundeservice når et lite selskap som Elkompis jeg kan nå direkte på telefon eller chat. Hos Fjordkraft er det en ventetid på rundt 45 minutter når du ringer eller ca 3 dager når du sender mail. Bør dere i Fjordkraft ikke ansette flere med tanke på alle abonnentene eller er det slik at dere mister kunder så derfor har dere ikke nok bemanning? Det er en av grunnene til at jeg sluttet i Fjordkraft.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Ikke bra at du har en slik opplevelse med oss. Nå vet jeg ikke om du refererer til tidligere periode når prisene vår høye eller om du tenker på ventetiden nå nylig. De siste ukene har vi har svar tid på rundt 30 sekunder når det kommer til telefon og en dag når det kommer til epost. Vi holder stengt i helgene, så da vil det oppstå lenger ventetid på epost. Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Leverer som forventet. Ikke noe plusser eller minuser.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Fint og ærlig svar det der :) Vi ønsker så klart å ha flere plusser, så om du har forbedringsforslag tar vi alltid i mot det. Ha en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft.
Etter å ha satt meg grundig inn i markedet, og etter selv å ha vært kunde hos fjordkraft de siste 4-5 årene, fikk jeg bakoversveis når jeg forstår hva jeg faktisk har betalt sammenlignet med andre tilbydere. Ja, jeg kunne selv oppdaget at avtalen var gammel og ekstremt dårlig, men forventet at fjordkraft ville selv ta tak i dette, og ikke la meg betale 20x vanlig pris på fastprisavtale i årevis uten å gi meg beskjed. Jeg jobber selv i et selskap som solgte fjordkraft-avtaler, men valgte å sette meg dypere inn i dette da ledelsen ba oss beklage til alle tidligere kunder som vi har hjulpet med å tegne avtale hos Fjordkraft. Forstår at alle skal tjene penger, men det finnes grenser for hva som er etisk ok og ikke, når man ikke bare dobler, men som sagt tyve-dobler prisen sammenlignet med hva som er fornuftig sett i konkurrenters priser. Jeg forstår det ikke er vits å ta opp dette med fjordkraft, og kommer heller ei til å gjøre det, men det riktige å gjøre er å advare andre om hva slags kynikere som holder på innen bransen, og be folk lese litt før de tegner nye avtaler, og da spesielt hos fjordkraft.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Strømavtalene våre sammenlignes med ligende avtaler på markedet, avtaler som ble laget i feks 2017 sammenligner seg med andre avtaler fra 2017 hos andre leverandører osv. En variabel avtale sammenligner seg med variable avtaler hos de andre leverandørene. Vil tro at det du mener med fastprisavtale egentlig er en variabel avtale, en avtale som endrer pris med forvarsling til kundene, da vi ikke har hatt noe fastprisavtale som varer i flere år. Kunder som har hatt variabel avtale når spotprisen gikk ned i fjor, fikk varslinger i november og hver måned etter det om hvordan markedet var samt å sjekke avtalen sin. Vi har også ringt ut til kunder som har hatt variabel avtale for å gå igjennom å se om det er en annen avtale som kan passe bedre slik markedet er nå, da har også hovedfokuset vårt vært de eldre. Det er også viktig å vite at de som har hatt variabel avtale har lagt flere måneder under spotprisen, så de har blitt skjermet for høyepriser i perioder pga avtalen bruker tid på å endre pris. Vi jobber alltid med å være konkurranse dyktige på pris, men vi anbefaler uavhengig av hvilken strømleverandør en har at en sjekker avtalen sin 1 gang i året. Skulle det være å prisendringer på avtalene våres, sendes det ut varsling på min side + ønsket varslingskanal i god tid før endring. Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Unngå Spotpris m/forvaltning - ikke mulig å kontrollere strømprisen, er ikke sikker på om det egentlig er en spotpris!
Hei! Takk for din tilbakemelding. I Fjordkraft appen kan du følge med på spotprisen time for time og derav planlegge ditt forbruk. Spotpris med forvaltning er en spotpris avtale i bunn. Du vil se en egen linje på fakturaen din med din gjennomsnittlige spotpris den måneden, denne er basert på strømpris og ditt forbruk time for time. Forvaltningsbiten hander om at det sitter forvaltere som har som mål å kutte de høyeste pristoppene i markedet når de kommer. Dette er en langsiktig avtale, på min side eller i appen kan du se hvordan resultatene på avtalen har påvirket deg i kroner. Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft.
For juli fikk jeg ett tillegg på 9,88 øre. For august ett tillegg på 9,08 øre. Lav strømpris fungerer ikke for strøm med forvaltning.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Spotpris med forvaltning er en langsiktig avtale. Spot med forvaltning har som mål å kutte de høyeste pristoppene. Over tid har dette vist seg å være lønnsomt for kundene våre. Med spotprisen menes månedsgjennomsnittet for spotprisen på Nord Pool, inkl. mva. Avtalens påslag og månedsbeløp kommer i tillegg. Resultater for 2023 Måned Endring i spotpris Januar -8,29 øre/kWh Februar -7,46 øre/kWh Mars -4,61 øre/kWh April +2,40 øre/kWh Mai +1,24 øre/kWh Juni +3,27 øre/kWh Juli +9,88 øre/kWh August +9,08 øre/kWh Resultater for 2022 Måned Endring i spotpris Januar -48,59 øre/kWh Februar -45,88 øre/kWh Mars -25,33 øre/kWh April -20,27 øre/kWh Mai -74,23 øre/kWh Juni -82,62 øre/kWh Juli -35,23 øre/kWh August -83,24 øre/kWh September -55,29 øre/kWh Oktober -10,63 øre/kWh November -10,13 øre/kWh Desember -15,16 øre/kWh Historiske resultater er ingen garanti for fremtidig gevinst. Resultat beregnes etter månedens utløp. De kundene som har hatt denne avtalen over tid har spart på å ha denne avtalen til tross for at den ikke har gått i minus hver måned. Inne på min side kan du se hvordan resultatene har påvirket deg. Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Jeg har generelt sett vært fornøyd med Fjordkraft som strømleverandør og mobil, men en liten sammenligning av spotprisavtaler i markedet viser at Fjordkraft på ingen måte er billigst. Fjordkraft endret for en stund siden sine fakturavilkår, hvor de nå har forfallsdato 6 dager etter at fakturaen ble sendt ut. Dette betyr at Fjordkraft noen måneder har forfall på sine fakturaer før den 20. i måneden. Jeg kontaktet Fjordkraft for å få en fast forfallsdato tidligst den 20. i hver måned. Dette skulle Fjordkraft ordne, men det kunne ta litt tid før det trådte i kraft. ????? Jeg kontaktet Fjordkraft etter en måned da ingen ting hadde skjedd. Jeg fikk først nå vite at Fjordkraft tar et gebyr på 59,- kr/mnd for fast forfallsdato. ??? Frekkheten lenge leve!! Jeg ba om at de glemmer mitt ønske om fast forfallsdato. NB! Jeg har alltid betalt punktlig, også til Fjordkraft. Jeg vurderer å bytte til en annen strømleverandør.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Vi sitter veldig pris på at du tar deg tid til å skrive om oss. Stemmer at vi endret faktura vilkårene våre til forfall 10 dager etter produksjonsdag og til nøds har 7 dager i vilkårene dersom faktura blir laget sent i måneden. Tidligere når vi hadde fast forfall var dette en tjeneste som kostet 59 kr i mnd. Generelt vil vi anbefale å kontakte din strømleverandør en gang i året, på lik linje som med et forsikringsselskap. Da det kan være nye avtalers om kommer, spesielt når markedet er mye liv i (feks. høye spotpriser). Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
De leverer gode løsninger; med felles regning med strøm levrandør på hjemstedet. MEN nå er de steget i pris og ligger kr. 1000 over billigste sept. 2023
Hei! Takk for din tilbakemelding. Kjekt å lese at du er fornøyd med våre gode løsninger og gjennomfakturering. Det er svært viktig at vi får slike tilbakemeldinger slik at vi kan bli bedre og tilpasse oss kunder så mye som mulig. Kan ikke se hvilken avtale du ligger på her, men vil anbefale deg at du tar kontakt med oss slik at vi kan sjekke hvilken avtale du har og evt om det er noen organisasjonsavtale som du kan ha :) Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft.
ble lovet gull å grønneskoger, men endte med mye dyrer regning en jeg kunne fårestille meg, er gått tilbake til tibber, og og regningen er redusert med over 100%, hadde strøm med forvaltning, styr unna hele fjordkraft trasig kundeservice, som prater å prater, og er rimelig frekk, og prøver å holde deg som kunde ved å komme med dårlige argumenter. jeg blir aldri mere å bruke dette svindel selskapet mere, å kommer til å advare folk mot dette
Hei! Takk for din tilbakemelding. Spot med forvaltning er en langsiktig avtale, som har som mål å kutte de høyeste toppene i markedet når prisene går opp, samtidig som at du følger spotprisen. Vi kan ikke lov at sikringsresultatene alltid går i minus, men over tid har kunder spart på denne avtalen. Avtalen har også svært gode resultater de siste årene som du kan se her : https://www.fjordkraft.no/strom/stromavtale/spot-med-forvaltning Vi jobber hele tiden med å forbedre oss så tilbakemeldinger er viktig. Det er trist at du har hatt denne opplevelsen med oss og kundeservice. Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft