Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Fortum
3.5
1 141 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
1 141 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#14
Utmerket
Fortum er rangert
#14 av 82 strømselskaper
47%
Middels
47% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 140 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
373
161
83
68
455
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig svar fra Fortum

Omtale av  Lars C

Prisen på Kw/time varierer. De sier at prisen er den de får fra Norpool. Det stemmer ikke da min samboer har en leilighet med pris 104 pr. kw/time. Jeg betaler 119 pr. kw/time.

Svar fra Fortum
21.01.2024 14:16

Hei Lars, Om du ønsker å følge med på spotprisen vil jeg anbefale å besøke Nord Pool sine hjemmesider på www.nordpoolgroup.com. For å få riktig valuta må du endre fra EURO til NOK. Minner også om at Nord Pool oppgir priser uten moms, så du må multiplisere med 1,25 for å få inkludert moms.¨ Vi vil gjerne bistå og hjelpe deg så godt vi kan. Ta gjerne direkte kontakt med oss på telefon 21 49 49 49 eller chat/e-post på vår nettside. Med vennlig hilsen Fortum Strøm

Fornøyd kunde !

Omtale av  Ren E. O. F

At Jeg får bare en faktura, forutsigbart, god informasjon og kundebehandling.

Svar fra Fortum
21.01.2024 14:14

Hei Ren! Tusen takk for din tilbakemelding. Det setter vi stor pris på! Vi er veldig glad for å høre at du er fornøyd med oss! Med vennlig hilsen Fortum Strøm

Hva kan jej si mere

Omtale av  Zeljko B

Dere er topp, jeg har veldig forøyd med dere, bare fortsett med det

Svar fra Fortum
21.01.2024 14:13

Hei Zeljko! Vi setter stor pris på din tilbakemelding og vi er veldig glad for å høre at du er fornøyd hos oss. Ikke nøl med å ta direkte kontakt med oss dersom du lurer på noe. Med vennlig hilsen Fortum Strøm

Fornøyd kunde fra Ås i Akershus.

Omtale av  Bjarne

Har vært fornøyd kunde hos Fortum en lang periode. Har stort sett hatt Spotpris avtale. Sjekket andre tilbydere over tid, Fortum kommer da godt ut. Alltid korrekte fakturaer til rett tid. Bra App selv om jeg totalt sett syntes den forrige utgaven var bedre. 😊

Svar fra Fortum
24.01.2024 09:54

Hei Bjarne, Tusen takk for din lojalitet og for å dele dine erfaringer med oss. Det er flott å høre at du har vært fornøyd med våre tjenester over tid. Din tilbakemelding om appen er også verdifull, og vi tar alle synspunkter med i betraktning når vi videreutvikler våre digitale løsninger. Takk igjen for din støtte! Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fortum Strøm //Bahar

God og hyggelig samtale.

Omtale av  Wenche

Fikk god og veldig hyggelig hjelp i dag.God forklaring på det jeg lurte på.

Svar fra Fortum
19.01.2024 09:32

Hei, Wenche Så fint å høre at du fikk god hjelp av kundesenteret. Takk for tilbakemeldingen. Vennlig hilsen Fortum Strøm.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Useriøs

Omtale av  Bjørn B. H

Lover ingen prisendring osv, etter 4 mnd så øker prisene «pga endrede markedsforhold» Bekrefter at bransjen er useriøs

Svar fra Fortum
17.01.2024 13:47

Hei Bjørn, Takk for din tilbakemelding. Vi forstår din frustrasjon angående prisøkningen, og ønsker å forklare situasjonen mer detaljert. Da din avtale ble opprettet, var markedsforholdene annerledes. Siden den gang har det vært betydelige endringer, blant annet med økte strømpriser, høyere renter, og økte transaksjonskostnader. Disse endringene har ført til økte driftskostnader for oss, noe som dessverre har påvirket prisen på strømleveransen. Vi ønsker å understreke at dette ikke er en situasjon unik for Fortum, men en realitet hele strømbransjen står overfor i disse dager. Vårt mål er alltid å tilby konkurransedyktige priser og god service, men i noen tilfeller er vi nødt til å justere prisene for å reflektere de økte kostnadene vi møter. Uavhengig av prisøkningen, er vi fortsatt forpliktet til å forsette å levere kvalitetstjenester til våre kunder. Med vennlig hilsen Fortum Strøm //Bahar

Betaler for ting som ikke handler om strøm og nettleie

Omtale av  Bjørg

Fortum har bestemt helt alene at jeg skal støtte ting jeg ikke har bedt om. Siste bestemmelse….de skal trekke meg for 59 kroner fordi de har bestemt at de skal forsikre meg. Trekker andre benker uten min tillatelse

Svar fra Fortum
16.01.2024 14:18

Hei Bjørg, Takk for din tilbakemelding. Vi forstår din frustrasjon og ønsker å forsikre deg om at Fortum følger strenge regler ved avtaleinngåelse og endringer i tjenester. Hvis du føler at dette ikke har vært tilfelle i din situasjon, vil vi gjerne rette opp i det. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected] eller telefon 21 49 49 49 for en gjennomgang av saken din. Med vennlig hilsen, Fortum Kundesenter //Bahar

Kundeservice lyver

Omtale av  Christian W

Kundeservice hos Fortum lyver om hva de tilbyr og du må krangle uten hell for å få det du har krav på og det som var avtalen. Herunder en fornøydhetsgaranti som jeg ble solgt av kundebehandler, der jeg skulle få tilbake pengene mine dersom jeg ikke var fornøyd. Jeg er absolutt ikke fornøyd med noen ting. Kundeservice krangler, de bruker utrolig lang tid på å svare, de ignoreer svar og du må purre på dem gjentatte ganger. Fortum lyver deg rett opp i ansiktet & holder ikke avtaler. Aldri benytt deg av Fortum, de svindler deg.

Svar fra Fortum
17.01.2024 13:43

Hei Christian, Takk for at du deler dine bekymringer. Vi tar slike tilbakemeldinger alvorlig, men vi ønsker også å forsikre deg om at Fortum streber etter å levere ærlig og pålitelig service. Hvis det har oppstått en misforståelse eller feil fra vår side, er vi fast bestemt på å rette opp i dette. Vår fornøydhetsgaranti er en viktig del av vårt kundeløfte, og vi beklager dypt hvis det har vært noen hindringer i å oppfylle denne for deg. Vi vil gjerne undersøke din sak nærmere for å forstå hva som gikk galt og for å sikre at dine bekymringer blir adressert på en rettferdig og tilfredsstillende måte. Kan du vennligst kontakte oss direkte med detaljer om din erfaring, slik at vi kan arbeide for en løsning? Vi er dedikert til å forbedre og verdsetter sjansen til å rette opp i eventuelle feil. Med vennlig hilsen Fortum Strøm //Bahar

Binding samt aldri hva som ble forelagt fra selger

Omtale av  Johnny W. H

Aktiv bedrift. Langt fra så gunstig pris som det ble regnet ut fra jeg ville få forelagt fra selger samt må si opp avtale og deretter 1. års binding.

Svar fra Fortum
16.01.2024 14:24

Hei Johnny, Takk for at du deler dine erfaringer med oss. Vi beklager at du har hatt en uheldig opplevelse med vår representant. Hos Fortum streber vi etter å være nøyaktige og transparente i all vår kommunikasjon, spesielt når det gjelder prisestimater og avtalevilkår. Avtalen Aktiv Bedrift innebærer at våre kraftforvaltere aktivt jobber med smarte handler på strømbørsen med målet om å oppnå en bedre pris enn Spot Bedrift. Avtalen har ikke bindingstid, men oppsigelsestid på 12 måneder. Ønsker du at vi skal ta en gjennomgang av saken din må du gjerne ta kontakt med oss på [email protected] eller telefon 21 49 49 49 tastevalg "Bedrift". Med vennlig hilsen Fortum Kundesenter //Bahar

Appen fryser

Omtale av  Line

Kommer ikke inn der det står faktura i appen.. står bare å jobber

Svar fra Fortum
16.01.2024 14:20

Hei Line, Vi beklager å høre at du opplever problemer med å få tilgang til fakturaseksjonen i vår app. Det er viktig for oss at alle funksjoner i appen fungerer smidig og effektivt for våre kunder. Vi anbefaler at du først prøver å oppdatere appen til den nyeste versjonen, eller prøve å logge inn igjen etter å ha startet enheten på nytt. Vi har den siste tiden hatt noen utfordringer med fakturaoversikten i appen, men funksjonen skal nå være friskmeldt. Dersom du fortsatt opplever problemer, må du gjerne kontakte oss på [email protected] eller telefon 21 49 49 49. Med vennlig hilsen, Fortum Kundesenter //Bahar

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Baker inn avtaler som koster penger uten å opplyse om det. Frekt og uærlig

Omtale av  Thomas C. K

Jeg har ikke bedt om forsikring og tilleggstjenester men fortum har lagt til tjenester som må betales. Uhederlig

Svar fra Fortum
16.01.2024 14:28

Hei Thomas, Vi beklager at du har opplevd å bli pålagt tjenester som du ikke har etterspurt. Hos Fortum tar vi slike hendelser svært alvorlig, da det er vår høyeste prioritet å opptre ærlig og transparent i alle våre kundeforhold. Vi har strenge rutiner og kvalitetskontroller ved avtaleinngåelse for å sikre at våre kunder mottar nøyaktig informasjon og kun de tjenestene de har valgt. Hvis dette ikke har blitt etterfulgt i ditt tilfelle, vil vi undersøke saken grundig. Vennligst kontakt oss direkte på [email protected] eller telefon 21 49 49 49 slik at vi kan rette opp i situasjonen. Med vennlig hilsen, Fortum Kundesenter //Bahar

Trygg hverdag

Omtale av  Frode

Liker trygg hverdag fordi det gjør meg lettere å leve

Svar fra Fortum
16.01.2024 14:26

Hei Frode, Takk for hyggelig tilbakemelding! Vi setter stor pris på at du er fornøyd med våre tjenester. Dersom du har innspill eller spørsmål må du ikke nøle med å ta kontakt med oss. Med vennlig hilsen Fortum Kundesenter //Bahar

Beste App

Omtale av  Lars

Opplever Fortum som en solid og transparent leverandør. Oversiktlig faktura & flott App

Svar fra Fortum
11.01.2024 14:02

Hei, Lars Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på å høre. Vennlig hilsen Fortum Strøm

Gode priser og god service.

Omtale av  Monika E. A. J

Alltid blide og gode råd fra dere. Lik pris hver måned,er supert for meg.

Svar fra Fortum
11.01.2024 14:52

Hei Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vennlig hilsen Fortum Strøm

Han jeg snakket med nå var topp

Omtale av  Mette M. V

Mye rot med regningene. Kunne ikke få adresseforandring til mine foreldre engang, så det ender kanskje med å flytte til en annen leverandør.

Svar fra Fortum
11.01.2024 14:51

Hei. Takk for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding. Det er synd å høre at ikke alt har vært som det skal være. Godt å høre at du er fornøyd med vår kundeservice, kontakt oss gjerne igjen om du skulle lure på noe. Ha en fin dag videre. Vennlig hilsen Fortum Strøm.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Grei kundebehandling,

Omtale av  Elisabeth

Ikke så lang kø. Hyggelig samtale og ble satt over videre.⁹

Svar fra Fortum
12.01.2024 15:13

Hei Elisabeth! Tusen takk for din tilbakemelding. Det setter vi stor pris på. Med vennlig hilsen Fortum Strøm

Har tilegnet profilen
Fortum deltar på Bytt.no

Fortum har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fortum besvarer omtaler

Fortum har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Fortum ønsker tilbakemeldinger

Fortum benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR