Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Bra bortsett fra prisen som det er vanskelig å gjøre noe med
Hei Svein, Takk for hyggelig tilbakemelding. Vi forstår bekymringen rundt prisingen, og til tross for høy etterspørsel og markedssvingninger, streber vi kontinuerlig etter å opprettholde konkurransedyktige priser for våre kunder. Mvh Fortum Strøm //Bahar
Synes det er helt umulig å nå fram på telefon, og forbanner denne KI som det heter. Får jo ikke et vettug svar fra en robot? Dere hadde tjent stort på å svare på telefon fra et menneske er min mening. Ellers alt greit med Fortum, og har vært kunde der fra 1997. Men nå er vel alt overført til finske eiere, og jeg foretrekker norsk eid selskap heller!
Hei Kristin, Takk for din tilbakemelding, og vi setter pris på at du har vært en lojal kunde siden 1997. Vi ønsker å understreke at Fortum fortsatt er et nordisk energiselskap, og selv om vi er en del av noe større, betjenes våre norske kunder av kontorer i Norge, med norske ansatte og norsk kundeservice. Vi forstår at telefonkontakt er viktig, og vi jobber kontinuerlig med å forbedre tilgjengeligheten vår. Vi beklager dersom du har hatt utfordringer med å nå oss på telefon. Samtidig er vi stolte over å være Nordens mest valgte leverandør av strøm og energiløsninger. Vi verdsetter din tilbakemelding og tar dine synspunkter til hjerte. Hvis det er noe spesielt du ønsker å diskutere eller forbedre, ber vi deg kontakte oss direkte, enten via telefon eller e-post. Takk igjen for din langsiktige støtte, og vi ser frem til å fortsette å betjene deg på best mulig måte. Mvh Fortum Strøm //Bahar
Kjempe god kundeservice, veldig enkelt å ha med å gjøre generelt, ingenting er et problem :)
Hei Arijana, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Så hyggelig å høre at du er fornøyd med opplevelsen du har hatt med vår kundeservice. Dersom det skulle dukke opp spørsmål må du ikke nøle med å kontakte oss i fremtiden. Med vennlig hilsen Fortum Strøm //Bahar
Generelt fornøyd med Fortum. Spesielt appen.og smart lading
Hei Terje, Tusen takk for din positive tilbakemelding. Vi er svært glade for å høre at du er fornøyd med tjenestene våre og at du anser Smartlading og appen som brukervennlige. Dersom det skulle dukke opp spørsmål etterhver må du ikke nøle med å ta kontakt med oss. Ønsker deg en riktig fin dag! Med vennlig hilsen Fortum Strøm //Bahar
De har for store påslag. Anbefaler alle å sjekke ptørisene
Hei Frode, Takk for din tilbakemelding. Vi forstår bekymringen din angående våre påslag og setter pris på at du deler din oppfatning. Våre priser reflekterer forsøket på å balansere kvalitet og service med kostnader, men vi erkjenner viktigheten av konkurransedyktighet. Vi oppfordrer alle våre kunder til å sammenligne priser for å sikre at de får den beste verdien. Hvis det er spesifikke aspekter ved vårt tilbud du ønsker vi skal se nærmere på, vennligst kontakt oss direkte på [email protected] eller telefon 21 49 49 49. Med vennlig hilsen Fortum Strøm //Bahar
Dere respekterer ikke kundenes ønske. Ønsket kun strøm og ba utrykkelig om å ikke bli kontaktet med det dere kaller gode tilbud på det jeg mener er unødvendige merkostnader. Nå har dere tatt kontakt tre ganger selvom jeg har sagt ifra hver gang jeg ikke ønsker det og dere har lovet at det skal jeg slippe. Derfor varte vårt kundeforhold i 4 dager.
Hei Elisabeth, Takk for din tilbakemelding! Vi beklager at du har hatt en negativ opplevelse med oss. Det er leit at vi ikke fikk mulighet til å rette opp i inntrykket ditt, men vi tar med oss din tilbakemelding og vil iverksette tiltak for å forbedre prosesser og sikre at dette ikke skjer i fremtiden. Ønsker deg en fortsatt fin dag. Med vennlig hilsen Fortum Strøm //Bahar
Dere er kun et av mange el-selskaper. Dere er ikke den værste, men antagelig sånn midt på treet.
Hei Thor, Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre tjenester og funksjoner , og setter derfor stor pris på at du tok deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Vi ønsker å være et strømselskap som kan tilby en rekke smarte kundefordeler for deg som er Fortum-kunde. I Mitt Fortum-appen og på Min side får du full oversikt over strømforbruk og kostnader. Hos Fortum har vi ververabatt hvor du har mulighet til å verve en venn og få 400 kr trukket fra din faktura. Vi tilbyr også flere tjenester for at du skal kunne få en strømavtale som virkelig passer deg og ditt behov. Du kan lese mer om dette på vår nettside fortum.no. Har du noen spørsmål er det bare å kontakte oss direkte på [email protected] eller på telefon 21494949. Vi står klare for å bistå. Vennlig hilsen, Fortum Strøm
Dyr strøm eneste bidrag. Strømselskapene et symptomet på at noe er galt. Vi klarte oss veldig bra uten dere
Hei Stein, I motsetning til hva man kanskje skulle tro, tjener ikke Fortum mer penger når strømprisen er høy. Dette siden de fleste i Norge har spotprisavtaler. Det betyr at du som kunde betaler det samme for strømmen som det Fortum kjøper den inn for (tillagt mva). Strømprisen settes på kraftbørsen Nord Pool, og bestemmes av tilbud og etterspørsel. Gjerne ta direkte kontakt om du har flere spørsmål. Vennlig hilsen, Fortum Strøm
Veldig god epp . Veldig godt forklart Nor å hvordan man kan følge med nor det e billigst å bruke strøm
Hei Bente, Takk for din tilbakemelding. Så hyggelig å høre at du er fornøyd med appen vår og at tjenesten er både nyttig og lettforståelig. Mvh Fortum Strøm //Bahar
Fungerer greit nok. Men tror de har lurt meg på et tidspunkt. Samtidig fikk jeg strømavtale til tross for kreditt- uverdighet.
Hei Torhild, Takk for at du delte din erfaring med oss. Vi setter pris på alle tilbakemeldinger, da de er viktige for vår kontinuerlige forbedring. Hvis du har noen spesifikke bekymringer eller situasjoner du ønsker å diskutere, oppfordrer vi deg til å kontakte oss direkte, slik at vi kan ta en nærmere titt og tilby ytterligere støtte. Med vennlig hilsen Fortum Strøm //Bahar
De var litt masete i førsten når det gjaldt tilleggsting man kunne ha, måtte be de slutte å ringe, ellers byttet jeg selskap. Etter dette så har jeg vært fornøyd med service og app.
Hei Linn, Tusen takk for din tilbakemelding. Vi beklager at du opplevde det var masete i starten angående tilleggstjenester. Vi vil ta med oss denne tilbakemeldingen og sørge for at våre ansatte er mer opprmerksomme på kundenes ønske og behov. Det er godt å høre du er fornøyd med servicen og appen. Vi setter pris på din tilbakemelding og håper du fortsetter å være fornøyd kunde hos oss:) Vennlig hilsen, Fortum Strøm
Styr unna #Fortum som kraftleverandør (…eller i det minste sjekk hva du betaler for…) De sniker på tilleggstjenester i abonnementet ditt. Jeg oppdaget 4 tjenester jeg aldri har bestilt som utgjør ca kr 260,- pr måned, i tillegg til unaturlige høye påslag (ift konkurrenter) på spotprisavtale, ca kr 220,- pr måned. ❌ Det er nesten kr 500 pr måned(!) i tillegg til strøm. Hvis du er kunde hos Fortum i dag: Sjekk faktura for tilleggstjenester. Sjekk også hvilken avtale du har. 1️⃣ Da jeg ringte og konfronterte med høye priser fikk jeg til svar: «…å ja, du har jo den DYRE spotprisavtalen…. Vi har laget en billigere nå som du kanskje vil ha….?» 2️⃣ Da jeg ba om dokumentasjon på at jeg AKTIVT hadde bestilt disse tilleggstjenestene fikk jeg til svar: «…det kan vi ikke gi, bekreftelsen på disse avtalene er slettet, dessuten har du STILLTIENDE akseptert….» ✅ Ny avtale er inngått med ny samarbeidspartner der faste kostnader er en mye mer enn halvert.
Hei Åse Marit, Takk for at du deler din erfaring. Vi beklager dypt at du har hatt en negativ opplevelse med våre tjenester og ønsker å forsikre deg om at vi tar din tilbakemelding alvorlig. Vi ønsker å understreke at vi har strenge regler og prosedyrer på plass for avtaleinngåelse. Alle våre avtaler krever en skriftlig aksept, samt. muntlig aksept, for å sikre at våre kunder er fullt informert og enige i tjenestene de mottar. Hvis det har skjedd en feil eller misforståelse, er vi forpliktet til å rette opp i dette. Med vennlig hilsen Fortum Strøm //Bahar
Jeg syns at selger prøver å selge strøm til andre ektefelle når man har huset en avtale med den andre ektefellen. Alt er bare sur fordi kun den ene som har oversikt til alle regningen men samtidig mister den ene tilganger på arkiv betalt fakturaer. Mutt synspunkter at dette er bare tull! Hvorfor man ikke kam gi bedre tilbud den aktivet abonnement som er allerede aktiv fra før og er ikke nødvendig å opprettet nye bruker på samme hus? Utenkelig!
Hei Elenita, Takk for at du tok deg tid til å dele dine bekymringer med oss. Vi setter stor pris på din tilbakemelding, da den hjelper oss å forstå våre kunders behov bedre og forbedre vår service. Vi beklager eventuelle ulemper dette har medført. Vårt mål er alltid å tilby den beste mulige servicen, og i denne sammenhengen ser vi at det kan ha oppstått en misforståelse. Jeg vil gjerne informere deg om at det er fullt mulig å opprette en brukerkonto for din ektefelle eller samboer uten å måtte overføre anlegget. Dette vil gi begge parter innsyn i kontoen via vår MinSide eller App, og sørge for at dere begge har tilgang til viktig informasjon og oversikt over betalte regninger. Med vennlig hilsen Fortum Strøm //Bahar
Jeg har ingenting å vurdere, bare prisen er for høy sammenlignet med andre selskaper
Hei Denaldo, Takk for din ærlige tilbakemelding. Vi forstår at priser er en viktig faktor når det gjelder valg av leverandør. Vår målsetting er alltid å balansere konkurransedyktige priser med kvalitetsservice og tjenester. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Fortum Strøm //Bahar
Hei, jeg opplever svært vanskelige tider økonomisk, og ba om å få utsatt betalingen av fakturaen min. Dette ble ordnet med av en hyggelig medarbeider veldig greit, og det setter jeg veldig pris på!
Hei Truls, Takk for tilbakemeldingen. Det er godt å høre at vår medarbeider kunne imøtekomme og bistå i saken din. Vi er her for å hjelpe, så ikke nøl med å kontakte oss ved fremtidige behov. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Fortum Strøm //Bahar
Opplever hjemmeside og app som svært oversiktlig og enkel. Er trygg på at jeg har tatt det beste valget av strømleverandør.
Hei Tone, Takk for den positive tilbakemeldingen! Vi er glade for å høre at du finner vår hjemmeside og app brukervennlige, og at du er fornøyd med Fortum som strømleverandør. Med vennlig hilsen Fortum Strøm //Bahar