Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Veldig misfornøyd med kundeservice. Svarer ikke på de spørsmål man stiller i en klage, men bare bla bla. Tydeligvis primært opptatt av profitt
Sier jeg skal få en veldig Billig avtale, men det er ikke så billig som de sier, mye rart som koster ekstra, og så plutselig er det en kjempe regning. Jeg hadde dobbelt så mye i strømregning og jeg har ikke vært hjemme på 1 mnd! Ringte og ble dårlig behandlet. Det er nok for meg, og fortum eies av Oslo kommune. De tjener nok! Mye ekstra de prøver å prakke på deg, med " grønn samvittighets- kortet" jeg skal kun ha billig strøm, og har nå byttet , sjekk ut bytt.no, som kobler seg opp til forbruker rådet, og bytt, men hold øye med datoer om du får en veldig billig avtale. Fortum lurer folk, de er veldig hyggelig når de skal ha deg som kunde, men veldig uhøflig når du klager. Sa jeg ikke var fornøyd og at jeg kom til å bytte, og da fikk jeg svar: det må du bare gjøre, istedet for å gi .meg en bedre avtale. Jeg bruker ikke dobbelt så mye strøm en mnd når jeg ikke er hjemme! Eneste som er bra er appen deres, men det har jo alle som selger strøm.
De lovet lavest strømpriser, men jeg fikk den dyreste strømregninger noensinne. Fortum er totalt umoralsk. De vet kun en ting - å utnytte kunder på det verste måter.
Byttet til fortum. Fikk 2 måneder med gebyrfri strøm også etter de 2 månedene fikk ejg allerede da en bedre avtale. Har hatt dr i over 3 måneder og har aldri vært så fornøyd med en strømlevandør. Anbefaler fortum!
Fikk ikke ladet min opel corsa. det viste seg at Opel og en del andre selskaper harr sagt opp sin avtale med Fortum... hvorfor får man ikke bred om sånt??ringte til Fortum som skulle ordne det dette om gående. dvs, idag. lader fortsatt ikke og nå er det stengt?!!
Ser nå at jeg har betalt alt for mye til fortum enn jeg hadde trengt. Føler meg lurt å gå inn til en avtale om prisfrys for november og desember med 571 kr, ble ikke oppmerksom at jeg kunne klage og ingen angrerettskjema ble sendt før det var for seint. Ble lovt at denne regningen i desember ikke kom til å bli så dyr, men den er 10500 kr for 1750 kmw. Jeg ser at jeg har blitt lagt avtaler som jeg ikke har spurt om slik som ID tyveri, og det blir man belastet 99 kr i mnd.
Maken til aggressiv selger skal en lete lenge etter. Prøvde og nærmest tvinge på en avtale som var dårligere enn den jeg hadde. Og vedkommende ga seg ikke måtte legge på til slutt.
Hold dere langt unna dette strømselskapet. Meget dårlig kunde kundeservice, høye påslag, sjekk påslagene dine dersom du bruker dette strømselskapet. Ikke for privatpersoner i det hele tatt. Betaler veldig mye mer for strøm siste måned eller andre avtaler.. Bytt til Talkmore ASAP.
Har forsøkt å si opp via mail, kontaktskjema og per telefon, men får ingen respons. Da jeg tok det over telefon fikk jeg beskjed om at hun var ny og ikke kunne ta imot oppsigelsen akkurat da, men at jeg måtte ringe tilbake!
Umulig å få kontakt med kundeservice . Besvarer ikke skriftlige henvendelser
Fortum bryter inngåtte avtaler, krever kundene for penger de ikke skulle betalt og satser på at kundene ikke orker å ta opp kampen og betaler. Når kunden kontakter el-klagenemda og mens saken pågår sender de inkassoselskap på kunden. Anbefaler alle å holde seg langt unna dette selskapet. Ja, dette er selvopplevd.
Gjentakende telefon oppringinger og "kundeoppfølging" slitsomt. Uforståelige mange avgifter.
Fortum har en infernalsk sleip praksis med alle sine "Tilleggstjenester" som automatisk blir lagt til på fakturaene uten at man noensinne selv har valgt disse tjenestene. I tillegg får man servert hvite løgner fra Kundeservice, både muntlig og skriftlig. Dette må være på grensen av hva som er lovlig praksis da det minner mer om storstilt, systematisk svindel. Anbefales overhodet ikke. Styr unna for alt i verden.
Disse selgerne og hele firmaet skulle vært stengt ned. De løy og lurte meg til å bytte, heldigvis ringte mitt gamle strømselskap og gjorde meg klar over at jeg hadde blitt løyet til så jeg fikk byttet tilbake. Likevel serverte fortum meg en regning på 1900 kr for under 3 uker, har lagt på påslag og flere ting jeg ikke forstår på regningen. De sier på nettsiden sin at om du ikke er fornøyd skal du få pengene tilbake. Vi skal nå se på hvor sant dette er når jeg ringer mandag. Hold dere unna dette selskapet.
Ble oppringt av telefonselger fra Fortum som ville tilby verdens billigste strøm på privat som de kunne tilby fordi jeg er næringsdrivende. Etter mye frem og tilbake aksepterer jeg å få en god avtale. Vilkår skal ettersendes. Desse er ennå ikke mottatt. Når faktura kommer ligger det flere påslag i tillegg til et påslag per måler på 800 kroner året. Om jeg flytter abonnementet må jeg i følge Fortum betale en bruddavgift på Nok 3000 per måler. Takk Fortum for deres kjeltringstreker.
Dette er ett firma som svindler folk med å sende melding om at de kan gi deg ett bra tilbud på prisfrys Nov og desember. De lover at de har 100% fornøyd garanti. Men nei da slikt kan ikke brukes. Vet om folk som har brukt 1500kwh i kovember og må betale 7200 kroner. Hvis de hadde spotpris så hadde summen blitt ca 2500 kroner.