Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Byttet tilslutt til fortum etter mange tlf fra en aggressiv selger som lovte mye bedre avtale en den jeg hadde fra før.. Da jeg etterhvert begynte å gå igjennom fakturaene mine, ser jeg at mange tilleggstjenester som utgjør ca 400,- i mnd er plusset på mitt abonnement . Jeg har 4 strømmålere så dette blir litt penger. Disse tilleggstjeneste har ikke blitt opplyst om pluss at det var en bindingstid. Så når jeg oppdager dette og vil si opp min avtale som ble en mye dårligere avtale en den jeg hadde.. får jeg en tillegggs regning på 3000,- pga oppsigelsesbrudd.. Utrolig useriøs selger som lover bedre avtaler en du har, og opplyser ikje at det er bindingstid og div tilleggskostnader.
Jeg hadde avtalt prisfryser og kommer faktura 7079 kr det er veldig mye 2 måned. Jeg har ikke barn og bruker ikke mye strøm. Veldig dårlig kundeservice 😡😡😡😔😔
Fantastisk hvor dårlig/unøyaktig utregning det er på prisroboten deres. Og kundeservice gjemmer seg bak det argumentet når man spør hvorfor prisen er blitt justert så voldsomt.
Hold dere unna Fortum! Dårlig informasjon, kommunikasjon og kundeservice. Ble for mange år siden anbefalt å gå over til bedrift da jeg har et lite enkeltmannsforetak på si (via telefonselger) I høst har jeg prøvd å finne ut av abonnementet mitt uten å komme gjennom eller få svar via kontaktskjema på nettsiden - jeg har i tilegg vært innlagt på sykehus så ikke så mye energi til å forfølge dette. Fikk så sjokk regning i oktober på 6000 kr, vider november 7000 (min nabo i samme type bolig betaler 2300 i nov) Jeg bruker minst mulig strøm og fyrer i hovedsak med ved (vi er tre i husstanden og har på 2 panel ovner samt varmekabler på 2 bad). Fastprisen på min avtale ble satt i september da strømprisene var skyhøye! Ingen varsel eller påminnelse om dette. Det er ett års bindingstid viser det seg (!!!) men jeg kjøper meg nå ut for kr 3000 for ikke å gå personlig konkurs på dette. Dvs økonomien er allerede ødelagt av dette. Jeg føler meg oppriktig lurt og ført bak lyset og synes det er skremmende at et stort selskap som jeg har ansett som trygt kaster kundene sine inn i slike avtaler. Jeg har hatt Hafslund/Fortum i årevis og vært dum nok til å ikke bytte /sjekke. Allikevel mener jeg de har en plikt til å informere kundene sine om hvilke avtaler som passer for dem basert på strømforbruk etc. De har virkelig ødelagt jula og vinteren for meg. Skal klage til El-tilsynet og andre instanser, men vil advare spesielt alle enkeltmannsforetak mot Fortum. Sjekk avtalen din - du blir meget mulig lurt til å betale det tredobbelt av hva du hadde trengt med et annet selskap. Skrekk og gru.
Ble stoppet av selger og spurt om de kunne analysere strømforbruket vårt i en måned og etter 30 dager ringe oss for å komme med et bedre tilbud. Spurte spesifikt om dette kostet noe og sa at jeg ikke ønsket å bytte strømleverandør. Dagen etterpå hadde de sagt opp den bra strømavtalen vi hadde og endte med et mye dyrere abonnoment. Er bare å styre langt langt unna disse om du blir stoppet av disse! Har aldri vært mer misfornøyd.
Vær nøye med å gå gjennom avtalen før du sender bekreftelseSMS. Selgeren førte på tilleggsavtaler. Sikkert for å vinne en intern konkurranse den uken. Lett å overse.
Prisfrys fra 1.Nov-1.Des 2022 kr.571,50øre kwh jeg var sikker på at jeg skulle få avslag på strømprisen iht.Avtale som regjering har vetatt.Det vil si 90% På summen av kr.571,50 øre.Den avtalen som fikk fra fortum kr 571,50 fra fortum ikke er brukbar. Så jeg sier opp avtalen med prisfrys fra 1.Nov til 1.Des. 2022. Hvis det ikke blir gjort noe med avtalen,bytter jeg strømleverandør
Kan ha gått flere år før jeg oppdaget at jeg betalte unødig mye for strømmen. Fraråder å være kunde der.
Ble lurt trill rundt på telefon av selger. Lovnader om smartlading og støtte for elbil. Men min bil støttes ikke, i tillegg koster smartlading ekstra pr mnd. Dette ble jeg ikke informert om. Jeg er blitt ringt opp tre ganger på to uker med forsøk på mersalg av rådyre tillegg og ekstra påslag. Ikke noe av dette opplyses om i det første salgsøyeblikket. Totalprisen på dette blir jo helt vill? Styr unna!
Greit og oversiktlig oppsett, med strøm og nettleie på samme faktura. Har aldri hatt behov for kundesupport, så denne delen vet jeg ingenting om. Finnes sikkert noen som er rimeligere, men det vil det vel alltid være, uansett hvem man kjøper strømmen fra…
Har hatt Fortum en god stund nå. Jeg opplever at strøm-markedet er uoversiktlig med mange aktører som gjerne skal prøve å lure en inn i uoversiktlige avtaler. Hos Fortum har jeg en avtale hvor jeg vet hva jeg har å forholde meg til, både når det gjelder påslag og fastledd. Appen oppleves stabil, og jeg synes også at Mine Sider i nettleser er gode og brukervennlige. Det jeg i midlertid ikke er så fornøy med er at Fortum ringer opp kunder både kort tid etter bestilling og et stykke ut i kundeforholdet for å prøve å drive mer-salg i form av tjenester som "Grønn strøm" etc. Alt i alt relativt fornøyd, avtalen er oversiktlig og jeg opplever Fortum som en seriøs aktør.
Synes jeg har et greit kundeforhold og en bra billader avtale og svartmaling.
Har vært kunde hos Fortum i veldig mange år og vært fornøyd med det, helt til de for en kort stund siden, fant ut at de skulle sette meg på en variabel avtale, uten at jeg visste om det. Dette ble sendt på en e-post adresse jeg ikke har lenger. Når strømfaktura kom, ble overraskelsen stor ved at den plutselig var ekstremt høy. Prøver å få en forklaring på hvorfor jeg ikke var på spot avtale lenger. De hadde avsluttet den avtalen, og satt meg på en variabel avtale de ikke benytter selv lenger engang. Så svaret er vel gitt, ikke veldig seriøst, ikke veldig opptatt av å beholde eksisterende kunder. Finn et annet selskap, hvor dere blir bedre ivaretatt enn dette.
De gjør avtaler over telefon, sender ikke avtalene på e-post, og endrer deretter strukturen på disse avtalene uten forvarsel, slik at prisene dine skyter i været - og så nekter de å fremlegge bevis for å informere deg om noen av informasjonen (som ville ha betydd at du ikke ville ha signert med dem uansett). Total svindel.
Har inngått en bedriftsavtale med Fortum. Dei har ein app som skal brukes til å få oversikt over forbruket, men den får eg ikkje brukt. Har ringt kundeservice om dette for ei stund siden, men det skjer ingenting.
Veldig ubehagelig og pågående selger som begynte å bruke hersketeknikker og dra familien min inn i argumentasjonen sin då eg sa eg ikkje var interessert. Dette ødela dagen min, og eg kjem nok aldri til å bli Fortum-kunde.