Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Ringer man fortum blir man alltid behandlet bra og dem holder avtaller mulig fortum er litt dyrere men du får hva du betaller får hørt om andre selskap god pris får så sette opp uten beskjed siste jeg hørte fast avtalle ble strøkket uten kunden fikk vite det måte følge med selv sa dem dete er ulovlig men hva hjelper det gå til sak nei kostbart så I stedet får 2000kr I mnd måte dem betalle 6000kr. Så fortum ja takk fårutsigbarhet er vært mye! Mvh.Dm. Ps.Beklager skrive feil har lese skrive vansker
Masete leverandører. Prater hull i hodet på deg. ;Men komplisert strømregning. Vanskelig å skjønne hva som er hva
Dette er et firma som baserer seg på ren svindel. De sender ut e-post om prisøkning som havner rett i spam. Det virker som om de har trikset med e-postene slik at de ikke skal komme frem til kundene. Et av Norges mest kyniske firmaer som flår kundene. De tok nesten 9 kr per kwh uten at det var noen som helst grunn til det. Hold dere unna!
Har lest mange dårlige erfaringer fra Fortum, og det kan jeg faktisk bekrefte. Dem prøvde å lure meg til å binde meg til en dyrere fastpris. 4kr istedenfor 2,90kr. Selvom jeg sa opp i god tid før måneden tok slutt, så fortsatte dem å binde meg til tilleggstjenester. Hadde strøm abo hos dem fra september til begynnelsen av november
Denne appen funker svært dårlig! Må oppgi tlf hver gang for å komme inn. I tillegg går det tregt m oppdatert forbruk
En kamerat fortalte at han hadde abonnement hos Tibber. Han betaler bare en brøkdel for strømmen sin i forhold til mine regninger fra Fortum. Sløvt av meg å ikke sjekke slikt for lenge siden, så jeg får takke meg selv for å ha tapt mange tusen kroner. Jeg har nå flyttet mitt abonnement til Tibber. :-)
Vi ble forespeilet en avtale som skulle lønne seg for oss. Strømregningen vi nå vil ha i vinter er av en absurd størrelse, langt over hva andre selskap tilbyr og er av en størrelse som velter vår privatøkonomi. Avtalen ble inngått på falske premisser, ingen varsling om mangedobling av regning og uten mulighet til å si opp avtalen. 12 mndrs oppsigelse synes i strid med lovverk og er lenger enn alle andre tjenester vi har hørt om.
Fantastisk leverandør, anbefaler alle å aktivere prisfrys! Kundeservice svarer med en gang, og er veldig behjelpelig med små å stort. Forstår ikke hvorfor så mange er misfornøyd, strømmen er generelt dyr - noe som ikke er Fortums feil... De er en av få som fortsatt har gjennomfakturering og etterskuddsbetaling. 10/10
Kjæresten min har Fortum solid. I oktober betalte hun 599øre/kWh og jeg betalte 173. Strømstøtten fungerer absolutt ikke med avtalen. Regningen hennes var 3000 mer enn min med lavere forbruk.
Dårlig kundebehandling, dårlig pris og de burde gjøre det beste for sine kunder
Forholder seg ikke til avtaler, selgerne driter i om du svarer nei. Uoversiktlig. Man snakker med de på kundeservice og blir enig om hvordan det skal bli, de avslutter med å si jeg sender en sms, kan du bare svare ja på den mens vi snakker så blir det slik vi ble enige om, så sender de sms der du både bekrefter Grønnt fokus, sikker hverdag og sikring av steømpris når spottpris med påslag er det man har blitt enig om. Etter 4 slike runder så ga jeg opp og byttet leverandlr. STYR UNNA, Svindlere og tyver som jobber her🤬🤬🤬🤬🤬😵🤢🤮
Dette selskapet er ute etter å lure mennesker. De hadde en super avtale nå i november/desember med prisfrys til 572øre kWh. Prisen i november ligger på ca 50 øre kWh. Så avtalen framstår som ran på lyse dagen.
Har vært kunde hos dem siden 1990 Fortum/Hafslund. Men nå er jeg så lei at dem ikke tar kunder på alvor! Dem lurer deg til og betale for ting du ikke har bedt om Eks: fikk en ekstra rekning i dag 99kr. Ringte og spurte om hva det var?? Fikk svar det er for ID vakt jeg har ikke bestilt det! Men må bare si ifra hold dere unna det her. Til mandag skal jeg bytte. Jeg må ikke betal ekstra for og være sikker det er jo dem som skal gjøre den jobben. Håper på bedre tider👍👍
Fikk tilbud om å låse strømmen(fastpris) for 2 måneder for kr 2,88,- pr KW. Deretter gikk det over på spott pris, om man ikke valgte å låse strømmen til ny avtalt pris pr KW for de neste 2 månedene. Jeg låste strømmen(fastpris) for 2 måneder på kr 2,88,- pr KW for 4 abonnenter. Ringte inn og sjekket etter det hadde gått litt over 1,5 måned om avtalen stemte. Det gjorde den ikke sa de. På opptaket av avtalen har de fjernet den fyrste (fastpris) avtalen vi inngikk og har bare tatt med at jeg godkjenner spottpris som gjalt etter de 2 månedene med fyrst(fastpris)avtale på kr 2,88,- pr KW. Har fått regninger med strømpris på kr 6,88,- pr KW. Hold dere unna dette svindel selskapet.
Fortum hadde en avtale Fortum solid som visstnok skulle gi trygg og forutsigbar strømavtale. Det ble forutsigbart, kr. 5,99 pr kwh, mens snittprisen denne måneden var under 2 kr. Det er jo så dårlig veiledning av kunden som det går an. Og man har lagt inn bestemmelse om at hvis du ikke sier noe, så er prisen akseptert. Så hvis eposten havner feil, eller dine gamle foreldre ikke ser på sms, så vips har de akseptert en svært høy pris. Dette grenser til svindel!
Å kreve 9 kr per kWh oppleves useriøst, og viser tydelig at her er det ikke kunden som er i sentrum. Valget om å skifte leverandør bli enkelt.