Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Fikk tilbud om gratis strøm i en måned og det abbonemanget som ble billigst for meg etterpå. Eg gav beskjed om at eg hadde 9,- i fast gebyr og 0 ære i påslag i dag. På telefonen lovet hun at dette skulle bli bedre. Eg fikk 39,- i fast gebyr og mange ører i påslag. Er det mulig å ta så mye for strøm, dette er svindel.
Hei Idar og takk for din anmeldelse! Dette er ikke godt å høre, jeg håper du har tatt kontakt med vår kundeservice slik at vi får sett på saken her! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Aggressiv og pågående selger i dag. Ga inntrykk av å ha avtaler med eksisterende selskap noe som bare er tull. Styr unna!!!
Hei Lars og takk for din anmeldelse! Dette er ikke bra å lese, jeg håper du har tatt kontakt med oss vedrørende dette slik at vi får meldt dette videre! Det er ikke sånn våre selgere skal fremtre eller være! Vi takker for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding på dette! Ønsker deg en god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Ble spurt om jeg ville la dem måle strømforbruket mitt en måned, jeg skulle så få et tilbud fra fortum. Plutselig hadde jeg byttet leverandør fra dag en og de begynte å ringe i tide og utide for å selge inn andre produkter i tillegg. Jeg bytter tilbake ferdig jeg føler meg grundig lurt.
Hei Gro og takk for din anmeldelse! Vår avtale skredderstrøm går ut på at ditt forbruk og preferanser blir analysert gjennom en måned, gjennom denne perioden så blir du kunde hos oss. Du betaler da samme innkjøpspris som vi kjøper strømmen for. Deretter får du en anbefaling av den avtalen som er best tilpasset deg! Det er veldig leit å høre at du føler deg lurt, vi har med hensikt om å gi deg en god avtale! Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Jeg fikk en fortvila telefon fra min gamle far dom har hatt drypp. Han hadde besøk fra en utrolig frekk selger fra dere. Først kom hun for to dager siden og han svarte at han var ikke interessert og er midt i middagen. Dagen etter så han hun kom gående opp bakken og han løp å låste døra. Hun ringte på flere ganger og gikk. En time etter kom hun igjen!! Ringte på og han hadde ikke sett ho, åpner døra og der er hun så påtrengende. Han sier han har hatt drypp (hjerneslag) og sliter med å prate. Hun sier det er ingen problem og tar telefonen hans!!! Og plutselig er han blitt kunde mot sin vilje. Pappa fikk ikke sove om natta. Var helt i fra seg og følte seg så lurt. Dette kommer vi til å gå ut i avisa med å advare. For makan til oppførsel!!!
Hei Ragnhild og takk for din anmeldelse! Dette er absolutt ikke greit å lese og ikke sånn våre selgere skal fremtre ovenfor potensielle kunder! Vi er veldig opptatt av at kunder skal være fornøyde, særlig i kontakt med våre selgere, uavhengig om det er et salg eller ikke! Så slike tilbakemeldinger setter vi veldig pris på! Kan du sende oss en epost eller melding per facebook med informasjon om når og hvor dette skjedde. Slik at vi får tatt dette videre og angret avtale om det ønskes! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Selgeren mistet meg etter 20 sekunder, på grunn av at han var altfor pågående. Som selger, skal man huske at man har 2 ører og 1 munn -av en grunn.
Hei Christian og takk for din anmeldelse! Jeg er helt enig i deg, det skal være toveis kommunikasjon og det er viktig å huske at kunden er først :) Det er veldig leit å lese at du opplevde det slik, du må gjerne sende oss en epost eller en melding per facebook med litt informasjon om når du ble kontaktet så vi kan melde det videre her! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Selger på døra sa de drev med kartlegging av strømforbruk og gav inntrykk av å være fra en eller annen offentlig instans. Ble så vagt forklart at jeg kunne velge pakken som passet meg best, etter å ha blitt kartlagt i tre uker. Svarte "ok" på sms, og var da blitt kunde hos Fortum. Satt igjen med en dårlig følelse og googlet dem etterpå. Benyttet meg av angrefristen etter å ha lest her i to minutter. Tydelig at Fortum har satset knallhardt på kursing i hurtigsalg. Blir heller ikke overrasket om det brukes 100% provisjonslønn, for her brukes alle triks i boka for å lande salg! :D Takket være Internett og en god angrefristlov kan jeg le av denne parodien av et luresalg. Men det må være frustrerende å bli bondefanget av denne gjengen.
Hei Johan og takk for din anmeldelse! Det er veldig leit å høre at du føler det sånn. Nå vet jeg ikke hva som har blitt sagt av selger i samtale, men alle våre selgere skal være tydelig på hva det går utpå og det skal ikke være noe tvil om det :) Vi er veldig opptatt av at våre kunder skal være fornøyde så om man ikke ønsker prøveperiode så er det enkelt å bytte. Jeg hadde satt veldig pris på om du kunne sendt oss en privatmelding per facebook eller epost, med litt info om hvordan og når du var i kontakt med selger så vi får tatt dette videre! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Jeg inngikk avtale med Fortum gjennom nettsiden deres tidligere denne sommeren med tilbud fra OBOS. Var raskt og sette opp, men tok en del tid å få bekreftet bytte fra Fortum sin side. Det går helt fint. Hvorfor jeg går vekk fra Fortum skyldes det frekkeste møte min samboeren hadde med selger jeg har noen sinne hørt. Det hele begynner med en telefon fra Fortum til min samboer, hvor vedkommende utgir seg for å være fra kundeservice hos Fortum. Han spør om vi er fornøyd så langt og vil bare gå igjennom et par ting med henne angående avtalen vår. Samboeren ber han pent ringe meg i stedet og gir han nummeret mitt. Jeg er den som tar meg av strømavtaler. Selgeren er helt uinteressert i å ringe meg, og sier at det er hun han har ringt og bare hun han vil snakke med. Så samboeren min fortsetter å høre på hva selgeren sier. Selgeren utnytter hardt at samboeren min ikke vet så mye om strømavtaler og prakker på henne alle slags tillegg og forsikringer, alt i påskudd av at det er gratis. Gratis i 30 dager kanskje, men åpenbart dyrere for oss når prøvetiden er over. Frustrende at Fortum sender selgerene sine på oss som allerede er blitt kunder. Takk og forvell til dere. Jeg er blitt meget fornøyd med min nye strømleverandør.
Hei Jef og takk for din anmeldelse! Dette er ikke hyggelig å lese, det er ikke slikt selgere skal opptre ovenfor nye kunder. Må beklage så mye for at din samboer fikk lite forståelse, dere ble kontaktet angående fordelsprodukter og hvis det ikke er av interesse så skal det være en enkel sak. Vi takker så mye for din tilbakemelding, jeg håper du kan sende oss en epost eller privat melding per facebook med litt nærmere detaljer om når du ble kontaktet og fra hvilket nummer. Slik at vi kan melde det videre og sjekke opp dette! Ønsker deg en god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Stort sett fornøyd med Fortum. Men, som jeg erfarte selv (og som jeg leste i media) er "trygg hverdag" på kanten med svindel/verdiløst.
Hei Andre og takk for din henvendelse! Det er veldig hyggelig å lese at du er fornøyd med ditt kundeforhold hos oss! Trygg Hverdag fungerer utrolig bra for de som har benyttet seg av det og ser at mange er fornøyde med tjenesten. Det er ikke noe hyggelig å lese at det blir omtalt slikt, jeg håper du kan sende oss en epost med tankene dine rundt dette til oss :) Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Går altfor lang tid før man får svar på mail. Utrolig høy pris. Finn en annen strømleverandør.
Fikk de i 2018 da hadde de en billig avtale jeg var fornøyd med. Veldig bra oversikt over faktura og på min side. Etter den avtalen jeg hadde begynte og gå opp i pris ser jeg at jeg må bytte til en annen avtale og strømleverandør. De var jeg utrolig fornøyd med men når prisen går opp og jeg får ikke lavere pris. må jeg dessverre bytte og de klarte ikke holde på meg som kunde mer.
Hei Knut og takk for din anmeldelse! Det er veldig hyggelig å høre at du har vært fornøyd som kunde gjennom ditt kundeforhold hos oss, det tar vi til oss med all vemodighet! Håper vi kan komme med et tilbud igjen som gjør det aktuelt med Fortum igjen i fremtiden :) Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Vil bare si at jeg er 100% fornøyd med Fortum! Kundeservice og fakturaer. Har hatt “lik betaling“ siden det startet. Ikke noe lureri, aldri. Enkelt og greit.
Hei Tommy og tusen takk for din anmeldelse! Vi setter veldig pris på slike tilbakemelding og takker for det, det er ingenting annet som er bedre enn fornøyde kunder :) Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Svigermor fikk telefon fra dette selskapet, og ho fikk forståelsen av at ho måtte flytte strømen over til dem. Men usikkerheten gjorde at hun ville ha dette sendt i posten. Ja, det var ingen problem sa selgeren. Jeg sender deg ei melding, så bekrefter du bare med "OK", så ordner det seg. Og det gjorde ho. Så fikk ho senere en SMS der dem takket for at hun var blitt kunde og ba om epost-adressen sånn at dem var oppdatert. Nå er vi bare spent på hva dette koster i kroner. Bare og svarteliste dette firmaet. Blir og ringe i morra og få dette endret på. Makan til frekk oppførsel.
Hei Tom og takk for din anmeldelse! Dette er veldig leit å lese, det er ikke sånn vår praksis skal være! Jeg håper du har meldt inn tidspunkt og telefonnummer din svigermor ble ringt fra slik at vi kan melde dette videre! Jeg kan med sikkerhet meddele at vår selger har gitt hun den beste avtalen hun kan få fra oss, men om hun fortsatt ønsker å angre så er hun hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss slik at vi kan ordne dette for hun! Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Dere er de mest useriøse strømleverandør jeg har opplev i mitt liv. De utgir seg for å være superhyggelige og super hjelpsom, men det varer en liten stund- Plutselig er de økt trippelpris og folk som sitter og smatter på tyggegummi når du ringer ufin og arrogante bøller. SKAM DERE!!!
Hei Mona og takk for din henvendelse! Dette er veldig leit å lese og er ikke normal praksis blant mine kollegaer! Vi er veldig opptatt av god kundeservice og fornøyde kunder, så jeg håper du kan sende oss en epost med tidspunkt og navn til vedkommende om du husker det, slik at vi kan ta tak i dette. Hvorav når det kommer til økt pris på din avtale så vil vi gjerne at du utdyper dette, da vi ikke har varierende avtaler, men avtaler som følger ditt forbruk! Vi beklager for denne opplevelsen! Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Frekke på telefonen etter at jeg har byttet til et annet el selskap. Ønsket å få meg tilbake som kunde, men reagerte med å være frekk på telefonen når jeg ikke var interessert i å oppgi hvilket selskap jeg benytter nå, for deretter på slenge på røret.
Hei Moni og takk for din anmeldelse! Dette er veldig leit å lese, jeg håper du har tatt kontakt med vår kundeservice og informert om dette. Våre kundebehandlere skal til enhver tid være hyggelig og høflige ovenfor kunder, selv om de ikke ønsker å være kunde hos oss lenger. Vi beklager så mye for dette! Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Har ikke avtale med Fortum, får regning likevel. Fortum har kontaktet samboer, mens avtalen med Lyse energi sto i mitt navn.
Hei Knut og takk for din anmeldelse! Vi sender ikke ut regning med mindre man er strømkunde hos oss. Vi har ikke oversikt over hvem som har avtalen i sitt navn, våre selgere ringer ut å tilbyr strøm til de som ønsker det! Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Fikk strømselger på døra som solgte meg Fortum Skredderstrøm. Etter endt prøveperiode på 30 dager skulle jeg få en mail med anbefaling på strømavtale, men da skulle jeg i følge selger ringe inn for å be om avtalen som heter Strømdeal i stedet. Fikk mail med anbefaling om en avtale med variabel pris i går, ringte derfor inn i dag for å be om Strømdeal. Kundeservice kunne da informere om at det er flere måneder siden dere sluttet å tilby Strømdeal. Enten har de en dørselger som lyver til kunder, ellers så er det en svikt i informasjonsflyten ut til dørselgerene. Jeg har nå gått tilbake til min gamle strømleverandør.
Hei Marthe og takk for din henvendelse! Dette er ikke bra å lese, avtalen Strømdeal er en utgått avtale som ikke tilbys kunder lenger. Dette skal selgere være oppdatert og kjent med! Jeg håper du ga oss informasjon om gateadresse og tidspunkt dette skjedde på, slik at vi fikk meldt dette videre! Vi setter stor pris på din tilbakemelding og beklager så mye for det! Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice