Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Ble lokket inn som kunde på en ganske aggressiv kampanje. Viste seg å være dyrere enn min gamle leverandør. Slengte på noen tøvete ekstraposter som Grønn energi og Regnskogfondet. Noe jeg aldri aksepterte. Svarte ikke på henvendelser og hadde et underlig regime med fakturaer.
Dette var jeg veldig skeptisk til, men jeg testet det likevel. var en prøve periode på 30 dager. Strålende fornøyd
bestilte tilbud fra flere leverandører, og Fortum ringer. Litt pushy selger - lar meg ikke fullføre setningen før hun begynner neste. greit nok. tilbyr meg så bra tilbud og 3 måneder gratis prøveperiode etc. jeg spør om å få tilbud på papir/mail - det kan de ikke gjøre, men det hun foreslo, var at jeg skulle bare akseptere det de kom med, og så kunne jeg bytte til noen andre om jeg ikke var fornøyd. Hvilket firma sender ikke tilbud til potensielle kunder????
De første regningene jeg fikk var med purregebyr og videre sendt til et inkassobyrå. Ringte de og sa ifra. De hadde ingen feil. Mange telefoner for å ordne opp. Har sakt opp nå. Mitt råd er styr unna disse er ikke helt på nett 😡😡
Har hatt fortum i ca 1 år og betalt det eg følte var en høy Fastpris. Da eg bestemte meg for å bytte strømselskap fekk eg plutselig en regning på over 4000 kroner. I tillegg til dette så får eg 2 eller flere telefoner fra fortum hver bidige dag.
Det hele startet da de byttet strømleverandør for meg UTEN TILLATELSE, INKL. ALLE MULIGE EKSTRAKOSTNADER. Skulle få motta ulike tilbud etter prøveperiode. Fikk først de én uke etter at de hadde bestemt seg for å ta saken ut av mine hender totalt! Fy. Skam dere. Hør på hva kundene faktisk sier på telefonen, og responder BEDRE på epost etter at dere har fasilitert en slik skitsituasjon. Har bare gitt meg jobb og hodepine å måtte ordne opp i dette etter dere.
Prøvde å starte et abonnement med dem og fortalte dem at jeg ville kontakte dem når jeg har informasjonen jeg trenger fra utleieren. Snakket med noen på telefonen og snakket med noen på e-post og fortalte dem dette. Nå ringer de meg minst 3 ganger om dagen og sender meg mange meldinger. Jeg føler at jeg blir jaget og er veldig ukomfortabel. tenker å velge et annet selskap på grunn av dette.
Ble prakket på en måneds testperiode av en selger jeg ikke kunne bli kvitt, hvor jeg ble fortalt at jeg hadde angrerett på 14 dager. Sendte inn angrerettsskjema i posten, men de overførte meg til Fortum uansett. Muligens et ok strømfirma sånn generelt, men med slik forretningsskikk så er det ikke noe for meg.
Useriøs og elendig kundebehandling. Selger holder ikke avtaler Rot med faktura. Ikke lydhør for egne feil og ikke løsningsorientert. Styr unna for alt i verden. Måtte de gå konkurs slik at ikke flere blir lurt.
Forferdelig, uønsket mas. De har ringt meg 10 ganger, med 5 forskjellige numre. Jeg har lagt på og blokkert alle sammen, de men ringer fortsatt. Vil ikke ha noe som helst med Fortum å gjøre!!
Jeg har nå fått flere Ubehagelige telefoner fra en som sier han er fra Fortum, noe jeg må spørre om flere ganger, for det sier han altfor fort. Han spurte om mange spørsmål om leiligheten som jeg synes er ubehagelig uten å få en sikker bekreftelse på at han er fra et seriøst selskap. Det er kanskje ikke den beste strategien å få en jente i 20 årene til å beskrive hele leiligheten sin til en vilt fremmed mann på telefonen??? Ekkelt var det! Jeg svarte at jeg ikke viste, siden jeg syntes hele samtalen var ubehagelig. Da ble han irritert... Jeg sa også at det ikke var jeg som håndterte strømavtalen og at han måtte snakke med min samboer, men det utnyttet han bare og slang på alt det dere kan tilby. Eneste måten å bli kvitt han var å si at han kan ringe senere. Jeg blokkerte dette nr da jeg ikke fikk noe treff på deres bedrift på gule sider eller 1881. Ble ringt opp i dag, og flere dager, av samme fyr, men annet nr, og han var unnvikende hvor han hadde informasjonen fra... disse nr er heller ikke oppført. Er det virkelig slik dere viser en «troverdighet« og skaffer dere nye kunder?
Selger på døra påstår han kommer for å foreta en forbruksmåling på en måned. Jeg spør om han skal selge meg noe, noe han svarer nei på. Jeg sier jeg ikke er interessert flere ganger, men han gir seg ikke med å stille spørsmål. Jeg må tilslutt bare lukke døra.
Selger utgir seg for å reise rundt å kartlegge strømforbruket i området. Sier flere ganger jeg ikke skal bytte men blir forklart masse ting. Er ulovlig å samle data om privatpersoner så kommer til å melde i fra om brudd på gpdr reglene.. Firmaer som selger på døren er som regel såpass desperate at med en gang dere ringer på min dør har dere bevist hvor dårlig produkt dere har og lastet bort både min og selgers energi. Selgers virket svært grei og hyggelig altså og unner han en god og seriøs salgsjobb. Hadde også krevet en viss dresscode og navneskilt samt noe materiale når man ringer på hos folk.
Hei Offerett og takk for din anmeldelse! Vi har en avtale hvor ditt strømforbruk blir analysert og du vil få en anbefaling om hvilken avtale som passer deg og dine preferanser best. Ved en inngåelse av avtale så trenger vi informasjon fra deg for å kunne registrere avtalen. Våre selgere plikter å bære med ID kort som viser klart å tydelig bilde, navn og firma slik at du enkelt kan identifisere selger! Jeg skal melde dette videre! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Jeg ble kunde hos Fortum og fikk tilbud om å gå for fast betaling siden det ville gjøre at jeg ikke hadde noen overaskelser og lik pris hele året. De satt min månedpris alt for lav og da jeg tok opp dette med kundeservice gikk regningen opp 3 ganger fra en måned til en annen! Syntes dette er helt forferdelig og jeg lurer på hva som hadde skjedd hvis jeg ikke hadde fulgt opp! Jeg har nå byttet leverandør og har ett utestående beløp på 5000kr som må betales. Forstår at jeg skulle ant at min regning var veldig lav, men syntes det er håpløst at jeg som forbruker må sjekke at dette er riktig og ikke selskapet når de setter prisen på regning basert på mitt forbruk. Fikk også en frekk telefon fra Fortum som lurte på hvorfor jeg ville bytte. Da jeg sa det var pga feil pris på fast betaling, spurte han surt hvorfor jeg gikk for fast betaling og ikke flytende regning. Når jeg ble solgt denne avtalen fra en av deres selgere! Kommer adri til å bruke Fortum igjen.
Hei Jannicke og takk for din anmeldelse! Når du har lik betaling så følger du ditt forbruk og pris per måned blir basert på historisk forbruk, det kan blir ført en reberegning hvis månedsprisen er feil i forhold til forbruket ditt over tid. Nå har ikke jeg sett på ditt tilfelle, men jeg vil tro månedssummen er blitt satt for lavt og vi har dermed ført en reberegning slik at du ikke skal sitte igjen med en saldo! Det at det er blitt økt så mye er leit, jeg håper du var i kontakt med oss for å se om vi kunne blitt enige om en sum som passer deg slik at det ikke blir for mye per måned. Vi setter veldig pris på at du gir oss en tilbakemelding rundt dette, vi har en policy om at vi alltid skal ha en hyggelig tone med våre kunder uansett hva det gjelder! Jeg skal melde dette videre! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Hadde en selger på døren som sa hun kartla strømforbruket til boligene i nærmiljøet. Etter å ha kartlagt forbruket en måned skulle jeg få tilbakemelding på hva slags strømavtale som ville passe mitt forbruk. Fikk inntrykk av at selger kom fra en offentlig instans, og måtte jo si meg enig i at dette hørtes lurt ut og at hun så klart kunne stille meg noen spørsmål. Da jeg etter hvert begynte å ane at dette var salg og ville avbryte samtalen, fikk jeg krass beskjed om at "du sa jo at du var enig". Opplevde at selger brått gikk fra hyggelig til ubehagelig. Jeg endte ikke opp med å inngå noen avtale, noe jeg er utrolig glad for etter å ha lest brukeromtalene her!
Hei Silje og takk for din anmeldelse! Det er riktig det at vi har en avtale som kartlegger ditt strømforbruk og preferanser, som brukes til å anbefale en tilpasset strømavtale til deg. Men våre selgere skal gjøre det klart at dette gjelder salg og det skal det ikke være noe tvil om! Det er leit at vår selger har framtredd med en krass tone, dette vil vi gjerne ta tak i og jeg håper du også har sendt oss en epost med litt nærmere informasjon vedrørende dette så vi kan melde det videre internt! Vi setter veldig pris på at du gir oss en tilbakemelding på dette! Ønsker deg en riktig god dag videre!
hadde i dag besøk av en av Fortums selgere på døren min. Jeg har akkurat byttet strømleverandør (til Tibber), og sa jeg ikke var interessert. I tillegg til å være nedlatende, og komme med direkte feilinformasjon om mitt nye Tibber-abonnement, så prøvde hun seg på sleipe og ulovlige selgertriks, og la ord og meninger i munnen på meg som jeg ikke hadde. Jeg gav klar beskjed om at jeg ikke var interessert, og hun svarte "ok, men når skal jeg sette deg i gang" - FLERE GANGER. Hadde jeg ikke vært på vakt, hadde jeg gått rett i fella, som jeg ser flere andre her dessverre har gjort.
Hei Kristian og takk for din anmeldelse! Dette er veldig leit å lese og absolutt ikke sånn våre selgere skal være eller fremtre ovenfor kunder, jeg håper du har sendt oss en epost med hvor og når dette skjedde. Slik at vi får sett på dette og gjort noe med det, da vi ikke ønsker at det skal være slik! Vi takker for at du tar deg tid informere oss om dette! Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice