Kilden Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
GNP Energy fortjener ikke en eneste stjerne. De forsøker å svindle til seg forskuddsbetaling av strøm de ikke skal levere - og til en pris som er himmelhøy ift faktisk spotpris. Vi byttet leverandør i juni, og nå, straks september så får jeg inkassovarsel på forskudsbeatling av strøm for juli og august, som vi selvsagt ikke har betalt da vi ikke skulle ha leveranse fra dem. De klarer ikke å produsere sluttavregning, som de skulle ha gjort i juni - og det er fordi de skylder oss penger - ikke omvendt! I tillegg får jeg uhøflige svar når jeg tar kontakt ang dette. Har ikke opplevd maken! STYR UNNA - elendig service! Jeg vurderer å anmelde dem for forsøk på svindel. Regner med at flere har gjort det før meg.
Svindlere, aldri har jeg betalt mer for strøm i mitt liv. Sammenlignet det jeg betalte per KWh med andre og skjønte at de betalt under halvparten av det jeg betalt. Fantastisk å få de regninger på toppen av ektefelle rammet av kreft og derfor arbeidsledig, Takk GNP håper du nyter pengene mine. ligg unna
Dårligste kraftleverandør jeg har vært borti, anbefales ikke. Fått de merkeligste utregninger på fakturaene, enorme summer over ti tusen kroner som viser seg er deres egen måte å sende faktura, jeg er alene, og har aldri før måtte bruke så mye energi på et strømselskap. De har kostet meg nattesøvnen.
De påsto, da jeg tegnet avtale med de at de skulle være markedets beste på pris. Dette henger ikke sammen med hva man må betale. De må ha Norges dårligste innkjøpere, da de ALLTID lå 2 til 3 kroner over alle i pris pr Kwh. Jeg godtok forskuddsbetaling, men de begynte med å ta 2 måneder forskuddsbetaling. Dette rettet de riktignok opp i etter flere telefonsamtaler med kundeservice. Etter mange telefonsamtaler angående prisen snakket jeg med en kundebehandler som fortalte meg noe som gjorde at jeg skjønte de lyver. De la heller ikke ved angrerettskjema på et utskrivbart, varig medium, når avtalen ble inngått. Noe de er pliktig å gjøre. Dette har jeg tatt opp med de, men de har ennå ikke lagt fram bevis på at dette er tilfelle. Har fått en haug med svar på e-poster, men forskjellige svar hver eneste gang. Og til slutt fikk jeg ingen svar. Styr laaaaangt unna GNP.
De gav oss fordelaktig avtale,lokket de med. Men da strømprisen aldri var over 50øre satte de prisen til 387øre. Dette må da være ulovlig og etter mitt skjønn svindel. Jeg har rapportert til Stortingspolitiker log politi. Og nå tåler jo ikke dere at jeg skriver sannheten her engang! Ja,det er sterk ordbruk,men det fortjener dere også,for hadde en butikk gjort det samme ville eieren vært straffeforfulgt!
Jeg hadde 1,989 kw i desember og fikk regning på over kr 9,600 altså snitt pris på nesten kr 5 per Kw kan det være mulig at de har lov til dette?? Jeg har hatt dem i mange år men i August 2022 gikk våres kontrakt ut på kr 069 topp og de ringte ikke eller varslet meg Svineri og reine svindlerer.
Styrelederen i borettslaget jeg bor har blitt rundlurt av disse og vi har betalt godt over dobbel pris av spot-pris i over 5 år nå. Jeg har null forståelse for hvordan det er mulig å drive et firma på dette viset og jeg håper inderlig at de går konkurs så raskt som mulig.
Prøver få deg til å godta et bytte i avtalen din. Dyrt!!! Styr unna telefonene fra dem om flotte avtaler….
For desember fikk vi en regning på over 14.000 kr på et vanlig bolighus med 3 beboere. De hadde beregnet en pris på over 333 øre/kWt. Jeg nektet å godta denne da den var over 300% høyere enn hva som var gjennomsnitt der jeg bor. De mente netteier skulle gi strømstøtte, så jeg kontaktet netteier for å høre hva de mente. De mente dette var bare lurerier og ba meg kontakte advokat. Jeg har fortløpende orientert GNP skriftlig og ga beskjed om at jeg kom til å ta dette videre med advokat etter å ha snakket med netteier. Da fikk pipa en helt annen lyd, men alle svar er svært merkelig. Ikke svarer de direkte på det man spør om og den har endret avtalen uten å gi oss beskjed. Kommer aldri til å anbefale andre å bruke dette selskapet og bytter i dag til annen leverandør!
Dette er ren lureri, moren min hadde dette selskapet og betalte 3-5 gange mer en naboen med likt hus.
I siste del av 2022 begynte GNP Energy å ta forskuddsbetaling uten samtykke. Forskuddet økte og beløp seg til flere tusen kr pr mnd. Da valgte jeg å avslutte min avtale umiddelbart. Den 30.12.22 mottok jeg en kredittkorta på et tilgodehavende på litt over kr 2500. Jeg sendte inn. Mitt kontonummer den 6. januar. Samme dag fikk jeg tilbakemelding om at saken var lagt til utbetaling. Jeg har purret to ganger, senest i går. Jeg krevde da at beløpet blir utbetalt uten opphold. Hvis pengene ikke blir utbetalT i dag eller senest i morgen kommer jeg til å anmelde forholdet. Sivilombudsmannen vil også bli vurdert kontaktet. Dette er fullstendig uakseptabelt å akseptere. Det er jo helt useriøs.
Vi sa opp avtale i oktober 2022, GNP har jo tatt forskudd for en hel måned og nå skylder de oss 13510,- som de ikke ser ut til å betale tilbake. Får bare svada svar hver gang vi ringer eller sender mail.
Jeg fant akkurat ut at min mor har betalt 50 000 kr i strøm siste halvår, når vi har betalt mindre enn 20 000 for samme periode, og vi har brukt dobbelt så mye strøm som hun er. Synd vi ikke ble oppmerksom på dette før! For noe lureri! Sist mnd betalte hun 13 000 kr! Og det med svært lite forbruk!
Min mor ble kontaktet av GNP og lovet markedets beste avtale, og endte opp med en regning på 15000 kroner for strøm til en liten leilighet på en måned. De prøver IKKE å rette opp, men anbefaler kundene å fortsette avtalen. Styr unna dette useriøse selskapet. Forbrukerrådet blir kontaktet. Slike avtaler har vært omtalt mange ganger i det siste året, men de fortsetter å selge dem.
De inngår avtaler på andres vegne, og gir seg ikke når det åpenbart er gjort feil. Til og med når forbrukerrådet ga meg full støtte så gir de seg ikke. Det er så useriøst som det går an, at det er nesten ikke til å tro. Så useriøse firmaer fortjener ingen å rote seg bort i. Totalt uakseptabelt. Jeg slapp heldigvis billig unna, fordi jeg har loven på min side.
Fikk regning for desember på 14700,- Der de opererer med en strømpris på 393,68 ø kw/t. Ifølge egen utregning og priser i mitt område, skulle fakturaen vært på litt over 3000,- Har vært i kontakt med dem flere ganger på telefon, hvor jeg møtes av en hyggelig kundebehandler, men kun får det samme svaret, vi har kjøpt strøm til den prisen i september, og derfor er din pris så høy. Har også mailen med dem flere ganger, men der får jeg ikke engang svar på mine spørsmål, ikke engang om utsettelse av faktura. De motsier også seg selv. Jeg har selvfølgelig byttet selskap, tros at jeg har bindingstid.