Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Kilden Kraft
1.9
921 verifiserte omtaler

Kilden Kraft omtaler og erfaringer

Ingen trend

Kilden Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.9
Dårlig
921 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#82
Forferdelig
Kilden Kraft er rangert
#82 av 82 strømselskaper
26%
Dårlig
26% anbefaler Kilden Kraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 921 omtaler om Kilden Kraft

FILTRER OMTALER
196
46
25
34
620
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Kilden Kraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Angrerett

Omtale av  Selven

Jeg sendte angrerett 20 min etter jeg bestilte til dere, men tross av dette ser jeg dere nå har avsluttet mitt forhold på strøm som jeg hadde, dere sender meg mail som om jeg aldri har sagt opp før jeg startet osv! Her må dere få ryddet opp umiddelbart

Svar fra Kilden Kraft
10.02.2020 10:02

Hei Selven Takk for din tilbakemelding. Her har det sannsynligvis skjedd en feil, om du har sendt din angring til oss. Selvfølgelig fikser vi opp i dette, fint om du tar kontakt med oss på tlf 21651000, eller [email protected]. Da finner vi deg raskt i data-systemet og mye lettere å fikse utfordringen din og hva som har skjedd. Håper du vil teste oss ut en dag du også. Vi har flere avtaler inne hos oss, som vi får gode tilbakemeldinger på fra kunder. Vi ønsker gjerne å hjelpe deg. Ønsker deg en topp dag. Mvh GNP energy

Lureri

Omtale av  Ivar K

Jeg ble dessverre fristet til å si JA på et telefonisk tilbud på strømleveranse fra GNP Energy. Ganske snart fikk jeg greie på at det var mye snusk og lureri med dette selskapet, så jeg valgte å gå tilbake til min gamle leverandør. Da krevde GNP ett års brytningsgebyr, noe jeg ikke hadde hørt noe om før, iallfall ikke i telefonsamtalen med selgeren. Etter litt fram og tilbake, kunne jeg finne at det var et "skjult" vedlegg til SMS-en fra GNP, som sa noe om bindingstid. I og med at det var bare noen få dager etter angrefristens utløp og at jeg følte meg lurt, bad jeg om å slippe med en måneds brytningstid, men jeg fikk faktura på et helt år på 1650,- kr. Jeg hadde på slutten av 2019 en virretid hvor jeg var innom 4 forskjellige strømleverandører, men ingen andre enn GNP påberopte seg bindingstid. Men det er vel på denne måten dette firmaet overlever? I.K.

Svar fra Kilden Kraft
12.02.2020 12:02

Hei Ivar K Takk for tilbakemelding. Synd å lese det du skriver over. Vi samarbeider med eksterne selskaper innenfor privatsalg. Pga vi er for få på hovedkontoret. Vi vil gjerne finne ut hvilket av disse som du ble oppringt av. Så vi kan lett kan finne ut av hvem, hva og hvilken som var i kontakt med deg. Alle våre kunder skal få et velkomstbrev, sms eller email ( også om det er avtaletid ) Om du ikke har fått noe av dette anbefaler vi at du tar kontakt med oss på e-post: [email protected] eller telefon 21 65 10 00. Vi får ofte inn gode tilbakemeldinger fra kundene våre, som har vært her år etter år. Vi har avtaler med avtaletid og uten avtaletid, som du kan gjerne sjekke på vår hjemmesiden på https://no.gnp.energy/ Håper du en dag vil teste oss ut. Kanskje du også vil like oppfølgningen av avtaler vi får inn. Mvh alle i GNP Energy

Uforståelige fakturaer. Inkassokrav. Ingen svar fra kundeservice

Omtale av  Dag

Uforståelige fakturaer. Inkassokrav. Ingen svar fra kundeservice. I sum mye dyrere og enn noen annen leverandør. Her går det mye profitt til private og til inkassobyråer. En genial forretningsidé!

Svar fra Kilden Kraft
12.02.2020 12:01

Hei Dag Takk for din tilbakemelding. Vi har mange fornøyde kunder hos oss, som setter pris på avtalene og kundeservicen vår. Synd at du opplevde det slik du beskriver over. Vi ønsker selvfølgelig å hjelpe deg. Ta gjerne kontakt med oss på tlf 21651000, eller [email protected]. Da det er lettere å finne deg i data-systemet med hvilke avtale du har og hva som kan ha skjedd hos deg. Ønsker deg en fin dag. Mvh GNP energy

Trippel strømpris - dette er regelrett svindel

Omtale av  Lasse

Jeg gikk inn på en avtale med en GNP energy selger som kom på døren. Vi ble lovet strøm til innkjøpspris + 49kr per mnd med et tak på 67 øre/kwh. Det hørtes jo bra ut og vi gikk inn på denne avtalen. Nå har jeg sett på strømregningene gjennom høsten og vinteren der vi "sparer penger" hver måned da innkjøpsprisen på fakturaen fra GNP Energy alltid ligger godt over taket på 67 øre/kwh. GNP sin innkjøpspris ligger imidlertid himmelhøyt over det andre selskaper kaller innkjøpspris. Eksempelvis er innkjøpsprisen til GNP for januar hele 92,5 øre/kwh mens den for alle andre selskaper på min adresse ligger under 30 øre/kwh. Dette er rett og slett lureri og jeg forstår ikke at det går an å operere slik uten bli straffeforfulgt.

Svar fra Kilden Kraft
06.02.2020 10:49

Hei Lasse Takk for din tilbakemelding. Ta gjerne kontakt med oss på tlf 21651000, eller [email protected]. Da det er lettere for oss å finne deg i data-systemet med hvilke avtale du har og hva som kan ha skjedd. Vi har flere avtaler inne hos oss. Med og uten avtaleletid, som vi får gode tilbakemeldinger på fra kunder. Vi ønsker gjerne å hjelpe deg. Ønsker deg en fin dag. Mvh GNP energy

Kort og godt endrer de priser og vilkår uten å gi kundene beskjed om det

Omtale av  Erik H

Kort og godt endrer de priser og vilkår uten å gi kundene beskjed om det, og selv om de blir tatt med buksa nede så nekter de å gi seg. Logikk og fakta biter ikke på den gjengen. Men de svarer faktisk på epost. Det skal de ha. Les deg opp på vedtak fra elklagenemnda.no før du vurderer å bytte til GNP. De het tidligere Oslo Kraft. Synes de har fine nettsider. Det er vel eneste positive med selskapet.

Svar fra Kilden Kraft
11.02.2020 10:29

Hei Erik H Takk for din tilbakemelding. Vi er opptatt av fornøyde kunder og synd at du opplevde det slik du skriver over. Vi ønsker gjerne å hjelpe deg. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss på tlf 21651000, eller [email protected]. Da det er lettere for oss å finne deg i data-systemet med hvilke avtale du har. Alle kunder får beskjed om det blir endringer...kanskje vi ikke har riktig informasjon på deg om dette er tilfelle. Tusen takk at du synes nettsiden vår er flott. Vi har lyttet til hva kunder har ønsket seg og at den skal være lett og forståelig. Vi er også stolt av å utfordre strøm-markedet i mange andre land i skandinavia. Derfor syntes vi og kundene våre i utlandet at det passet bedre med GNP energy ( Great Nordic Power ) enn Oslo Kraft. Vi følger gjerne opp kunder med nye avtaler som kommer inn hos oss. Om du også ønsker dette ta kontakt :) Vi ønsker gjerne å hjelpe deg. Ønsker deg en fin dag. Mvh GNP energy

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Dårlig

Omtale av  Tove

For det 1.: Når dere ringer så forteller dere at man har kommet videre i en konkurranse om Macbook, men hørte ikke mer om det. Så forteller dere at dere kjenner godt til det selskapet jeg allerede bruker, men hva så? Dere oppgir aldri at man må bytte leverandør, bare bekrefter at jeg har en avtale der. Og når jeg prøver å trekke meg ut og sier jeg IKKE vil bytte blir ikke dette respektert, men dere kjører på om at man må bekrefte en sms og at man har angrefrist. Jeg valgte å ikke svare på SMS siden jeg ikke ble hørt når jeg vil trekke meg, noe som resulterer i at dere starter telefonterror!!! Sååå NEI TAKK!!!!

Svar fra Kilden Kraft
04.02.2020 16:46

Hei Tove Takk for tilbakemelding. Synd å lese det du skriver over. Vi samarbeider med eksterne selskaper innenfor privatsalg som ikke er oss på hovedkontoret. Vi vil gjerne finne ut hvilket av disse som du ble oppringt av... Så vi kan lett kan finne ut av hvem, hva og hvilken som var i kontakt med deg ang avtalen / konkurranse om Macbook. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss på e-post: [email protected] eller telefon 21 65 10 00. Vi får ofte inn gode tilbakemeldinger fra kundene våre, som har vært her år etter år. Vi har avtaler med avtaletid og uten avtaletid, som du kan gjerne sjekke på vår hjemmesiden på https://no.gnp.energy/ Vi ønsker gjerne å hjelpe deg og følge deg opp. Med vennlig alle oss i GNP Energy

GNP's spotpris på nesten 75 øre pr. 29.01.2020.

Omtale av  Abel B

Har fått krav på og betalt hele 73 øre pr. kWh til GNP for perioden 26.12.2019 til 26.01.2020 når spotprisen i dette tidsrommet har ligget betydelig lavere. Videre så krever dere nå forskuddsbetaling for perioden 26.01.2020 til 01.03.2020 så vanvittige 74,63 øre pr. kWh noe som ikke «henger på greip» opp mot dagens og forventet spotpris i markedet. Nevnte overhode ikke noe om at dere krever forskuddsbetaling før jeg tok fast med GNP om levering av strøm til spotpris. Dere har helt klart brutt avtalen jeg har gjort med dere om å levere meg «spotstrøm» til markedspris + deres påslag på noen øre pr. kWh og i tillegg kreve betaling på forskudd for mer en 1 mnd. (ca. 5 uker) frem i tid. Ber derfor om å bli fristilt fra avtalen med bindingstid på 1 år da jeg ikke kan akseptere GNP sin praksis å operere på med å lokke kunder til seg med billig strøm i en kort periode for så å skru prisen til «himmels» når denne perioden er over.

Svar fra Kilden Kraft
05.02.2020 09:53

Hei Abel B Takk for din tilbakemelding. Vi er opptatt av fornøyde kunder og synd at du opplevde det slik du beskriver over. Vi ønsker gjerne å hjelpe deg. Ta gjerne kontakt med oss på tlf 21651000, eller [email protected]. Da det er lettere for oss å finne deg i data-systemet med hvilke avtale du har og hva du ønsker. Ønsker deg en fin dag. Mvh GNP energy

Rekninga aukar etter at du får fyrste rekning

Omtale av  Arvid N

Dette er svindel. Når dei tilbyr at prisen skal verta mykje billigare en den prisen du har nå og rekninga aukar etter at du får fyrste rekning. Når du så går tilbake til din tidlegare energileverandør såkjem det krav om at du har inngått års-abonnement.

Svar fra Kilden Kraft
11.02.2020 10:28

Hei Arvid N Takk for tilbakemelding. Synd å lese at du opplevde dette. Vi er få mennesker på hovedkontoret og vi samarbeider med eksterne selskaper innenfor privatsalg, kanskje du har signert avtalen med en av disse. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss på e-post: [email protected] eller telefon 21 65 10 00, så vi kan lett kan finne ut av hvem, hva og hvilken som du har vært i kontakt med. Slik at vi kan få rettet opp i dette, om dette er tilfelle. Vi ønsker gjerne å hjelpe deg. Vi får ofte inn gode tilbakemeldinger fra kundene våre, som har vært her år etter år. Vi har avtaler med avtaletid og uten avtaletid og det skal stå om det er avtaletid på avtalene eller ikke binding, sjekk dette på https://no.gnp.energy/ Ønsker deg en fin dag. Med vennlig alle oss i GNP Energy

Dyreste selsakpet jeg har brukt, og det begynner å bli mang

Omtale av  Tom K

Ikke bruk dette selskapet, de bare lyver for deg og er veldig dyre når regningen kommer.

Svar fra Kilden Kraft
03.02.2020 11:17

Hei Tom K Takk for din melding. Vi er opptatt av fornøyde kunder og synd at du opplevde det du beskriver over. Vi ønsker gjerne å hjelpe deg. Ta gjerne kontakt med oss på tlf 21651000, eller [email protected]. Da det er lettere for oss å finne deg i data-systemet. Vi har flere avtaler som vi får gode tilbakemeldinger på av kunder. Avtaler med avtaletid og uten avtaletid. Ønsker deg en fin dag. Mvh GNP energy

Treg kundeservice

Omtale av  Frode

Veldig trege til å svare og Chat fungerer ikke/er stengt. Bestilt strøm fra GNP for 1,5 uke siden, er ikke flyttet enda, eller hørt noe fra kundeservice.

Svar fra Kilden Kraft
03.02.2020 10:31

Hei Frode Takk for for din tilbakemelding. Vi har sjekket opp i dette og Chaten skal fungere. Det kan ta noen dager og bytte leverandører pga av samarbeid mellom netteier og strømlevarandør. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss på e-post: [email protected] eller telefon 21 65 10 00. Dette ønsker vi å finne ut av sammen med deg og takk som valgte oss :) Med vennlig alle oss i GNP Energy

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Mangler koordinering internt mellom egne avdelinger

Omtale av  Hans

Hei, Kan nok ikke gi dere mer enn en stjerne nå dere sender ut forespørsel på kundetilfredshet før dere har begynt å levere tjenester til meg. i deres eget system er jeg oppført som Status: Ikke aktiv (31.01.2020) en annen del av systemet rapporterer fra Lindorf (inkasso): "Reskontro hos faktureringspartner Lindorff er for tiden ikke tilgjengelig"

Svar fra Kilden Kraft
03.02.2020 10:31

Hei Hans Takk for at du skriver her. Dette ser ut som en datafeil av det du beskriver over. Dette er fort gjort å rette opp i. I den dataverden vi lever i, i dag. Alle kan gjøre feil og slik er det nok overalt. Vi får ofte inn gode tilbakemeldinger på koordinering mellom oss internt, netteier og Lindorf. Synd at du opplevde dette. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss på e-post: [email protected] eller telefon 21 65 10 00. Ta gjerne kontakt når du ønsker ny oppfølgning av avtaler. Vi ønsker gjerne å hjelpe deg- Takk som valgte oss. Med vennlig alle oss i GNP Energy

Neitakk!

Omtale av  Dame

Ble oppringt av selger som mente jeg hadde "vunnet" billig strøm i 2 mnd, men det ble etter hvert tydelig at jeg måtte bytte strømleverandør, jeg måtte bare svare "ja" på sms de sendte. Jeg ga uttrykk for at jeg ikke var interessert i å bytte og at hele opplegget virket ubehagelig. Etter å ha lagt på gikk det to minutter hvor jeg ignorerte sms'en, til de ringte meg opp igjen. Samme selger sa at jeg var nødt til å svare ja på meldingen. Jeg sa nei, og at jeg ikke var interessert. Da sa han at jo, jeg måtte, for systemet kunne ikke gå videre med mindre jeg svarte ja. Jeg sa at det var ikke mitt problem, de fikk hjelpe en annen kunde istedenfor. Han forsatte med at jeg bare måtte svare, og at dette var mye billigere enn hva jeg nå betalte for strøm. Jeg sa igjen at jeg var ikke interessert. Da presterte han å si at "det var ikke opp til meg"! Selvfølgelig er det opp til meg! Jeg var ganske irritert nå og ga beskjed om at dette hadde jeg ikke tid til. Han spurte om han kunne ringe meg opp senere, og jeg ga tydelig beskjed om at jeg IKKE ønsket å bli oppringt, før jeg omsider la på da han ikke ville gi seg. De forsøkte å ringe meg opp igjen noen dager senere, men den samtalen ignorerte jeg. Hele opplevelsen var bare ubehagelig og provoserende.

Svar fra Kilden Kraft
03.02.2020 10:30

Hei Dame Takk for tilbakemelding. Synd å lese det du skriver over. Vi samarbeider med eksterne selskaper innenfor privatsalg. Vi vil gjerne finne ut hvilket av disse som du ble oppringt av. Så vi kan lett kan finne ut av hvem, hva og hvilken som var i kontakt med deg. Slik at vi kan få rettet opp i dette, om dette var tilfelle for deg. Dette skal ikke skje. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss på e-post: [email protected] eller telefon 21 65 10 00. Vi får ofte inn gode tilbakemeldinger fra kundene våre, som har vært her år etter år. Vi har avtaler med avtaletid og uten avtaletid, som du kan gjerne sjekke på vår hjemmesiden på https://no.gnp.energy/ Håper du en dag vil teste oss ut, kanskje du også blir postitivt overrasket. Vi ønsker gjerne å hjelpe deg og følge deg opp. Med vennlig alle oss i GNP Energy

Svindel. Ble oppringt på bakgrunn av at jeg hadde deltatt i en Internett konkurranse...

Omtale av  Steven S. L

Ble oppringt på bakgrunn av at jeg hadde deltatt i en Internett konkurranse om å vinne 2 mnd gratis strøm. Det har jeg aldri deltatt i, så det er løgn. Ba også om å få se bevis for deltagelse og for å få se ''mine' ' svar fra konkurransen jeg angivelig deltok i.. Det var umulig da de brukte eksterne selgere. Hold dere unna disse løgnaktige svindlerne.

Svar fra Kilden Kraft
03.02.2020 09:25

Hei Steven S. L Takk for tilbakemelding. Synd å lese hva du beskriver. Vi får ofte inn gode tilbakemeldinger fra kundene våre, som har vært her år etter år. Vi har avtaler med avtaletid og uten avtaletid, som du kan gjerne sjekke på vår hjemmeside https://no.gnp.energy/ Vi er få mennesker på hovedkontoret og vi samarbeider med eksterne selskaper innenfor privatsalg. Vi vil gjerne finne ut hvilket av disse som du ble oppringt av. Så vi kan lett kan finne ut av hvem, hva og hvilken som du har vært i kontakt med. Slik at vi kan få rettet opp i dette, om dette var tilfelle for deg. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss på e-post: [email protected] eller telefon 21 65 10 00, Håper du en dag vil teste oss ut, kanskje du også blir postitivt overrasket. Vi ønsker gjerne å hjelpe deg og følge deg opp. Med vennlig alle oss i GNP Energy

Bare rot med faktura og priser

Omtale av  Casa

Roter med fakturaene og overlater til kunden å rydde opp. Mange telefonsamtaler og eposter før jeg fikk riktig beløp å betale.

Svar fra Kilden Kraft
05.02.2020 09:53

Hei Casa Takk for tilbakemelding. Synd å lese at du synes fakturane er rotete, gjerne gi oss tilbakemelding på hvordan du ønsker dem. Vi ønsker alltid å bli bedre og det er mange av våre kunder som ønsker et slikt faktura-system vi har nå. Flott at det løste seg for deg ang riktig beløp, vår jobb er å hjelpe til. Vi får ofte inn gode tilbakemeldinger fra kundene våre, som har vært her år etter år. Kontakte oss gjerne på tlf 21651000, eller [email protected] når du måtte ønske ny oppfølgning fra oss. Ønsker deg en TOPP dag og takk som valgte oss. Mvh oss i GNP Energy

Forferdelig

Omtale av  Arif

Verste strømleverandør jeg har vært bort i. Dårlig kundeservice. Holder ikke det de lover. Svindlere.

Svar fra Kilden Kraft
05.02.2020 09:52

Hei Arif Takk for din tilbakemelding. Synd at du opplevde det som forferdelig. Vi får ofte inn gode tilbakemeldinger fra kundene våre, som har vært her år etter år. Anbefaler vi at du tar kontakt med oss på e-post: [email protected] eller telefon 21 65 10 00 med ditt kunde-nummer. Da er det lettere å se hva som du har blitt lovet. Vi har avtaler med avtaletid og uten avtaletid, sjekk dette på https://no.gnp.energy/ Vi ønsker gjerne å hjelpe deg og følge deg opp. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen GNP Energy

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Telefon svindel

Omtale av  Sigrund

Blei oppringt av ein seljar som forklarer at eg har vunne billigare straum i ein konkuranse, og vil berre informere om at han ringer til strømleverandøren min og fortel dei at no har eg fått billigare straum frå GNP. Heilt utan å sei noko om at dette inneber at dette er å flytte abonementet. Tippar mange som blir lurte her. Dette er heller uetisk - og eg trur heller ikkje lovleg å drive telefonsal på denne måten. Ei sak som eigentleg bør meldast.

Svar fra Kilden Kraft
27.01.2020 11:20

Hei Sigrund Takk for tilbakemelding. Synd å lese at du opplevde dette slikt. Vi er få mennesker på hovedkontoret og vi samarbeider med eksterne selskaper innenfor privatsalg. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss på e-post: [email protected] eller telefon 21 65 10 00, så vi kan lett kan finne ut av hvem, hva og hvilken som du har vært i kontakt med. Slik at vi kan få rettet opp i dette, om dette er tilfelle. Vi får ofte inn gode tilbakemeldinger fra kundene våre, som har vært her år etter år. Vi har avtaler med avtaletid og uten avtaletid, sjekk dette på https://no.gnp.energy/ Ønsker deg en fin dag og vi ønsker gjerne å hjelpe deg. Med vennlig alle oss i GNP Energy

Kilden Kraft

Har tilegnet profilen
Kilden Kraft deltar på Bytt.no

Kilden Kraft har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Kilden Kraft besvarer omtaler

Kilden Kraft har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Kilden Kraft henter ikke inn tilbakemeldinger

Kilden Kraft benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR