Å Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Det skjedde samme med meg som med han andre her: en hyggelig representant fra Los tilbød en fastprisavtale. Han (het (navn anonymisert), det var lett å huske) sa eksplisitt at jeg måtte godkjenne avtaleinngåelsen da jeg var pålogget. Det gjorde jeg IKKE. Men avtalen ble aktivert og jeg ble etter prøveperiode på 3 mndr trukket 49kr UTEN at strømprisen min ble låst som fastpris. Bare for å nevne, dette var utvilsomt villedende og ergo ulovlig etter norsk markedsføringslov. Han (navn anonymisert) «glemte» og forklare hvordan dette «skjema» egentlig fungerte. Men jeg fikk først greie på det 4 måneder senere da jeg måtte kontakte kundeservicen til los. Først da ble jeg forklart at man betaler for å få TILBUD om fastpris, men det er ikke sikkert man får innvilget det. Jeg aner ikke hvor mange kunder Los har men ifm mannen på kundeservice hadde los kun 10000 fastpristilbud for vår-perioden å dele ut. Dette er lureri! Eller en måte de tjener penger på uten faktisk å levere noe som helst. Forbrukermyndighetene burde ta en titt på dette så absolutt!
Los har åpenbart for høye påslag på spotprisen. Fant 45 leverandører som var billigere.
Hei Sven, Takk for din tilbakemelding. Det er hard konkurranse om strømkundene i Norge, noe som fører til at mange strømleverandører tyr til ulike lokketilbud og kampanjer for å skaffe seg nye kunder. Mange av disse avtalene innebærer gjerne strømpris som ligger langt under markedspris, minuspåslag, sponset strøm og lignende. Strømleverandøren må uansett betale for spotprisen, avgifter osv. - og når strømleverandøren tilbyr avtaler hvor de går i tap, så må de før eller senere tjene dette inn igjen for at driften skal gå rundt. Dette gjør de gjerne ved å skru opp prisene etter en liten stund slik at man ender opp med en avtale som er dyrere enn nødvendig. Vi i LOS har større tro på strømavtaler med prisvilkår som er gunstige over tid - ikke bare her og nå. Vårt fokus er på tilby langsiktige avtaler uten skjulte vilkår eller skjult bindingstid, og du skal være trygg på at du vet hva du betaler og at du har en avtale som vil være konkurransedyktig over tid. Du er selvsagt velkommen til å ta kontakt med vårt kundesenter dersom du ønsker en gjennomgang av din strømavtale hos oss. Ønsker deg en riktig fin dag! Hilsen Sylvia - LOS
Var en faktura jeg ikke forsto opp mot avslutning av en energikonto. Ved å logge inn på mine sider for å få en oversikt, så virket ingen av linkene, det sto bare hva jeg skulle betale. Prøvde å ringe kundeservice x-antall ganger uten å komme gjennom, sendte de en mail som de brukte ukesvis på å besvare, i mellomtiden sendte de faktura til inkasso. Når jeg prøvde å henvende meg til inkasso selskapet og sa at jeg bestred fakturaen, sendte de bare standardiserte svar tilbake, eller unnlot å svare. Kostet meg godt over 2000 kr i inkasso omkostninger som jeg bare betalte for å bli ferdig med det, samt en faktura på kr 12700 på energikonto, som jeg enda idag ikke vet om var riktig. Hadde for øvrig vært trofast kunde der i 25-30 år. ALDRI MER LOS!!
Hei Esben, Takk for din tilbakemelding. Så leit å høre at du ikke har hatt en god opplevelse som kunde hos oss. Det stemmer at vi har hatt en betalingstjeneste som het LOS energikonto. Med denne tjenesten betalte man et fast beløp hver måned, som var basert på det årlige strømforbruket. På denne måten betalte man det samme hver måned, fremfor å få en faktura som hele tiden varierte. Dette innebar som regel at man gikk i minus på vinterstid, mens man hentet seg inn igjen på vår- og sommerstid som følge av at man da ofte bruker mindre strøm. Den 31. desember 2021 måtte vi dessverre avvikle denne tjenesten – og de som hadde LOS energikonto fikk derfor en sluttfaktura med gjenstående saldo. Saldoen var da en avregning av hvor mye strøm man hadde brukt mot hvor mye man hadde betalt inn på energikontoen i samme periode. Dersom vi ikke har gitt deg tilstrekkelig med informasjon og forklaring på sluttavregningen, så kan vi ikke annet enn å beklage dette. Gjennom vinteren har vi dessverre hatt lang behandlingstid som følge av de høye strømprisene, og våre kundebehandlere har jobbet dag og kveld for å svare på alle henvendelsene vi har mottatt. Du er uansett selvsagt velkommen til å sende oss en e-post dersom du fremdeles har spørsmål til sluttfakturaen. Merk e-posten med «Bytt.no – Arta», så skal vi selvsagt prøve å hjelpe deg videre. Ønsker deg en fortsatt fin dag. Hilsen Arta - LOS
Dårlig beskrivelse av avtaler ved inngåelse av avtaler med selger. De viser ingen forståelse for forbrukeren som er forvirret. Liten forståelse for konkuranse.
Hei Arne, Takk for din tilbakemelding. Det er leit å høre at du opplever å ikke ha fått tilstrekkelig med informasjon om våre avtaler - slik skal det selvsagt ikke være. Vi ønsker å være en pålitelig og troverdig strømleverandør hvor man som kunde alltid skal være trygg på at man vet hva man betaler for. For oss er det viktig å svare på de spørsmålene våre kunder måtte ha, og vi ønsker å gjøre det lettere å ta gode valg i et strømmarked som flyter av ulike avtaler og begrep. Vi må bare beklage for at du ikke føler deg imøtekommet på dette hos oss - vi tar med oss din tilbakemelding i vårt arbeid med kontinuerlig forbedring. Vi håper uansett at du ønsker å fortette å gi oss en sjanse fremover, og du er selvsagt velkommen til å ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 60 85 00 dersom det er noe vi kan hjelpe deg med. Ha en riktig fin dag! Hilsen Carmen - LOS
God avtale gjennom COOP. Mulighet for å binde strømprisen i perioder med store pris svingninger. Ikke alltid billigst, men helt grei pris. Kundetorget har jeg ikke hatt behov for snakke med, men ved henvendelse pr epost fikk jeg et utfyllende og klart svar. Et eksempel til etterfølgelse for andre og mye større selskaper. Ingen nevnt ingen glemt :-)
Hei Knut, Takk for god tilbakemelding - dette var hyggelig å høre! Du er ikke alene om å være fornøyd med Coop strømavtale. Dette har blitt en svært populær avtale etter at den ble lansert for flere år siden. Det finnes helt sikkert avtaler eller tilbud med lavere pris - for eksempel minuspåslag, sponset strøm, gratis fastbeløp og lignende - men hvor vilkårene ofte endres etter en liten stund slik at strømleverandøren ikke går i tap. For oss derimot er det viktig å kunne tilby langvarige strømavtaler med prisvilkår som er gunstige over tid, og ikke bare her og nå. Med Coop strømavtale har man en stabil og konkurransedyktig avtale hvor man i tillegg mottar 2% løpende medlemsbonus av strømforbruket som blir satt rett inn på fordelsregnskapet hos Coop. Det er bra at du ikke har hatt behov for å være i kontakt med vårt kundesenter - men ikke nøl med å kontakte oss dersom det skulle være noe vi kan hjelpe deg med. Ha en riktig fin dag videre! Hilsen Sylvia - LOS
Jeg er kjempefornøyd med LOS! Har hatt LOS snart 1 år og fått god kundebehandling og benyttet meg av alle de gode tilbudene som har gjort at jeg hatt en veldig stabil og forutsigbar strømpris igjennom hele vinteren! Opplever LOS som ærlige og redelige med god oppfølging av kundene sine.
Hei Lillian, Takk for hyggelig tilbakemelding - godt å høre at du er fornøyd med å ha oss som din strømleverandør! Vi i LOS er glade for å kunne tilby langsiktige og konkurransedyktige strømavtaler, og produkter og tjenester som gir våre kunder trygghet og forutsigbarhet når de trenger det. I tillegg legger vi stor vekt på god kundebehandling - våre kundebehandlere strekker seg langt for å hjelpe våre kunder med det de måtte trenge, og ett av våre mål er å ha landets aller beste kundeservice. Vi skal selvsagt gjøre alt vi kan for at du skal fortsette å være fornøyd med å ha oss som din strømleverandør, men ikke nøl med å ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 60 85 00 dersom det er noe du lurer på. Ønsker deg en riktig fin dag! Hilsen Sylvia - LOS
Ble anbefalt "flytende strøm" av LOS, og har hatt det noen år nå. Da jeg sjekket grundig over hva jeg eg. betalte ble jeg SUR! Her har jeg altså betalt 20 - 30 prosent mere enn spotpris. Enkelte uker over 50 prosent! Med dagens strømpriser blir det gjerne 1000 kr ekstra pr mnd. Har nå skiftet leverandør, ikke underlig at de (LOS) ringer meg og vil ha meg tilbake som kunde. Nei takk! De har sannelig tjent nok på meg. Kan legge til at kundeservise og kommunikasjon har fungert veldig greit. Virker som et seriøst firma, men tar seg GODT betalt.
Hei Jan O. G, Takk for din tilbakemelding! I LOS tilbyr vi flere forskjellige strømavtaler. Alle våre avtaler og tjenester er tilpasset ulike behov - noen ønsker å følge strømbørsen time for time, andre ønsker mindre risiko og mer forutsigbarhet i strømprisen sin. Los flytende er en variabel avtale der prisendring alltid blir varslet 14 dager i forkant, på denne måten vet man alltid hva du skal betale per kWh. Dette er en svært gunstig avtale for de som ønsker mer trygghet i avtalen sin - strømprisen følger strømmarkedet, men endrer seg jevnere enn ved en ren spotprisavtale. På denne måten får man mer forutsigbarhet og mindre risiko for svingninger i prisen. I og med at variable avtaler endrer seg saktere enn en spotprisavtale vil man i perioder ligge noe over spotprisen og i andre perioder ligge noe under. I løpet av det siste halve året har de variable avtalene generelt hatt en pris per kWh under markedspris, men har den siste tiden hentet igjen markedsprisen. Vi håper du vil gi oss en ny sjangse i fremtiden, dersom det skulle være aktuelt. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter, så finner vi en avtale som passer for deg og dine behov. Ønsker deg en riktig fin dag videre! Hilsen Maren - LOS
Forståelig og enkel strømavtale. Oversiktlig faktura og nettside.
Syntes prisene er bra med spotpris. Og oversiktelig faktura. Kan anbefale LOS 29
Dyr strøm, useriøse, kommer ikke igjennom på tlf og svarer ikke på Mail. Får ikke logget meg på mine sider hos Los og får ikke fratrekk for strømstøtte. Betaler 3 ganger mer enn tlsvarende strømbruk hos andre aktører. ANBEFALES IKKE TIL NOEN!!!!!
Hei Siw, Takk for din tilbakemelding! Vi har dessverre hatt svært stor pågang i alle våre kanaler i en lang periode og har dermed hatt lengre svartid enn normalt. Dette beklager vi på det sterkeste. Det er din lokale netteier som håndterer kompensasjonsordningen, og kompensasjonsstøtten vil derfor fremkomme under nettleie-delen på din faktura. Støtten styres ikke av oss i LOS, eller andre strømleverandører. Vi håper du vil komme tilbake til oss ved en senere anledning, dersom det skulle være aktuelt. Ønsker deg en riktig fin dag! Hilsen Maren - LOS
App kan bli mye bedere for kunde vanskelig å logge inn på
Coop avtalen gir meg penger tilbake. Selvfølgelig ønsker jeg billigere strøm. LOS har avtale med Otovo og solcelle paneler som jeg har på taket i dag.
Elendig og frekk kundebehandler. Bruker også minst 2 mnd på å svare på mail. Dyrere enn trønderenergi(nabo har).
Hei Dina, Takk for din tilbakemelding. Det er vanskelig for oss å si noe om hva som kan ha skjedd her - men slik skal det selvsagt ikke være. Våre kundebehandlere jobber hardt med å gi den aller beste kundeservicen, og vi skal alltid være imøtekommende og med fokus på løsninger. Dersom du har opplevd noe annet, så kan vi ikke annet enn å beklage dette så mye. Svartiden på e-post har dessverre vært lang den siste tiden. Dette som følge av at det er veldig mange som ønsker å snakke med oss på grunn av de høye prisene. Våre kundebehandlere har jobbet dag og kveld for å besvare alle henvendelsene vi mottar, og vi har satt i gang tiltak for å redusere svartiden. Når det gjelder strømprisene, så kjøper vi og alle de andre strømleverandørene i Norge inn strømmen til samme pris fra den nordiske strømbørsen NordPool. Ingen strømleverandør kan påvirke prisen, så spotprisen er helt lik uansett hvilken leverandør man har. Når man sammenligner priser, så kan det være flere ting som fører til at man finner en differanse. Det kan for eksempel at det er ulike typer avtaler, at forbruket er ulikt, at det er forskjellig prisområde eller at man ikke sammenligner prisen for samme periode. Våre kundebehandlere har inngående kunnskap om strømmarkedet og de ulike avtalene som finnes, og vil kunne hjelpe med å orientere seg slik at man kan finne avtalen som passer seg og sitt forbruk best. Du er selvsagt velkommen tilbake til oss i fremtiden, dersom det skulle bli aktuelt. Ønsker deg en riktig fin dag - og god helg! Hilsen Sylvia - LOS
Svarer ikke på e-post, holder ikke leveringsavtaler eller avtalte oppfølginger på telf.
Hei Per, Takk for din tilbakemelding. Så leit å høre at du ikke er fornøyd. Som følge av de høye strømprisene så er det svært mange som ønsker å snakke med oss, noe som dessverre fører til lang svartid både på e-post og på telefon. Vi kan ikke annet enn å beklage dette - våre kundebehandler har jobbet dag og kveld for å besvare alle henvendelsene vi mottar, og vi har satt i gang tiltak for å redusere ventetiden. Det er vanskelig for oss å svare på hva som kan ha skjedd i ditt tilfelle - dersom man ikke har fått noe du har bestilt, så er det viktig at man tar kontakt slik at vi kan undersøke dette nærmere. Våre kundebehandlere går langt for å finne best mulig løsning, og dersom det skjer feil på vår side så gjør vi alltid vårt aller beste for å rydde opp. Du er velkommen til å ta kontakt med oss på e-post [email protected] dersom du ønsker en gjennomgang av saken din. Da kan du merke saken med "Bytt.no - Sylvia" - så vil vi ta tak i dette så fort som mulig. Ønsker deg en riktig fin dag videre! Hilsen Sylvia - LOS
Jeg synes det er greit å få både nettleie og strømregning på samme faktura. Prisen er ellers hva man kan forvente nå, og da ser jeg ikke noen hensikt i å skifte leverandør.
Hei Jan, Takk for din tilbakemelding. Det er godt å høre at du er fornøyd med å ha oss som strømleverandør. Du har rett i at prisene er høye for tiden - men som strømleverandør så kan vi dessverre ikke påvirke dette ettersom vi, og alle de andre leverandørene i Norge, handler strømmen fra den nordiske strømbørsen NordPool. Da er det ekstra viktig å velge en pålitelig leverandør slik at man får de beste vilkårene for strømmen man bruker - og hos oss får man langsiktige strømavtaler med prisvilkår som er konkurransedyktige over tid. Vi an ikke annet enn å krysse fingrene for at prisene snart normaliserer seg igjen - og i mellomtiden er du selvsagt velkommen til å ta kontakt med oss på telefon: 38 60 85 00 eller e-post: [email protected] dersom det er noe vi kan hjelpe deg med. Ønsker deg en fin dag - og riktig god helg! Hilsen Sylvia - LOS
Vært kunde hos Los lenge. Byttet til motkraft og ble dagen etterpå oppringt av en los selger som mente at jeg like godt kunne bli hos dem siden de var 100% eid av kommunen og alt overskudd går tilbake til innbyggerne. Dette er ren løgn, de er eid av Agder energi som tar ut 100vis av millioner i gevinst hvert år. Burde vært straffbart å lyve om sånt.
Hei Even, Takk for din tilbakemelding. Det stemmer at LOS er eid av Agder Energi, som igjen er offentlig eid av kommunene på Agder og Statkraft. Det medfører derfor riktighet at hundrevis av millioner går tilbake til fellesskapet i form av utbytte til de kommunale eierne på Agder hvert år. Utbyttet går til blant annet barnehage og skole, helsetjenester og eldreomsorg – og kommer på denne måten innbyggerne til gode. Mer informasjon om dette kan man finne på Agdereierne.no: http://www.agdereierne.no/. I LOS ser vi på det å bidra til lokalsamfunnet som en selvfølge – vi deler derfor årlig ut over èn million kroner til barn og unge her på Sørlandet slik at små og store drømmer kan realiseres. Man kan lese mer om fondet, hvem som kan søke og tidligere tildelinger på våre nettsider her: https://www.los.no/los-fondet/. Det er leit å høre at du har byttet strømleverandør – men du er uansett selvsagt velkommen tilbake i fremtiden dersom det skulle bli aktuelt. Ønsker deg en riktig fin dag videre Hilsen Sylvia - LOS