⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

God service

Omtale av  Helge F

Bedre system på faktura. Har ikke fått melding om innbetalinger

Svar fra NorgesEnergi
08.01.2021 15:32

Hei Helge F, Vi setter alltid stor pris på tilbakemelding, da vi alltid ser etter muligheter til å forbedre oss. Dersom du har spørsmål vedrørende faktura, må du gjerne ta kontakt per tlf 38 10 00 80, eventuelt kontakte oss per e-post: [email protected]. Vi har åpent man-fre 08-16. Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Bra selskap

Omtale av  Khafaf

Det står på hvem som svarer , hvis en svare og har ingen peiling selvfølgelig han eller hun kan ikke svare , men totalt Norges energi , bra selskap

Svar fra NorgesEnergi
08.01.2021 15:32

Hei Khafaf, Takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på! Ønsker deg en god helg, Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Holder ikke mål!

Omtale av  Kevin

Har også samme opplevelse som Anders skriver om ndg Norges Energi og dyre Topp10 garantier. Opplever at selskapet bruker misvisende markedsføringsstrategier på Bolig Messe, Elkjøp osv til å verve deg inn i dyre strømavtaler. Hadde sendt en skriftlig henvendelse til NE 1.1.21 om en prismatch avtale som ble oppdaget litt sent grunnet dårlig bemanning. Fikk beskjed om at prismatchen kun gjaldt fra den dagen henvendelsen ble oppdaget, og ikke fra 1.1. Håpløst! I mellomtiden fikk jeg et tilbud fra et annet selskap med pristak under vintermånedene- noe NE ikke kunne prismatche. Har kun dårlige opplevelser med NE frem til nå dessverre. Styr unna!

Svar fra NorgesEnergi
08.01.2021 15:30

Hei Kevin, Det er beklagelig å høre at du ikke er fornøyd med NorgesEnergi som din strømleverandør, det ønsker vi selvfølgelig ikke. NorgesEnergi har mange ulike strømavtaler, slik at vi skal kunne tilby strømavtale tilpasset hver enkeltes behov. Topp 10-garanti er en variabel avtale og prisen endrer seg derfor langsommere enn i spotprisavtalene. Det vil si at du typisk betaler litt mer når markedsprisen er på vei ned, og litt mindre når den er på vei opp. Garantien vi gir er at du på årsbasis får en strømpris som ligger blant de 10 rimeligste målt mot de variable prisene hos våre 20 største konkurrenter. Du har ingen fast månedspris med denne avtalen, og den er mer stabil og forutsigbar enn spotprisen som svinger i takt med kraftbørsen. Det har dessverre vært uvanlig stor pågang i julen, og vi har derfor hatt noe lengre behandlingstid, det beklager vi. Vi har dessverre ikke mulighet til å registrere prismatch tilbake i tid, og prismatch vil derfor registreres så snart e-posten blir behandlet. Man kan derimot også kontakte oss per telefon 38 10 00 80, da vil vi registrere prismatch samme dag. Dersom du er misfornøyd med din avtale hos oss, håper jeg du har mulighet til å kontakte oss slik at vi sammen kan finne en avtale du blir fornøyd med. Henvis gjerne ti dette innlegget, og til meg. Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Oversiktlig og enkel

Omtale av  Mette H

En enkel måte å holde seg orientert over forbruk, enkel å regulere autotrekkene dine.

Svar fra NorgesEnergi
08.01.2021 08:54

Hei Mette H! Så godt å høre at du er fornøyd med oss. Vi takker så mye for hyggelig tilbakemelding! Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Bøllete

Omtale av  Geir

Jeg har inntil nylig hatt bedriftsabonnement. Det positive er at det later til å være gunstig priset. Men det skal sies at selv i perioder hvor strøm i Norge var rekordbillig, så synes jeg hele tiden jeg har hatt samme regning. Det kommer visst av at NorgesEnergi med mitt abonnement handler strøm lenge i forveien. Fair enough. Så det negative. Først, det jeg trodde var 6 mnd bindingstid var i virkeligheten oppsigelsestid. Abonnementet løper derfor 6 mnd etter man har sagt opp. Da jeg fant ut dette, sa jeg opp på dagen. Et år etterpå tegner jeg abonnement hos ny leverandør (Tibber). Jeg blir ringt opp av Norgesenergi, som først påstår at fordi jeg har oppsigelsestid blir det straffegebyr. Jeg påpeker at jeg sa opp i desember i fjor, da fikk tonen en litt annen lyd. Bare litt. Fyren pusher og pusher, sier at Tibber har mye dårligere priser fordi NorgesEnergi handler til under innkjøpspris. Jeg sier at jeg liker at Tibber er automatisk, og at jeg liker at jeg har full oversikt over strømforbruket i sanntid, via appen deres. Selgeren påstår at den appen er spennende i to uker, deretter vil jeg aldri bruke den igjen. Jeg sier jeg liker å ha oversikt over forbruket. Han mener at det er unødvendig. Man vet jo allerede hva som bruker mest strøm. Når man lager mat, og vasker klær. Jeg sier jeg har elbil og liker at appen lar meg automatisk lade i tider på døgnet når strømmen er billigst. Selger hevder det ikke betyr noe. Prisene varierer ikke spesielt mye i løpet av et døgn, og NorgesEnergi er billigst uansett. Jeg sier at det kan så være, men nå vil jeg prøve dette en periode. Selger mener jeg er i ferd med å gjøre en tabbe, men at jeg er velkommen igjen som kunde ved en senere anledning. Jeg har opplevd masete strømselgere før, min erfaring er at NorgesEnergi er blant de verste.

Svar fra NorgesEnergi
08.01.2021 08:54

Hei Geir, Det er utrolig leit å høre at du sitter igjen med den opplevelsen, det er ikke greit! Vi er veldig opptatte av at våre selgere utgir riktig informasjon og det stemmer at noen av våre utvalgte bedriftavtaler har en oppsigelsestid. Dette er selvfølgelig ikke slik våre selgere skal opptre i møte med kunder og vi beklager at du har hatt denne opplevelsen. Håper du vil kontakte vårt kundesenter slik at vi får tatt dette med videre. Vennligst ta kontakt med vår bedriftavdeling på telefon: 381 00 081, eller per e-post: [email protected]. Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (1)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Positiv

Omtale av  Christian S

Raskt kundeservice og enkel tilgang til data og selvbetjening

Svar fra NorgesEnergi
08.01.2021 08:54

Hei Christian S! Takk for at du har tatt deg tid til å legge igjen en så hyggelig kommentar. Det er svært viktig for oss, at du som kunde, er fornøyd med NorgesEnergi som din strømleverandør! Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (0)

God service og vennlige saksbehandlere

Omtale av  Kirsten

Altid hjelpsom og forståelsesfulle god service på tlf, mail og altid vist hjerterom

Svar fra NorgesEnergi
08.01.2021 08:52

Hei Kirsten! Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en så fin kommentar. Det betyr mye for oss at du er fornøyd med servicen du opplever når du er i kontakt med oss. Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Utrolig dårlig opplegg, og dyrt

Omtale av  Erik

Hadde en avtale som tydligvis var lik pris som Tibber. Bytta selskap og de ringte meg på holdback og ga meg en "bedre" avtale enn det jeg hadde + 500,- rabatt på første faktura. Fikk da en ny avtale med strømpris på fast 29,99, noe jeg ikke fikk informasjon om. Styr unna.

Svar fra NorgesEnergi
08.01.2021 08:52

Hei Erik, Det er utrolig leit at du sitter igjen med denne opplevelsen. Vi skal alltid informere ved avtaleinngåelse om strømavtalen man får, og avtalevilkårene. Dersom du har fått feil eller mangel på informasjon, vil vi gjerne ta dette videre og se om det er noe vi kan gjøre for deg. Vennligst ta kontakt med oss på tlf 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Mvh Kate, NorgesEnergi.

Nyttig (1)

Strømkonto

Omtale av  Arvid

Ser ingen fordel med strømkonto. Kan få faktura i etterkant på brukt strøm.

Svar fra NorgesEnergi
08.01.2021 08:52

Hei Arvid! Takk for din tilbakemelding! Det stemmer at vi tilbyr betalingsløsningen Strømkonto, men det er forståelig at dette ikke er en løsning for alle og er helt valgfri :) Gjerne ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected] om det er noe vi kan hjelpe deg med. Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Billige strømpriser

Omtale av  Ole J

Raskt svar når man ringer, de har mange gode fordeler som strømkonto og vintertrygghet noe som betyr ingen høge strømregninger.

Svar fra NorgesEnergi
08.01.2021 08:52

Hei Ole J! Tusen takk for din fine kommentar! Vi setter pris på at du også oppgir hva du er fornøyd med. Det er verdifullt for oss. Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (0)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Hyggelig saksbehandler

Omtale av  Bernt K

Grei og rask behandling konkurnedyktige priser kan betale litt mere å legge opp en strømkonto

Svar fra NorgesEnergi
08.01.2021 08:43

Hei Bernt K! Det betyr mye for oss at du er fornøyd med strømavtalen din og servicen du opplever i kontakt med våre saksbehandlere. Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en så fin tilbakemelding! Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Ekstremt slue metoder

Omtale av  Oppgitt-Kunde

Bruker alle metoder for å lure deg til å betale mer. Melder deg opp på ekstra kostnader med lovnad om at den er gratis første måned. Sender faktura som er feil og sender gebyrer uten å ha noe grunnlag. Slu kundebehandling og nettside som lyger om fakturaer (teknisk feil)

Svar fra NorgesEnergi
05.01.2021 22:35

Hei, Det er leit å høre at du ikke er fornøyd. Vi forsøker ikke å være uærlig eller lure noen, og beklager dersom du føler at vi har gjort dette. Det stemmer at vi har ekstra fordelsprodukter med ulike fordeler. Disse skal derimot alltid bli informert og godkjent av deg som kunde ved avtaleinngåelse. Gjerne ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected] så kan vi undersøke hva som har skjedd. Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (2)

Aldri mere Norges Energi

Omtale av  Kardo S

Først vil jeg begynne at de har den verste kundeservicen når man vil snakke med dem for å klage. Først så tar det altfor langt tid til å komme gjennom og når man først vil snakke med dem for å klage og fortelle dem om saken så vil dem ikke høre på deg og bare legger på og vil ikke høre på det man vil klage på! Det som gjelder med min erfaring er at jeg har blitt lurt to ganger på rad til å bli kunde hos dem med garanti om at det ikke er noe binding på tilbudet. Selv om jeg har dobbelt sjekket med dem å over tlf at det ikke er noe bindingstid på det. Også påstår de etterpå at jeg har fått avtalen skriftlig over e-post at det er bindingstid på avtalen noe som jeg aldri har fått noe jeg sjekker i e-posten i ettertid. Så nå vil jeg bare bli kvit og bli ferdig med dem for godt og vil aldri bli kunde hos dem igjen og betaler nå bruddegebyret med glede får å bli ferdig med dem! Burde ikke vært lov å holde på sånt og bare lure folk får å bli kunde hos dem! VERSTE STRØMLEVERANDØREN I NORGE! Ville ikke anbefalt min verste fiende til å bli kunde hos dem! Bare lureri med dem!! Jeg anbefaler alle om å bare legge på når de får tlf om strømtilbud fra Norges Energi.

Svar fra NorgesEnergi
05.01.2021 01:38

Hei Kardo, Her høres det ut til at du har hatt en dårlig opplevelse med vårt kundesenter, og slik skal det selvfølgelig ikke være. Det skal alltid informeres om bindingstid enten det er via muntlig avtaleinngåelse, eller skriftlig avtaleinngåelse. Jeg håper du har mulighet til å ta kontakt med oss, slik at vi får tatt klagen din videre. Jeg ønsker også gjerne å undersøke avtaledokumentet igjen slik at vi ser nærmere på bindingstid i avtalen din. Du må gjerne kontakte oss per tlf 38 10 00 80, eller per e-post: [email protected]. Vi har åpent man-fre 08-16. Henvis gjerne til dette innlegget, og til meg. Mvh Nina, NorgesEnergi.

Nyttig (2)

Bare tull og lureri

Omtale av  Yandeh

Ble ringt opp av Norges Energi. De klarte å lure meg vekk en god avtale jeg hadde fra Fjordkraft ved å love strøm til spotpris uten noen tilleggskostnader. Så klart var det bare tull. De satte spotprisen på ca.10 øre mer enn det skulle være. Fyren på telefonen nevnte ikke at Topp 10 var en variabel avtale. Bare styr unna Norges Energi, jeg skal tilbake til Fjordkraft.

Svar fra NorgesEnergi
22.12.2020 08:11

Hei Yanedeh. Vi skal selvfølgelig alltid gi korrekte opplysninger ved avtaleinngåelse. Jeg håper derfor du har mulighet til å kontakte oss så vi får sett nærmere på hva som har skjedd her. Kontakt oss gjerne per tlf 38 10 00 80, eller send oss en e-post til [email protected]. Vi har åpent man-fre 08-16. Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (1)

Jeg synes at det er den 1.strømleverandør som jeg er 100%fornøyd å ha

Omtale av  Bizokunda

Billig.. tålmodig og respektfull ansatte.Forståelse.

Svar fra NorgesEnergi
05.01.2021 01:38

Hei Bizokunda, Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig tilbakemelding - det setter vi pris på! Ønsker deg en god jul! Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (1)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

dårlig og arrogant kundeservice

Omtale av  Vicente

selv om jeg hadde efaktura ble belasted for fakturagebyr de belaster deg for mange tilleger

Svar fra NorgesEnergi
21.12.2020 11:21

Hei Vicente, Dersom du har efaktura hos oss, skal du selvfølgelig ikke bli belastet for fakturagebyr. Jeg håper derfor du har mulighet til å kontakte oss, slik at vi får sett nærmere på dette. Dersom du er belastet for fordelsprodukter, skal disse også ha blitt informert om og godkjent ved innsalg. Du må gjerne kontakte oss på tlf 38 10 00 80, vi har åpent man-fre 08-16. Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (1)

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR