SkandiaEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ber om tilganger via SMS koder til nåværende kundeforhold (hos konkurrenter av dem) - noe som går over streken. Hevder også de er fra STRØMHGJELPEN fremfor å presentere seg som selger for SkandiaEnergi
Ble lokket inn med gode tilbud men endte opp med høyeste strømmregningene ever. Fakturaene var ikke mulig å få greie på det ble tatt forskudd og etterskudd og noen tilbakebetalingene fra forrige gang. Helt umulig finne ut hvorfor regningene ble så mye høyere enn da vi hadde avtale ved et tradisjonell "høypris" leverandør før. Derfor tittel som "småskrift- og talltryllekunstnere" Er glad å ha byttet til noe annet, styr unna disse.
Betaler sykt mye hver mnd i strøm. Har aldri i mitt liv opplevd sånne priser hos andre leverandører.
Ble ringt av en flink selger i januar måned som som ville gi meg en ny avtale på strøm. Jeg hadde vært hos Fjordkraft nå i 3 år og har vært fornøyd med det, men er alltid åpen for å spare penger. Selger gjorde en god jobb og vi gikk gjennom min strømregning og fant ut at jeg ville spare penger på å bytte til dem gjennom litt prisgarantier OSV. Da så jeg ingen grunn til å bli hos Fjordkraft, så jeg byttet til Skandia. Har fått 2 strømregninger nå og begge har vært billigere enn før. Så langt er jeg fornøyd med prisen min og servicen jeg fikk av selger:)
En selger ringte meg for å prøve å få meg til å bytte. Han var ærlig om prisene og at det nok ikke var noe livsendrende besparelser å gjøre på strøm. Prøvde allikevel å komme med noen argumenter for hvorfor et bytte kunne være bra. Ble enig om å ringes noen dager senere slik at jeg kunne gjøre litt research. Da han ringte meg opp og vi gikk igjennom forbruket mitt så kom vi fram til at jeg kun ville spart et par kroner på å bytte til dem. Vil også gi ros til selgeren for å være upfront med top 3 garantien deres, garantier som jeg mener blir misbrukt til å få tilbud til å høres bedre ut en de er. Dette gjelder da kun fastprisen dere og vil bare bety noen få 100lapper i året, maks. Pga lengden på bindingstiden så ble jeg værende hos Norgesenergi som jeg så langt er fornøyd med. Denne samtalen var såpass god at jeg valgte å gi en tilbakemelding på det. Om alle var like hyggelig og like lite pågående så hadde jeg gjerne snakket med flere selgere. Så Kudos til i alle fall han ene i skandia energi, med det rare navnet jeg ikke husker hva var.
Är mycket nöjd med min spotpris avtale med Skandiaenergi. Har fått en lavare strömregning siden jag blev kunde hos de! Kundeservicen är väldig bra och alltid hjälpsam med de olika spörsmålene man kommer med. Har bara godt å si om Skandiaenergi!
Lover problemfritt kundeforhold, men klarer ikke følge opp. Ble lovet hjelp til å løse mitt problem, men hørte aldri noe fra dem. Useriøst.
Ble oppringt av en meget pågående selger fra SkandiaEnergi. Jeg fortalte at jeg var godt fornøyd med avtalen jeg hadde med min strømleverandør. Det ble en lang samtale, og jeg forsøkte høflig flere ganger å avslutte samtalen med å si et jeg ikke ønsket noen ny strømavtae. Han påstod at jeg vill spare mange penger på å bytte til SkandiaEnergi, og viste ikke mitt eget beste dersom jeg ikke gikk med på hans tilbud. Tilbudet var så bra, og jeg var utvalgt da ikke alle fikk et så bra tilbud på strøm. Hvis så var tilfelle, ba jeg han å sende tilbudet skriftlig på e-post, så kunne jeg sjekke om alle hans opplysninger var riktig. Han fortalte at tilbudet hadde angrefrist. Jeg risikerte ingen ting. For å kunne sende meg tilbudet, henviste han til et statlig regelverk om at jeg måtte oppgi personummer for å motta tilbudet. Det er klar indikasjon på at selgeren ville sette meg opp på en ny strømavtale med SkandiaEnergi. Da svarte jeg at nå er vår samtale slutt, og jeg la på.
Akseptere tilbud av telefonselger etter at denne hevdet at det ikke var bindene oppsigelsestid. Senere har klagere hevdet at strømleverandøren opererer med 9 (ni!) måneder oppsigelsestid! Nå må myndighetene bli ferdig med nyliberalistisk kremmerpolitikk og sørge for regulering av pris på elektrisk energi.
Utrolig uoversiktlige fakturaer. De krever at du betaler en måneds strøm før måneden har vært. Senere får du justert beløpet til det du faktisk brukte, og det er en forferdelig uoversiktlig måte å gjøre det på. Føler meg lurt mht. Bindingstid og garantier. Styr langt unna SkandiaEnergi. Deilig å nå være ferdig med dem.
Rimelig strøm til en god pris. Masse fine fordeler og får alltid den hjelpen jeg trenger :)
Personlig mener jeg at skandia er desidert det beste selskapet mtp kundeservice og regningene selvfølgelig😄
Bor i borettslagleilighet og har jevn strømregning gjennom året og har bodd i over 10år. Ved bytte til Skandiaenergi ble plutselig strømregningen doblet. Ringte hvor de forklarte at det var antatt forbruk som de uten å informere besluttet å kreve inn på forskudd. Problemet var at det forbruket de hadde estimert og krevd forskuddsbetaling for var nesten det dobbelte av forventet forbruk som har vært stabilt i denne boligen de siste 10årene. Byttet umiddelbart til et annet selskap og sliter nå med å få tilbakebetalt differansen som de har trekt på forskudd. STYR LANGT UNNA!!
Hei Christian. Takk for din tilbakemelding. SkandiaEnergi har ikke forskuddstrekk, så det kan synes som at det her har oppstått en misforståelse. Det skal heller ikke være slik at du skal få et høyere estimert forbruk enn du har hatt tidligere. Ta gjerne kontakt med oss, så kan vi undersøke dette nærmere. Uansett så er det veldig leit at du har hatt denne opplevelsen og vi skulle gjerne hatt mer tid til å overbevise deg om at du hadde tatt et godt og trygt valg. Du er hjertelig velkommen tilbake! Hilsen Marit i SkandiaEnergi
Jeg føler for å skrive et innlegg om mine opplevelser med SkandiaEnergi fordi jeg rett og slett syns det er nødvendig da jeg ser at majoriteten av omtalene på denne siden er svært negative. Inngikk i forrige uke Topp 3 avtalen etter et telefonsalg. Min tidligere leverandør var LOS, noe jeg i utgangspunktet var fornøyd med - bortsett fra at det var relativt dyrt. SkandiaEnergis Topp 3 avtale var konkurransedyktig, og alt av såkalt «lureri» som jeg ser går om og om igjen i omtalene på denne siden gis beskjed om. Det gis klar beskjed om både bindingstid og bruddgebyr (skriftlig OG muntlig!). Man velger helt selv om man vil ha med eller uten pristak, og man står fritt til å google hva ulike begrep (elsertifikat, spotpris osv) betyr dersom dette er uklart. Dessuten er det 14 dagers angrerett. Det viste i ettertid av min innmelding at LOS hadde en konkurransedyktig avtale, noe som gjorde at jeg brukte angreretten til å bytte tilbake. Under hele dialogen med SkandiaEnergi har jeg mottatt utrolig god kundeservice og prosessen har vært 100% problemfri. Selv om jeg trakk min innmelding per dags dato, kan det godt hende jeg melder meg inn en annen gang. Anbefales også å sjekke andre store selskap her på bytt.no til sammenligning. Blant annet har både Hafslund og Fjordkraft like mye dårlig omtale, til tross for å være seriøse aktører i markedet. ... så, ikke tro på alt som står på nettet! Hilsen fornøyd «kunde»
Hei Elisabeth! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. :-) Det setter vi stor pris på - selv om vi selvsagt synes det er veldig leit at du ikke ble kunde hos i denne omgang. ;) Vi håper likevel vi "ser deg igjen" ved en senere anledning! Hilsen Marit i SkandiaEnergi.
Utrolig gode priser, jeg og min familie er veldig fornøyde.
Hei Zakiyu. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Hilsen Marit i SkandiaEnergi.
Ble overtalt av en selger til å velge de, mye pga deres "topp-3-garanti" som abonnementet han solgte hadde.. virket betryggende at det uansett skulle være blant de tre billigste abonnementene, men det viste seg i realiteten at de kun mente den faste månedsavgiften skulle være "topp-3" og ikke inkluderte påslaget de har på hver kw/h.. Så i realiteten var abonnementet mye dyrere en veldig mange konkurrerende abonnementer, inkludert andre abonnementer de selv leverer..! De har også en 100% fornøyd garanti.. men den får du kun tilbake den lille månedsavgiften, og du kan kun bruke den garantien etter 9mnd avtaletid er utløpt og da innen 30 dager.. så i praksis vil det si at du ikke får brukt den om du ikke følger veldig med.. og om du gjør som meg og oppdager at det abonnementet er søppel og misvisende etter du har hatt det i 6mnd så er det billigere å skifte abonnementet og dermed miste 100%-fornøyd-garantien enn å vente til du kan få bruke den siden du da har tapt mer penger på at abonnementet er så ulønnsomt i forhold til andre.. De har mye løfter på hjemmesiden deres, men mange er, som her poengtert, i beste fall halvsannheter eller forkledde lokketilbud..
Hei Pål. Vi er glade for at vi har mange kunder som opplever at de får en rimeligere strømpris og strømavtale enn de hadde før de byttet til oss. Hos oss får du strøm til innkjøpspris, som er den billigste avtaletypen i markedet de siste 10 årene. Jeg kan forsikre deg om at det er svært gunstige betingelser på avtalen du fikk hos oss, og det stemmer at du i tillegg får en garanti om at månedspåslaget alltid skal vært blant landets tre billigste. I all kommunikasjon forsøker vi å være så tydelige som mulig om fordeler og betingelser. Vi ønsker at kundene skal få det de forventer av oss. Jeg kan også forsikre deg om at vi har en høy etisk standard og at vi verken har lokketilbud eller oppgir halvsannheter. Blant annet har alle våre kunder garantert 100% fornybar energi fra vannkraft. Likevel takker vi for dine tydelige innspill, det er alltid rom for å bli enda bedre og enda tydeligere. Vårt fremste mål er fornøyde kunder som får billigere, fornybar strøm. Du er hjertelig velkommen tilbake til oss ved en senere anledning, vi skal gjøre vårt beste for at du skal bli fornøyd. Hilsen Marit i SkandiaEnergi