SkandiaEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ble lurt av selger og fikk over 500 kr i "sluttavregning" på noe jeg aldrig har bestilt.
Ingen er bra med dette! Vi hadde strøm fra Skandia før også flyttet vi og meldte ifra om dette. Men problemet er at vi får fortsatt regninger selv etter flytting og umulig å kvitte det! Skandia vil bare få penger fra oss. Det er et useriøst og dårlig firma Kommer til å bli meldt ifra til El-klagenemnda. STYR UNNA med Skandia.
Da jeg byttet til Norges Energi sendte Skandia et sluttgebyr på 490 kr. Jeg kan ikke huske at dette ble informert om på telefon da jeg inngikk avtalen. Det var første og siste gang jeg benyttet Skandia som strømleverandør.
Aldri hatt så uoversiktlige strømregninger som etter at vi byttet til SkandiaEnergi. De sender faktura med ulike betalingsfrister hver mnd, til tross for at vi ble lovet faktura en gang i måneden. Noen måneder kommer det to fakturaer, en tidlig og en sent. Dette er for rotete. I tillegg til at vi aldri har hatt så dyre strømregninger. Dette kommer nok litt av høye strømpriser, men venner og familie har ikke hatt like stor økning, så dette kommer av at vi byttet til de. Aldri mer!
De ringte meg, siden jeg byttet til et annet selskap. De påsto at jeg hadde bindingstid, noe jeg ikke har. Jeg satte bare ny leverandør på saken og jeg blir overført uten problemer. altså ingen bindingstid. HOLD DERE UNNA SkandiaEnergi. Masse skjulte gebyrer og langt dyrere en jeg noen gang har betalt til andre leverandører.
Telefonselgeren påstod at de hadde spotpris, og i tillegg 9 kroner fastbeløp i måneden. På faktura kommer mange ekstra utgifter; betalingsfritak 53 kr (hva må enn det er), «spotpris» langt over det konkurrentene oppgir, og i tillegg FORSKUDD for neste måneds strøm som er 3 GANGER HØYERE enn forbruket mitt. Jeg har aldri betalt i nærheten av så mye for strøm. Jeg ønsket selvfølgelig å bytte etter første faktura, men fikk beskjed om at jeg har 1 års bindingstid, selv om jeg på telefonen hadde FORSIKRET meg om det IKKE var bindingstid på avtalen. De lyver så det renner, og håver inn penger på skjulte gebyrer på en faktura som er nesten umulig å forstå. Dette er ren svindel og lureri. Burde vært anmeldt. Styr unna!
Du får først en god avtale. En stund etterpå betaler du for noe som heter "Pristak", som Skandiaenergi sier skal "beskytter deg mot høye vinterpriser og strømkriser!". Skandiaenergi -kundeservice, dem sa at jeg skulle få tilbakebetalt dette "pristak" beløpet og jeg skulle få betalingsfritak på fakturaen, og de gjorde dem riktig nok. Etter denne samtalen endte jeg med å måtte betale for både "betalingsfritak" og "Pristak". Jeg ønsker ikke å bli "beskyttet" av Skandiaenergi igjen.
Forferdelig dårlig. Og dyrt også, blir lurt at de skal være best på pris liksom. Nei bytt til noe bedre enn dette selskapet.
Hei Jan. Takk for din tilbakemelding. Det er leit at du opplever at vi ikke har levd opp til dine forventinger. Vi er likevel stolte over at vi har mange fornøyde kunder som opplever at vi lever opp til vårt slagord om Billig strøm, Grønn strøm - garantert! Alle våre kunder har strøm til innkjøpspris, som er den billigste avtaleformen i markedet siste 10 år og er anbefalt av forbrukereksperter. Vi står på hver dag for å gi gode kundeopplevelser, men vi kan selvsagt alltid bli bedre. Ta gjerne kontakt med oss dersom vi kan få anledning til å rette opp inntrykket ditt av oss. Hilsen Marit i SkandiaEnergi
Sier jeg har en avtale som er fra 2018. Som er helt ukjent for meg. Sier at jeg har binding . Jeg har aldri ment å ha noen binding. Jeg har forlangt spotpris-,og ikke noe annen avtale.
De er dyre. Du får ikke pengene tilbake. Greit at strømmen var dyr i vinter men dobbelt av vanlig pris?? Ikke er de veldig service mindet heller.
Hei Kristin. Takk for tilbakemelding. Det er riktig at strømprisen i år har vært på et rekordhøyt nivå. Det er ikke vi i SkandiaEnergi galde for, vi liker ikke høye strømpriser! Vårt mål er å redusere våre kunders strømutgifter. Avtalen du har hatt hos oss har i alle fall vært blant landets aller billigste, med et fastbeløp på bare kr. 9 i måneden. Jeg er stolt av fornøydhetsgarantien vår som du har benyttet, og fått hele månedspåslaget tilbake. Jeg er også stolt av våre flotte kolleger på kundeservice, som står på hver dag for å gi god kundeservice. Likevel kan vi alltid bli bedre, og jeg tar dine innspill om serviceinnstilling til etterretning. Det hadde vær hyggelig om du hadde hatt lyst til å prøve oss igjen ved en senere anledning, kanskje når strømprisene har stabilisert seg, så får du en mer realistisk sammenligning? :) Du er hjertelig velkommen tilbake til oss. Hilsen Marit i SkandiaEnergi.
Til å begynne med fikk de lurt meg til å inngå en avtale med bindingstid, noe jeg irriterte meg grenseløst over. Siden strøm er strøm gadd jeg ikke kverulere da prisen var rimelig lik hos alle leverandører den gang. Et år går, og jeg sjekker priser hos andre, og ender opp med å bytte leverandør. GUD BEDRE nå skal de plage livet av meg, de ringer 3 ganger til dagen og skal ha meg tilbake, selv om jeg har sagt at de matcher ikke prisen likevel.
Hei Svein. Takk for tilbakemelding. Det er ikke greit at du opplever at våre kolleger ringer deg for mye for å få deg tilbake som kunde hos oss. Likevel kan jeg forsikre deg om at vi har svært konkurransedyktige betingelser, som matcher alt, utenom lokketilbud. :) Jeg håper ikke du fortsatt blir oppringt mot din vilje, men om du ønsker at vi skal hjelpe deg med å sjekke dette, kan du sende oss en mail på [email protected]. Du er hjertelig velkommen tilbake til oss ved en senere anledning. Hilsen Marit i SkandiaEnergi.
Oppgir priser uten moms... Det gir topp 3 garanti. Selger oppga strømpris for Mars på 40 øre. Da blir det billig.. Sjekket prisen på LOS.no, den var 51,07 øre. Skulle ikke fått lov å ringe rundt å lure oss på den måten.
Hei Thomas. Takk for tilbakemelding. På skandiaenergi.no vil du finne dagens innkjøpspris på NordPool Spot, den nordiske kraftbørsen der alle norske strømleverandører kjøper inn strømmen til sine kunder. Denne prisen er den samme for alle leverandører som selger strøm til innkjøpspris. Forskjellen ligger i påslaget, der vi konkurrerer om kundene. Her kommer vi i SkandiaEnergi svært godt ut. For øvrig er det mange norske strømkunder som ikke har strøm til innkjøpspris, de har gjerne en flytende strømavtale der prisen er langt høyere. Dette er kanskje spesielt kunder som aldri har byttet strømleverandør. Ta gjerne kontakt med oss igjen dersom du ønsker at vi skal ta en ny gjennomgang og gi deg et godt tilbud. :) Hilsen Marit
Forferdelig! Lureri og svindel! Umulig å få seriøs kontakt. Svarer ikke på innsendte "kontaktskjema". Sender forskuddsregning for strøm du ikke har brukt. Før betalingsfristen er ute sender de nye fakturaer for de samme avtalene, men med høyere strømpris (opp fra 60,99 til 66,59 øre/kWh). Skandia Energi har greid å bryte vår avtale med et annet strømselskap! Det skulle angivelig være "ingen bindingstid" og strøm til innkjøpspris. Men alt er ren svindel!
SkandiaEnergi ringer meg på tross av at jeg gjentatte ganger har uttrykt at jeg verken er interessert i eller har behov for tjenestene deres. De ringer til alle døgnets tider, og jeg har forsøkt å avvise dem på en høflig måte, nå tar jeg heller med meg telefonen på do når de ringer.
Jeg bruker mer strøm hos dere som jeg ikke har brukt hos Fortum, 2232.49 i måneden. Der har jeg ligget på 1456,37 kroner det er skikkelig lureri jeg vil si opp avtalen med dere. Jeg er veldig skuffet over hva dere sa til meg.
Hei Fred. Takk for tilbakemelding. Det er leit å lese at du er skuffet over din opplevelse hos oss. Vårt mål er å redusere strømkostnadene til våre kunder, og vi er glade for at stadig flere velger å bestille strøm hos oss. Det siste året har vi dessverre opplevd rekordhøye strømpriser i markedet. Dette gjelder alle norske strømleverandører, da alle kjøper strømmen på den samme kraftbørsen. Strømleverandørene i Norge konkurrerer på påslag, og her kommer heldigvis vi i SkandiaEnergi godt ut. :) For å få en riktig sammenligning er det nok også lurt å se på forbruk, om dette har økt eller sunket. Ta gjerne kontakt med oss dersom du ønsker at vi skal se på dette for deg. Vi tar gjerne en gjennomgang sammen med deg, for å sikre deg best mulig betingelser. :-) Hilsen Marit i SkandiaEnergi.
Fikk vite av selger at de har avtale med Hafslund og ved å bytte til dem skal man ikke merke noe forskjell fra tidligere bruk osv. Bare tull! Fikk ikke bruke Hafslund appen osv. Det er stor forskjell i kundeløsningene... Ikke tro på selgere, de vil få dere med for å skaffe seg selv provisjon...