Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Banken har tidenes dårligste brukergrensesnitt. I tillegg til frekk kundeservice. De tar også høye gebyrer for at man skal få tilgang til kontohistorikken sin. Dette er gjort med overlegg for at de skal tjene mer penger, i følge kundeservice, som var påpasselig med å poengetere at de hadde juridisk grunnlag for å gjøre det. Akkurat som jeg ikke skjønner det.
Danske bank tar dårlig kundeservice til et nytt nivå. Det tar omtrent tre virkedager å komme gjennom til en kundebehandler på dagtid (som «prioritert» Akademikermedlem). Har aldri som betalende kunde opplevd å bli snakket så nedlatende til som de 40 sekundene jeg brukte av en kundebehandlers tid den ene gangen jeg trengte det. Bra de gir fra seg privatmarkedet. Jeg gleder meg til å flytte lån og renter til en annen bank.
Selv om nett- og mobilbanken ikke er helt moderne. Så har jeg i 20 år som kunde fått god hjelp og hatt alt jeg trenger av ulike produkter. Lett å holde oversikt over egen økonomi. Barna har lært mye av Lommepenger-appen. Veldig synd at banken for privatkunder nå skal avvikles.
God sparekonto med månedlig kreditering av innskuddsrente. Oversiktlig nettbank med rask oppdatering av kontoer.
Utilgjengelig og tidvis uhyggelig kontakt, bortsett at man uansett så å si aldri får svar på det man lurer på, rotete nettbank, vanskelig å forstå hvilke priser som gjelder. De ser helt enkelt ut som å ikke bry seg om deg som kunde. Jeg kommer til å bytte og jeg prøver også å holde meg unna Nordea som nå kjøper Danske Bank. Kan ikke tenke meg at dette blir noe bedre gitt grunnholdningen til de ansatte man (sjeldent og vanskelig) får tak i.
Super bank, vært kunde siden 70 tallet, like bra etter de ble Danske Bank👍
Er du på jakt etter beste rente på sparekonto, bør du lese prisliste og betingelser nøye. Jeg tenkte å opprette en sparekonto, fordi Danske Bank har best rente i landet akkurat nå, i følge bytt.no. 4,89 effektiv rente, uten binding og frie uttak, det tenkte jeg måtte være bra. Når jeg går inn for å bestille, må jeg først bli kunde og godta kundeprogrammet som har månedlig gebyr. Jeg ringte kundeservice, og de sa at det var mulig å opprette kun sparekonto uten program, men at det da kunne komme ekstra gebyrer. Studerer du prislista, vil du se at det er en del gebyrer som de absolutt ikke reklamerer høyt om at de har. Sånn som f.eks hvis du skal overføre pengene tilbake til annen bank igjen. Nei, holder meg til Svea som er på en god femteplass akkurat nå.
Den mest elendige servicen jeg har opplevd. Styr unna denne banken. Jeg har privat og bedriftskonto der. Kommer til å bytte. Svarer ikke på henvendelser i nettbanken. Noe så utrolig uprofesjonelt har jeg aldri sett eller hørt om før. Mye ventetid i telefonen når man ringer og ingen valgopsjon i telefonsvarer at de ringer opp igjen. Jeg ønsket en personlig saksbehandler å forholde meg til men det har de sluttet med så det kunne jeg ikke få. Rart at min kollega har en (samme bank og avtale/akademikersvtale). Etter kollegaen min ringte hennes!! saksbehandler fikk jeg endelig kontakt med en dame jeg kan forholde meg til. Dette selv om jeg virkelig trenger god kommunikasjon oga en vanskelig situasjon da mannen min har gått bort og jeg virkelig trenger hjelp med spørsmål angående dødsbo, skifte, salg av hus osv.
Håpløs begrunnelse for avslag på byggelån på ca 3.3 millioner. Min brutto inntekt var innenfor for lånekravet (maks lånebeløp 5x brutto). Hadde egenkapital på ca 20% Har tidligere nedbetalt boliglån ved danske bank. Er gjeldsfri. Uten betalingsanmerkninger. Fikk likevel avslag uten muligheter for å endre på avgjørelsen. Begrunnelse var at de anså min intekt som litt i grenseland av kravet, og at det kan bli vanskelig å betjene lånet for 1 person. Dette er tull. Jeg kan på egenhånd betjene det dobbelte. I tillegg mente de entreprenøren hadde for svake tall å vise til. Uten å utype krav i forhold til dette. Jeg fikk ingen alternativer i forhold til å stille med økt sikkerhet. Min lånesøknad ble hurtig akseptert hos andre sparebanker. Og huset er snart ferdigbygd.
Har vært firnøyd med Danske bank [ tidligere Fokus ) i alle de år. Etter at nyheten om at de skal,kjøpes opp er Nordea er den blitt forferdelig. Saksbehandlere burde vært ærlig om at de ønsker å kvitte seg med alle privatkunder slik at man ikke brukte lang tid på å f.eks søke om lån. Er i prosess for å få byttet bank. Trist at kundeforholdet skal avsluttes på denne måten
Har aldri vært noe problem, fin nettbank, synd at man må flytte bank etterhvert!!
Har prøvde å få svar på enkle spørsmål om boliglån. Uansett hva jeg trenger blir jeg bedt om å kontakte kundeservice. De tar jo ikke telefonen, fort en ventetid på 1,5 time for en samtale på 1,5 minutt. Håpløst. Bare å bytte
Har hatt samme rådgiver i banken i mange år, men nå i 2023 vil man ikke lengre ha en fast kunderådgiver. Man får heller ikke snakke med rådgiver. Helt utrolig.
Tok 15 dager å få utbetalt et lite lån til ny bil mens jeg hadde den gamle til salgs. Da pengene kom hadde jeg ikke bruk for dem lenger.
Håpløst å få kontakt med både kundesenter og rådgiver. Uakseptabel lang responstid på henvendelser pr. nettbank epost. Bytt bank!
Mye gebyrer og kundeservice som er til de grader underbemannet. De som jobber der når du kommer gjennom er flinke og ornder. Det Er en bank med gammeldagse sytemer i form av nett bank og mobil bank. Men den gjør jobben. De hadde før mye bedre vilkår for handling i utlandet som er fjernet og. Men Apple pay er en bra ting. Velg heller noe annet ikke noe billigere enn andre og vil du slippe og bruke minnum 20 min for og nå kundeservice så velg noe annet.