DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Det skulle ikke vært lov til å få kjøpe Sbanken, av en eksisterende elendig bank. En bank som prøver å få mest mulig penger fra kunder med sine usynlige tjenester i tillegg til og ikke få lov/ mulighet til å avslutte kundeforhold.
Hei Miriam! Leit å høre at du er misfornøyd med oss, slik skal det ikke være. Vi spesifiserer kostnaden for våre ulike produkter og tjenester her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris Vi forhindrer ikke at man kan avslutte kundeforhold om det er noe man ønsker å gjøre. Om man tar kontakt via innlogget chat i nettbanken, via nettbankmelding (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss) eller på telefon 915 04800 så vil en rådgiver kunne bistå med å avslutte kundeforhold. Ønsker deg en fin dag! /Lars
Vært kunde i DNB siden oppkjøp av postbanken. Hver henvendelse har tatt lang tid, og du må selv følge opp for å få svar. Mangler de informasjon for å komme videre i saken, må du selv følge opp dette også. Rente er ikke best, søke boliglån er vanskelig og nettbanken utdatert. SAGA-fordelsprogrammet er OK, men ikke verdt å bli bare pga. dette.
Hei Joachim! Leit å høre at du er misfornøyd med oss, slik skal det ikke være. Vi forsøker etter beste evne å løse henvendelser vi får i første dialog vi har med våre kunder, men ikke alle henvendelser vil være mulig å løse uten at det blir undersøkt av annen avdeling. I det siste har vi hatt en del mer ventetid inn til oss grunnet relegitimeringsprosessen som foregår akkurat nå, hvor det er veldig mange som tar kontakt med oss i alle våre kanaler (chat, nettbankmeldinger, telefon). Vi anbefaler derfor, med mindre det er noe som haster, å ta kontakt med oss på morgenen eller på ettermiddagen etter kl. 17 - da er det normalt en del mindre trafikk inn til oss. Man kan søke lån i nettbanken ved å gå til Dagligbank og lån - Søk om lån og kredittkort, etter man har lagt inn søknad der så vil det bli fulgt opp av en lånerådgiver hos oss. Vi jobber kontinuerlig med å vurdere funksjoner for mobil- og nettbanken for hvordan de kan bli bedre, send oss gjerne et innspill om hva du tenker kunne vært forbedret i nettbanken her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon Ønsker deg en fin dag! /Lars
Rakk ikke å bruke den uprofisjonelle syk banken før jeg ombestemte meg, rak ikke få bank kort før jeg avbestilte på det raskaste tempoet i mitt liv! Jeg vil på det sterkeste ikke anbefale dnb til noen ikke engong til min verste fiende fortjene denne RÆG banken! Må uttrykke meg akkurat slik det er, aldri møtt noe så Ufyselig, uproft og dårlig service! Vært 20 år hos en annen bank og tror nok jeg forblir der om så jeg skulle ha en ekstra bank konto hos en annen bank! Man leve og lære! :)
Hei! Leit å høre at du har opplevd å være misfornøyd med servicen fra oss. Vi forsøker å være tilgjengelig for kunder store deler av døgnet (07-23 hver dag, inkludert lørdager og søndager) i flere kanaler (chat, telefon, nettbankmelding), og vi ønsker alltid å bistå kundene våre med å løse eventuelle utfordringer man måtte ha i første dialogen man har med oss. Send oss gjerne innspill til hva du tenker vi kan bli bedre på her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon /Lars
Er noen år siden jeg var i Danmark og skulle handle i butikken. Først når jeg skulle betale fikk jeg vite at du måtte ha bankkort med chip. Og magnetstripen på terminalen i Danmark var skrudd av. Det hadde selvfølgelig ikke mitt kort fra DnB den gangen. Heldigvis funket fortsatt minibanker ellers vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Og nå støtter de ikke ny teknologi som Apple pay. Jeg bruker også danske bank som tilbyr Apple pay. Det er bare et dobbelt trykk på side knappen på iPhone så en face-id lås for så å tappe mobilen til terminalen. Det fungerer også overalt hvor tapping fungerer. Så vet ikke hvorfor DnB prøver å snakke ned dette i artikkelen sin med feil informasjon og prøve å si at den eldgamle teknologien tappe med bankkort er noe stort. Greit at bruker av dette har økt gjennom pandemien med igjen er det gammel teknologi. Får håpe at de lærer noe av sbanken når de har kjøpt de opp og ikke ødelegger de også.
Hei, takk for tilbakemelding! Vi har Apple Pay ofte oppe til vurdering, men vi velger per dags dato til å fokusere på Vipps sin betalingsløsning! Vi håper vi kan komme med tjenester i fremtiden som snur ditt syn på våre tjenester i dag! /Lars
Når omtrent 60 prosent av smarttelefon markedet i Norge benytter seg av iPhone, er det BS at DNB velger å satse på Vipps istedet for Apple Pay. Jeg brukte Android for en periode og utenom å "vippse" små penger til folk brukte jeg alltid Google Pay til alt. Dere gjør bare ting vanskeligere. Lettere å skifte bank enn å vente på at DNB gir støtte for Apple Pay rett og slett og dette emnet er noe ganske mange har tatt opp. Ta dere sammen og implementer Apple Pay, ikke bli igjen i fortiden!
Hei, takk for tilbakemelding! Vi har Apple Pay ofte oppe til vurdering, men vi velger per dags dato til å fokusere på Vipps sin betalingsløsning! Vi håper vi kan komme med tjenester i fremtiden som snur ditt syn på våre tjenester i dag! /Lars
Utsending av nytt Masterkort ble stoppet uten varsel og begrunnelse. For å bestille nytt kort er det kun et valg: sperr og bestill. Derfor ringte jeg kundeservice som sa de skulle sende nytt kort. Neste dag var kortet sperret. Så da er det bare å vente 10 dager på nytt kort. DnB har ingen forklaring på hva som har skjedd.
Hei! Leit å høre at du har opplevd dette når du har forsøkt å bestille nytt mastercard. Det er vanskelig for oss som svarer her å kunne se hva som kan ha skjedd her og hvorfor kortet har blitt sperret, men om man tar kontakt med vårt kundesenter på telefon 915 04800 eller via innlogget chat i nettbanken så vil en rådgiver kunne undersøke dette nærmere hos oss. Ønsker deg en fin dag! /Lars
dårligste rente, dårlig kundeservice, grådig eiendoms megler ++ Så fort salget av leiligheten var gjort var kunde servicen borte
Hei, Geir. Vi er liker ikke når kunder har dårlige opplevelser hos oss. Det stemmer likevel ikke at vi er dyrest på rente, for vi har beviselig konkurransedyktige priser som står seg godt i prissammenligninger. /Even
Tro ikke at du kan bruke dine egne penger sim du vil i Dnb. Min konto er sperret for betalinger til utlandet fordi dnb mener jeg er utsatt for svindel. De vil bare hindre meg i å kjøpe bitcoin og trade. Når man ringer kundeservice er det alltid over 50 foran deg i køen og om du kommer frem kan de ikke hjelpe og henviser til avdelinger som kun kan kontaktes gjennom meldingstjenesten og mail. De sender stygge og arrogante meldinger der de forlanger forklaringer og dokumentasjon og selvom de ikke selv gir seg noen tidsfrist for sine svar, gir de deg kort frist. De truer med å vurdere kundeforholdet. Vel, nå er det jeg som vurderer å bytte bank etter nesten 50 år som kunde.
Hei, Tone! Dette vet du sikkert fra før, men som en del av AML-arbeidet og Hvitvaskingsregelverket, er DNB pålagt å blant annet ha oppdaterte opplysninger om våre kunder, blant annet på formålet med ulike transaksjoner. Vi ønsker alltid å behandle saker så enkelt og greit som mulig, og hvis man mottar en slik melding trenger det absolutt ikke være slik at man er mistenkt for noe ulovlig. Vi setter stor pris på tilbakemeldinger som denne, for vi vet at slike kontroller kan oppleves som ubehagelig, og det er helt sikkert ting som kan gjøres bedre fra vår side :-) /Hilsen Even
Det er klin umulig å komme gjennom til DnB for hjelp. Kun dårlige forslag med at du må svare på spørsmål,lange ventetider. Hvem har anledning til å sitte i tlf i 20 -30 min for å vente. Her bør DnB skjerpe seg.
Hei, Gjermund. Vi jobber kontinuerlig med å redusere ventetiden inn til oss, men det kan være stor pågang på linjene, særlig midt på dagen. Vi er åpen fra 07:00 og helt til 23:00 alle dager både på telefon og ch. Erfaringsmessig er det litt enklere å komme raskt gjennom på morgen, ettermiddag og kveld :-) /Even
Prøver å få kontakt men mer enn 50 stk foran i kø sier de. Ventetid på nesten en time
Hei, Britt. Vi jobber kontinuerlig med å redusere ventetiden inn til oss, men det kan være stor pågang på linjene, særlig midt på dagen. Vi er åpen fra 07:00 og helt til 23:00 alle dager både på telefon og chat. Erfaringsmessig er det litt enklere å komme raskt gjennom på morgen, ettermiddag og kveld :-) /Even
Som andre har nevnt er det ikke mulig med Apple Pay. Jeg benytter omtrent bare kontaktløs betaling. Det er billigere å bytte bank enn telefon, så da er vel valget enkelt da. DnB må opp i ringa.
Hei, takk for tilbakemelding! Vi har Apple Pay ofte oppe til vurdering, men vi velger per dags dato til å fokusere på Vipps sin betalingsløsning! Vi håper vi kan komme med tjenester i fremtiden som snur ditt syn på våre tjenester i dag! /Vinjar
Har fått kontoen fryst pga salg av noen klokker som er betalt med penger som er svindlet fra andre sine kontoer. Er helt enig at man kan fryse kontoen for å få løst situasjonen. Men problemet er at nå har det gått 4 dager og får ikke kontakt med den avdelingen som kan løse dette her. Får kun beskjed om å sende Mail og vente på svar. Jeg har heller ikke fått noe beskjed om at kontoen er fryst slik at jeg kan forklare situasjonen der og da . Det har gått 4 dager, jeg har ikke tilgang til penger å nå er både kjøleskap og bilen tom. Helt uvirkelig !
Hei Marius! Det er leit å høre at du ikke har fått svar fra avdelingen, denne avdelingen svarer vanligvis samme dagen som man kontakter dem så hvorfor du ikke har fått svar på 4. dager kan vi dessverre ikke gi en god forklaring på. Men om du kontakter oss på chat via nettbanken eller 915 04800 kan en rådgiver sende en sak videre til avdelingen som behandler dette og finne ut hvorfor du ikke har fått svar enda! :) /Vinjar
Helt fraværende. Behandler kunder som dritt med forferdelig lang ventetid på kundeservice.
Hei, Bjørnar! Vi jobber kontinuerlig med å redusere ventetiden inn til oss, men det kan være stor pågang på linjene, særlig midt på dagen. Vi er åpen fra 07:00 og helt til 23:00, og det er erfaringsmessig litt enklere å komme raskt gjennom på morgen, ettermiddag og kveld :-) Håper du gir oss en sjanse til å rette opp inntrykket! /Even
Hei. Etter mye strev har jeg identifisert meg i forhold til nytt id krav. I mitt tilfelle har jeg hatt hjerneslag og sliter voldsomt med konsentrasjon og hodepine. Prosessen med identifisering ville jeg aldri klart uten hjelp.
Hei, Øyvind! Vi har full forståelse for at relegitimering kan være vanskelig av ulike grunner, men vi strekker oss langt for å finne løsninger som er mest gunstig for hver enkelt kunde. Uansett: Fantastisk at du har fått til å legitimere deg på nytt, det står det respekt av. /Hilsen Even
Jeg intrsert forsette kunde hos dnb, på grunnelse av brukere
Hei, Hassan! Kjekt å høre, og det setter vi pris på :-) /Even
Hei. Jeg har fått i oppdrag å hjelpe min 90 år gamle onkel med å få oversikt over økonomien hans. Han har 10 forskjellige banker. I den forbindelse har jeg kontaktet samtlige, der jeg har fått tilsendt e-post adressen. Utfra dette har jeg sendt en henvendelse med fullmakt og legitimasjon og har fått svar på hva saldo er på fond og bankkonti. Alt vel til jeg kom til DNB. Fant et 915 nummer der jeg svarte på det telefonsvareren spurte meg om. Tilbakemeldinga jeg fikk var helt annerlledes enn hva jeg spurte om. Når jeg ble spurt om jeg var fornøyd med svaret, sa jeg NEI. Dette resulterte i at svareren takket for samtalen og la på. Slik har det fortsatt til tross for at jeg har formulert meg på mange forskjellige vis. I kveld fant jeg et annet telefonnummer og fikk omsider snakke med en person hos dere. Han kunne opplyse om at dere ikke har e- postadresse, slik at jeg ikke klarer å finne ut av det jeg på vegne av min onkel lurer på. Saksbehandleren konkluderte med at jeg må kjøre ens ærend til Trondheim for en drop- in samtale med en person i banken der. Det tar meg 5 timers kjøring En vei. Hvordan går det an? Hva gjør eldre folk som ikke får hjelp i slike saker?
Hei Lars, leit å høre at du opplever at vi er utilgjengelige. Vi har et eget telefonnummer for de som ikke bruker internett: 23 02 10 50. Hvis din onkel ringer inn selv vil vi kunne hjelpe med å utgi informasjonen han ønsker. Du kan eventuelt laste opp fullmakten under vergeportalen på https://www.dnb.no/dagligbank/tjenester/verge / Maren