⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 371 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 371 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 371 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
997
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Avslag på billån søknad

Omtale av  Slavisa

Har hatt billån i DNB i 2 år , når jeg søkte om nytt lån fikk jeg avslag med begrunnelse at jeg ikke hadde betalt noen terminer i tide. Da jeg forsøkte å snakke med kunde behandler fikk jeg nærmest røret lagt på. Da jeg pent ba om å snakke med en annen kollega av henne eller leder var ikke det mulig , kunne bare ringe tilbake å håpe på at en annen svarer. Dette er så ille kunde behandling som det går an, nå må dere skjerpe dere DNB !

Svar fra DNB Bank
12.04.2022 09:45

Hei Slavisa, leit å høre at du har opplevd dårlig kundebehandlig. Fint om du sender oss en klage i nettbanken under Dagligbank og Lån - Postkasse - skriv til oss. Vi vil da kunne se nærmere på hendelsen. Ønsker deg en fin dag!/Maren

Barn under 18 år får ikke muligheten å ha vipps.

Omtale av  Vilde

(Jeg har far i Sverige), han flyttet dit da jeg var liten. DnB vil nå ikke la meg få bank id eller vipps fordi de trenger at pappa skal melde seg på norsk DnB konto (det fører til at han må betale skatt for noe han ikke skal bruke eller har behov for). Mamma og pappa deler verge omsorg 50/50. Både mamma og pappa ringte til banken og prøvde å finne på løsning. Banken nektet på grunn av loven. Jeg skriver dette fordi jeg ble ganske irritert nå som vipps er en stor del av ungdomstiden. Og jeg vet at jeg ikke er den eneste som sliter med dette, men at mange barn i Norge sliter med det samme. Gjør endringer på systemet!. Takk.

Svar fra DNB Bank
07.04.2022 18:40

Hei Vilde! Takk for tilbakemelding og jeg har forståelse for din situasjon. Vi er pålagt til å følge kravene for å få ustedt bankid – hvor foreldre også må ha tilgang til nettbanken vår slik at de kan esignere for å opprette bankid for ungdom. Er man over 15 år så har Vipps også valgt at man må verifisere seg med bankid for å kunne ta i bruk Vipps. Far trenger kun å opprette et kundeforhold for å kunne esignere for at du kan få bankid for ungdom, men trenger ikke nødvendigvis å flytte noe over til oss eller lignende som kan utløse skatt for å få utført selve eisgneringen. Ønsker deg en fin dag! /Lars

Dårlig

Omtale av  Hanne

DNB har rota vekk erstatningsbeløp fra en fra før svindla konto. De satte pengene inn på en ukjent og helt feil konto med nesten likt konto nummer som mitt. Det samme skjer på nytt, da de skal overføre depositum til min konto. Den rotes vekke på en fremmed konto. Jeg har aldrig fått erstatning for dette. Og det dreier seg om fler hundre tusen.

Svar fra DNB Bank
05.04.2022 13:36

Hei Hanne. Leit å høre at du har hatt et negativt møte med banken. Vi ønsker naturligvis at våre kunder skal få den beste servicen og hjelpen mulig. Vi oppfordrer kundene våre til å sende inn klage dersom de er blitt utsatt for kritikkverdige forhold, dette kan gjøres fra postkassen i nettbanken din. /Tonje

Elendig kundeservice

Omtale av  Elbjørg

Går ikke an å få tak i de på Mail. Må stå i lang telefonkø uten at de ringer deg opp igjen. I dag var jeg nr 51 i køen. Helt elendig kundeservice.

Svar fra DNB Bank
05.04.2022 13:38

Hei Elbjørg. Vi er klar over at det er stor pågang hos oss for tiden og vi jobber kontinuerlig med tiltak for å redusere ventetiden. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon og chat hver dag fra klokken 07-23. Erfaringsmessig er det mindre kø om morgenen og utpå ettermiddagen/kvelden. /Tonje

MEIR OM KUNDEFIENTLEG BANK

Omtale av  Rannug

Eg ser at DNB svarar på mitt tidlegare innlegg med overskrifta KUNDEFIENTLEG BANK. Eg har hatt kontakt med kundeservice om å få hjelp. Måtte venta i 48 minuttar før eg kom gjennom. Kundeservice ville ikkje hjelpa meg, der var det ingen service å få. Kundeservice yter ingen servivce, dei el like lite interessert i å hjelpa kundane som resten av banken. Mitt rekommanderte brev til DNB's CEO har eg ikkje fått svar på, heller ikkje om bankens CEO har motteke den rekommanderte brevet, eg har ikkje fått noko tilbakemelding. Det ver eit tydeleg bevis på at korkje banken eller kundeservice bryr seg om meg som kunde eller vil gje meg den service som dei snakkar om. For meg står det om vel 120000 kr som er havna på feil konto. Ingen i DNB bryr seg, det minste kundeservice kunne gjort var å kontakta CEO og etterlysa det rekommanderte brevet og kvifor eg ikkje får svar eller hjelp til å få pengane tilbake.

Svar fra DNB Bank
05.04.2022 13:42

Hei Rannug! Vi er klar over at det er stor pågang hos oss for tiden, og vi jobber kontinuerlig med tiltak for å redusere ventetiden. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon og chat hver dag fra klokken 07-23. Det er normalt sett mindre kø om morgenen og utpå ettermiddagen/kvelden. Videre oppfordrer vi kundene våre til å sende inn klage dersom de er blitt utsatt for kritikkverdige forhold, dette kan gjøres fra postkassen i nettbanken din. /Tonje

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Fornøyd

Omtale av  Thor

DNB for min del har vært super. Bedre rente enn de andre og jeg har lånt 85% 5x inntekt. Eneste banken som kunne lage et boliglån for meg som gikk utenfor vanlig lånesøknad. Nordea, sbanken, Gjensidige og danske bank klarte det ikke og skyldte på at de digitale prosessene ikke støtte avvik. Hver gang jeg ringer får jeg god hjelp. Et eksempel, fant en leilighet og trengte finansiering på 8 timer, det ordnet dem. 20% rabatt i mange butikker. Sparte 12.000 på elektronikk i 2021. Saga kunde.

Svar fra DNB Bank
01.04.2022 13:50

Hei Thor! Så utrolig kjekt å lese tilbakemeldingen din! Du gir oss energi til å stå på videre :-D Ønsker deg en super helg! /Thomas

Fullversjonen på mobil

Omtale av  Susanne

Blir så oppgitt av å aldri komme inn på fullversjonen på mobilen. Var ikke ett problem før. Nå kan man søke opp fullversjonen på mobil på Google, men kommer fremdeles bare inn på mobilbanken. Logge inn, trykk fullversjonen, og fremdeles kommer jeg igjen til mobilbanken. Blir så sinna..

Svar fra DNB Bank
01.04.2022 13:50

Hei Susanne. Vi jobber med å forbedre akkurat dette og håper det snart vil komme en bedre løsning. I mellomtiden kan du benytte "Logg inn" - Skriv inn fødsels og personnummer" - "Gå til fullversjon". Når du har gjort dette er det viktig at du klikker "Logg inn" midt på siden og ikke oppe i høyre hjørnet. Håper dette var til hjelp. Ønsker deg en god helg! /Thomas

Ingen fordeler ved å være lojal kunde

Omtale av  Jamila T. B

+ Fin og intuitiv nettbank + raskt svar på chat + gode rabatter på mastercard Men: Jeg var en trofast og fornøyd kunde hos DnB i 17 år med dagligbank, aksjefond og kredittkort. Selv om jeg er trygdet, har jeg spart og aldri hatt betalingsproblemer. Har god kredittscore. Ingen annen gjeld. Personen jeg ville ta opp lån med med er i full, fast jobb og vi hadde 1 million i egenkapital. Snakket uforpliktende med en annen bank som sa at vi ville med stor sannsynlighet få boliglån utifra rene tall. Søkte først boliglån gjennom DnB, pga lang tilknytning og vært en "flink kunde" hele veien, så trodde jeg ville få bedre betingelser der. Etter flere dager fikk jeg en telefon fra rådgiver i DnB som sa at "inntekten min er for lav, og at det ble vanskelig. Men at jeg kunne søke igjen senere når jeg kom meg i jobb og fått høyere inntekt". Da jeg fortalte at en annen bank hadde stilt seg positiv, avsluttet rådgiver samtalen og slettet søknaden min. Den andre banken ga meg og medlåntaker finansieringsbevis på dagen, noe som gjorde at vi fikk kjøpt bolig. Da var det ganske tydelig at DnB ikke ønsket meg som kunde lenger

Svar fra DNB Bank
01.04.2022 13:38

Hei Jamila. Takk for tilbakemeldingen. Slik skal det ikke være. Vi kan ikke kommentere enkeltsaker, så det blir vanskelig å finne ut av hva som har skjedd her. Det jeg kan si, er at vi ønsker deg selvfølgelig som kunde hos oss og at du er hjertelig velkommen til å søke på nytt hos oss om du ønsker det. Ønsker deg en god helg :-) /Thomas

Oppfyller ikke mine krav

Omtale av  Sigbjørn

Jeg bestilte Bank-ID fra DNB. Jeg fikk aldri brikken i posten og 6 uker etter bestilling har jeg enda ikke hørt et pip. Å sitte i kø til hjelpetelefonen er også ikke et alternativ når det tar unødvendig lang tid før jeg får hjelp. DNB er en elendig "bank" jeg ikke ville anbefalt til noen.

Svar fra DNB Bank
01.04.2022 13:28

Hei Sigbjørn. Kjedelig å høre når ikke ting går som det skal. Bestilling av kodebrikke skal ta mellom 7-10 dager. Hvis du logger deg inn i nettbanken vil du kunne bestille ny under "Innstillinger" - "BankID". Håper du ønsker å fremdeles bruke oss som bank :-) Ønsker deg en god helg! /Thomas

Ikke bytt til DNB

Omtale av  Mats Ø

Dette er banken for deg som trives med lang ventetid på telefon, chatroboter og gebyrer.

Svar fra DNB Bank
28.03.2022 15:14

Hei Mats, Vi er klar over at det har vært vanskelig å komme gjennom til oss den siste tiden på telefon. Det er bare å beklage og vi jobber fortløpende med å finne løsninger på dette. Vi har allerede fått utvidet både bemanning og åpningstider på enkelte avdelinger for å kunne hjelpe alle som tar kontakt. Det er også mulig å sende oss en melding via Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. Vi har åpent fra kl. 07-23 hver dag og normalt har vi mindre/ingen ventetid helt på starten av dagen og ettermiddag/kveld. Hvis du har mulighet for å ringe da, så vil du unngå den lengste ventetiden som vi opplever normalt mellom kl. 08-16. /Betina

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Aldri opplevd makan

Omtale av  Lee

Kundeservice omg. Lang ventetid. Frekke ansatte. Får ikke hjelpen man trenger. Føler meg liten. Aldri mer!

Svar fra DNB Bank
28.03.2022 15:13

Hei Lee, Vi er klar over at det har vært vanskelig å komme gjennom til oss den siste tiden på telefon. Det er bare å beklage og vi jobber fortløpende med å finne løsninger på dette. Vi har åpent fra kl. 07-23 hver dag og normalt har vi mindre/ingen ventetid helt på starten av dagen og ettermiddag/kveld. Hvis du har mulighet for å ringe da, så vil du unngå den lengste ventetiden som vi opplever normalt mellom kl. 08-16. Dersom du har hatt en dårlig opplevelse med ansatte håper jeg du vil sende oss en melding via postkassen i nettbanken og forklare hva som er skjedd, slik at vi kan se nærmere på det. Slik skal det ikke være. /Betina

Utilgjengelig bank

Omtale av  Anne

Jeg fikk snakket med en som jobbet der en gang. Han var kjempehyggelig og hjelpsom. Problemet er at det er alt for vanskelig å få snakket med noen overhodet i denne banken.

Svar fra DNB Bank
28.03.2022 15:10

Hei Anne, Kjekt å lese at du har hatt en positiv opplevelse med kundebehandler hos oss! For oss er det viktig å hjelpe alle som tar kontakt på best mulig måte. Vi er klar over at det har vært vanskelig å komme gjennom til oss den siste tiden på telefon. Det er bare å beklage og vi jobber fortløpende med å finne løsninger på dette. Vi har åpent fra kl. 07-23 hver dag og normalt har vi mindre/ingen ventetid helt på starten av dagen og ettermiddag/kveld. Hvis du har mulighet for å ringe da, så vil du unngå den lengste ventetiden som vi opplever normalt mellom kl. 08-16. Det er også mulig å sende oss en melding via Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. /Betina

Umulig å ringe inn til DNB

Omtale av  Kathrine

Umulig å ringe inn til DNB. Har vær evig kunde her. Nettabankløsning er bra, men når du ringer inn så kommer du til 30-50 min venting, og så blir du kastet ut av køen. Gang på gang. Seigpining.

Svar fra DNB Bank
28.03.2022 15:08

Hei Kathrine, Vi er klar over at det har vært vanskelig å komme gjennom til oss den siste tiden på telefon. Det er bare å beklage og vi jobber fortløpende med å finne løsninger på dette. Vi har åpent fra kl. 07-23 hver dag og normalt har vi mindre/ingen ventetid helt på starten av dagen og ettermiddag/kveld. Hvis du har mulighet for å ringe da, så vil du unngå den lengste ventetiden som vi opplever normalt mellom kl. 08-16. Det er også mulig å sende oss en melding via Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. /Betina

Arrogant bank

Omtale av  Ann

DnB har noen av markedets beste nettbank løsninger, men har dessverre fått så stor markedsposisjon at de ikke «er der for kunden» lenger. ( da de ikke trenger å jakte på kundene). Så kanskje det norske folk bør ta seg bryet med å bytte bank, for at de ikke skal fortsette å ta kunden for gitt og yte ekstremt dårlig service. DnB= Norges desidert mest arrogante bank!

Svar fra DNB Bank
28.03.2022 15:07

Hei Ann, Takk for tilbakemelding om blant annet nettbanken vår. Dersom du har inntrykk av at vi ikke er der for kunder ønsker vi gjerne at du tar kontakt med oss og forklarer nærmere hva som gjør at opplever det slik. Alle våre kunder er like viktige for oss og vi har blant annet folk på kundesenteret hver dag mellom 07-23 for å hjelpe alle som trenger det på best mulig måte. /Betina

0 kundebehandling,dyr

Omtale av  Chris S

Får høyere renter enn andre banker,null kundeservice.Ingen filialer,og eiendomsmeglere uten vanlig folkeskikk

Svar fra DNB Bank
28.03.2022 15:03

Hei Chris og takk for tilbakemelding. Vi har konkurransedyktige priser som står seg godt i prissammenligninger. Vårt kundesenter er åpent fra 07-23 hver dag og filialer finner du oversikt over her: https://www.dnb.no/om-oss/kontorer/kontorer.html. Dersom du har hatt en dårlig opplevelse med DNB Eiendom anbefaler vi å kontakte DNB Eiendom for å se nærmere på hva som er skjedd. /Betina

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Hvordan komme i kontakt med banken

Omtale av  Anne

Ventetid på over en halv time - kø med 30 personer foran og feil på meldingstjenesten i nettbanken!!! Håpløst å komme i kontakt med egen bank!!! Anne

Svar fra DNB Bank
28.03.2022 14:58

Hei Anne, Vi er klar over at det har vært vanskelig å komme gjennom til oss den siste tiden på telefon. Det er bare å beklage og vi jobber fortløpende med å finne løsninger på dette. Vi har åpent fra kl. 07-23 hver dag og normalt har vi mindre/ingen ventetid helt på starten av dagen og ettermiddag/kveld. Hvis du har mulighet for å ringe da, så vil du unngå den lengste ventetiden som vi opplever normalt mellom kl. 08-16. /Betina

Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR