⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 371 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 371 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 371 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
997
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Rådgiver

Omtale av  Line

Dårlig erfaring med rådgiver som skulle hjelpe meg med refinansiere lån med pant i bolig. Meget skuffet!! Har kun vær kunde hos DnB men vurdere jeg for første gang i mitt liv i en alder på 51 år bytte bank gå over til Nordea

Dårlig kundeservice!

Omtale av  Turi

De vet ikke noe om kundeservice. Hver gang jeg har sendt mail har jeg alltid møtt på gretne folk. Jeg blir ofte sjokkert over hvor frekke kunderådgiverne I DNB kan være !

Fantastisk bank

Omtale av  Marius M

Fantastisk kundeservice , fantastisk kunde ansvarlig .God app/nettbank løsning. Rente må være blant markedets beste . Topp Score

Svar fra DNB Bank
25.08.2020 16:23

Hei Marius! Tusen takk for en super anmeldelse, og tilbakemelding! Slikt blir vi glad av å lese!

Komplett umulig å nå uten å sitte 20 minutter i telefonkø

Omtale av  Anders

Skulle gjerne gitt 0 stjerner. Banken DnB har gjemt seg bak en mur og er umulig å få kontakt med dersom du ikke er kunde. Å sitte i 20 minutters telefonkø er ikke aktuelt. E-post adresser gjemt. De har en ubrukelig chatbot som ikke kan svare på en ting. Og har du først giddet å sitte i telefonkøen så er saksbehandlerne døve for problemet og rettleder deg til steder som ikke er relevante. Aldri noengang noensinne DnB. Ikke om det var siste banken i verden.

Billig og bra service

Omtale av  Stig R. S

Det er en god bank og appen til banken kan du gjøre det meste selv veldig fornøyd

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Flere enn 30 før meg i køen på kundeservice/telefon!?!?

Omtale av  Lk

Helt utrolig dårlig kundeservice, rett og slett ikke tilgjengelig! For dårlig når jeg får beskjed om at det er flere enn 30 før meg i køen på telefon!?!? Chat ikke tilgjengelig. Så utrolig dårlig.

Ikke bruk denne banken

Omtale av  Unni B

Elendig og lite tjenestevillige i kundeservicen, rot i tilbakebetaling og avdrag, rot i avtalegiro som kommer til banken din, dyre avgifter og høye renter. Kan ABSOLUTT IKKE annbefales.

Dårlig bank

Omtale av  Preben S. G

Jeg forsøkte å gi fond i gave til min niese og betalingen ble ikke gjennomført fordi jeg manglet fødelsesattest. Dette ble lastet opp samme dag, men betalingen ble ikke gjennomført og det har nå gått over en uke siden bestillingen. Ringte flere ganger DnB kundeservice og ble etterhvert kun satt over til en person i resepsjonen som ikke hadde noen svar...

Forferdelig opplevelse

Omtale av  Lasse

Opplevd verste kundeservicen fra DnBb, ble slengt rundt og glemt. Får flere ulike svar fra folk. Fikk vite at søknad var innvilget og kjøre ned 14 timer for å hente en bil, får vite rett før at det var noe feil med saksbehandler. Sånn at lånet ikke er innvilget.

Søkte om boliglån i april … ikke fått svar enda

Omtale av  Ekskunde

Sendte inn boliglånssøknad i april. Noen dager senere hadde jeg fremdeles ikke fått svar og det hastet jo med kommende visning, så googlet jeg meg frem til direktenummer til «boliglånavdelingen» – trodde jeg. Etter 30 minutter i telefonkø fikk jeg høre fra personen i andre enden om at jeg hadde kommet til kundeservice og at de ikke kunne hjelpe meg. De var i alle fall greie nok til å legge inn en liten notat om at det hastet, så jeg ble lovet å bli oppringt senest innen 1 dag. Per dags dato har jeg enda ikke hørt fra dem. Derimot ringte jeg Sparebank1 (uten å være tidligere kunde), og fikk svar på søknaden min tidlig neste morgen. Jeg ble kunde hos Sparebank1 samme dag, gitt! Hver gang jeg har kontaktet dem, har jeg fått rask og god veiledning fra hyggelige ansatte. Jeg har vært kunde hos DNB i 19 år – ikke fordi jeg har vært så fornøyd med dem, men det var her jeg fikk mitt første bankkort, opprettet BSU og sparte i fond, og av egen latskap og bekvemmelighet har jeg ikke orket å bytte bank tidligere. Men episoden over, og hvordan de opptrådte under koronakrisen, gjør at jeg aldri blir kunde hos DNB igjen.

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

På tide med litt service DNB?

Omtale av  Bjørn

Var først på Storo for å veksle mynter og sette dem inn på min konto. Dem kunne ikke hjelpe, og ba meg reise ned sentrum. Når jeg kom ned var det en kø på 40 meter utenfor lokalet. Det tok sin tid. Så innenfor, ble jeg vist bort til noen automater. Var litt usikker på gjøremåten, når det var lenge siden jeg gjorde dette sist. Så jeg spurte etter litt hjelp. Så negativ og arrogant oppførsel for en kunde skal du lete lenge etter. Jeg gikk ut med uforrettet sak. Det finnes heldigvis andre banker ‘DNB’ På tide å ta grep, for dette holder ikke.

Håpløst å få kontakt!

Omtale av  Ragnhild

Min bankid er sperret, og det er umulig å få hjelp til å løse problemet. Får til svar- logg inn og gå til innstillinger! Umulig å logge inn uten bankid!!!

Bank ID på mobil

Omtale av  Christian

Har fått ny telefon og SIM kort men å bytte til bankid på ny mobil fungerer ikke. Jeg aksepterer at dette kan skje men svarene på CHAT fra DNB`s kundebehandler er skremmende, der er er det ingen hjelp å få men kun beskjed om at jeg må prøve flere ganger. Blir nok bankbytte på meg.

Useriøse og ingen profesjonalitet

Omtale av  Neha

De misbruker sin posisjon som stor bank og mishandler, kaster bort tiden til sin kunder. De bryr seg muligens kun om sine saga kunder med store kapitaler. De har absolutt ingen interesse for å hjelpe småbedrifter/nyoppstart. ALDRI MER dnb! Anbefaler ingen å opprette noe forhold hos DnB.

Alltid brukt DNB, ikke billigs, men alltid hjelpsomme, topp service.

Omtale av  Ph

DNB Alltid vært fornøyd, ikke billigst, men best på kundebehandling.

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Dårlig behandling av eldre

Omtale av  Roger

Jeg har akkurat hjulpet svigermor inn på nettbanken. Pr 1. juli endres reglene så hun kan ikke lenger gjøre sine æren i nærmeste Meny butikk forteller hun meg. Siden jeg ikke har hennes pin kode, kommer vi ikke inn første gangen. Så jeg skriver en lapp til henne om hva vi trenger og hun skal gå i banken for å fikse det. Der blir hun møtt av en person som hun beskriver som nedlatende og sårende. Da hun viser ham lappen, forteller han henne at "jeg tror du blir styrt" og legger videre en sperre på kontoen hennes for å kunne få bank id på mobil. Når hun spør om hun videre om hun kan få hjelp, så sier han at hun kan gå tilbake til den som styrer henne så vil han finne det han trenger inne på banken. Svigermor kommer særdeles nedstemt til meg. Vi går inn i banken, og riktignok har den "hyggelige" servicemannen hos DnB lagt inn slik at en kan trykke på et ikon der for å få utstedt nytt pin kode. Så vi kommer oss inn da via hennes pin+brikke. Svigermor gjør alt selv, men jeg må sitte ved siden av henne fordi hun er så ukjent med alt dette. Hun er 82 år gammel. Jeg ringer DnB mens vi sitter der for å be om få igang id på mobil for da slipper hun å huske brikken hvis hun trenger min hjelp. Da blir jeg også møtt med voldsom skepsis. Tydelig leser han på skjermen sin om denne styrte damen og får piggene ut for meg. Han forteller meg at det er uaktuelt å gi henne bank id på mobil. Jeg må faktisk sitte å krangle med han i flere minutter før han plutselig sier. Du skjønner at siden bank id på mobil kan benyttes på mange plasser for identifisering, og brikken kun mot konto, så har vi en policy på at den ikke skal deles ut til de som ikke er inne på banken sin selv. Dette var det faktisk noe fornuft i. Et svar jeg kunne akseptere og forklare til svigermor. Helt vilt at ikke ei dame som har vært kunde av banken i alle år kan bli mottatt på en høflig måte og vist på en måte som hun forstår. Og når jeg ringer, som kan dette her, faktisk også blir møtt med en fiendtlig holdning, synes jeg det er helt vilt. Betyr ikke enkeltmenneske noe som helst mer?

Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR