DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Dårlig, kan bli kjeftet på av (anonymisert) på lånn avdelinga. Dem ringte meg fordi de hadde sett en skrivefeil så ble jeg ringte oppigjen i dag 30.6.20 å du deven så dårlig sørvis har jeg da aldri sett å hørt til før. Fikk nærmest kjeft fordi jeg hadde en skrivefeil og for liten inntekt da skrivefeilen var en 0 for mye. Fikk ikke svar på det jeg egentlig spurte om.
Har de siste årene hatt mye kontakt med en fast rådgiver innen lån og finans. Utrolig løsningsorientert. Gode prosesser både for kona og jeg samt hver og en av våre tre voksne barn. Bra kundeservice også på telefon rent generelt om det meste, og spesialtjenester som dødsbo
Mye problemer i nettbank, og mye problem på kontoene.
Den personen jeg snakket med var ikke noe til hjelp. Han var også utrolig frekk. Når du ringer for du høre forskjellige ting. Hva er vitsen med ha en jobb man ikke dukker til. Jeg skal bytte bank gidder ikke å ha en bank som ikke gir meg tjenesten jeg trenger.
Fra bankens beskrivelse av Senior rammelån: "Senior rammelån er vårt mest fleksible boliglån for deg som er over 62 år. Du har en ramme der du låner opp og betaler ned når det passer deg. Med Senior rammelån fra DNB får du: ✓ En låneramme inntil 50 % av boligens verdi. Du disponerer selv pengene ✓ Gode betingelser ✓ Du har avdragsfrihet i hele lånets løpetid " Men; når du har skaffet takst og sendt denne til banken - da får du beskjed om at dette er et helt vanlig nedbetalingslån, alldeles ikke noe avdragsfritt lån. Hva er fordelen med et senior rammelån da, i forhold til et vanlig rammelån? LURERI!
Jeg blir ofte sjokkert over hvor nedlatende og frekke kunderådgiverne I DNB kan være. I forbindelse med en lånesøknad fikk jeg svar at min inntekt i følge deres likviditetsmodeller var lav. Jeg svarte at jeg syntes jeg hadde god råd og i tillegg var i stand til å hjelpe fattige/flyktninger med et par tusen månedlig. Kunderådgiveren i DNB ga meg da en kraftig skyllebøtte og sa at jeg var useriøs, ettersom jeg valgte å hjelpe fattige istedet for å posisjonere meg i forhold til et evt lån. Dette til tross for at jeg har 25% egen kapital for lånet jeg ønsket. Hun avsluttet samtalen med å si at hun egentlig ikke hadde tid til å snakke med meg. Jeg har idag byttet til Andebu Sparebank og er strålende fornøyd med kundebehandling der.
Har svært lite positivt å si om DNB har prøvd å bytte bank til Sbanken, men til og med dette har de gjort nærmest umulig. Overføring av konto og verdipapirer skulle ta 10-14 dager. Nå har det snart gått 6 uker og ikke skjedd en dritt. Ringer støtt og stadig. Får ingen klarhet i hva som er problemet, og tilnærmet ingen hjelp. Begynner å bli dritt lei av å ha pengene ussynliggjort på en midlertidig konto. Styr unna denne banken!
Ringer og stiller veldig enkle spørsmål. Isteden for svar får jeg personlige meninger og får spørre gjentatte ganger for riktig svar. Hver gang er kontakten med kundeservice slik. Etter samtalen føler jeg alltid at jeg burde bytte bank.
For mye tekniske feil, har ikke tillit lengre, når noe går galt er det ingen informasjon. Har vært kunde i 21 år, men nå er det på tide å bytte. Nettbank appen ble byttet til en med mindre funksjonalitet, må gå til gammelt grensesnitt man skal gjøre noe annet en å sjekke saldo.
DnB er ekstremt dårlig på å informere og kommunisere med sine kunder ved feil. De har nå en feil hvor ingen DnB kunder mottar lønn/feriepenger. Feilen har pågått i 2 dager uten fremgang. DnB har kun oppdatert Facebook 2 ganger i løpet av to døgn med ubrukelig informasjon. Kommer ikke gjennom på tlf eller chat. Kun copy-paste svar. Rentene er i tillegg helt hårreisende. Det blir bankbytte så fort/hvis lønna kommer på konto.
Jeg hadde 400kr på kortet mitt og brukte 285kr da skal jeg ha igjen 115kr, men i stede står det nå at jeg er 115kr i minus. Dette problemet har skjedd før, anbefaler å finne en bank som har orden i sakene sine og ikke stjeler pengene dine!
Opplever stadig at jeg får minusbeløp på konto selv om jeg ikke har noen betalinger som er reservert. De klager stadig på at det er systemfeil og at it avdelingen skal rette opp. Dette hjelper lite da jeg plutselig blir tom for penger på konto uten forvarsel. Har snakket med kundeservice og de beklager bare hendelsene, så er beløpet riktig igjen etter et par dager.
Fikk ikke lønn på konto, og DNB Kundeservice serverer løgn om hva som skjer i media.
På nettsiden sier DNB at det tar to dager å bli bedriftskunde. Etter to dager fikk jeg epost om at de har stor pågang og at det ville ta to uker. Nå har jeg imidlertid ventet i 30 dager på å få bedriftskonto og vi er ennå ikke i mål. Har ringt og purret, men de sier at jeg bare må vente. Ikke lett å drive firma når man må vente i en måned på noe så enkelt som å opprette en bedriftskonto. Den dagen Sbanken får utenlandsbetaling og valutakonto er det over og ut med vårt kundeforhold i DNB.
Tar null hensyn til sine små kunder... Søkte om tilleggslån og ventet i nesten 4 måneder på svar. Jeg måtte ringe gjentatte ganger.
Mitt visa kort virker/virker ikke, bestilt nytt. Kontaktet banken pr.tlf. og ventetiden var 30 minutter... du får ikke ut penger i banken og må overføre til kreditt konto, for det kortet virker. Glad jeg er 57 og ikke 87 år :/