DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
DNB bryr seg ikke om kundene sine. Det at lånerente ikke kan diskuteres over chatten lenger er alene grunn til å bytte bank. Jeg VET andre med samme økonomi som meg selv har fått vesentlig lavere rente, likevel skal ikke jeg få det.. Etter å ha forhandlet rente med dem flere ganger årlig som følge av at de aldri følger markedet har jeg nå fått nok.
Da DNB-filialen her i distriktet ble lagt ned, ble vi som kunder oppringt og informert, og fikk tilbud om en ny konkret kundebehandler i nærmeste filial. Senere endret jeg til annen type lån, og fikk topp behandling og oppfølging. Jeg har vært kunde i samme bank siden 1976, men den har fusjonert x antall ganger, sist til DNB for en god del år siden, og fortsatte med samme personalet inntil nedleggelsen. Det eneste minuset jeg ser er at vi ikke lenger har et fysisk banklokale å oppsøke i nærheten, nå er det 14 mil til nærmeste. Men jeg ordner det jeg trenger via nettbank og telefon.
Takk for flott anmeldelse!
Helt elendig nettløsninger på alle enheter. Elendig kundeservice - inkompetente og tregere. Fikk nå en faktura fra DNB på myholiday kortet på 50,- Så nå lurer jeg på hva jeg får for de 50 jeg aldri har blitt belastet med før på et kort jeg i praksis ikke husker at jeg har. Makan til elendig bank.
Er såkalt saga kunde hos DNB og har prøvd å få de til å endre rente. De er alltid den dyreste og må mases på. De responderer dårlig på henvendelser og alle saksbehandlere blåser stort sett om en ringer. Hele SAGA programmet virker som en reklamestønt og holder overhodet ikke det den lover. Fikk bra betingelser fra Nordea og er på vei over. Selv etter å ha fortalt DNB at vi har fått bedre tilbud fra Nordea så fikk vi "lykke til" som svar. De svarte i allefall da. Virker som om de overhodet ikke er underlagt konkurranse i markedet og overlegent regner med at kundene bare blir. Anbefaler flere å ikke bare sitte stille men ta en sjekk rundt betingelser og flytte lån dersom banken ikke tilfredstiller. Husk at det er våre penger de har massive utbytter på, for å få en del av denne kaka må vi bevise at det er vi som kunder som bestemmer.
Kunderådgiver holder ikke det som ble lovet på telefon. Jeg ble forespeilet at renten til Bate avtalen skulle følge avtalen til sykepleierforbundet. Dette viste seg å ikke stemme. Forskjellen utgjør nå over 6.000 kr. I året i renter for meg. Som om ikke dette er nok så har jeg ikke en eneste gang fått den renten jeg skulle få i henhold til bate avtalen. Så enten er DNB komplette amatører som ikke har kontroll på noen ting, eller så prøver de å svindle kundene sine. Jeg holder en knapp på sistnevnte...
Meget god erfaring med DnB, fast kontaktperson som kjenner min økonomi godt. Meget lav rente på boliglånet! Ned til 1,4% 25.5.20
Så mye som har gått galt i dette kundeforholdet at jeg har nå har flyttet boliglånet til danske bank til bedre rente og bedre kundeservice. Bare det faktum ar DNB har tatt bort chatten for boliglån sier sitt om hvor lite villig de er til å forhandle med kunder om boliglånsrente. Der har de en lang vei å gå i forhold til andre mindre banker. Jeg tok kontakt med dnb for 14 dager siden for å lufte tanker om et nytt boligkjøp og finansieringnebevis. Svarer var nedslående. Tanken har alltid vært å selge først for å vite eksakt summen av EK. Det ble derimot ikke godt mottatt av dnb. Damen jeg pratet med på tlf fortalte at det var det dummeste vi kunne gjøre. Man måtte aldri finne på å selge først , da man kunne risikere å ende opp med å leie et par måneder..Videre fortalte hun da om bankens 10% sikkerhetsmargin i forhold til finansiering av ny bolig før eksisterende ble solgt. 10% tilsvarer at halvparten av vår egenkapital ikke kan benyttes til lånesøknad. Hvilket er ok, men da var kunderådgiveren sin idé å ta opp lån med kausjonist. Hvilket ikke er aktuelt. Fortalte at det ikke kom til å bli aktuelt da vi for flere år siden fikk den starhjelpen, men nå har frigjort kausjonist. Dette hadde ikke rådgiver forståelse for og hu var direkte frekk. Pushet veldig på at det var enste mulighet til tross for at jeg sa at det ikke var aktuelt. Så da avsluttet hun med å si at «for deg som er medlem av norsk sykepleierforbund kan det ikke være så vanskelig å jobbe litt ekstra så du får spart opp det du trenger». Ble rett og slett litt matt og svarte at hun med kunnskapen burde vite at man ikke akuratt blir millionær av å jobbe som sykepleier og at det å spare opp den summen vi hadde trengt dersom vi Kjøper før vi har solgt ville tatt veldig lang tid. Mtp at DNB har avtale med norsk sykepleierforbund så syns jeg holdningen og forståelsen fra kunderådgiver var sjokkerende liten. Tåpelig kommentar som toppet seg. Har derfor med glede byttet bank fra DNB til Danske bank.
Elendig løsning på ny mobilbanktjeneste. Den gamle var mye bedre. Relativt dårlig rente på boliglån. Lite fleksibel bank og lite løsningsorienterte.
Mye oppgulp på denne siden om DNB. Har brukt banken i over 20 år og er storveis fornøyd. Best på digitale løsninger samtidig som de holder på gamle tjenester som brevgiro for de eldre i samfunnet. Stolt av banken min!
Ba om refinansiering og ønsket å beholde min med-lånetaker for beste mulig rente, da dette betydde mindre risiko for banken. Banken nektet meg å ha medlånetaker, og siden jeg ikke fikk beholde medlånetaker fikk jeg heller ikke refinansiere fordi lønnen min var for lav. Videre så ble det i korrespondansen sendt konfidensiell informasjon til en vilt fremmed navnbror. Påpekte feilen til kundebehandleren. Hun offeret ikke en gang en beklagelse, men ignorerte det komplett.
Har vært kunde hos DnB helt siden de het Bergen Bank så begynner å bli ganske lenge nå. Er Saga kunde hvor man da er en såkalt "spesielt viktig kunde" og hatt flere bolig og billån der samt store innskudd og aksjer. Aldri vært noe tull og alltid hatt orden på økonomi samt en høy kredittrating. Allikevel har renten vært dårligere enn hos de fleste andre banker (store og små) både på lån og innskudd. Etter 3 rentenedganger nå har avstanden av en merkelig grunn blitt enda større så nå er det vel vanskelig å finne en bank med dårligere rente. Har en rådgiver som nesten ikke er mulig å få tak i, men etter å endelig ha fått snakket med han skulle han se på rentene mine og komme tilbake til meg som aldri skjedde. Dette er en prosess jeg må gjennom hver gang det er en rentenedgang fordi DnB ikke henger med og setter ned renten alt for lite ift andre banker så de ikke er konkurransedyktig. I tillegg må jeg nevne en mindre ting, men som allikevel er litt irriterende at de snart som eneste bank nekter å støtte ApplePay fordi de er redd for konkurranse ift Vipps. Hadde de bare forstått at det ikke er sånn at man velger bort Vipps fordi man bruker ApplePay, men bruker begge til hvert sitt behov. Byttet derfor til Sbanken som gir bedre betingelser på alt selv om jeg ikke er en "spesielt viktig kunde" hos de da alle får samme betingelser. Satt langt inne da jeg er en veldig trofast kunde, men angrer ikke et sekund og måtte ta grep da DnB sin rente er så elendig. De støtter også ApplePay :) Må poengtere at jeg alltid har fått god behandling når jeg har ringt til de og alltid fått lån ved behov osv så har blitt behandlet godt hos DnB. De har også bra løsninger som nettbank (selv om nettbank til tider har vært litt ustabil) og mobil app osv så er ikke bare elendighet, men prisen ble for høy da de bare faller lenger og lenger bank de andre og fikk inntrykk av at de ga meg elendig betingelser etter så langt kundeforhold uten noen tull fra min side som var svært skuffende. Ville anbefale alle andre som har en rente som ikke er konkurransedyktig til også å bytte bank. Det går raskt, er lett og kan være mye penger å spare. Mulig at DnB også våkner opp en dag hvis mange velger å bytte til en bank med konkurransedyktige betingelser.
Nesten umulig å få tak i kundeservice, 65 min ventetid telefonkø. Ingen hjelp og ingen svar på spørmålet.
Nå har de ikke åpent på kundeservice (chat) for spørsmål om kredittkort. Og de tilbyr ikke e-post som en kontaktflate mot dem. Helt utrolig.
Ringte DNB kundeservice og fikk snakket med en bergenser med navn (anonymisert). Han ville ikke oppgi etternavn, med god grunn. Jeg ringte fordi jeg prøvde å hjelpe min bestemor med å opprette bankid på mobil og fikk feilmelding hver gang vi trykket. Til svar fikk jeg spørsmål om hun hadde behov for bankid på mobil og når jeg svarte ja sa han at det var dumt, fordi da burde hun klare å ordne det selv. Når jeg sa i fra om at det ikke var greit å si ble han tydelig sinna og kjeftet meg opp og ned om at det ikke var lov å ringe fra mitt nummer hvis jeg skal hjelpe noen andre med sin bankid. Det er helt greit, men da kunne han sagt det først og avsluttet samtalen der. Bestemor ble skikkelig lei seg.
Jeg forklarte situasjonen min til vedkomne ansatte hunnkjønn. Selv om jeg vært kunde, hatt konto i posten/dnb over 30 år, betydde det null og niks. Hadde bankkort fra før, men trengte et kort med bilde på. Det var utstedt, og sendt til meg på èn adresse, fra harstad-filialen, men sendt i retur(et par omstendigheter) så tilbake i Tromsø og deres filial der. Nei da går det plutselig ikke. Ikke bare det, de lyver meg rett fjeset 2 ganger, og kan ikke forståes på annen måte enn at jeg ikke er ønsket som kunde.
Hjelper ikke sine kunder, sorgens bank. Banken er kun for de rike. Kun en snobbete foretningsbank. Forstår godt at folk bytter fra denne banken.