Handelsbanken har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Dette er en bank som ikke bryr seg om kundene sine. De baserer behandling av søknader på antakelser i stedet for fakta, og det er veldig vanskelig å få hjelp fra rådgivere. I tillegg er mobilbanken som et produkt fra 20 år tilbake.
I utgangspunktet så hadde jeg et svært positivt inntrykk av Handelsbanken. De var kundeorienterte og imøtekommende, og de har god rente på sparekontoen og grei rente på boliglånet som fordels-kunde via fagforening. Nettbanken og mobil appn er helt grei, men den er litt buggy. Problemene mine har vært i forbindelse med finansieringsbevis ved kjøp av ny bolig og søknad om kredittkort. Kredittkort kan jeg glemme, jeg får avslag. Dette selv om kredittkort er noe jeg betaler ned på måntlig basis. I forhold til finansieringsbevis, så får jeg 2/3 av eksisterende boliglån ettersom de kun regner med ca. 60% av min inntekt som faktisk inntekt - mens de ser bort fra AAP og pensjonsutbetalinger. Etter salg av eksisterende bolig, som jeg solgte før kjøp av ny bolig, så måtte de ha salgsskontrakten tilsendt før de ville øke fjerne fradraget på 10% av salgssummen i finansieringsbeviet. Dette utgjør ganske mye penger i Oslo, og salgskontrakten fikk jeg først tre uker etter salg av eksiterende bolig. Samlet sett, så gjør dette at jeg nå opplever meg diskriminert av helsemessige grunner. Jeg har problemer med å få finansieringsbevis - selv etter salg av eksisterende bolig - og møter en relativ store hindringer i forbindelse med kjøp av ny bolig. Dette er også på tross av at jeg ikke har noen betalingsanmerkninger, alltid har betalt regninger til riktig tid, og til og med har ca 2 årslønner med oppsparte midler på enten sparekonto eller i fond. Jeg har god kredittscore, med "svært lav risiko". Handelsbanken fremstår ikke for meg som en bank for alle faser av livet. Gitt at jeg nå er i en fase av livet hvor de velger å diskriminere meg av det som fremstår som av helsemessige årsaker - og ikke av økonomiske årsaker - så har de trolig også tapt meg som kunde for all fremtid. Jeg bytter nå derfor bank og jeg har nå alt kjøpt ny bolig ved hjelp av finansieringsbevis fra en annen bank.
Måtte bytte fra Danske bank da de kun skulle være bank for bedriftskunder. Når det gjelder den personlige oppfølgingen er jeg meget fornøyd. Hyggelige, dyktige og tilgjengelige. Når det gjelder deres nettbank, mobil app så må jeg si den skuffer. Gammeldags og treig/uoversiktlig. Spesielt når jeg sammenligner med det jeg hadde i Danske bank. Håper de tar tak i dette.
Dårlig kundebehandling. Ønsket å øke lånet litt, men de var ikke villig til å øke noe til tross for ekstra innbetalinger tidligere og alltid betalt i tide.
Ekstremt firkantet folk. Det ser ikke ut at de er interessert i nye kunder. Som medlem i legeforeningen så anbefaler å styre unna HB. Det handler ikke alltid om bare litt bedre renta
Bytte fra DanskeBank til Handelsbanken grunnet fagforeningsavtale med Tekna. Det positive først: Flink personlig rådgiver med gode svar på det meste. Så det negative: Nettbanken er gammeldags og 10-15 år bak resten, renten er ikke de beste (noe DanskeBank var). Når det verken leveres på kvalitet eller pris så jeg ikke lengre noen grunn til å være kunde. Boliglånet står nå hos billigste tilbyder og brukskonto hos den lokale Sparebanken (som har svært godt nettbank). Her må det skjerpes inn både på teknologiutvikling og prising.
Alltid korrekte. Får tilbud som kan være aktuelle uten at de blir pågående
En bank med en personlig kundekontakt og god oppfølging. Henvendelser besvares umiddelbart eller samme dag. Selv på tyngre henvendelser som finansiering/refinansiering.Etter å ha opplevd en god del forskjellige banker, har jeg havnet tilbake hos dem. Selv om man har et enkelt kundeforhold, vil man alltid før eller siden havne i en situasjon hvor man trenger en bank som spiller på lag.
Tidligere Sbankenkunde som nå har byttet til HB. Solid og grei bank.
Dårlig kommunikasjon i forbindelse med økning av boliglån.
Hadde et hyggelig møte med kunderådgiver i april, søkte om refinansiering kort tid etter. Avslag på feil grunnlag, da kunderådgiver ikke undersøkte saken godt nok. Har nå ventet i snart 3 mnd for å få avklaring på enkle ting. Ikke svar, verken på e-post, telefon eller bankmeldinger. Har snakket med 3 ulike rådgivere som alle lover tilbakemelding, men hører ingen ting.
Selv om sparerente på 4,75% ikke er det høyeste på markedet, så er bankens support ivrig på å gi meg gode råd! De har en fysisk banktjeneste sentralt Bodø og har en utpekt kundebehandler. En bank med høy kundevennlighet!
Handelsbanken markedsfører seg som kundeorientert og tilpasse den enkelte, men det er ikke min erfaring. Ekstremt firkantet, ingen individuell vurdering, elendig kundeservice. I tillegg er de ekstremt gammeldags, uten at det gir utslag i noe bedre kundeservice, snarere tvert imot. Styr langt unna denne banken.
Nok en eks-Sbankenkunde prøver lykken andre steder. Kjekt med egen HB rådgiver og filialer, men appen og nettbanken er utrolig utdatert, betaling/overføring er tungvint og det er gebyrer på praktisk talt alt av betydning. Jeg velger å bli kunde en liten stund fremover fordi jeg orker ikke styret av å bytte igjen for tiden, men i likhet med mange andre ser jeg fremdeles etter et reelt alternativ til Sbanken etter DNB avviklet den.
Handelsbanken har den beste kundeservicen av alle bankene jeg noen gang har brukt, i tillegg til svært konkurransedyktige priser på banktjenester og gode fordeler.
Banken er utrolig utdaterr. Henger ikke med i utviklingen. .