Himla Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Unik servise fra flotte og vennlige kundebehandlere. Kan absolutt anbefales til alt av banktjenester
Hallaisen Stig 😊 Himla kult å høre at du er fornøyd med servicen fra våre kundebehandlere 😎 Ha en herlig dag videre 💙
Jeg har forgjeves forsøkt å ringe Himla for å snakke med en kundebehandler om muligheter for å utvide lånet mitt, og får bare tilbud om opplesing av et limerick. Om og om igjen. Til å bli helt sprø av... Ellers har banken fungert helt ok.
Ai, ai! 😬 Slik skal det jo ikke være! Har du forsøkt å ringe oss i åpningstidene kl. 09.00-15.00? 😊 Vi svarer alltid i åpningstidene, men dersom alle kundebehandlerne er opptatt kan det være noe ventetid. Om du ikke kommer gjennom på telefon igjen, så kan du sende oss en e-post på [email protected], så svarer vi så kjapt som mulig 💙 Hilsen Himla-gjengen 😃
Er du lei av kundeservice i store banker, er Himla det rette reisemålet for deg! De har Norges beste vilkår med lån og kredittkort, og hjelpsomme folk å snakke og søke råd om.
Himalaya! FOR en fin tilbakemelding 💙 Dette ble vi skikkelig glad for å høre! Vi skal jobbe på for at du skal fortsette å være fornøyd hos oss! Ha en knallfin dag videre 😎 Hilsen Himla-gjengen
Jeg lurer faktisk på om Himla er seriøse, det er merkelig at man knapt rekker å sende søknaden om flytting av boliglån bør dere faktisk avslår søknaden. Jeg valgte selvsagt ikke å bli kunde før jeg fikk svar på søknaden, så da tar jeg med meg boliglån og sparekonto til en annen bank (eller presser min egen, som vet at jeg er en veldig solid kunde). Før jeg sendte søknaden, så hadde jeg selvsagt gått gjennom omtaler skrevet av andre, og når jeg ser hva andre som har fått avslag hart skrevet, så kan man lure på om dere har et Elle Melle-system som avgjør søknadene, eller om det er "saksbehandlers" humør som avgjør saken. I dag så kan jo 12-13 åringer avgjøre boligsøknader bare ved å trykke på noen taster, dere har jo ingen individuelle vurderinger av søknadene, for det har dere ikke tid til (i likhet med andre en del andre banker), for dere er blitt slave av de kjappe løsningene. For en del år siden, så måtte vi oppgi detaljerte opplysninger om økonomi, og det hadde betydning om man hadde potensielle utgiftsbomber som hytte, båt (cabincruiser/snekke e.l. ), campingvogn (i dag med spikertelt), motorsykkel, kjæledyr, osv., i tillegg til at vi hadde ordentlige bankfolk med kunnskap om bankfaget og selvstendig vurderingsevne. Da jeg søkte boliglån, så fikk jeg heldigvis en skikkelig "bankmann" til å gå gjennom søknaden min, og den ble behandla individuelt, og han så på betalingshistorikken min, forbruks/sparemønsteret, osv., og jeg fikk lånetilsagn som var høyere enn det jeg trengte, og fordi jeg gikk under den grensa, fikk jeg beholde 150 000 på spare/bufferkonto, uten at jeg ba om det. Det han så var at jeg hadde stålkontroll på økonomien og at jeg hadde både sparevilje og spareevne (flere tusen kroner pr. mnd), og jeg legger fortsatt av noen tusenlapper hver mnd. til sparing/bufferkonto. Jeg var heldigvis forberedt på å få avslag på flytting av lån-søknaden, basett på hva andre har skrevet, for dere er ikke bare "litt firkanta", dere er rett og slett uforståelige, når jeg ser hva andre som har fått av slag har skrevet. Det er tydelig at dere ikke er til for vanlige folk, og hvis jeg hører jeg noe fra Fana Sparebank (som eier dere) om "tilbud om lån/flytting av lån", så kommer de til å få et svar de ikke glemmer. Det er på tide at dere avslører hva slags kunder dere er ute etter, for det er tydeligvis ikke vanlige folk med vanlig økonomi, ei heller de som sparer 40 000-50 000 kr. i året og har 56% lånegrad totalt og ingen forbrukslån, e.l. og har 79 poeng på Kredittscåre hos Defero. Hvis dere krever 100 % kredittscore og minst 10 000 kr. mnd i sparing, så må dere skrive det så folk slipper å sende inn søknader til dere hvis de ikke oppfyller kravene deres.
Hei Trude. Takk for din ærlige tilbakemelding. Vi er himla lei oss for å høre at du opplevde kjapp responstid som noe negativt. Vi legger mye arbeid ned i både den automatiske prosessen og på kvaliteten av arbeidet som gjøres manuelt, for å skape en korrekt, rask og tilfredsstillende tilbakemelding. Helt uavhengig av om det er et tilbud eller avslag som sendes ut. Vi har selvfølgelig ikke noe "elle melle"-system. Hos oss behandler vi alle kunder likt med tanke på rente og andre betingelser. Kriteriene for å få lån er helt standardiserte og er ikke basert på en individuell vurdering. Dette oppfattes kanskje som litt firkantet, men samtidig bidrar det til at vi kan tilby lav rente og ingen gebyrer til alle kundene våre. Hvis du ønsker en nærmere forklaring på din søknad er du selvfølgelig velkommen til å ta kontakt 😊 Hilsen Kristoffer i Himla
Fikk avslag på lånesøknad, til tross for at lånet vi søkte var mindre enn et års bruttoinntekt for oss. Når jeg spurte hvorfor sa de at vi ikke oppfylte «likviditetskrav» og da nektet å forklare hva som gikk inn i den beregningen, utenom at det er «en beregning som vi har på et vanlig budsjett, uttatt fra SSB». Hva enn de bruker på regningene sine samsvarer ikke på realiteten vår i det hele tatt, da vi har langt mer enn nok likviditet, men det er ikke interessant for dem hva virkeligheten er, de bare har sine regninger som de skal følge helt uten nyanse eller skjønn.
Heisann Kathleen. Takk for tilbakemeldingen. Vi skjønner veldig godt at bakgrunnen for et avslag ikke alltid er like forståelig. Tjenesten vår er i stor grad automatisert, men er det noe du lurer på er det bare å ta kontakt 😃 Ønsker deg en himla fin dag videre 😊 Hilsen Kristoffer i Himla.
Meget enkel og smertefri prosess for å søke om lån. Selv med kredittsperrer hos de store inkassobyråene (grunnet id-tyveri tidligere) var det svært enkelt å legge inn søknaden. Det meste hentes automatisk fra gjeldsregistre etc. Deretter fikk man svar tidlig neste dage (søkte en søndag) av en hyggelig rådgiver, som skisserte veien videre og tidslinjen. Signering er enkelt og digitalt og innen fire dager var oppgjør klart og overskytende på konto i Himla. Skal kun bruke de for lånet og ikke øvrige banktjenester, men ser svært lovende ut, og vurderer allerede flere tjenester, siden det er svært gunstig priset på de fleste banktjenester.
Hei Rudie. Kanonkjekt å høre at du er fornøyd med oss! 😎 Godt å høre at søknadsprosessen gikk enkelt og smertefritt for seg. Vi håper du etterhvert vil teste ut våre andre banktjenester også 😁 Ha en himla fin dag 💙 Hilen Himla-gjengen
Rask og enkel saksbehandling. Beste rente på markedet på vårt lån. Veldig fornøyd så langt!
Himalaya for en kjekk tilbakemelding! 💙 Superbra å høre at dere er fornøyd 😎 Vi er himla glad for å ha dere som kunde 😊 Hilsen Himla-gjengen
Forsøkte å søke boliglån i Himla. Har fast jobb på sjøen og har en relativt grei inntekt. Har ingen lån fra tidligere, og har en egenkapital på ett par millioner. Søknaden ble avslått hos Himla. Hva skal til for å bli kunde i Himla? Det ordnet seg på dagen med boliglån i DNB som er min faste bank på minutter etter avslaget fra Himla. Da med samme rentebetingelser og ingen etableringsgebyr.
Hei Steffen 😊 Takk for din tilbakemelding. Vi kan dessverre ikke kommentere enkeltsaker her, men dersom du ønsker en nærmere forklaring er det bare å kontakte oss. Slå gjerne på tråden på 983 00 000, eller send oss en epost til [email protected], så tar vi en prat 👍🏼 Hilsen Kristoffer i Himla
Ber om å få et tilbud på å flytte lån under 75% av boligverdi. Totalt lånebeløp ca 3,5x årlig inntekt. Jeg er en meget sikker kunde med god betalingsevne. For dårlig likviditet får jeg svar om i avslaget, hvilket jeg synes var Himla dårlig. Når det dukker opp reklame og lokketilbud for dette her i min Mail og får meg til å kaste bort tid på det og blir møtt meg slik avvisning på helt idiotisk grunnlag blir jeg irritert når jeg absolutt har en god økonomi og betalingsevne. Dermed blir min erfaring 1/5. Kan umulig ha noe å gjøre med SIFO budsjettet de henviser til i de andre omtalesvarene, iht. dette budsjettet ville jeg fortsatt hatt en vesentlig del av lønnen (<10.000) igjen hver mnd. De har et meget snevert syn på realiteten her og et trangt nåløye for hvem de velger ut som sine ønskede kunder. Får inntrykk av at de behandler ressurssterke potensielle kunder som ‘for dårlige’ / ‘for risikable’ til å bli kunde i denne ‘eksklusive’ internettbanken. For meg, og ut i fra andre omtaler virker det som de søker seg inn mot å kun ta inn kunder i øverste økonomiske sjiktet, med flere millioner EK i bolig og lønn på tilsvarende da de tydelegvis ønsker 0% risiko når de mener en over gjennomsnittlig lønn er for dårlig.
Heisann! Veldig trist å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss 💔 Vi kan dessverre ikke uttale oss om spesifikke saker her, men om du ønsker et mer utdypende svar så kan du slå på tråden eller sende av gårde en e-post 😊 Hilsen Kristoffer i Himla
Flyttet boliglån fra annen bank og fikk lånesøknad behandlet og innvilget på under ett døgn. Utrolig enkel og brukervennlig prosess, toppet med hyggelig service fra kundebehandler som fulgte opp. Endte opp med å flytte det meste av dagligbank til Himla pga. deres boliglånsrente, sparekontorente og en god nett- og mobilbank. Så langt svært fornøyd!
Hei Ida, tusen takk for en himla fin omtale 😊 Kult å høre at du er fornøyd med prosessen, kundeservicen og produktene våre 😎 Vi er superfornøyd med å ha deg som kunde også! Ha en nydelig dag videre 💙 Hilsen Himla-gjengen
Himla er helt håpløst. Selvom man har samme lån hos en annen bank som man ønsker å flytte og har masse sikkerhet, ingen tidligere problematikk med å betale dagens lån, så mener Himla at likviditeten (inntekten) vår er for lav. Kjenner oss igjen i flere av tilbakemeldingene som er skrevet her dessverre. Styr unna.
Hei, takk for din tilbakemelding! Veldig trist å høre at du ikke er fornøyd med løsningen vår. Vi er pliktig å se på både belåningsgrad og betjeningsevne. Vi må behandle alle søknader som nye lån og må ta hensyn til dagens satser når det gjelder utgifter i husholdningen. Her bruker vi SIFO budsjettet som utgangspunkt. Vi kan ikke uttale oss om enkeltsaker her, men dersom du lurer på noe eller noe er uklart, så er det selvfølgelig bare å ta kontakt med oss 😊 Hilsen Kristoffer
Alltid lett å få kontakt og forespørsler blir fulgt kjapt opp. Mitt inntrykk er at Himla tilpasser seg raskt og fremstår ikke så omstendelig som mange av storbankene.. Veldig fornøyd!
Hei Linda :D Så kult å høre at du er fornøyd! Vi er skikkelig glad for å ha deg som kunde og skal gjøre alt vi kan for at du fortsetter å være fornøyd hos oss :-) Ha en himla bra dag! Hilsen Laila
Veldig raske med svar og vi er fornøyd med betingelsene vi fikk
Hei, Knut! Så ufattelig kult at du er så fornøyd med oss! Tusen takk for en veldig hyggelig omtale – vi er minst like glad for omtalen din, som vi er for å ha deg som kunde! Vi bretter opp ermene og jobber videre for tilby gode betingelser med en av Norges beste renter. Ha en strålende dag! Hilsen, Kristoffer i Himla
Får alltid raskt hjelp og svar på alle spørsmål. Veldig hyggelige og effektive ansatte. Nettbanken er oversiktlig og enkel i bruk. Kjekt å være bankkunde i Himla.
Hei, Susanna! Tusen takk for en helt rå tilbakemelding! Slike omtaler gjør oss litt mo i knærne, og ikke minst veldig glad🤩 Vi skal selvfølgelig jobbe knallhardt for at du skal fortsette å være like fornøyd i framtiden. Ha en himla fin dag! Hilsen, Kristoffer i Himla
Jeg har fått raskt service og med hyggelig saksbehandler som tok raskt på min søknad og tillegg hyggelig med på samtale. Jeg anbefaler alle til å bli kunde hos Himla Bank
Hei på deg 🤩 Tusen takk for en superfin omtale. Himla kjekt å høre at du er fornøyd og vil anbefale oss videre 😊💙 Hilsen Laila i Himla
En smidig opplevelse og kjapp respons fra banken ved spørsmål. Appen og nettbanken er lett å forstå og gir rask tilgang til vanlige banktjenester. Har foreløpig kun brukt de i forbindelse med boliglån, men har godt inntrykk av de andre tjenestene for øvrig.
For en himla fin tilbakemelding Baste, det var skikkelig stas å høre 🤩 Velkommen skal du være til denne smidige og kjappe banken, og test gjerne ut de andre tjenestene våre, vi tipper du kommer til å digge de også 👌🏼🏆😊 Hilsen Kristoffer i Himla