Himla Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Svært enkel og grei søknadsprosess, rask svar, hyggelig mail- og telefonkontakt om jeg lurte på noe og saksbehandler ringte tilbake når hun så jeg hadde ringt... 😊 Virker som en bank som bryr seg 👍 Håper mitt førsteinntrykk ikke blir gjort til skamme senere.
Hei på deg Jan 😊 Tusen takk for en himla fin tilbakemelding 🤩 Veldig kjekt å høre at du er fornøyd med både søknadsprosessen og servicen. Vi skal gjøre alt vi kan for at du skal være like fornøyd fremover 😃 Hilsen Laila
Er meget fornøyd med denne banken Fikk en litt dårlig start med å bestille kredittkort, men er ordnet nå. Erfaringer nå etter ett år som kunde: Svært god og rask kundeservice. God og brukervennlig app Støtter Apple pay Gode betingelser Forbedringer: Savner mulighet til å scanne faktura i fra app
Hallais Rune 🤩 Knall å høre at du er fornøyd med kundeservice, brukervennlighet, betingelser osv. Vi er strålende fornøyd med å ha deg som kunde også! 😊 Tusen takk for godt innspill til forbedring! Det digger vi og tar det med oss videre 💙😎 Hilsen Anne
**Ny kunde 11.2021** Kundeservice har jeg ikke og har heller ingen planer om å benyttet meg av. MEN fra utsvarene på de fleste omtalene her kan jeg med solid egenerfaring innenfor faget kundebehandling si at i denne banken jobber det seriøse og dyktige mennesker med gode oppfattelsesevner og saklighet i sine utsvar. I tillegg virker de å ha inkorporert en smørbrødliste av hyggelige begreper som krydrer tilværelsen. Lånerentekarusellen er forutsigbar i dette selskapet, øvrige vilkår må sies å være langt bedre hva store deler av den grå massen i banksfæren evner å servere. Legg til at bankens tjenester er tilnærmet renset for gebyrer, og som en bonus får du kundeutbytte, ja da må det sies å være tett på Nirvana. Ved gjennomlesning av ''enkelte'' av de øvrige tilbakemeldingene, setter jeg ekstra pris på at banken er ''Firkantet'' i Himla har de tydeligvis funnet en god oppskrift på risikostyring til glede for oss som får lov å være kunder, i denne banken opplever slipper man opplevelsen av å måtte ''betale for andres lån''. Om jeg skal finne noe mikroskopisk å pirke på: Til forskjell fra i mobilbanken, hvor alle kontoer (inkludert lån) vises på en og samme side, må jeg trykke en gang for mye for å se saldo på lån i nettbanken, her bør dere få til at lån vises under ''Mine kontoer''. Mulig det er jeg som er firkantet akkurat på dette punktet. **Angrer på ingen måte pr 08.2022**
Hallaisen :-) Herlig å høre at du er himla tett på Nirvana. Vi skal selvfølgelig jobbe knallhardt for at du skal fortsette å være like fornøyd i framtiden 🤩 Bare kjekt at du kommer med litt pirk, det liker vi! Er slik vi kan bli bedre 🙌 Hilsen Anne
Etter å ha brukt Himla siden tidlig mars i år, "flyktning" fra Sbanken etter DNB oppkjøpet, så er jeg så langt meget fornøyd. Enkel men "driftssikker" bank. Dekker 90% av mine behov. Ganske likt det Sbanken også gjorde. Renten har holdt seg ok og regner med den vil det fremover også. Det at Himla også har konkurransedyktig sparekonto pluss 1% rente på brukskonto er veldig bra. I tillegg fikk jeg informasjon om kundeutbytte. Så langt en veldig fornøyd kunde her😊
Oi oi, for en hyggelig tilbakemelding, Ole 😊 Veldig kjekt å ta deg imot og velkommen skal du være. Godt å høre at du er fornøyd med både boliglånsrenten og sparerenten. Vi er strålende fornøyd med å ha deg som kunde 😃
Alltid kjapp oppfølging fra rådgiver og som alltid har svart ut alle de dumme spørsmålene mine på et godt og informativt vis. Virker oppriktig interessert i å hjelpe meg med hva enn jeg har lurt på i perioden min som kunde!
Hei Ola! Så ufattelig kult at du er så fornøyd med oss! Tusen takk for en veldig hyggelig omtale – vi er minst like glad for omtalen din, som vi er for å ha deg som kunde!🤩 Vi bretter opp ermene og jobber videre for tilby effektive løsninger kombinert med en av Norges beste renter, som det ikke trengs pruting for å få. Din tilbakemelding hjelper oss til å bli enda bedre!💙 Ønsker deg en strålende dag! Hilsen
Veldig fornøyd etter å ha bytta til Himla Bank. Nettbank og kundeservice er utmerket, og ikke minst rentenivået. Rask behandlingstid på lånesøknader. Ingenting å utsette etter snart 2 år i denne banken 😊
Hei Ørjan! Tusen takk for en fantastisk hyggelig omtale! Vi er så glad for å ha deg som fornøyd kunde, det skal vi jobbe knallhardt for at du fortsatt skal være. Det er spesielt kjekt at du setter pris på arbeidet vi har lagt ned i å tilby brukervennlige og digitale banktjenester, og de himla gode rentene våre😊 Ha en himla fin dag! Hilsen Laila
Da jeg har ønsker om å bytte bank har jeg sendt forespørsel til noen få banker som har gode lånebetingelser. Ble møtt ev en særdeles lite hyggelig dame som skulle hatt seg et par år på skolebenken for å lære seg folkeskikk og kundeservice. Heldigvis slipper jeg å være kunde der hvis det er sånn alle ansatte er opplært til å behandle kundene sine.
Hei. Takk for din ærlige tilbakemelding. Veldig trist å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss, det er jo absolutt ikke slik vi ønsker å vise oss frem. Vi jobber på for at våre kunder alltid skal være himla fornøyde, men har vi tydeligvis ikke levert varene. Hvis det er noe vi kan gjøre for å rette opp inntrykket igjen, ta gjerne kontakt. Med vennlig hilsen Kristoffer i Himla
Sendte en søknad om å flytte et boliglån jeg har betjent i mange år. Har aldri hatt noen betalingsutsettelser og har ikke hatt en eneste betalingsanmerkning i hele mitt liv. Fikk avslag på søknaden da de mente at det var umulig for meg å betjene dette lånet. Latterlig.
Hei Vilde Vi er pliktig å se på både belåningsgrad og betjeningsevne. Vi behandler alle søknader som nye lån og må ta hensyn til dagens satser når det gjelder utgifter i husholdningen. Her bruker vi SIFO budsjett som utgangspunkt. Vi kan ikke kommentere enkeltsaker her, men dersom du har noen spørsmål er det bare å ta kontakt. Hilsen Kristoffer i Himla
Søker om å overføre eksisterenda lån til denne banken, og får avslag fordi "likviditet" er for dårlig i forhold til lånebeløpet?? Lånet er ca 25% av boligens verdi! Og lånesummen er lavere enn det opprinnelige lånet jeg ber om å få overført! For å i det hele tatt søke, må du opprette en konto i samme banken først! nå har jeg altså "konto" der, men lån, nei! Snakk om å bondefange da! Tror dere jeg kommer til å benytte denne kontoen nå? Når alt kommer til alt, er dette ne bank i samme "leia" som DNB, det sier vel ikke lite... Dette var ingenting å skryte av nei! "Himla" bank v/K., som jeg ser også svarer her...
Tusen takk for din tilbakemelding. Det er mange begreper å holde styr på og i dette tilfellet har det nok stokket seg litt om. Betjeningsevnen (likviditet) handler om husholdes utgifter i forhold til inntekter, mens belåningsgrad gjelder forholdet mellom gjeld (størrelse på boliglån) og beregnet verdi på huset. Kunder i Himla kan maksimalt låne 75% av beregnet verdi på boligen sin. I forhold til likviditet, bruker vi standard SIFO budsjett som et utgangspunkt. Himla er pliktig til å se på disse to begrepene separat og gjøre en vurdering ut i fra det. Ellers er det ikke riktig at det er nødvendig å åpne en konto når du søker om lån. Får du derimot innvilget søknaden din må du selvfølgelig etablere deg som kunde med en konto. Etter henvendelse fra deg ble din konto slettet dagen etterpå. Er det fremdeles noe som er uklart, er du velkommen til å ta kontakt. Hilsen Kristoffer i Himla.
Vi var misfornøyd med kundebehandling og lite konkurransedyktige renter i vår forrige bank. Himla var lett å bytte til og kommunikasjon, kundebehandling og bankmeny var lettvint. Sjekk renten i den bank og bytt om du er misfornøyd.
Hei Henrik, Supert å høre at du er fornøyd med å bytte til oss 😃 Det et er så kult å ha deg som kunde, og vi digger oppfordringen din om å bytte til oss 🤩 Hilsen Anne
Konstant god utlånsrente i to år så langt, hyggelige kundebehandlere, utbetaling av utbytte(!) og god innskuddsrente. Samt veldig rask og smertefri prosess med godkjenning av lånesøknaden vår. Kan ikke se hvordan det får blitt så mye bedre enn det.
Hei Paal :-) Så kult å høre at du bare har gode ting å si om oss 😊 Vi er skikkelig heldig som har deg som kunde og setter pris på den himla fine omtalen 🤩 Hilsen Laila
Byttet til Himla etter å ha vært i samme bank over 15 år. Ikke fornøyd med kundeservice i tidligere bank. Fra jeg søkte om flytting av lån til banken tok kontakt tok det kun få timer. Ble oppringt av en meget hyggelig og serviceinnstilt rådgiver. God oppfølgning og veiledning under prosessen. En av markedets beste lånerenter👍🏻 Oversiktlig og fin nettbank/app. Fortsett det gode arbeidet. Kan trygt anbefales.
Tusen takk for en kanonfin omtale Knut😊 Herlig å høre at du har vært så fornøyd med, appen/nettbanken, servicen og renten 🤩 Ha en strålende dag ☀ Hilsen Laila
Jeg hadde sperret kortet mitt og bestilt nytt, men fant det tilbake. Uten kort var jeg helt lost, men kundesupport hos Himla reddet dagen. Denne banken tar kunden på alvor:-)
Så stas med en så god tilbakemelding Isabel 🤩 Helt supert at det løste seg, og ja helt enig, uten kort blir man helt lost 💳🆘 Hilsen Anne i Himla
Vi er blant de mange som bestemte seg for å bytte bank hvis Sbanken ble kjøpt opp av DNB. Vi fikk langt bedre rentebetingelser pp lånet i Himla, rask og enkel flytteprosess, en ok nettløsning/app og vårt første møte med kundeservice var hyggelig. Godt fornøyd 🙂
Så kjekt å høre at dere er fornøyd, Lars 😊 Tusen takk for en himla fin omtale ⭐⭐⭐⭐⭐ Vi er superglad for å ha deg som kunde. Vi skal jobbe på for at du skal være minst like fornøyd i framtiden 😀 Hilsen Laila i Himla
Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg ikke har byttet bank tidligere? Har vært (er) SAGA-kunde i DnB, med relativt gunstige betingelser. Er rentebevisst og har fått pratet ned renten jevnlig. Etter siste samtale i går med DnB, ble valget enkelt: HIMLA. Et rentenivå som er blant Norges laveste. Kan jo ikke bli bedre i disse tider. Svært rask kundeservicek ikke vært borti nærheten noe annet sted. Kan det bli enklere ? Et ubetinget NEI.
Så utrolig kjekt å høre, Frank! 🤩 Tusen takk for en helt rå tilbakemelding. Vi er så glad for å ha deg med i Himla-flokken! 🙌 Ha en superfin dag! Hilsen Laila i Himla
Jeg har et lån i Fana Sparebank med en del høyere rente enn Himla. Fikk avslag på lånesøknad fordi jeg er kunde i Fana sparebank som eier Himla. De sier rett ut i avslaget ar man ikke får lov å bytte fra Fana til Himla. Så god rente gis kun til nye kunder. Skikkelig nedtur og rett til en annen billig bank så snart som kundeutbytte i Fana er utbetalt for min del.
Hei Tanja, og takk for din tilbakemelding 😊 Vi kan ikke kommentere spesifikke saker her, men ut i fra det du skriver så kan det nok tenkes at det har oppstått en misforståelse 🤔 Himla er et digitalt konsept og en boliglånsmaskin som tilbyr få produkter. Kriteriene hos oss er muligens noe strengere enn andre aktører, og vi sier derfor at vi er litt 4kantet bank. Men, det betyr ikke at du som i dag er Fana Sparebank kunde ikke kan bli kunde hos oss. Om du ønsker å få en nærmere forklaring så slå gjerne på tråden på 983 00 000, eller send oss en epost til [email protected], så tar vi en prat 👍🏼 Med vennlig hilsen Kristoffer i Himla.