⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Sbanken
1.3
1 544 verifiserte omtaler

Sbanken omtaler og erfaringer

Ingen trend

Sbanken har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.3
Forferdelig
1 544 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Sbanken er rangert
#116 av 116 dagligbanker
41%
Middels
41% anbefaler Sbanken
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 545 omtaler om Sbanken

FILTRER OMTALER
534
90
46
115
760
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Sbanken?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Banken for meg.

Omtale av  Bente L

Bare positive erfaringer med Sbanken. Prismessig, kundebehandling, tilgjengelighet, fin nett bank, oversiktlig og ingen månedsgebyr på rammelån. Jeg er bare kjempefornøyd. Min tidligere bank var Storebrand. Før det DNB. Ingen av de kan måle seg med Sbanken

Svar fra Sbanken
01.11.2022 16:09

Vi er banken for deg, og du er kunden for oss ❤️ Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Vi elsker fornøyde kunder, og jobber hver eneste dag for å levere de beste løsningene til kundene våre💡🚀

Har skrudd opp renten på billån over 100% på 1 år.

Omtale av  Darian

De lokker deg inn med god rentesats, som du er heldig om du får beholde i mer enn 3 måneder, før de skrur rentene bare en vei. Nå nærmer renten seg opp 150% fra når jeg tok opp lån hos dem, og når jeg påpeker det får jeg bare beskjed om at det ikke er noe å gjøre med det. Tar ikke vare på kundene sine.

Svar fra Sbanken
01.11.2022 15:59

Rentehevingen skyldes at Norges Bank har satt opp styringsrenten og vi har justert våre priser. Sammenlign oss gjerne med andre banker for å finne ut hvor du bør ha lånet ditt. Alle våre lån er gebyrfrie og helt uten skjulte kostnader, så du vil nok se at Sbanken fremdeles er konkurransedyktige til tross for at renten har økt det siste året 🚗📈

Godt fornøyd med banken

Omtale av  Vidar

Effektiv og brukervennlig bank. Fornøyd med mine erfaringer med banken som etter 5 år som bank kunde..

Svar fra Sbanken
17.10.2022 13:40

Så kjekt å høre at du er fornøyd med oss. Ingenting er bedre enn fornøyde kunder 😍

Alltid gode betingelser, intuitive løsninger og meget god tilgjengelighet på kundebehandlere

Omtale av  Bjørnar

Alltid tilgjengelig, intuitive løsninger og alltid blant de med best betingelser.

Svar fra Sbanken
17.10.2022 13:40

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, vi jobber alltid mot å utvikle gode og enkle løsninger som gjør hverdagen enklere for kundene våre 😄🤝

Kunne vært så mye bedre med så lite innsats, men .....

Omtale av  Joe B

Over tid vil man tro at en tjeneste bedres, men Sbanken blir stadig mindre oversiktlig og fornuftig. Jeg har flere eksempler på dette, men gir det jeg mener er mest relevant. Jeg fant nylig ut at ved manglende dekning for en regning, får du ikke varsel før en uke senere. At DU ikke betalte i tid er ifølge dem DIN feil, fordi det er DITT ansvar å betale regningene dine. Men når alt stilles på min side til å gå automatisk (efaktura osv.), hvordan skal jeg forstå at min saldo plutselig gikk litt under et fakturabeløp som ligger til betaling akkurat den dagen, uten at jeg blir varslet om det med en gang? Det verste med dette er at det er utrolig enkelt å få til. De sender meg tross alt en mail (og beskjed i bankens Innboks) en uke senere. Dvs. at selv om jeg hadde logget meg inn i nettbanken samme dag eller dagen etter betalingsfristen, ville jeg aldri merket at det var noe galt om jeg ikke så etter akkurat dette, dvs. logge inn og se i forfallsoversikt etter utgåtta datoer. Skal man gjøre dette stadig vekk? Jeg synes det er en urimelig forventning, og i så fall er det like greit å betale regningene manuelt fremfor å bruke efaktura. Hva er så poenget? Varsel om manglende betaling/dekning er etter min mening den viktigste beskjeden en kunde kan vente fra banken sin. Dette er en kritisk situasjon der noe uventet har skjedd. Hvis man ikke kan stole på at banken gir deg en slik beskjed før en uke for sent, hva annet uheldig kan oppstå senere med andre bankfunksjoner som de så legger ansvaret på deg for? Kanskje jeg lager et lite storm i et vannglass. Situasjonen har ikke skjedd meg mange ganger, men dette er en av mange dumme og unødvendige ting som har skjedd meg gjennom årene. Det virker som om det helt opplagte stadig vekk går dem hus forbi, og kunden sitter igjen med hakeslepp og skjegget i postkassen.

Svar fra Sbanken
17.10.2022 09:03

Det er kjedelig når regninger ikke blir betalt på forfallsdato, vi har derfor laget en varslingsløsning for dette 🤝 Med varsling på SMS trenger du ikke lenger lure på hvor mye du har på konto, om du har fått betalt inn lønn eller om regningene står ubetalt. Du kan velge hva du vil bli varslet om under innstillinger i nettbanken 📲

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Dårlig kundebehandling

Omtale av  Eks K

Sbanken var ganske god bank i starten. Har brukt sbanken som dagligbank selv om jeg var premium kunde i en del andre bank (høy inntekt, fagforeninger, etc.). Men i det siste har det blitt mye krøll med fond og aksjer. Når man selger aksjer, blir kontoen ikke godskrevet før om 2-7 dager. Altså, du kan ikke selge aksje A for å kjøpe aksje B samme dag! Det er helt normalt i andre banker. Det går ikke an å bytte fond i ASK. F.eks. jeg har fond A, B og C på ASK. Ønsker å bytte B og C med A (selge B og C og kjøpe A), men får feilmelding. Fungerte fint før. Jeg tok kontakt med banken på chat, og etter laaaang ventetid møtt jeg uinteresserte og ikke-kundevennlige rådgivere. Da jeg sa til en av dem at jeg kommer til å bytte bank, svarte hun «det er opp til deg :)». Med smilefjes på slutten av setningen. Spurte pent om det er greit å ta skjermbilde og dele det på sosiale medier. Svaret var JA. Har byttet bank på dagen! Takk for nå sbanken.

Svar fra Sbanken
11.10.2022 19:48

Takk for tilbakemeldingen. Vi ønsker å ta vare på alle våre kunder, og synes det er trist å høre at du har hatt en slik opplevelse. Når du selger en aksje, er det en oppgjørstid på to virkedager før beløpet blir tilgjengelig for uttak, mens ved salg av fond tar det 2-7 virkedager. Vi får ikke sjekket opp enkelthenvendelser når det gjelder problemene ved bytt av fond, men det er generelt greit å vite at man ikke kan bytte fond på Aksjesparekonto til fond som ikke er godkjent for denne kontotypen. Uten å vite om dette er årsaken til at du ikke fikk byttet, så kan det være en årsak. Vi beklager om du har opplevd dårlig kundebehandling hos oss, for sånn skal det ikke være. Vi har stort fokus på å gi den beste kundeservicen, og om du ønsker å gi oss en sjanse til så er du velkommen tilbake som kunde hos oss. Hvis ikke, så håper vi at den nye banken tar godt vare på deg og takker for følget så langt.

Nobody answer the mail for a request

Omtale av  Xxx

I sent mail to Kundeservice in Sbank to request a Bank Statement, nobody answer the mail, even not an Auto-message to tell that they have got the mail and the time expected to get an answe. It's 3 days now, no answer yet. I called Service phone, they told that they cannot do anyting on it.

Svar fra Sbanken
11.10.2022 20:00

We aim to respond to email inquiries within 24 hours. During periods with a high volume of customer enquiries, longer waiting times will be expected. When it comes to confirmations, we must receive a written inquiry about this, but we will find a solution for you if you need this as soon as possible.

Erfaringer med S-banken

Omtale av  Olaf

Beste bank som finnes for små bedrifter. Kun positive erfaringer!!

Svar fra Sbanken
11.10.2022 21:11

Så kjekt å høre at du er fornøyd med bedriftsbanken vår! Hos oss skal det ikke koste skjorta å være bedriftskunde, og du får en enkel bank med full oversikt og smarte verktøy som hjelper deg i jobbhverdagen. Gøy at du deler denne erfaringen 🧑‍💻⭐️

Dårlig kundebehandling

Omtale av  Per

Ventetiden på telefonsupport er nå så lang at det må omtales som ikke eksisterende. En bank som ikke tar seg råd til å ansette nok kundebehandlere bør man ikke bruke.

Svar fra Sbanken
16.09.2022 08:34

Vi i Sbanken er brennende opptatt av å være der med hjelp, tips og gode råd for kundene når de trenger det. I en periode har vi hatt unormalt stor pågang på kundesenteret vårt, fordi mange trenger hjelp med aktivering av den nye BankID-appen. Vi går heldigvis mot en normalsituasjon, og gleder oss til å levere knallbra kundeservice fremover 👊 🚀

Søppel!!!

Omtale av  Kunde

Mobilbank hvor ting ikke fungerer! Vanskelig å bruke. Dårlig kundebehandling. Rådgivere som ikke har peiling.

Svar fra Sbanken
14.08.2022 12:13

Ris og ros er den beste hjelpen du kan gi oss i arbeidet med å bli enda bedre, så vi setter stor pris på tilbakemelding fra deg. Gjerne legg igjen en tilbakemelding på hva du synes vi kan gjøre bedre her: https://sbanken.no/om-oss/kontakt/ris-og-ros/

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Elendig kundeservice

Omtale av  Remi

Sbanken valgte å sperre min konto fordi jeg prøvde å bruke kortet på ftx.com. nå har kontoen vært sperret i 3 dager. har tatt kontakt med kundeservice flere ganger siden de ikke svarer på mail men går ikke an å snakke med den avdelingen som har ansvaret for å åpne kontoen igjen. de bare sier de skal sende saken videre men ingenting skjer. Styr langt unna denne banken siden det nå er DNB som styrer banken og effektene merkes godt allerede.

Svar fra Sbanken
14.08.2022 12:07

Vi beklager at du opplever at du har fått dårlig kundebehandling. Når vi stenger noen sin bankkonto så gjør vi ikke dette for å være vanskelig. Som finansforetak er vi underlagt blant annet hvitvaskingsloven, som pålegger banken rapporteringsplikt til å følge opp kundeforhold løpende, også kalt «kjenn din kunde» prinsippet (KYC). Derfor kan banken gjennomføre kundetiltak for å innhente opplysninger om for eksempel kunders bruksmønster. Opplysningene må dokumenteres skriftlig, og derfor foregår all kommunikasjon med kontrollavdelingen per e-post. Kundeservice har ingen innsikt i disse sakene.

Sitter på gjerdet !

Omtale av  Tobben

Ble kunde når Scandiabanken startet i Norge. Første bank der du selv kunne bestemme størrelsen på uttak/ belastning med debet Visakort selv der uttakgrensen var det du hadde innestående på konto. Billigere rente enn hva Husbanken opererte med og en fantastisk bank med topp service. Som selvstendig næringsdrivende med mange store pengeoverføringer både innen og utenlands fungerte alt meget bra. Er kunde i Nordea, DnB,Santander, Sparebank 1 mfl.de siste 40 årene og Jar alltid brukt den banken som var best på akkurat de tjenestene jeg trengte. Dnb og Nordea er håpløse.Dnb brukte jeg kun for å sette inn kontanter på Plantasjen og Nordea fordi de hadde kontor i nærheten med skranke. Da dette forsvant sluttet jeg å bruke dem. Har merket små negative forandringer etter at Scandiabanken ble til S'banken som jeg kan leve med. At Dnb overtok banken derimot tilgir jeg ikke og alle forsikringer om at S'banken skal forbli S' banken tror jeg ikke på. DNB opererer ikke til fordel for kundene, tvert imot ! Sitter derfor på gjerdet og venter til mine antagelser slår inn og bytter dagligbank når den tid kommer fordi jeg overhodet ikke er interessert å ha Dnb som hovedbank.

Svar fra Sbanken
08.08.2022 10:16

I 22 år har vi jobbet med å skape framtidens bank, og det er vi ikke ferdig med. Det ligger i vårt DNA å alltid fokusere på smarte og gode løsninger for kundene våre. Vi skal gjøre det vi kan for å bryte nye barrierer for hva bank skal være, til det beste for kundene våre 🤝

22 år og slutt!

Omtale av  Kh

Har vært kunde siden 2000, kun superfornøyd med alt, men nå merker man allerede dårligere/treghet i nettbanken. Bruker DNB i jobbsammenheng og nesten daglig er det problemer med nettbanken, og ser nå samme i sbanken. Så er nå på søken etter bedre alternative bank som man kan stole mer på og ikke minst forvalte mine foreldres arv. Blir derfor ikke DNB og betale deres bonuser etc.

Svar fra Sbanken
18.07.2022 19:27

Kundesenteret vårt tar gjerne imot tilbakemeldinger om tekniske feil og eventuelle tregheter. Sbanken har fremdeles de samme løsningene og tjenestene som kundene våre er vant til, så her er det nok noe som ikke fungerer som det skal 🤔

Bytter nå bank!

Omtale av  Annie

Pga de har latt DNB ta over, så bytter jeg bank! Sbanken var jeg veldig fornøyd med, men etter å ha vært kunde i DNB i mange år, byttet jeg til Skandiabanken i sin tid tid, da jeg slett ikke var fornøyd med DNB! Nå følger de visst etter kundene som "flyktet" fra de, vil ikke ha noe med DNB systemet å gjøre, så da får de bare se hvor de ender med kundeflukt etter overtakelsen! Fra 5 til 1 stjerner på ett BLUNK!

Svar fra Sbanken
18.07.2022 19:38

Vi skal jobbe videre for å opprettholde 5 stjerner, og satser på å levere enda mer av det kundene våre liker i fremtiden ⭐️ Ambisjonen vår er som den alltid har vært - å bli en bedre bank for kundene våre!

Kunde siden 2002. Bytter til Bulder

Omtale av  Caspar

Jeg ønsker ikke å være kunde i en bank som er eid av DNB. Sbanken har fungert veldig godt for meg, men jeg stemmer med føttene. DNB er Norges klart dårligste bank, og at DNB-konsernet ikke vil påvirke Sbanken i negativ retning er svært usannsynlig. Jeg ønsker derfor å bli med å støtte mindre konkurrenter som en motpol mot DNB/Sbanken. Det var bra så lenge det varte.

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Kodekort og bankid

Omtale av  Shadow H

Da er på tiden å si opp kundeforholdet mitt. Jeg fikk lest dette: Fra 21. oktober vil det ikke lenger være mulig å bruke kodekortet sammen med BankID. Da mister jeg tilgangen til BankID og andre banken. Har ikke lyst til å installere en APP som krever google, eller apple konto, bankid på mobil er ikke alternativet, bor i utlandet nå. Men bra, at dere er tidlig ute med å sende informasjoner til kunder, da har jeg tid til å finne noe, som virker i min tilfelle.

Svar fra Sbanken
20.06.2022 09:24

For de som ikke har mulighet eller lyst til å bruke BankID-appen kommer det en alternativ løsning med kodebrikke istedenfor. Denne løsningen er per i dag ikke helt på plass, men skal selvfølgelig være tilgjengelig før vi avvikler bruk av BankID med kodekort.

Har tilegnet profilen
Sbanken deltar på Bytt.no

Sbanken har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Sbanken besvarer omtaler

Sbanken har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Sbanken henter ikke inn tilbakemeldinger

Sbanken benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR