Sbanken har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Sbanken må være tidenes værste bank i historien innen for reklamasjon. Banken legger skyld over på forbruker/kunde uten å kunne dokumentere dette. Ihenhold til Sbanken og visa sine kort regler som er bundet til begge parter i det man har KORT. Er banken pliktig og SKAL returnere/erstatte penger ved uautoriserte transaksjoner DERSOM man kan dokumentere dette. Styr totalt unna å ha kort i denne banken, reklamasjonsavdelingen har ingen anelse hva dem holder på med og ser tidligere folk opplever dette veldig ofte det er Bank vs kunde/forbruker i slike saker. Banken ansvarsfraskriver seg sine forpliktelser og holder saker i opp til 30 dager uten å engang sjekke opp og drar «Du har skylden kortet» selvom dette strider totalt imot dine rettigheter som visa forbruker. Banken vil heler ikke utgi dine rettigheter og du skal vite minst mulig for å godta pengene dine er borte og de «prøvde» det er tull og tøys. Inkompetent bank, og de vil snart merke de mister mye kunder takket være inkompetanse og ansvarsfraskrivelse.
Hei! Vi beklager at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Det er reguleringen rundt hvordan bankene skal behandle kortreklamasjonssaker. Vi har høyt fokus på å behandle disse sakene på riktig måte. Vi får dessverre ikke sjekket saken din via denne kanalen, men ta gjerne kontakt med oss hvis du vil at vi skal se på den på nytt. Hilsen oss i Sbanken
Jeg har vært kunde siden 2003 og har vært godt fornøyd med Skandiabanken, men jeg kan dessverre ikke si det samme om S'banken. Innskuddsrentene er langt dårligere enn hos mange andre konkurrenter, så nå flytter jeg over til en annen bank. Takk for meg.
Hei! Takk for at du har vært med oss så lenge. Leit å høre at du har bestemt deg for å bytte bank. Innskuddsrentene er generelt lave for tiden, og anbefaler at du sjekker finansportalen.no for å finne det beste tilbudet for deg. Håper at vi kan få sjansen til å vinne deg tilbake senere, du er alltid velkommen! Hilsen oss Sbanken
Alt fungerer bra, men savner programmet #min økonomi#, som var til god hjelp i økonomistyringen.
Takk for hyggelig tilbakemelding :) Kjekt å høre at du likte Min økonomi. Dessverre hadde vi ikke nok aktive brukere på den. Vi skal fokusere på å utvikle knallgode løsninger for framtiden, som vi håper at flere tar i bruk. Hilsen oss i Sbanken
Alt kan ordnes elektronisk. Praktisk! Ingen bruksgebyrer! Eneste drawback er demmes a manglende bankid system. Bankid på skrapekort støttes ikke så mange plasser. Men sbanken gir bankid på mobil. Men IKKE til de under 18 år. Lite praktisk når digitale tjenester på feks helsenorge.no krever at du MÅ ha bankid etter fylte 16... Ellers får du ikke f.eks bestilt time hos legen, lest resepter, lese Innkalling brev eller logge på altinn. DET er ikke bra for en helelektronisk bank. Ellers er vi storfornøyde
Hei Øystein! Tusen takk for gode tilbakemeldinger. Kjekt å høre at dere er fornøyde. Vi deler ønsket om å få til en ordning for BankID for kunder under 18 år. Selv om det er på ønskelisten vår, så vil det nok dessverre ta litt tid før det er på plass så vi håper at dere finner en løsning som funker for dere i mellomtiden :) Hilsen oss i Sbanken
Gjentatte ganger har jeg opplevd at SBankens aksjesider knekker sammen når markedet er opphetet, som f.eks i dag når Oslo Børs faller nær 4%. Dette har garantert med prioritet, som må betales for, og der SBanken tydeligvis ikke gir kundene lik prioritet som andre finanasinstitusjoner. Og der renner mine sparepenger ut i sanden.. når jeg ikke får tilgang til aksjehandel! Skremmende!
Hei Espen! Vi har dessverre hatt noen utfordringer med kapasiteten i systemet vårt, og derfor har vi gjort flere endringer for å sikre stabiliteten. Vi kan forsikre deg om at treghetene du har opplevd ikke har noe å gjøre med at vi nedprioriterer kundene våre. Hilsen oss i Sbanken
Har vært kunde i S'banken siden 2001, og har alltid vært fornøyd. Ting har alltid virket som forventet. Liker at S'banken har alltid strukket seg etter enkel innlogging uten dill. Siste teknikk er å ta i bruk fingeravtrykkleseren på telefonen min slik at jeg nå er inne i banken min på 3 trykk! (et for å låse opp telefonen, to for å starte app-en, tre for å identifisere/logge inn) Dette synes jeg er magisk. Mtp at jeg har selv vært med å måtte betale regninger med å først fysisk gå ned til banken for å få de fysisk stemplet før vi kunne fysisk betale dem hos en funksjonær. Selve appen er enkel å bruke. Andre funksjoner i S'banken er også, for meg, enkle å bruke.
Hei Tor! Utrolig fint å høre at du er så fornøyd med løsningene våre. Det er tilbakemeldinger som dette som gjør at vi har lyst til å jobbe for å bli enda bedre. Håper vi kan fortsette å gjøre deg fornøyd :) Hilsen oss i Sbanken
Jeg har lang fartstid i Sbanken og liker både rentepolitikken og nettbankløsningen godt. Problemet er BankID for de under 18 år. Jeg så nettopp et annet tilsvar på denne nettsiden fra Sbanken om at de jobber med en løsning. Fint, men det svaret ble gitt for 4 måneder siden. For tiden har jeg forsøkt å opprette kundeforhold for min sønn i Sparebank1 BV fordi de tilbyr BankID for barn over 13 år (tror jeg det var). Det var ikke særlig enkelt å få til via linker jeg fikk tilsendt, og ikke reagerer de på utfylte nettskjemaer før jeg purrer og klager. Det går såpass dårlig med prosjektet at jeg nok dropper hele forsøket. Blir bare mer og mer forbannet for hver gang jeg må fylle ut det samme skjemaet nok en gang fordi ett-eller-annet-skjedde. Så jeg håper at Sbanken kommer opp med en bedre løsning, og jeg håper de gjør det snart. Både min sønn og jeg selv begynner å bli utålmodig og vi må vurdere andre banker med ønsket tilbud på plass. Så Sbanken, får dere dette på plass veldig snart er bedre score sikret.
Hei Hogne! Takk for gode tilbakemeldinger. Vi deler ønsket ditt om å få til en ordning for BankID for kundene våre under 18 år. Selv om det er på ønskelisten vår så vil det nok dessverre ta litt tid før det er på plass, så vi håper at dere finner en løsning som funker for dere i mellomtiden :) Hilsen oss i Sbanken
Ikke mulig å få søkt om førekort hos Statens vegvesen uten at man logger inn med Bank id (eller Buypass, men det koster ekstra penger noe som burde være unødvendig), man må søke om å ta førekort før i god tid før man skal ta førekortet. Om man har Sbanken er det ikke mulig å ta førekort på bursdagen sin eller den første måneden etter.
Hei Magnus! Leit å høre at du har fått problemer fordi vi ikke tilbyr BankID til deg under 18 år. Vi jobber med å få på plass en god løsning, men det vil dessverre ta litt tid. Hilsen oss i Sbanken
Skandiabanken som nå har blitt Sbanken er helt unik når det gjelder kunde service og betingelser. Stå på å fortsette i den stilen dere har :)
Hei Rune! Tusen takk for veldig fin tilbakemelding, det setter vi veldig stor pris på. Vi skal gjøre vårt beste for å fortsette å gjøre deg fornøyd i framtiden :) Hilsen oss i Sbanken
Beste bank, god service, hyggelige folk, ingen gebyrer.
Banknæringen er gjennomregulert, de skal alle takle grunntjenestene og det gjør Sbanken også. Dette er temmelig binært, de klarer det og ferdig med det. Ingenting å utsette på den biten altså. Når det derimot kommer til f.eks åpen api for tredjepartsstøtte og den type tekniske nyvinninger som flere storbanker i europa tilbyr gjennom åpen api regelverk i EU så står Sbanken svakt. Det samme gjelder attraktive renter og fordelaktige vilkår for gearing i egen aksjebeholdning, hvis en diversifiserer nok og er svært forsiktig med gearing så er det ingenting i veien for å tilby en rente under 2% i dagens klima. Dette er mulig fra andre leverandører av finansielle tjenester. De er dog helt topp på kundeservice og hvis dette er viktigst for deg så er Sbanken for deg :) På den andre siden er det vanskelig å anbefale Sbanken til dem som ikke allerede har Sbanken fordi de har en tilknytning til fysisk bank. De krever en fysisk filial de kan sette kontanter inn i.
Hei Alexander! Takk for en grundig omtale. Åpne API er på frammarsj også i Norge, og vi ser absolutt mulighetene det gir både oss og kundene våre. Vi noterer oss at du ønsker mer avanserte greier :) Hilsen oss i Sbanken
Sbanken kjøre falsk reklame, de prøver å lokke kunder til dem. Når man så kontakter de, er servicen ekstrem dårlig. De gjør ikke engang kreditt vurdering av en, de bare gir avslag på 2 sekunder for en søknad. Useriøs bank, med ansatte som ikke tåler kretikk. Styr unna!
Hei Klaus S. Veldig leit å høre at du har hatt denne opplevelsen hos oss. Vi forsøker alltid å hjelpe så godt vi kan, og behandle alle søknader på en god måte. Vi tar til oss tilbakemeldingen din og skal gjøre det vi kan for at ingen skal føle det slik etter å ha vært i kontakt med oss senere. Hilsen oss i Sbanken
Sbanken har lite gebyrer og det de tar betalt for, er rimelig nok. Jeg har ikke boliglån, kun spare- og lønnskonto hos de, men det er jeg veldig fornøyd med. Lett og oversiktelig hjemmeside og det er lett og ordne alt med kort og betalinger. De få gangene jeg har trengt kundeservice, har de vært raske til å svare og veldig hjelpsomme. Jeg har ingen planer om å bytte bank. Jeg har vært kunde hos de fra de startet i Norge.
Hei Grethe! Tusen takk for fine ord. Vi skal gjøre det vi kan for at du skal være like fornøyd med oss framover også. Hilsen oss i Sbanken
Den er grei og oversiktig. Veldig gode kundebhandling
Hei Åge K! Takk for en fin anmeldelse. Vi elsker god kundebehandling, og skal gjøre det vi kan for at du skal være like fornøyd i framtiden også.
Sbanken har en veldig bra og enkel nett-bank for kundene. I Sbanken er uttak og bruk av visa-kort gebyrfritt, det samme er overføring av penger til konto i annen bank og betaling av regninger. Pluss også for Aksjekonto, Askjesparekonto, og for et stort utvalg av aksjefond. Sbanken har gitt meg god service, svart raskt på spørsmål og brukte kort saksbehandlingstid på min boliglåns-søknad i 2016. Det som står nedenfor her er årsaken til at Sbanken ikke får 5 stjerner hos meg: - Sbanken gir for lav rente på Sparekonto. Penger på sparekonto må derfor plasseres på sparekonto/høyrentekonto i annen bank som gir høyere innskuddsrenter.
Hei Berit! Tusen takk for fine ord. Vi blir skikkelig glade når vi leser at vi har innfridd på så mange måter. Det beste vi vet er jo fornøyde kunder! Når det kommer til innskuddsrente, så forstår vi at du ønsker deg en høyere rente. Dessverre kan vi ikke være best på alt. Vi heier på prisbevisste kunder, og oppfordrer alle til velge det som er best for en selv. Hilsen oss i Sbanken
Er utrolig fornøyd med nettbanken. Gode betingelser, brukervennlig nettbank og generelt bare gode erfaringer med kundeservice. Det eneste jeg bekymrer meg for er at min økonomi skal legges ned - dette har vært utrolig for oversikt over egen privatøkonomi. Ser i tilsvar fra sbanken at det nå skal introduseres en lignendes tjeneste - jeg bare håper den er minst like bra og at dataene som er samlet gjennom min økonomi kan integreres inn i denne. Det finnes banker med bedre betingelser men jeg anvender sbanken som min hovedbank nettop grunnet denne tjenesten.
Hei Alex! Tusen takk for en kjempefin anmeldelse. Vi skal gjøre det vi kan for at du skal forbli like fornøyd framover også. Når vi leser at du er så opptatt av privatøkonomi, blir vi skikkelig begeistret! For det er nemlig vi også :) Innspillene dine taes med i arbeidet videre med å lage en enda bedre tjeneste. Hilsen oss i Sbanken