Sparebank 1 Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
I forbindelse med søknad om boliglån møtte jeg en kunderådgiver i SR -bank Sparebank 1 Domkirkeplassen i Stavanger. Jeg ble sjokkert over hvordan jeg ble møtt av kunderådgiver som var veldig uprofosjonel, usaklig og defensiv for å forsvare et avslag, noe som kunne vært gjordt enkelt å bare si nei du kan desverre ikke få boliglån på en saklig og grei måte. Jeg skal bytte bank etter å ha vært kunde 30 år og har fortalt alle jeg kjenner om min erfaring. Jeg vil ikke anbefale Sparebank 1 når det gjelder kundeservice.
Alt med denne banken er vanskelig. Ting tar lang tid, de kommuniserer ikke med hverandre mellom avdelingene, konsernet er utilgjengelig, de har særregler som ikke andre banker benytter, og har den dårligste kundevennligheten som er mulig å oppdrive. Et eksempel er den gang min datter på 15 skulle åpne en konto. Hun måtte skulke skolen en hel dag for å reise med kollektivtransport 60 mil og møte opp personlig i banken med pass for å få lov til å åpne en konto. Et annet eksempel er brudd på grunnloven og finansloven der denne banken forsøker å overstyre regleverket. Ifølge et annet statlig organ ville det bli aktuelt å føre tilsyn med konsernet om ikke dette ble ordnet. (saken er fremdeles åpen) Det hele er forkastelig, og jeg advarer på det sterkeste mot å benytte denne banken. Efaring både som privatperson og bedriftsleder
Til tross for at jeg er LOmedlem kunne de ikke tilby hverken konkurransedyktig rente på boliglån, eller tilfredsstillende tilbud på forsikringer. Banken sa ettersom vi hadde betalt etter forfall et par ganger så kunne vi ikke få satt ned renten! Unngå å bruke denne banken for alt det er verdt, upersonlig rådgivning av rådgivere med skikkelig ovenfra og ned holdninger. Utrolig synd at det et denne banken LO har avtaler med.
Fikk god rådgivning og personlig oppfølging fra en av deres dyktige konsulenter i Oslo. Huslån, billån og brukskonto ble byttet på en lettvint og tilrettelagt måte fra Danske Bank. Andre banker kviet seg pga at huslånet var knyttet til en aksjeleilighet, men det var ikke et problem her. Veldig fornøyd og vil anbefale Sparebank 1 på det sterkeste. Meget brukervennlig nettløsning og gode renteforhold. Hjelper også hvis du er LO medlem.
God erfaring. Koselig betjening Erfaring fra år 1964 Ønsker og komme tilbake. Angrer oppsigelse. Flyttet men ønsker nytt medlemskap Håper på ny avtale.
Ikke anbefaler den banken..Dem bruk å mobbe av folk.Jeg har avsluttet alle kontraktene med dem.
Hadde en hyggelig samtale angående lånesøknad, denne samtalen skulle følges opp etter noen dager. Nå, etter ca. en måned og flere purringer fra min side har jeg ikke hørt noe fra rådgiver.
Vurderer du boliglån eller mellomfinansiering av eksisterende boliglån, velg en annen bank. Sparebank 1 er både arrogant og lite lite kundevennlig.
Har alltid hvert kunde her. Nå er det nok. Finnes bedre banker der ute som er imøtekommende og vil beholde kunder.
Jeg har alltid hatt godt samarbeid med denne banken,men når jeg fikk pensjon min denne mnd. var det trekt mye,jeg kontaktet banken,vedk jeg snakket med sa at jeg betalte forlite tilbake,men betalter over det som sto,men denne dama trakk meg kr.4000 tror jeg det var av min pensjon ,hadde ikke fått noe beskjed om noe,noe så frekt,kortet er ikke misbrukt,har de lov til dette uten og snakke med vedkommende
Komplett uråd å finna restsaldo på lån i Sparebank 1 Kreditt AS. Kundeservice kan heller ikkje hjelpa. Ingen nettside å gå inn på for å finna informasjon. Elendig!
- Banken er tunvindt hvor funskjonene den tilbyr ikke samsvarer på de forskjellige platformene de tilbyr. - Rotete layout på min-side - Rotete app - Funksjoner som ikke fungerer - Dårlig support - Ansvarsfraskrivelse - Ikke interessert i å opprette nye kundeforhold - Reklamerer med at ting skal være enkelt og tilgjengelig for enhver bruker: stemmer ikke.
Har prøvd fem forskjelige ganger å ordne bankID på mobil. Har kastet bort flere timer på misvisende og motstridende beskjeder fra forskjellige personer i kundesupport.
Forventet bedre service etter å ha vært kunde i årtier. Arrogant, rigid og dårlig kundebehandling. Velg en annen bank!
Dårlig service , og må betale for alt. Mange dårlige løsninger, upraktisk nettbank. Hver bevegelse på bedriftskonto pålegges med kostnader. Har veldig dårlig erfaring. Styr unna denne. Velg noe annet hvis du ønsker å lykkes og unngå frustrasjon.
Skulle be om et byggelån i banken. Fikk svar at de kun prioriterer egne kunder. Fortalte at samboer var kunde der(er selv i DNB). Fikk aldri noe tilbud på tross av gjentatte samtaler og lovnader. Til slutt fikk jeg bare beskjed om at de ikke kunne gi oss noe tilbud og at vi sikkert hadde fått et så bra tilbud i DNB uansett. Sendte klage inn til banken og fikk samme svar der at jeg kunne ikke klge på at jeg ikke fikk tilbud av dem når jeg sikkert hadde fått et bra tilbud av DNB. Så prøvde jeg noen måneder etterpå og få tilbud Im byggeforsikring. Fikk tilbud av alle andre enn dem samme dag. En uke etterpå og enda ikke fått noe tilbud av Sparebanken. For å si det sånn, samboer byttet raskt bank etter disse opplevelsene.