Sparebank 1 Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Har vært kunde sparebank 1 Østfold / Akershus i 21år, bytter nå bank. De er trege i saksbehandlinger, dårlig kundeservice, ingen fordeler, høy rente. Dyre forsikringer.
Alt i denne banken tar lang tid og kundeservicen i den filialen jeg benytter er dårlig. Er kunde som privatperson og via bedrift. Sist jeg skulle hente bankbilag til nattsafe ventet jeg nesten 50 min! Anbefaler absolutt ikke denne banken. Men kundeservicen på kundesenteret er meget god.
Strålende kundeservice som er meget service minded. Imøtekommende. God veiledning. Billig. Og gode i distriktene....
Ved kontakt med kundeservice får man ikke den hjelp man trenger.
Strevde med få nettbanken til å fungere som den skulle. Sendte derfor en e-post søndag ettermiddag. Etter to timer ble jeg oppringt av en kundebehandler som beklaget at det hadde tatt så lang tid. Jeg synes ikke det å vente to timer på å få hjelp på en søndag ettermiddag er lenge. Tvert i mot. Jeg har oppdaget senere at du i praksis kan henvende deg døgnet rundt. Stengt mellom 24-7, men det er helt greit.
Banken oppleves som den ivaretar personkunder på en utmerket måte i motsetning til flere av de største foretningsbankene som eks DNB som ikke er inntressert i oss mer.
Det er flere ganger jeg har ringt til Sparebanken Oslo/Akershus og kundebehandlerne er ofte svært nedlatende og frekke! Forsikringsvilkårene er så dårlige at jeg har aldri fått nytte av de forsikringene jeg har hos dem. Har vært fast kunde i 10 år, men ikke fått noe særlige fordeler... Vurderer å bytte bank og forsikring snarest. De har imidlertid en svært god mobilapp for nettbanken, eneste fordelen.
Etter 2 år med boliglånsforsikring, velger Sparebank 1 å si opp forsikringen. Jeg og mine kolleger blir stående igjen uten en forsikring vi har betalt for i 2 år. Nå er det umulig å få tegnet en ny forsikring. Begrunnelse, Ikke lønnsomt sier banken. Meget skuffet over Sparebank 1 som maler først og fremst sin egen kake.
Banken viser ingen interesse for folk med liten inntekt.
Har vært trofast kunde i over 20 år, har alle forsikringer etc i banken, men har aldri fått et eneste tilbud om rabatt og tror jeg må ha tidenes dyreste bilforsikring!! Siste greie nå var bestilling av bankkort for ungdom, intet mindre enn 2 MÅNEDER har de brukt og enda er ikke kortet mottatt!! Masse rot innad i banken med vår korrespondanse vedrørende saken og det hele toppet seg for min del da siste kundebehandler mer enn insinuerte at det var vi foreldre som var årsaken til alt rotet!! Ta opp telefonen og ring da for svarte, ikke bare send en mld inne på nettbanken og forvent at kunden skal forstå f.eks at bestillingen er automatisk kansellert pga et feiltrykk! Det normale er å returnere søknaden med varsel om mangel, men smn1 bare slettet hele greia og nektet i etterkant for at det hadde skjedd en bestilling i utgangspunktet!! Dårlig service, for å si det mildt!! Trodde alle kundebehandlere har samme kundedata, men det kan ikke være tilfellet med denne banken!!
Kjenner lokalmiljø og kunder. Personlig service og gode kunderådgivere. Slik en bank bør være. ;o)
Bra kundeservice, for høye på bolig renter, og for dårlige på innskuddsrenter.
Bra: God kundeservice, veldig gode på innboforsikring og skadeoppgjør, grei og oversiktlig nettbank. Dårlig: Lav rente på BSU, lav rente på sparekonto, ingen lavere gebyrer og avgifter for studenter.
Mye skjulte gebyrer, lav rente i bsu. Men, bra app til mobil, god nettbank, ok kundeservice. Vanskelig å få lån basert på reell inntekt.
Sparebank1 Nordnorge. De er veldig god på å selge tjenestene sine. Man erfarer etterhvert at de har ingen interesse av fornøyde kunder, bare egeninteresse. Positivt: veldig bra mobilbank. Mange gode tjenester i nettbank. Selv om de fleste er veldig dyre, og prisoversikten er ikke særlig hjelpsom. En pris på en tjeneste burde stå ved siden av tjenesten. Ikke nederst i et 10-siders vedlegg.