Sparebanken Sør har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg har vært kunde i banken i to år og er veldig fornøyd. Jeg har fått en dyktig kunderådgiver som er lett tilgjengelig . Banken vil jeg anbefale til alle!
Vi har vært kunder i en del år, og har egentlig vært helt ok fornøyd. Vi fikk et godt tilbud da vi byttet bank og refinansierte hos Sparebanken Sør. De var svært på tilbudssiden da, men siden det har det vært lite av den samme servicen vi opplevde for ti år siden. Det er spesielt en ting (en person) som trekker det ned. Jeg er fornøyd med appen, nettbanken og kundeservicen ellers, men vår kunderådgiver er så lite imøtekommende, negativ og vanskelig å få tak i at jeg vil fraråde andre å benytte seg av denne banken kun på grunn av dette. Ved et tilfelle ble vi ble henvist til en kollega og fikk ikke noe svar der heller. Det tok to uker å få svar etter vi hadde sendt inn all dokumentasjonen kunderådgiver ba om, og da fikk vi kun svar etter at jeg purret. Og da ikke et hyggelig og imøtekommende svar, men et belærende og ufint svar. Kunderådgiver er upresis med sine tilbakemeldinger, det er ingen tydelig informasjon, ingen tilbud, ingen samarbeid overhodet. Og slik er det vi blir møtt hver gang vi har måttet ha kontakt med kunderådgiver. Jeg føler vi har måttet krangle oss til refinansiering eller endringer ved lånet de gangene vi har hatt behov for det. Jeg gruer meg rett og slett hver gang og tar helst kontakten skriftlig. Vi har nå nylig hatt kontakt igjen og igjen hatt en ufin opplevelse, og kommer etter siste kundekontakt med den samme kunderådgiveren til å bytte bank og flytte lånet vårt.
Det blir aldri sendt ut info. om reduksjon av rentesatsen på innskudd, nå er renta nesten 0.
Treig kundeservice, treig behandlingstid generelt. Elendig app og nettleser-tjeneste. Får feilmeldinger i hytt og pine. Spørsmål og svar som jeg finner på DERES egne nettsider er enten utdatert eller rett og slett bare feil.
Jeg har aldri hatt noe trøbbel med banken min, etter at jeg engang byttet fra en annen bank, der jeg følte med litt degradert.
Rask på lånerentoppgang Innskudsrenter derimot... De har eller tar ikke kontanter!!! Er dette lovlig? Kunder blir henvist til kolonial for kontanter . Eneste grunn for at jeg blir værende er personlig kundekontakt.
Har ALLTID vært kunde hos sparebanken sør. De har en del tullete avgifter. For eksempel å overføre fra sparekonto til en annen konto utløser avgift selv om man er innenfor 12 årlige uttak. Så man må overføre fra sparekonto til brukskonto, og deretter til en annen bank for å gjøre det gratis. BSU-en har ikke en konkurransedyktig rente, og er ellers veldig dårlig renter. De har heller ikke støtte for apple pay. Kundeservice er bra. De svarer raskt enten det er på telefon eller melding.
Fikk lån til gode betingelser da andre banker sa nei eller dyrere. Fast kunderådgiver som jeg kan sende spørsmål til og setter seg inn i mine behov
Fikk en veldig hyggelig rådgiver i banken som hjalp meg med mitt første boliglån. Veldig hjelpsom og imøtekommende. Ga meg mye nyttig informasjon, både ved kjøp og salg av boligen. Har kun hatt positiv opplevelse med denne banken.
Føler meg lite velkommen og at kunderådgiver ikke har interesse eller tro på meg som kunde.
Hei Lene. Så leit å høre at du har denne oppfattningen. Ta gjerne kontakt med oss i en av våre kanaler slik at vi kan undersøke dette nærmere med den/de rådgivere dette gjelder, og gjennomgå våre rutiner. Mvh Maylinn
Jeg skulle aktivere kodebrikke, men jeg opplevde evig lang ventetid, ansatte la på under samtalen. Og ingen god hjelp var å få. Det virket ikke som at ansatte visste hva de holdt på med. Dette var virkelig ikke en god opplevelse. Virker ikke som dette er den rette, trygge banken.
Hei. Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse! Vi vil alltid gjøre vårt beste for å hjelpe våre kunder, og samtidig forbedre oss selv. Dersom du ønsker kan du gjerne sende oss en klage via våre nettsider, slik at vi kan undersøke hva som har skjedd i din sak. /Maylinn
Må mase seg til de betingelsene man har krav på, ingen oppfølging fra banken/rådgiver, ringer IKKE tilbake slik de lover, håpløst å få tak i den man søker, lang kø på telefon, kan absolutt ikke anbefale denne banken.
Det har til tider vært lang kø på telefonen grunnet stor pågang fra kunder. Husk at du kan velge ''tilbakering'' så ringe vi deg opp igjen. Vanskelig å svare på hva som er årsaken til at banken ikke ringer tilbake, men vi bestreber oss alltid på å tinge tilbake når det er avtalt. Ta gjerne kontakt med oss, slik at vi kan få anledning til å forbedre oss. /Stig
Hatt Sparebanken Sør i snart 29 år og det har bare vært problemer etter jeg fikk boliglån hos dem. Ikke er de noe særlig konkurransedyktige mtp. renter. Ene søknaden min på avdragsfrihet tok det tre måneder før jeg fikk svar, og da etter at jeg spurte om når jeg fikk svar på det.. Mulig de glemte den.... Styr unna denne banken, med mindre du setter pris på å betale mer enn du trenger.
Hei Ida. Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse av oss! Vi vil gjerne høre fra deg i våre kanaler slik at vi kan undersøke hva som har skjedd i denne saken og slik at vi kan forbedre oss! /Maylinn
Hatt sparebanken sør hele livet, alltid vært fornøyd med kundeservice og tjenester!! Veldig fornøyd.
Ble kunde her men byttet fort til annen bank. Signeringsprosessen hadde fokus på å få inn mest innskudd og flytting av gjeld kunne jeg bare glemme for det ville de ikke ha. Greit kok for meg, men måten det ble fremstilt på var at om det var løsning på gjeld så kunne jeg bare forlate banken. Signerte på konto for å se litt hvordan de er i bruk, men flyttet til spareskillingsbanken som jo er i ett helt annet skikte. Hadde stedet vært hyggeligere med forståelse for at folks økonomi går opp og ned så er det sikkert en grei plass.
Hei. Det var leit å høre at du oppfatter Sparebanken Sør som en bank som ønsker å få inn mest mulig innskudd og at du oppfatter oss slik at vi ikke har forståelse for at folks økonomi er svingende. Ser at du har byttet bank til Spareskillingsbanken, men vil gjerne at du tar kontakt med oss slik at vi kan bli nærmere informert om hvilke områder som vi muligens kan bli bedre på. Mvh Sparebanken Sør, Stig
Ingen besvar! Veldig tilfreds med alt. God raadgiving. Bra service.
Så hyggelig at du er fornøyd med oss, Wolfgang. /Åse