Altibox Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Fikk brudd på fiber i juni 2023. Det ble ordnet en provisorisk løsning, da de ikke klarte å blåse ny fiber mellom huset og trafo. Juli 2024 og de har enda ikke fått ordnet med en permanent løsning på dette. Fiberen er koblet over bakken, først i en colaflaske, deretter kom noen og koblet om i en enkel koblingsboks. Har kontaktet de flere ganger, men ingen får fikset det ordentlig. I dag kom de uanmeldt og skulle utbedre problemet. De fikk ikke til annet enn å koble fra fiber og deretter reise avgårde med beskjed om at det forhåpentligvis kom noen for å gjøre en ny provisorisk kobling i løpet av morgendagen. Ringte til kundeservice for å forklare at dette ikke er godt nok, at jeg har hjemmekontor og er avhengig av at de i det minste gjør en provisorisk løsning med en gang. Endte med at kundebehandler sa jeg gjerne kunne bytte selskap og deretter la på. Jeg har ikke fått noe som helst kompensasjon eller vært holdt oppdatert om hvor saken står annet enn det jeg får ut av eksternt firma som sendes ut for å utbedre uten å få det til.
Dårlig kundeservice fra før vi fikk montert kabel. Ustbilt nett med dårlig TV. .
Da det forrige modemet etter flere år klikket fikk jeg nytt, hvor til og med alle innstillinger ble beholdt, noe som er mulig fordi de lagrer innstillinger i skyen hos seg. Praktisk. Jeg måler hastigheten av og til på mobil (wifi) og pc (kabel) og har så og si alltid hastigheten jeg betaler for.
Jeg har vert kunde hos altibox bredbånd Sortland i mange år og har fiber.Jeg er meget fornøyd.Ingen nedetid.Alt virker som det skal.
Utrolig frustrerende brukerside på nett og ruteren gir veldig svakt signal. Den sliter også veldig når du kobler til mange ting samtidig. Kundeservice er vanskelig å få tak i og siden Altibox bruker andre regionale selskaper til å putte opp hardweren sin så blir du aldri klok på kem du skal ringe når du har et problem.
Dårlig service og har blitt veldig ustabil i det siste skylder på rekkevidde skylde på bolig og areal skylder på vær og vind , jeg skulle ønske fiber Eidsiva aldri solgt til den..
Hastighet, ping og oppetid er enormt bra. Pris er ekstremt høy. Vurderer å bytte pga. pris.
Dårlige internettsider, blir sendt i en rundgang mellom Altibox og lokal tilbyder. Ikke mulig å si opp avtalen digitalt. Må ringe kundeservice og de blir sure når en vil si opp.
Får ikke farten man er lovet. Detter ut 2-3 ganger om dagen. Kundeservice virker ikke til å ha noe kompetanse. Sier man skal få ny hjemmesentral..etter 3 uker enda ikke fått noen. Kan virkelig ikke anbefale det tullet her til noen.
Stabil og kjapp forbindelse, helt kurante rutere og grei kundeservice. Litt stiv pris, men fortsatt bra forhold til konkurrentenes tilbud.
Jeg foreslår å klage Altibox og deres underleverandører inn til BKN (brukerklagenemda). Elendig hastighet på både WiFi og elendig Ethernet, og altfor ustabil, my svingninger i hastigheta. Dårlige greier. Ikke verdt pengene i det hele tatt. Har betalt for 500Mps og skulle hatt litt over de 500, men nei. De skylder alltid på min mesh-internett-boks selv om den funker helt normalt, noe jeg finner helt uforståelig.
Det er dyrt og alternativene man kan velge mellom har liten prisforskjell. Kvaliteten er bra
Altibox/Bergen Fiber tar blodpris for sine fiberbredbånd. 829 kr per mnd for det billigste alternativet i skrivende stund, som er 150/150 Mbps og som få har behov for. Hvordan kan dere forsvare den prisen? Hvorfor kan dere ikke lansere 50/50 og 100/100 fiberbredbånd med en lavere pris som deres konkurrenter gjør? Sånn går det når konkurrenter ikke kan levere kablet/fiberbredbånd til mange da Altibox/Bergen Fiber har monopol på flere nabolag/større områder her.
For dyrt i forhold til vårt behov, bruker internett relativt sjelden.
De utnytter sin posisjon maksimalt og skrur opp p risen 3-4 ganger i året! Pristjenester rekker ikke engang henge med!
Har vært Get/Telia-kunde i 16 år og har vært fornøyd med de. Skulle bytte til Altibox for tre dager siden etter at mitt Teliaabbonement ble avsluttet. Men de klarer ikke å levere som avtalt, så nå er jeg uten internett og tv! Og ingen kan svare på når Altibox kan levere tjenesten! Vurderer å bryte det bestilte abbonementet og gå tilbake til Telia.