Altibox Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Altibox levere noe av det beste fiber nett til en grei pris ... Ikke tvil om dette men kundeservice har blitt fra noe av det beste i verden til noe av det verste i verden. Før fikk jeg hjelp på flekken uansett tidspunkt og hva det gjald.. Altibox var altid det til hjelpe eller tar ansvar. Men alt har forandra seg siden korona starta .. Kunde service har blitt arogant ,frekk og nedsnakkende samtidig som dem lyge og prøve lure / svindle noen direkte . la meg starta .. først falt internet ut i 3 måndereder skylte altibox på mitt utstyr .. 10 000 kr fattigere og flere rutter senere måte dem inrømme at det var deres utstyr og dem krangla med meg i 3 månder at det var meg ... dem tok ikke ansvar for utgiftene eg hadde da. Etterpå bestilte eg A1 TV dekoder den var defekt fra starten av .. 50% av kanalene bare forsvant og dem ville ikke starte lenger ... 13 dager etter jeg fikk den prøvte jeg retunere dem da hadde jeg nokk av en dekoder jeg ikke kunne ser TV med engang ... altibox nektet og tar dem i retur først så jeg måte vise dem til loven.. Da skulle dem tar dem i retur alikevel prøvte dem får meg til betale for den selv om den hadde blitt retunert og avtalt jeg ikke skulle betale for den. Nå idag ... spør jeg om og får bytta IP addressen fordi dem er mål for noen angrep ... Altibox seie det er ikke dems problem og dem kan ikke bytte IP addresser som er et rent løgn dem kan bytte public IPn min .. dem er faktisk dem enneste som kan gjør det og det er lett da dem har gjørt noe sånt før... Kunde støtte er så forferdelig nå at jeg ikke kan anbefaller Altbox lenger ...
Grise dyre abonnementer for å starte med. De mener vi skal få 150 mbps både opp og ned, kablet klarer den noen ganger å bikke 30 Mbps, trådløst er bare å glemme. De mener det er feil med vår ruter. Bytta ruter til noe av det beste mesh systemet (Jensen Omni) og får ja hakke bedre trådløse resultater. Tyder på at standard ruter er meget dårlig til den jobben den burde utføre. Får fortsatt ikke i nærheten av den farten vi betaler for. På en god dag hender det at jeg får 80 Mbps kablet, ALDRI mer enn 40 Mbps trådløst. Utrolig ustabilt nett, kobler seg av og på hele tiden, klarer ikke laste ned spill fra steam med kablet tilkobling... STYR UNNA ALTIBOX!
Ikke veldig behjelpelig på kundeservice, og det er lang responstid
Fra starten har det vært en vits. Altibox støtter ikke spesialtegn i internettpassordet ditt, noe som gjør det mindre sikkert å ha Altibox enn andre leverandører. Standard passordformat er “Ascii” som skal ha støtte for spesialtegn, noe Altibox ikke har. Temmelig skremmende spør du meg. Selv om de har støtte for mange bokstaver store og små (og tall) kan selv en Samsung S20 unhashe (dekryptere) nettverkspassordet til Altibox på kort tid. Pass på! Men om man ser forbi den usikkerheten man har, så har de enda ikke kommet på plass med automatisk efaktura som ble lovpålagt 1.12. Dette tilbyr de ikke til sine kunder å opprette, og har i beste fall kun migrert eksisterende efaktura-kunder til et nytt system slik at ingen skal vite om det. Og da kan “tilby det” til eksistrende brukere av efaktura. Om du vurderer en leverandør, bare ta noe annet for sikkerhetsskyld. Kommer sikkert et svar under med “tipp-topp” på nettsikkerhet som standardsvar, men sjekk noe annet for din og din families sikkerhet. Om de heller ikke støtter spesialtegn til ditt nettverkspassord, gjør de dette til sine interne systemer, hvor sikker er egentlig persondataen deres hjemme? Kortinformasjon, personnummer og bilder? Gikk selv på tabben av 12mnd binding med dem, ikke gjør samme feilen, koster meg 1150,- mnd for tv og internett/mnd.. blir dyrt med slike tabber. Har selv måtte kjøpe eget nett fra Telia som faktisk er trykt nok (nei, jobber ikke for noen annen fiberoperatør eller konkurrent til Altibox) Håper bare du tar noe annet. Hilsen utrygg bruker
Veldig ugjevn hastighet. Å ringe kundeservice fører til enda mere frustrasjon.
Nettet er forsåvidt stabilt. Men det er stabilt dårlig. Vi har omtrent 1/10 dels av den hastigheten vi betaler for.
Helt håpløst. Har dårlig og veldig varierende bredbånd. jeg må løse problemet selv, da de ikke kan sende tekniker. Har betalt for et produkt, jeg får 25 prosent av. Kundeservice fungerer overhodet ikke !!