Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Altibox Bredbånd
2.6
435 verifiserte omtaler

Altibox Bredbånd omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Altibox Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.6
Middels
435 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#56
Forferdelig
Altibox Bredbånd er rangert
#56 av 67 fiberleverandørerer
26%
Dårlig
26% anbefaler Altibox Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 435 omtaler om Altibox Bredbånd

FILTRER OMTALER
67
32
56
86
194
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Altibox Bredbånd
Altibox Bredbånd har 435 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dette selskapet utnytter monopolstillingen sin i området jeg bor i

Omtale av  Vidar

Betaler for 100-100 de leverer 50-50 (har målt m kabel i ruter) Hadde 30-30 som var mer en nok for meg. Men denne pakken leverer de ikke lenger,? De tror vist jeg kan lese avisen mye fortere om jeg betaler dobbel pris Når de har monopol på en tjeneste trenger de ikke spørre kunden om hvilket behov de har de har full kontroll og gjør akkurat som de vil med priser og hastigheter

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Altibox Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fakturarot!

Omtale av  Monica

I fjor høst ble jeg abonnent hos Eidsiva Bredbånd, de sa ingenting om at jeg bandt meg for 1år. WiFi har fungert noenlunde bra, og ingen problemer med å betale faktura. Så slo de seg sammen (?) med Altibox i Mai/Juni iår, og da begynte de å rote med fakturaene. Jeg har betalt både for Juni og Juli, men det "kan de ikke se"! De har fått en kopi av kvittering fra min bank, men da fant de på en unnskyldning om at det kanskje er banken som har gjort noe galt? 🤔 Det er det ikke, da jeg betalte andre fakturaer samtidig, og der er alt i orden. Alt rotet starta da de slo seg sammen med altibox, så kanskje det er der "skoen trykker", men det har jeg ikke fått noe svar på ennå, da den eneste behandleren er på ferie. Jeg håper på en god løsning mht dette, og at Eidsiva Bredbånd / altibox kan begynne å ta deres kunder på alvor!

Funker fint for meg

Omtale av  Isak

Jeg har et litt over snittet komplisert oppsett med eksterne routere/svitsjer og masse kabler i alle retninger av huset og garasjen, og noen Wifi aksesspunkt. Jeg håper at denne anmeldingen kan være av interesse for folk med liknende oppsett. Jeg ser at det stort sett er negative anmeldelser, og synes dette blir litt misvisende etter egne erfaringer. Etter noen innkjøringsproblemer i begynnelsen der jeg brukte Altiboxsentralen til alt dette (minnet i boksen gikk fullt noen ganger og krevde restart, muligens har en firmwareoppdatering fikset problemet nå), så satte jeg boksen i bridge mode, og lot en dedikert router ta seg av DHCP og ruting, med ekstra svitsjer for å få nok porter til alt trådet utstyr. Et av problemene jeg slet med opprinnelig var min egen nybegynnerfeil dessuten (en Wifi-router som ikke var satt som aksesspunkt men som router), og dette klarte kundeservice å finne ut og opplyse meg om over telefon, så jeg må si meg fornøyd med kunnskapen hos dem. Siden jeg gikk over til bridge mode har det i hvert fall fungert (i et par år nå) like stabilt som vannet i springen eller strømmen i veggen. Hastigheten er som den jeg betaler for, både opp og ned. Ja, forbindelsen koster en god del. Jeg hadde nok kunnet ha spart et par hundre kroner i måneden på å bytte til 5G eller "trådløst lokalnett" som tilbys her - men jeg vil helst ikke ta risikoen på at noen av disse kan gi dårligere stabilitet enn oppsettet jeg har nå. Hadde jeg hatt valget i dag, så hadde jeg nok gått for samme løsning igjen.

Dårlig kvalitet på bredbånd og sentral

Omtale av  Arild

Hadde problem når jeg flyttet inn i leiligheten, så da kom tekniker og byttet ut hjemmesentralen og det gikk bra i nesten 1,5år. Men plutselig begynner nettet å falle ut og Wi-Fi signalene blir dårligere. Har snakket med Viken flere ganger og de sier jeg må kjøpe egen Wi-Fi ruter. Men hvorfor må jeg det når de har en hjemmesentral som har det innebygd. Nå erstattet jeg sentralen daglig og opplever spesielt at 2,4 GHz nettet faller ut. Føler de er mer opptatt av mersalg enn å levere det produktet jeg allerede betaler for.

Super fornøy

Omtale av  Morten

Raskt og stabilt nettverk. Veldig bra tv opplegg også. Enkelt å velge hvilke kanaler eller pakker man vil ha aktivert. Lett å integrere amazone prime, hbo osv. Kan se på tv hvor som helst via tv, pc, nettbrett eller tlf.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ustabilt og dyrt.

Omtale av  Kalle

Altibox er ustabilt og dyrt.Tv løsningen er dårlig med lite utvalg av kanaler. Hadde valgt noe annet hvis jeg hadde hatt anledning til det....

Leverer ikke avtalt hastighet

Omtale av  Frode S. A

Etter å hatt 1000/1000 linje nå i snart ett år så har jeg ikke hatt hastigheter på mer enn 80-85% av dette selv om jeg har betalt full pris. Har tatt måling av nettet flere ganger etter instruksjoner fra de i Altibox. Fikk aksept på at jeg ikke fikk den hastigheten jeg skulle ha og at de skulle sette opp en teknikker for å se på det. Hva skjer så? Jo, ingen ting! Jeg purrer opp og får til svar om at de har forsøkt å kontakte meg men at jeg ikke har svart på telefonen. Min telefonlogg viser ingen oppringninger. De sier så at jeg kan gjøre en ny måling å sende inn dette på nytt fordi de har slettet all historikk siden jeg ikke svarte, og foresten så vil de belaste meg per påbegynte time dersom de ikke finner noen feil på sin linje. Nå er jeg så oppgitt at jeg har gått tilbake til 500/500 linje. Siden jeg hadde så dårlig opplevelse med dem så skulle jeg få en måned gratis nett. Jeg spurte da hva bakdelen med dette var og da fikk jeg til svar at jeg måtte si ja til ett års binding! Jeg har ikke ord for maken til dårlig kundebehandling.

Altibox Bredbånd har 435 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Altibox Bredbånd mener

Altibox Bredbånd

Har tilegnet profilen
Altibox Bredbånd deltar på Bytt.no

Altibox Bredbånd har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Altibox Bredbånd besvarer ikke omtaler

Altibox Bredbånd har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Altibox Bredbånd henter ikke inn tilbakemeldinger

Altibox Bredbånd benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR