Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Business basert på at kunden ikke skal nå frem. Der vi bor er Telia eneste mulige leverandør av internett. Vi er så føkka og de driter i oss. Skal du snakke med noen i kundeservice? Sett av minst en og en halv time til telefonkø. Og når du kommer gjennom er det bare standardsvar du likevel kunne lest deg til på nettsiden. Den som svarer har ikke autoritet til å sende deg videre i systemet og vet selv ikke hvem sin overordnede er. Drittselskap fra ende til annen.
Jeg har ringt eller prøvd. Venter i 50 min, så klikk og må ringe på nytt. Så når man først kommer igjennom så gir de forskjellige beskjeder hver gang. Jeg sitter fortsatt uten TV kanaler Jeg kjenner igjen han som fikk tlf og sier de kan tilby billigere enn det du har, så må du betale 7000,- Heldigvis så var det tlf abonnementet. Jeg sa at jeg var fornøyd med det jeg hadde, men de kunne tilby billigere. Så når regningen kom var angrefristen gått ut for fakturaen var det dobbelte av hva de sa, men jeg gikk tilbake til det jeg hadde, så da fikk jeg straffegebyr. Sånn tjener Telia penger. Lyver på tlf og så sender de regninger! Jeg sitter m en microbox, som jeg fikk 11 Juli, men har ikke andre kanaler enn NRK.
Telias verdiløse angrett - kr. 7000,- i bruddgebyr. En selger fra Telia kontaktet meg og ville ha meg til å tegne et abbonnement på trådløst 5G internett og TV. Jeg var lite interessert da jeg var fornøyd med min nåværende leverandør av internett via fiberkabel. Selgeren opplyste at månedsprisen fra Telia var en god del lavere enn mitt nåværende abbonnement. Da han i tillegg lovet at alt mitt allerede tilkoplede wifi-utstyr, kameraovervåking, røykdetektorer, bevegelsesdetektorer etc., skulle virke som før og at jeg selvfølgelig hadde 14 dagers angrett, ble det til at jeg aksepterte avtalen han sendte meg på e-mail. Jeg tenkte at jeg da kunne teste ut utstyret inntil angrefristen nærmet seg utløp og se om dette var like bra som det ble forespeilet. Ca. to måneder etter avtaleinngåelsen kom en hyggelig montør og installerte utstyret fra Telia. Han opplyste at det var bare å kontakte Telia support om noen feil skulle oppstå, men som han sa; «support svarer kanskje ikke de første tre minuttene». Montøren hadde knapt nok forlatt huset før de første problemene meldte seg. Plutselig fikk jeg melding om at brannvarslingsanlegget ikke fikk kontakt med internettet. Etter utallige forgjeves forsøk på tilkopling ringte jeg Telia support. Etter 34 laaaaaange minutter svarte det i andre enden. Jeg hadde så vidt begynt å prate da det sa «klikk» og vi ble brutt. Vedkommende ringte ikke tilbake! Ny oppringing til Telia support. Endeløs ringesignal. Ingen opplysninger om hvor jeg var i køen. Intet tilbud om at Telia kunne ringe meg tilbake. Ventetiden benyttet jeg å søke på internett om andres erfaringer med Telia; Du skrekk og gru! Hadde jeg visst det jeg vet nå så hadde jeg skygget unna dette selskapet! (Jeg anbefaler andre potensielle kunder å gå inn og lese og gjøre sine egne betraktninger!) Etter 1 time og 22 minutter fikk jeg kontakt og da var jeg så eitrende forbannet at jeg krevde å benytte meg av angreretten - jeg vil tilbake til min forrige nettleverandør som leverer kvalitet og som svarer raskt på telefon. Operatøren beklaget ventetiden og at dette var noe de «jobbet med». ( I flg. tilbakemeldingene fra misfornøyde kunder har de jobbet leeeeeeenge uten å løse problemet - tipper de prioriterer salg fremfor service!). Ble satt over til en person med ansvar for oppsigelse. Krevde å få benytte min angrerett. ENDA EN NY NEDTUR! Denne arrogante mannspersonen kunne opplyse at slik virket ikke angretten hos Telia. Angreretten løp fra akseptdato, dvs. den dagen jeg aksepterte tilbudet jeg fikk på e-mail. Nå var angreretten utløpt og om jeg ville bryte avtalen måtte jeg betale et bruddgebyr på 7000,- kroner. Mitt argument om å teste ut utstyret innen 14 dager fra installasjon for å se om det fungerte som selgeren lovet falt for døve ører. Telia forholder seg til følgende ordlyd: «For TV- og bredbåndsabonnement har du etter angrerettloven 14 dagers ubetinget angrerett. I vanlige tilfeller gjelder angreretten fra aktiveringsdato, men må Telia gjøre forarbeid for utbygging eller installasjon gjelder angreretten fra kontraktsinngåelse.» Legg spesielt merke til siste setning. Jeg er sikker på at mange misfornøyde kunder har oversett betydningen av denne. Jeg mistenker at Teilia, som i mitt tilfelle, bevisst har utsatt installeringen til etter at angrefristen er utløpt! JEG FØLER MEG LURT! Ikke bare fra selgeren som lovet mer enn Telia klarer å levere men også fra elendig supporttjeneste. For ikke å snakke om en illusorisk angrerett slik Telia praktiserer den. (Lovgiver må ha vært bevisstløs ved inngåelse når man ser hvordan loven kan omgås og brukes i forbrukers disfavør). Jeg har til tross for en utgift på kr. 7000,- har jeg valgt å gå fra avtalen og tilbake til min tidligere internettoperatør. Andre er herved advart
Fortsetter og sende regninger til en død person og vil ikke si opp abonemang før dem nesten får snakket med den døde og da med to mnd oppsigelse. Håpløst å komme igjennom til kundeservice og tar over 1 time i kø, og så slenger dem bare på røret når vi prøver å forklare situasjonen. Møkkaselskap.
Selskapet er dyrt. Grinete kundebehandlere. Ufin oppførsel. Og et nett som ikke fungerer som det skal til prisen de opererer med.
Ettersom jeg ikke har noe valg, er jeg nødt til å bruke Telia Bredbånd. Først hadde vi en avtale med Get (som ble kjøpt opp av Telia). Man forventer kanskje bedre utvalg av produkter og bedre tibud ettersom Telia er en seriøs aktør, men det skjedde noe ingen så for seg. Prisen ble økt to ganger på kort tid, altså fra 300kr til 600kr, det tok over en time da jeg forsøkte å ringe kundeservice siste gang. Det var noen problemer med modemet jeg hadde hjemme, og jeg var nødt til å dra til Telia butikken selv for å bytte ettersom det er mer bærekraftig og billigere for Telia enn å sende i posten. Ok, tenkte jeg. Så kuttet de ut den Get box mini som var gratis å bruke, og nå har man kun et valg, og det er Telia BoX som koster 50kr til i måned. Så kom nytt modem som skulle være smart og bra, det koster også 50kr ekstra. T.o.m. å velge pakke med høyeste hastighet (over 1000kr), så får man ikke det inkludert i prisen. Videre -> utvikling og programvare som kom med Telia BoX. Oppdateringer kommer ikke jevnlig. De tok software av Get, byttet farger og that’s it. Treig boks, crasher ganske ofte, og det er ikke mye man får gjort med det. Telia sendte nemlig to tv bokser, men det ble ikke noe bedre. Jeg håper virkelig at de internt ser hva som er problematisk med deres bredbånd, og fikser det asap. Nå kom det Telenor med sitt 5g nett i område hvor jeg bor, og jeg vurderer faktisk å bytte til dem ettersom jeg vil holde meg unna Telia.
Hyggeligge folk pp kundeservice men lite kompetanse og på en uke har jeg kastet bort over 3 timer i telefon kø. Telia sendte tilslutt en tekniker hjem til meg for og se på problemet, og her var ingen problem, ringte sp telia ijenn 1,5 time kø, og de sa det var et kjent problem i området, så hvorfor da kaste bort min tid på å sende tekniker hjem til meg?
Dørselger lovte lavere pris og flere tjenester enn det som viste seg å være tilfelle. Håpløs treg korrespondanse med kundeservice, som ikke viser noe som helst tegn på å ønske rydde opp.
Jeg har prøvd flere ganger å kontakte kunde service og ventet mer enn 1/2 time men ikke noe svar . ringte til Ice net , fikk svar under ett minutter . Hva helvete skjer med Telias kundeservice ? Har ledelsen oversikt over hvor elendig er servicen dems?
Hei Vil bare orientere andre i tilfelle flere opplever lignende. Telia sendte meg nettopp 2 fakturaer som det ikke var noe grunnlag for. Når jeg endelig når gjennom på tlf kan kundebehandler med en gang se at fakturaene er feil, og sletter dem. Men man blir sittende igjen å undre seg over hvorfor disse meningsløse fakturaene ble sendt i utgangspunktet og hvorfor det skal være så tungvint å komme frem til noen som kan hjelpe.
Was promised steady 25mbps, but that never happens, usually everything is around 2-5mbps which is so slow that even social media is barely loading, what to talk about movies in 4k... They don't even give me an option to increase the speed limit, so basically I'm stuck with slow internet for 599kr a month which is not worth even 100kr.
Ustabilt nett.Kommer ikke frem til Telia ,men det skal de ha: Regninga kommer pungtlig.
Nettet går ut flere ganger om dagen, og noen ganger tar det et helt døgn for å få det fiksa! Jeg får ikke nettet jeg betaler for og nedlastingshastigheten er altfor dårlig! I tillegg er kundeservicen er latterlig. Har du problemer med nettet så har du inget valg enn å vente til at nettet skal funke igjen. Hold deg unna Telia nett så godt du kan, da sparer du penger og hodepine.
Gikk tilbake å ble Telia kunde igjen for noen måneder siden da jeg fikk et godt tilbud. Kvaliteten på leveransen har vært dårlig. Montør har vært her en gang for å fikse problemet, men nettet er fremdeles ustabilt. Toppen på irritasjon er at jeg har blitt fakturert for reklamasjonen noe som selvsagt er helt uaktuelt å betale.
+Prisene hadde vært gode om man faktisk fikk det som ble reklamert for. - TV-boksen til Telia er elendig. Har hatt 3 forskjellige nå, og alle 3 har hatt alvorlige feil. - Ustabil hardware i telia-router (Har fått to, begge med samme feil) - Ofte utfall. (minst 2 ganger i uken, spesielt mellom klokken 20 og 01.) - Lavere hastigheter enn man betaler for. - Telia nekter selv for utfallene, selv om jeg kan vise til logg i deres egen router. - Kundeservicen er katastrofe. De følger manus uten snev av kompetanse. - Telia hadde datainbrudd, der hackere fikk tilgang til kontoen min og belastet meg for flere tusen kr i ulike strømmetjenester. Telia benytter seg av en falsk to-trinns-verifisering. (Den gjør ingenting annet enn å lure kunden til falsk trygghet.)Telia innrømte og beklaget datainnbrudd, men først etter mange runder. Jeg fikk pengene tilbake, men først etter 8+ timer i telefon og telefonkø med Telia. Jeg har enda ikke fått tilgang til "mine sider" (hackere har fortsatt tilgang) og Telia vet ikke hvorfor. Jeg har hatt besøk av "tekniker" to ganger. han går rundt med en radiomåler og måler "lekkasjer". Det minner mer om åndenes makt enn en IT-tekniker. Han finner ingen feil, klør seg i hodet og så reiser han hjem igjen. Dette måtte jeg tidlig hjem fra jobb for å være med på.... Ikke bli kunde i Telia med mindre du absolutt må!
Ble lurt inn på en avtale etter feilaktig informasjon fra Telia. Forsøkte derfor å stanse avtale innenfor angrefrist, men må likevel betale gebyr på hele 4500kr. Føler meg lurt, og får ingen konstruktiv dialog med kundeservice.Denne virker elendig. Anbefaler ikke å benytte Telia.