⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Dårlig
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Latterlig. Byttet til Homenet fordi det skulle være så bra med fiber...

Omtale av  Jørgen

Byttet til Homenet fordi det skulle være så bra med fiber... 12 timer etter det var koblet opp så funket ingen ting lengre.... nå 8 dager senere fortsatt ikke skjedd noen ting å får ikke høre hva som er feil eller noe.. Håper det går an å komme seg unna disse 12 månedene med bindingstid...

Svar fra HomeNet
30.01.2019 10:15

Hei Jørgen, Slik skal det ikke være. Ønsker her at du tar kontakt med oss via telefon eller chat slik at vi får sjekket nermere på saken din. Beklager ulemper dette har medført deg. Vennlig hilsen Bastian | HomeNet

Nyttig (1)

Dårlig kvalitet på fiber, nedlasting på ca 9 Mbs i flere dager.

Omtale av  Jon R. K

Hastighet treg og så lang ventetid på kundeservice. Ventetid på kundeservice er nok grunn til å si opp avtalen. Homenet anbefales ikke!

Svar fra HomeNet
30.01.2019 10:15

Hei Jon, Takk for din tilbakemelding her på bytt.no. Beklager at du har opplevd lang ventetid på kundeservicen vår. Vi jobber hardt med å kunne gi våre kunder rask hjelp men i noen tilfeller blir det ventetid pga større feil. Om du fortsatt opplever problemer med hastigheten kan du kontakte oss via telefon eller chat så skal vi hjelpe deg med problemet du opplever. Vennlig hilsen Bastian | HomeNet

Nyttig (0)

Makan til god service har jeg aldri vært borti!! Anbefales på det sterkeste

Omtale av  Lars H

Makan til god service har jeg aldri vært borti!! Anbefales på det sterkeste. Helt fantastisk :).......

Svar fra HomeNet
30.01.2019 10:15

Hei Lars, Takk for din omtale her på bytt.no. Vi setter stor pris på at du er fornøyd med oss! Vennlig hilsen Bastian | BroadNet

Nyttig (2)

Virker ikke som de bryr seg om nettet går ned

Omtale av  Thomas

Har hatt flere tilfeller av nedetid, som de bruker evigheter på å fikse, og de gir ikke kundene informasjon i prosessen, hverken på SMS eller chat. Eneste de sier er: Vi jobber med saken. Og mistenkelig nok, er aldri feil rettet etter arbeidstid. Kun innenfor 8-16. Styr unna! De bryr seg egentlig ikke.

Svar fra HomeNet
30.01.2019 10:14

Hei Thomas, Beklager at du opplever oss slik. Når det gjelder fellesfeil er rettetiden utover arbeidstid (08:00-16:00) og om det er enkeltfeil blir dette jobbet med innenfor arbeidstiden. Ved fellesfeil og enkeltfeil skal kunden holdes oppdatert per SMS. Om du tidligere ikke har blitt holdt oppdatert ved innmeldt feil og du føler at saken din ikke blir tatt seriøst er dette noe vi beklager på det sterkeste, slik skal det ikke være. Vi takker for din omtale, det hjelper oss i å bli bedre. Vennlig hilsen Bastian | HomeNet

Nyttig (2)

Totalt useriøs aktør

Omtale av  Robert D

Vi fikk henvendelse om å bytte til Homenet på vår adresse til gunstig pris. En teknikker kom for å foreta installasjon. Han opplyste straks at Homenet ikke kunne levere den bestilte tjeneste fordi de ikke hadde kabel i mitt boligområde. Ved sjekk på Homenets hjemmesider står det "Vi kan dessverre ikke tilby noen tjenester på din adresse.". Likevel havner en faktura i posten for installasjon. PÅ tross for dette nekter de å sende en kredittnota på beløpet og hevder nå plutselig at installasjonen skulle være på min arbeidsplass, noe som aldri har vært aktuelt. Går nå til forbrukerrådet med saken, men forstår at det allerede ligger mange klager der på Homenet. ADEVARSEL STOL IKKE PÅ HOMENET!!

Svar fra HomeNet
30.01.2019 10:14

Hei, Takk for din omtale her på bytt.no. Når det gjelder oppkobling er kunden selv ansvarlig for inntakskabelen. Skulle inntakskabelen ha blitt fjernet ved en annledning og som gjør at vi ikke får installert vil det medføre et gebyr, slik det ser ut til å ha gjort her. Om du mener at feil er begått i fra oss råder jeg deg til å ta kontakt via vårt klageskjema: https://www.homenet.no/klageskjema/ Vennlig hilsen Bastian | Homenet

Nyttig (3)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig

Omtale av  Marie

Jeg fikk en SMS om jeg kunne anbefale HomeNet på Bytt, det kan jeg dessverre ikke. Jeg kommer ikke til å beskrive alt her, jeg er i kontakt med dem hver dag i snart 2 uker og fremdeles så virker ikke nett på tv, det er 80% av og 20% på. Alt virket helt supert før HomeNet. Nå har jeg ikke nett, det er lørdag og HomeNet har stengt, så resten av kvelden må jeg klare meg med tv. De som jobber på kundeservice er stort sett hyggelige og prøver så godt de kan, men det hjelper lite når problemet vedvarer. Etter å ha prøvd å ta ut ledninger og restarte, så sitter jeg nå, på lørdagskvelden med 4 kanaler, Sky News, Euronews, Viasat serie og Al jazeera... Dette er så elendig som det kan få blitt.

Svar fra HomeNet
30.01.2019 10:14

Hei Marie, Takk for din omtale her på bytt.no. Beklager å høre problemene du her opplever med tjenesten og at du måttet tatt kontakt med oss hver dag i 2 uker. Her ønsker vi å få løst problemet du opplever med tjenesten og ber deg derfor om at du tar kontakt med oss via telefon eller chat igjen, selvom du har vært i kontakt med oss flere ganger tidligere uten å ha fått løst problemet. Beklager ulemper dette har medført deg. Vennlig hilsen Bastian | HomeNet

Nyttig (2)

Jeg er ikke glad

Omtale av  Abdul R. R

Hei, skulle bare minne dere på at nettet fungerer ikke så bra i det siste, og jeg er ikke fornøyd med det :(

Svar fra HomeNet
24.01.2019 11:10

Hei, Vi takker for din omtale her på bytt.no. Beklager å høre du opplever problemer med tjenesten, ta kontakt med oss direkte slik at vi kan finne en løsning på dette. Vennlig hilsen Mads | HomeNet

Nyttig (1)

God service

Omtale av  Per O

God service. Men kundebehandler på teknisk syntes ikke å ha kompetanse på trådløs forbindelse Netgear mellom tv og ruter. Derfor ble samtalen forstyrret av det.

Svar fra HomeNet
10.01.2019 12:38

Hei, Vi takker for din omtale her på bytt.no, vi vil ta din tilbakemelding videre å sjekke hvordan vi kan gjøre at vi blir bedre på dette. Vennlig hilsen Mads | HomeNet

Nyttig (0)

Ustabilt dårlig nett

Omtale av  Rolf E

Routeren som kom med abonnementet er noe av det mest ustabile og elendige som jeg har vært borti, stopper helt opp i perioder.

Svar fra HomeNet
23.01.2019 12:49

Hei Rolf, Beklager å høre problemet du opplever. Ønsker her at du tar kontakt med oss på telefon eller chat, slik at vi kan hjelpe deg. Vennlig hilsen Bastian | HomeNet

Nyttig (1)

Bare teknisk problemer

Omtale av  Jk

Har bare hatt tekniske problemer siden vi fikk Homenet gjennom borettslaget. Plutselig så detter alle signaler ut og har verken TV eller nett. Forbeholder ingen varslet på feil i anlegg. Når man ringer kundeservice så får man Beskjed at Nettel skal kontakte deg i løpet av maks 2-3 dager, men blir fort 6-7 dager uten TV eller nett. Har man andre alternativer en Homenet så velger man det. Styr langt unna alt som har med Homenet å gjøre er en trygg anbefaling.

Svar fra HomeNet
23.01.2019 12:49

Hei, Dette hørtes ikke bra ut og beklager problemene du har opplevd her. Når det gjelder rettetiden er den normalt sett 1-3 virkedager men det kan ta noe lengere tid om det er stor saksmenge/kapasitetsproblemer. Vi ønsker her å hjelpe deg med problemene du måtte oppleve, og ber deg derfor om å ta kontakt med oss på telefon eller chat. Vennlig hilsen Bastian | HomeNet

Nyttig (4)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Holder ikke hva de lover

Omtale av  Mike

Ble lovet gratis installasjon for flere måneder siden uten noen form for egeninnsats. Nå leverer de lenge etter avtalt dato og krever at jeg selv skal grave ned kabelen. Styr unna. Løgn og dårlig kundeservice.

Svar fra HomeNet
10.01.2019 12:38

Hei Mike, Beklager å høre leveranse prossesen ikke har godt som planlagt av og til kan dette skje dessverre men vi forsøker alltid å forbedre oss. Når det kommer til gratis installasjon ønsker vi å sjekke dette næremere sammen med deg å ber deg derfor kontakt oss. Vennlig hilsen Mads | HomeNet

Nyttig (4)

God Pris, God Kundeservice, Anbefaler

Omtale av  Iventen

Hei, Jeg har hatt Homenet i ca 18mnd og har stort sett vært fornøyd, og gir dem 5/5 fordi 4/5 blir feil iforhold til mine små negativer, og jeg kan ikke gi 4,5 :) Negativt: Det eneste jeg har å si negativt er at det var mye nedetid i perioden 01.08.2017-16.01.2018 hvor det ikke ble meldt om hva som var galt, hva som blir gjort, eller når nettet var oppe igjen. I hele 2018 har jeg ikke opplevd brudd på mer enn 1-5 min, og jeg er VELDIG mye på nett. Positivt: Kundeservice er hyggelig, imøtekommende, og tilbyr fleksible løsninger. Prisene er gode, Og Jeg fikk nok ett litt bedre tilbud da jeg binder meg til 12mnd kontrakter hvert år.

Svar fra HomeNet
10.01.2019 12:38

Hei, Vi takker for din omtale her på bytt.no . Godt å høre du generelt er fornøyd, og takk for tilbakemeldingene dette tar vi til oss. Vennlig hilsen Mads | HomeNet

Nyttig (0)

Ustabilt nett og elendig trådløsdekning fra router. Mister betydelig hastighet på trådløse enheter.

Omtale av  Tor

Nettverket er ustabilt og router trenger stadig omstart. Elendig trådløs dekning på routeren som følger med.

Svar fra HomeNet
10.01.2019 12:37

Hei Tor, Beklager å høre du har problemer med tjenesten, dette ønsker vi å sjekke slik at vi mulig kan komme til en løsning. Ta kontakt med oss for et videre feilsøk. Vennlig hilsen Mads | HomeNet

Nyttig (0)

Dårlig nett og reklamerer feil

Omtale av  Kristoffer

Har fra dag 1 hatt mye dårligere nett enn hva som ble lovet, skulle ha 5mb. Etter en stund kunne vi få en «bedre» pakke (7mb) mot at vi bindet oss i 1 år, nettet var fortsatt like dårlig og eier av hovednettet (Telenor) sa at det ikke var mulig å få bedre nett enn 5mb, så Homenet har reklamert for noe som ikke er mulig. Alle ganger hastigheten har vært målt har den vært mye dårligere enn hva vi har betalt for. De prøvde også å øke månedsprisen 14 dager før forfall, noe som heller ikke er lovlig.

Svar fra HomeNet
04.01.2019 12:01

Hei Kristoffer, beklager å høre det har hatt disse problemene. Klarer vi ikke leverer i hendhold til avtale skal vi heller ikke holde deg til noe binding og du skal selvsagt ikke betale full pris. Vi ønsker at du kontakter oss direkte slik at vi kan sjekke dette nærmere. Vennlig hilsen Mads | HomeNet

Nyttig (2)

Doble kontrakter- ligg unna!

Omtale av  Petter

De opererer bevisst med feil opplysninger angående bindingstid. På "min side" står det at du ikke har bindingstid, men ringer du for å si opp har du 12 mnd bindingstid. Generell tilbakemelding til kunde er fraværende, og de må purres på gjentatte ganger. Angrerett og fristilling er et fremmedord. De unnlater å gi riktig informasjon ang. linjehastighet, selv om de etterhvert ble enige om at linjehastigheten er dårligere enn bestilt av kunde.

Svar fra HomeNet
04.01.2019 12:00

Hei, Dette ønsker vi å sjekke opp, og ber deg derfor ta kontakt med oss direkte slik at vi kan gi deg en forklaring på hvorfor du eventuelt enda har binding og hva som har da gått galt med minside. Vennlig hilsen Mads | HomeNet

Nyttig (2)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Bredband fra Homenet er ustabilt og det er dyrt og veldig lav hastighet på det selskapet

Omtale av  Ole C. N

Har dårlig erfaring fra min tid som kunde da de ikke har levert det som var avtalt. Sa opp abonnement etter bindende avtale i 1 år og er det dårligste nettleverandør jeg har vært borte i. Amatørmessig selskap som jeg ikke skjønner at det er på markedet ennå pga hard konkurranse om kunden.

Svar fra HomeNet
04.01.2019 12:00

Hei, beklager å høre du har hatt denne erfaringen, vi ønsker selvsagt å levere det som er avtalt og håper derfor du kan vurdere oss som selskap neste gang du skal ha nett. Vennlig hilsen Mads | HomeNet

Nyttig (1)
Har ikke tilegnet profilen
HomeNet deltar ikke på Bytt.no

HomeNet har ikke tilegnet sin profil på Bytt.no for å besvare spørsmål, løse problemer eller vise takknemlighet til nye og eksisterende kunder.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no og dermed vise nye og eksisterende kunder at de bryr seg om tilbakemeldinger. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
HomeNet besvarer ikke omtaler

HomeNet har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
HomeNet henter ikke inn tilbakemeldinger

HomeNet benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR