HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg er veldig fornøyd med nettet så lenge det er kabel i bruk, er det tråløst så funker det svært dårlig. Vi bor i en liten leilighet og nettet dekker kun stuen, det går ikke gjennom enkle gipsvegger. Modemet er høyt plassert og har ingen andre sperrer. Vi hadde aldri slike problemer før og de kom samme dag som vi skiftet til Homenet. Deres løsning var å si at jeg må selv betale for ett nytt og kraftigere modem, og at de leverer det de skal. Så pga. at vi skiftet til Homenet mener de at vi skal ta på oss denne utgiften da tjenesten deres ikke klarer å holde nettet stabilt. Kundeservice er ok, de følger kun det sjefene deres sier så kan ikke klage noe på det. De er stort sett veldig flinke.
Ringte idag, fordi nettet var nede siden mandag. 2 timer, så var alt oppe å går igjen, på toppen av iskaka, får nytt abonnement, som 53 kr billigere og 15 prosent raskere nett. Fantastisk
Hei Johnny! Takk for din omtale her på bytt.no. Vi setter pris på at du er fornøyd med hjelpen og prisen du har fått. Vennlig hilsen Bastian | HomeNet
Nettet er like mye borte, som det jeg har nett. Det synes jeg er for dårlig i 2019.
Hei Finn, Beklager å høre du har problemer med tjeneste, slik skal det selvsagt ikke være. Her ønsker vi at du kontakter oss direkte for et videre feilsøk, slik at vi kan finne en løsning på dette. Vennlig hilsen Mads | HomeNet
Gikk over fra Telenor til HomeNet denne uke som følge av fellesavtale i sameiet der også gammel wifi ble endret til «mesh-nett» med AirTies «satelitter» som skal gi bedre wifi dekning i leiligheten. I mitt nett har jeg i tillegg til «normal» brukerutstyr av varierende årgang også webcam og værstasjon der både 2,4 Ghz og 5 Ghz brukes. Montørene feilet med info om hvor innlogging skulle skje, og ved to telefonsamtaler med samme person på helpdesk så han ikke at jeg var logget på sentralenheten og ikke «satelittene» som fulgte med. Neste person (tredje henvendelse) oppdaget dette straks. Tidligere hadde jeg nett på coax fra Telenor (tidligere CD) med Netgear Nighthawk router. Var fornøyd med både løsning/hastighet/service. Før jeg koplet over testet jeg hastighet på diverse enheter. På fiberen til HomeNet kom min nye iMac 27’’ ut med bedre hastighet både på trådløs (ca 400/600) og kablet (ca 800/800) mens den gamleste iPad kom likt ut og en annen noe nyere kom dårligere ut. Det samme gjaldt to iPhone av gammel og ny årgang. For meg virker det som at verden har gått videre ved at kommunikasjonsprotkoller på mitt gamle utstyr ikke lengre henger med og dermed ikke får vesentlig utbytte av oppgradering til det utstyret fra HomeNet. En annen sak er at appen NetgearGenie ga meg mer i bruk enn appen AirTies wifi. En bedre app som gir flere grafiske oversikter er kun tilgjengelig for teknikere. (Men jeg kan nok leve med den appen jeg har tilgang til) Ved henvendelse på telefon gikk det raskt og fikk kontakt med hyggelige personer, men tok lengre tid med svar på utfyllende spørsmål på mail, bla med spørsmål om tilgang til en bedre app. I og med at jeg ikke ofte laster ned store filer på iMac så er jeg i tvil om jeg har fått noen bedring annet enn bedre wifi-dekning internt i leiligheten. Skal senere i dag teste en nyere iPad opp mot de to vi selv har. Et moment er at det ser ut til at jeg sparer ca. Kr 250,- pr. mnd ved overgang fra Telenor til Homenet i denne fellesavtalen.
Hei, Vi setter pris på din tilbakemelding og at du er fornøyd med tjenesten vi leverer! Vennlig hilsen Bastian | HomeNet
Nettet hakker og bufrer som det skulle vært dårlig mobilt bredbånd, ble lovet VDSL, men fikk ADSL med lavere hastighet enn ventet, enda NextGenTel og Telenor kan levere VDSL over samme linje. Modemet er billig og dårlig. Kundeservice lover gull og grønne skoger, men gresset er ikke grønnere hos Homenet. Man må dessverre betale ut bindingstid, og den summen får du på en faktura om du sier opp, etter man er koblet opp. Min anbefaling til deg som vurderer å bestille DSL hos Homenet, velg heller en annen leverandør enn disse, om du har muligheter for det, og det er verdt pengene du bruker på bredbånd. Styr unna Homenet!
Hei, Takk for din tilbakemelding her på bytt.no. Problemet du her opplever ønsker vi selvsagt å se nermere på. Kontakt oss på telefon eller chat slik at vi kan hjelpe deg. Vennlig hilsen Bastian | HomeNet
STYR UNNA HOMENET. Jeg må avbestille før jeg har fått det installert. Nå orker jeg ikke mer.. Det gått langt over 1 mnd siden jeg bestilte ADSL internett. Jeg har 3 ganger blitt lovet oppkoblingsdato: 1 feb, 12.feb og 20 feb. Jeg stoler ikke på hva Homenet sier og ringer installatøren direkte og hver gang sier de til meg at de ikke har noen gyldige bestillinger i sitt system. Det gjelder også nå hva angår lovet dato 20.2. STYR LANGT UNNA HOMENET!
Hei, Beklager å høre det har vært problemer under leveransen / oppkoblingen dette ønsker vi å se nærmere på slik at dette ikke skjer igjen. Skulle du få utsatt oppkobling igjen ta kontakt med oss slik at vi kan sjekke dette sammen med montøren. Vennlig hilsen Mads | HomeNet
Fantastisk kundeservice. Hyggelig, ærlig og kundevennlig👍🏻
Hei, Vi takker for din omtale her på bytt.no. Vennlig hilsen Mads | HomeNet
Utrolig dårlig og tregt når det kommer til streaming. Klarer ikke henge med. Henger seg opp konstant. Anbefaler på sterkeste å styre unna
Hei Andre. Takk for din tilbakemelding. Ønsker at du tar kontakt med oss på telefon 38990100 slik at våre teknikere kan forsøke å løse problemene du opplever. Vennlig hilsen Judith | HomeNet
Servise vennlig og hjelpsom, når det er sagt har det vært store problemer med fiberen. Det er store svakheter i systemet. Hvordan dere skal klare å få det til å fungere er ett problem
Hei, Vi takker for din omtale her på bytt.no . Vi tar din tilbakemelding med videre slik at vi kan forbedre eventuelle svakheter i systemet. Vennlig hilsen Mads | HomeNet
Med ett unntak har jeg vært godt fornøyd med kundeservice. Hyggelig og imøtekommende betjening.😊
Siden i sommer har HomeNet kun informert oss som kunder en gang og det etter påtrykk fra meg. Når jeg tar kontakt sier de at de skal lage en sak på det og sende til entreprenøren slik at Netel så tar kontakt med meg, men Netel tar ikke kontakt. Og HomeNet følger ikke opp Netel på noen som helst slags måte. Netel har vært utenfor huset vårt når ingen har vært hjemme og gjort et par ting der. Ingen telefon på forhånd for å høre om vi er hjemme og ingen telefon i etterkant for å informere om hvilket arbeid som er gjort. Uten naboene hadde vi ikke visst at Netel har vært her. Mangelen på informasjon både fra HomeNet og Netel har vært øredøvende.
Jeg bestilte bredbånd fra Homenet den 10.01.19. Jeg fikk det først og boer opp av deres montør i går 28.01.19. Jeg opplevde samme dag at Internett ikke var som oppgitt og sendte med en gang inn angrerett skjema og ville si opp abonnementet. De ringer meg så og forteller at det er ikke lengre mulig å angre da det er gått over 14 dager. Jeg har ikke hatt mulighet til å teste nettet innenfor de 14 dagene da dem leverte 4 dager etter fristen. Og nå mener dem jeg skal betale hele 12mnd med abonnement for den samlede summen av 6000kr. Jeg kommer ikke til å gi meg på dette og mener jeg som kunde skal ha rett til å heve kjøpet. Noe Homenet nekter. Styr unna for alt det er verdt.
Hei Ruben, Angrefristen gjelder i 14 dager fra godtatt bestilling da internett er en tjeneste og ikke et fysisk produkt. Dette blir du også informert om når du godkjenner avtalen. Skulle du oppleve problemer med tjenesten vi leverer er det noe vi selvsagt ønsker å hjelpe deg med og ber deg da om å kontakte oss på telefon eller chat. Vennlig hilsen Bastian | HomeNet
God erfaring. Men dessverre brudd igår som forhåpentligvis blir rettet idag. Litt tidlig å si noe. Har en uløst feil akkurat nå
Hei Anne, Takk for din tilbakemelding. Vi setter pris på at du er fornøyd med oss! Vennlig hilsen Bastian | HomeNet
Tegnet avtale med Homenet for snart ett år siden. Ingenting har skjedd og får ingen informasjon om start av utbygging eller fremdriftsplan. Snakket med kundeservice i dag for å kansellere avtalen men fikk da beskjed om det ville koste 4500 kr. De mente så at rimelig tid for start av utbygging kunne være inntil 18 mnd. Styr unna HOMENET.
Hei Frank, Takk for din tilbakemelding her på bytt.no. Bransjenormen for leveranse av fiber er at det skal leveres innen 9 måneder, men utsettelser utenfor vår kontroll kan forekomme som f.eks vinter. Ta gjerne kontakt med oss på telefon eller chat så skal vi sjekke nermere på status i ditt området. Vennlig hilsen Bastian | HomeNet
Ofte problemer med hakkete og ustabilt nett der tv bildet låser seg. Har 1000 linje, men har likevell problemer. Håper i nær fremtid at disse problemene løser seg. Har også forståelse for at det blir problemer med at nettet forsvinner, men skulle ønske dette heller ikke skjedde så ofte. Synes det er direkte dårlig at det ikke oppnåes kontakt med Homenet etter kl 21.00. nettet forsvant 00.15 og er ennå borte nå 12 timer etter. Hadde ingen mulighet å melde feil 00.15. Andre aktører som kraftselskap rykker ut og finner feil så snart slike ting oppstår. Trodde Internett i dagens verden er nesten like viktig som strøm. Homenet og Netell burde rykket ut MYE tidligere enn 10 timer etter en feil skjer. Kanskje hadde feilen blitt rettet tidligere dersom vi som kunder hadde mulighet å melde feil når den oppstår og ikke først når Homenet åpner på morgenen.
Hei Dag, Takk for din omtale her på bytt.no. Når det gjelder fellesfeil har vi teknikere utover åpningstidene våre som overvåker linjene og oppdager fellesfeil. Montør blir da bestilt etter serviceavtalen som foreligger i området/borettslaget. Vedrørende TV problemene du opplever råder jeg deg til å ta kontakt med TV leverandør, har du gjort det og de ikke kan løse problemene ønsker jeg at du kontakter oss via telefon eller chat slik at vi kan få hjulpet deg med problemet du opplever. Beklager ulemper disse problemene har medført deg. Vennlig hilsen Bastian | HomeNet
Internetthastigheten er som oppgitt, men kundeservicen er helt elendig. 1: Problemer med å logge inn på "Minside". Har stadig problemer, og tilbakestilling av passord fungerer ikke, svært dårlig side for å få oversikt på fakturaer og lignende. 2: Betale for e-post. Jeg fikk nylig en faktura med dette i tittelen av Homenet "Dette er en automatisk generert e-post og kan ikke besvares." -> Den inneholdt første faktura, som jeg måtte betale for. Ja du hørte riktig, man må betale for å motta en e-post, som i tillegg er automatisk generert. Har faktisk aldri noen gang vært bort i noe lignende 3: Treg kundeservice. De bruker generelt veldig lang tid på å svare deg, og det er forvirrende å finne frem til det man er ute etter. Håpløst.
Hei Stian, Når det gjelder "Min Side" er vi helt enige med deg at denne ikke har vært optimal og vi kan derfor gi deg en god nyhet. 30.01.2019 lanserer vi vår nye "Min Side" som vil være mer oversiktlig og brukervennlig. Den vil også få flere funksjoner utover i år som vil gjøre det enda bedre for deg som kunde. Når det gjelder e-postfaktura har vi et gebyr på kr 29,- årsaken er at vi ønsker våre kunder over på andre løsninger. Oppretter du eFaktura, Avtalegiro eller Digipost vil du ikke motta fakturagebyr. Når det gjelder kundeservicen vår må jeg bare beklage at du har opplevd lang ventetid og at det har vært forvirrende og finne frem til en løsning. Vi jobber hardt for å yte raskest og best mulig service. Vi takker for din tilbakemelding her på bytt.no, det hjelper oss i å bli bedre! Vennlig hilsen Bastian | HomeNet