⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Dårlig
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Ubrukelig, dårlig service! Upålitelig

Omtale av  Fredrik V

Ringte for å høre ang bredbånd siden det sluttet å virke etter jeg var på ferie, ble sendt videre til inkasso selskapet dem bruker, da hadde min regning fra 800 blitt til 5400.

Svar fra HomeNet
04.01.2019 11:58

Hei Fredrik, Her virker det som om du ikke har fått betalt fakturaene dine i tide, og derfor har linjen blitt sperret og faktura gått til inkasso. Dessverre så skjer slikt når fakturaer ikke betales innen forfall. Vennlig hilsen Mads | HomeNet

Nyttig (4)

Dårlig informasjonsflyt

Omtale av  Fredrik H. R

Oppsto teknisk feil, slik at vi ble uten internett. Men det var veldig dårlig informasjonsflyt fra HomeNet, måtte selv etterspørre oppdatering på saken. Først etter det var gått 8(!) dager begynte jeg å meldinger med oppdateringer om saken. Nå selv om saken har blitt rettet er vi fortsatt uten internett (15 dager), så måtte opprette ny feilmelding. Jeg er fortsatt usikker på når jeg kommer til å få internettet tilbake. Forsåvidt er det veldig lettvint at HomeNet også tilbyr kundeservice via Chat der man får muligheten for å få tilsendt transcript av samtalen som er bra for oppfølging og referanse. Jeg forventer å få en melding med en gang HomeNet registrerer en feil. Selv meldinger som sier at de ikke vet hva det skyldes men at de holder på å diagnostisere, er verdifulle siden dem skaper tillit til at jeg vil få informasjon så fort den er tilgjengelig.

Svar fra HomeNet
04.01.2019 11:52

Hei, Beklager å høre saksgangen ikke har godt som forventet her, dette må jeg bare beklage å tar dette med oss videre. Vi overvåker ikke enkelt linjer og har dessverre ikke muligheten til å varsle enkelt kunder som mister nettet. Mister dere nettet er det viktig at dere gir beskjed så fort som mulig slik at vi kan begynne feilretting. Vennlig hilsen Mads | HomeNet

Nyttig (2)

Profesjonelt

Omtale av  Per J

Plutselige mistet jeg Internetttilgangen. Chatte først. Men ble anbefalt å ringe. Ringte og fikk snakke med en hyggelig mann. Etter kort tid fant han feilen. Feilen var en forsterker som jeg brukte på et distalt soverom. Jeg hadde slått av hovedsikringen og dermed trodde ruteren at forsterkeren var hovednettverket. Min feil. Men de fattet hva som hadde skjedd! God problemløsning Jeg vil virkelig anbefale HomeNett💪

Svar fra HomeNet
04.01.2019 11:51

Hei Per, Godt høre vi sammen kunne finne en løsning på problemet du opplevde. Takk for din omtale her på bytt.no Vennlig hilsen Mads | HomeNet

Nyttig (1)

Dårlig nett, og krever betaling for tjenester som ikke er utført.

Omtale av  Hilde

Elendig nettkvalitet. Klagde, og de bestilte montør uten å informere oss om kostnader. Vi avbestilte montør straks så han kom ikke. Montør skrev han ikke skulle ta betalt. HomeNet skrev at hvis montør ikke krevde noe skulle de ikke kreve noe. Alikevel krevde de over kr. 2000 for montør som ikke hadde vært der noen måneder senere. Lagt til i en avtalegiro så man ikke skulle merker det. Jeg oppdaget det tilfeldigvis. De skrev at de ikke kunne dokumentere at montør hadde sendt dem regning. Alikevel nektet de å slette kravet. Utrolig dårlig! Styr unna!

Svar fra HomeNet
04.01.2019 11:50

Hei Hilde, Dette høres veldig merkelig ut, i en feilmelding informerer kundebehandlere alltid om montørgebyr skulle feilen ligge hos deg og ikke "oss"/homenet. Men om du sier du har fått beskjed fra montør om at dette ikke skal koste noe, vil jeg gjerne at du sender oss en mail på dette slik at vi kan sjekke dette nærmere. Vennlig hilsen Mads | HomeNet

Nyttig (4)

Forsåvidt ukomplisert å installere hjemme

Omtale av  Andrei

Samlet sett meget fornøyd, raskt svar over telefon fra kundeservice når det skulle oppstå f.eks. avvik ved leveranse av materiell.

Svar fra HomeNet
04.01.2019 11:50

Hei, Vi takker for din omtale her på bytt.no . Vennlig hilsen Mads | HomeNet

Nyttig (0)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Anbefales ikke

Omtale av  Petter

Bestilte fiber under første utbygging i Hamna Tromsø, fikk ustabile leveranser og etter utallige samtaler med kundeservice gikk jeg tilbake til Canal Digital som leverer stabilt. Etter et par år fikk jeg et nytt tilbud som virket veldig bra og rimelig som jeg aksepterte, men etter 4 måneder med venting på montør viste det seg at bestilling var falt ut og jeg måtte på ny venteliste. Ergo, ikke fornøyd med kvalitet eller kundeservice eller oppfølgning.

Nyttig (3)

Styr unna

Omtale av  Mats F

Dårlig kundeservice og leverer langt unna hastigheten de lover. Jeg skal ha 1000/1000 men får 40/200

Svar fra HomeNet
04.01.2019 11:48

Hei, Vi takker for din omtale her på bytt.no Beklager å høre du har problemer med hastigheten, du skal selvsagt ikke betaler for noe du ikke får. Dette ønsker vi å finne en løsning på å må derfor be deg kontakte oss på telefon for et videre feilsøk. Vennlig hilsen Mads | HomeNet

Nyttig (2)

Homenet leverer ikke det de lover og driter i deg som kunde

Omtale av  Jørn L

Hadde 1000/1000 linje fra Homenet og den har fungert i ca 3 år - så fikk de feil på utstyret og nekter å fikse det - så når jeg klagde endret de avtalen å ga meg 100/100 linje og prisreduksjon på 100,- Etter en post på facebook i en gruppe for nabolaget her (1241 medlemmer) viser det seg at mange sliter med akkurat det samme ... bytter så snart jeg får mulighet

Svar fra HomeNet
04.01.2019 11:47

Hei, Dette høres veldig merkelig ut, her må jeg be deg kontakte oss på mail eller telefon slik at vi kan undersøke dette næremere. Vennlig hilsen Mads | HomeNet

Nyttig (1)

Imøtekommende og service innstilt

Omtale av  Roger T

De ansatte i HomeNet er utrolig imøtekommende og kundevennlige. Så jeg kan lett anbefale dette til alle.

Svar fra HomeNet
04.01.2019 11:43

​Hei, Vi takker for din omtale her på bytt.no . Vennlig hilsen Mads | HomeNet

Nyttig (0)

Top Service!

Omtale av  Aron

Top Service and Great technical support! Homenet💙💓💙

Svar fra HomeNet
04.01.2019 11:42

Hei, Supert å høre, takk for din tilbakemelding! Vennlig hilsen Mads | HomeNet

Nyttig (0)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Imøtekommende

Omtale av  Lena A. H. S

Jeg er veldig fornøyd med Homenet på grunn at dem er veldig hjelpsomme og imøtekommende:)

Svar fra HomeNet
04.01.2019 11:42

Hei, Vi takker for din omtale godt å høere du fikk hjelpen du trengte. Vennlig hilsen Mads | HomeNet

Nyttig (0)

Elendig hastighet på fiber

Omtale av  Trude J

Vi har bestilt 1000 Mbps nett fra Homenet. Trådløst på telefonene måler vi maks 150, i perioder har det vært nede i 6 Mbps!! Nett fra Canal digital som vi har hatt overlapp på i to måneder leverer raskere. De skal levere 300 Mbps. Homenet skylder på vårt utstyr og forstyrrelser. Vi mener de ikke leverer etter avtale men Homenet nekter å oppheve avtalen. Vi har nå installert fiber fra signal i tillegg. De skal levere 500 Mbps, og vi måler 300 trådløst på telefon. Altså dobbelt så fort som Homenet. Elendig kundeservice. Anbefaler ingen å inngå avtale med Homenet.

Nyttig (3)

Faller gjennom på pris og kvalitet

Omtale av  Arild M. O

Vi har vært kunde hos Homenett noen år nå, dessverre er nettet utrolig ustabilt. Utstyret Homenet leverer er for dårlig, på toppen av dette tar de betalt for leie av utstyr. Jeg måtte bytte ut ruteren fra Homenet da denne ikke klarte jobben med å kommunisere med mine wifi produkter. Jeg kjører nå med google wifi som er enestående. Dessverre faller det lille modemet fra Homenet Eltek A7100-A2 gjennom. Det er ustabilt så det holder, så jeg må nok kjøpe modem også. Blir store utgifter ved å være kunde hos homenet. Nå er heldigvis telenor kommet på banen og kan levere samme hastighet til 100kr mindre pr mnd. Så jeg får vel ta kontakt med dem siden Homenet ikke følger opp kundene sine og prisene. Med hilsen Arild O.

Svar fra HomeNet
04.01.2019 11:41

Hei, Vi takker for din omtale her på bytt.no Her ønsker vi å finne en løsning, derfor må jeg be deg ta kontakt med oss på telefon slik at vi sammen kan se på problemet du opplever. Her tenker jeg du skal få et nytt modem av oss ettersom det du har begynner å bli veldig gammelt. Når det kommer til pris kan du forsøke å høre med salg om de har noen kampanjer. Vennlig hilsen Mads | HomeNet

Nyttig (2)

Dyrt og dårlig

Omtale av  Johanne

Elendig nett som både er dyrt og dårlig. Fungerer ikke på noe annet rom enn rett ved siden av ruter.

Svar fra HomeNet
04.01.2019 11:40

Hei Johanne, Beklager å høre du har problemer med wifi signaler, dessverre så kan vi ikke garantere deg wifi dekkning på alle rom i din bolig. Men her ønsker jeg at du tar kontakt med oss på telefon slik at vi kan forsøke å ta noen justeringer som kan bedre problemet du opplever. Vennlig hilsen Mads | HomeNet

Nyttig (2)

Mangelfull informasjon og prosjektledelse

Omtale av  Svenn R

Ved nyetablering bør det være ett innslag for henvendelser, da kundeservice ikke kjenner til fremdrift eller hvem som står som ansvarlig for prosjektet. Det er ikke samsvar mellom leveranser og hvem gjør hva og når. Koordinering mellom Homenet, Realcom og Viasat virker tilfeldig og ikke styrt. Tidsplaner ikke kommunisert ved forsinkelser til involverte parter og oss som kunde

Svar fra HomeNet
04.01.2019 11:36

Hei, Vi takker for din omtale her på bytt.no . Vi tar din tilbakemelding å krittikk med videre, slik at vi kan forbedre oss i denne prossessen. Vennlig hilsen Mads | HomeNet

Nyttig (2)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Venter fremdeles

Omtale av  Ivar O

Ny kunde får SMS at alt er i orden må kontakte dere etter 14 dager da jeg ikke har mottatt noen mail og nå må jeg vente enda lenger det. Dårlig Første inntrykk.

Svar fra HomeNet
04.01.2019 11:35

Hei, Vi takker for din omtale her på bytt.no  Beklager å høre leveranse / bestillings prossessen ikke har godt som forventet. Vi tar dette videre og håper du kan bli fornøyd når tjenesten kommer på plass. Vennlig hilsen Mads | HomeNet

Nyttig (2)
Har ikke tilegnet profilen
HomeNet deltar ikke på Bytt.no

HomeNet har ikke tilegnet sin profil på Bytt.no for å besvare spørsmål, løse problemer eller vise takknemlighet til nye og eksisterende kunder.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no og dermed vise nye og eksisterende kunder at de bryr seg om tilbakemeldinger. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
HomeNet besvarer ikke omtaler

HomeNet har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
HomeNet henter ikke inn tilbakemeldinger

HomeNet benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR