HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Oppsummerer med at de ikke følger opp noen ting. "Tilbyr" kunden å avslutte avtalen mot at kunden skal fortsette å betale for en tjeneste du ikke lengre får. Hyggelig kundeservice medarbeidere med pusekatt stemme, men ingen følger opp med noen ting. De svarer ikke på vesentlige spørsmål som setter dem i et dårlig lys skriftlig og klarer åpenbart å leve på å få kunder til å bli slitne og lei og gi seg, slik at de fortsetter å få inn månedsbeløp uten å levere et tilfredsstillende produkt til kunden. Har snart brukt et årsverk på å snakke med forskjellige medarbeidere, hvor folk skal ringe tilbake og følge opp. ALDRI skjedd..
Hei Ozz. Først vil jeg beklage for oppleveslen du har hatt med oss. Vi kan dessverre ikke diskutere enkeltsaker på et offentlig forum grunnet strenge GDPR regler. Fint om du kan kontakte oss direkte slik at vi får sjekket opp i dette. Vennlig hilsen Vilde | HomeNet
Vi var fornøyde kunder av Telenor fiber i mange år, før det kom en selger fra HomeNet på døra med et "gullkantet" tilbud. Det ble gitt lovnader om at jeg kunne beholde alt eget utstyr, og at jeg ikke ville merke at det ble endret fra Telenor til HomeNet. Problemene startet allerede fra dag EN! Jeg har flere servere hjemme som jeg jobber mot eksternt, og har også et fullautomatisert hjem som er satt opp med eget nettverksutstyr og faste IP-adresser. Dette fungerer ikke lenger! Etter at HomeNet tok over, så har alt gått til helvete. Har vært utallige timer på telefonen med HomeNet, og HomeNet har visstnok sjekket linjen over flere dager. Konklusjonen var at det ikke var noe feil. Men da betyr det kanskje at HomeNet er fornøyd med å levere Ping på mellom 20 og 267 ms i snitt på en fiberlinje? Eller Download/Upload mellom 20 og 250 Mbit på en 300/300 linje? Til og med deres egen diagnose på min side fungerer ikke. Sønnen min gamer, og er avhengig av stabil linje når han gamer online. Dette funker ikke! Etter å ha forsøkt en stund med mitt eget utstyr, så tenkte jeg at jeg skulle sjekke om det fungerte med utstyret HomeNet har levert. Routeren her er låst til 192.168.1.1-255, noe som betyr at jeg må endre IP på alt av mitt utstyr. Det er heller ikke mulig å koble seg på routeren for å endre annet enn navnet på trådløst nett og passord. TOTALT UBRUKELIG. Fortsatt så kan vi ikke lese artikler i nettaviser på mobilen. Det kan ta opp til to minutter å laste inn en enkel artikkel, etter at vi har skrudd Wifi av/på på mobilen. Samme skjer hvis vi skal sjekke epost, ingen epost lastes ned før vi har skrudd Wifi av/på på pc. (Dette gjelder både pc og Apple) Bare det at dere ikke har en epostadresse dere kan ta imot klager osv. viser hvor useriøs bedrift dere er. Best om du ringer, skriver dere, det har jeg forsøkt i flere uker nå! Kanskje på tide at folk får vite hvor dårlig service og fibertjeneste dere faktisk leverer!
Hei Thomas! Dette hørtes ikke bra ut. Vi kan dessverre ikke diskutere enkeltsaker på et offentlig forum grunnet strenge GDPR regler. Med det sagt kan du ta kontakt med oss per mail på [email protected], vi har også en egen klageavdeling i vår bedrift, så dette stemmer ikke. Vennlig hilsen Karina | HomeNet
Har vært kunde av homenet i noen måneder nå og har hatet hvert eneste sekund. For det første kunne de bare tilby det tregeste nettet i min leilighet, som ikke er stor, men nettet er treigt uansett hvor nærme routeren jeg er. Utenom dette virker det som om alle på kundesenteret har blitt opplært i å virke så behjelpelige som mulig for så å nekte å følge opp noe som helst. Og jeg har spurt om hjelp til alt ifra abonementspørsmål til fakturabehandling. Hver eneste gang svarer de blide og hyggelige i telefonen og sier at «jada, du skal selvfølgelig få all hjelpen du trenger.» sekundet du legger på er det hele glemt, de tar ikke kontakt med deg med mindre du purrer på de og da må du gjerne starte alt på nytt med my kundebehandler. Gleder meg til å ikke være medlem her lenger, dessverre må jeg vente ut bindingstiden. Ikke gjør samme tabbe som meg.
Hei Kristin, Jeg ser dessverre ikke kjent med din sak, men vi ønsker gjerne å hjelpe dersom du opplever problemer med tjenesten vi leverer. Det skal ikke være slik du beskriver det nå, så jeg vil absolutt anbefaler deg å kontakte oss slik at vi får rettet opp i inntrykket du har fått. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net
Det var en del utfall det første året, men etter at de byttet ut utstyret sitt i området har det vært dønn stabilt i ett år nå uten utfall. Veldig fornøyd totalt sett med hastighet, kundeservice og pris!
Hei Bjarne, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi veldig pris på! :-) Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net
Siden min familie har fått HomeNet har vi alltid hatt ustabilt nett. Til tider har vi ikke nett engang. Er ikke til og stole på
Hei Tor. Først vil jeg beklage for opplevelsen du har hatt med oss. Fint om du kan kontakte oss på telefon 38990100 eller chat slik at vi kan finne ut hva som forårsaker problemene og finner en løsning på dette. Vennlig hilsen Vilde | Home_Net
Har hatt dem både som vanlig bredbånd og nå fiber. Får alltid god hjelp av kundeservice, tydelig har de som sitter på teknisk assistanse kunnskap om det de driver med. Har vært tull med faktura noen ganger (ifm. utløp av kampanje/bindingstid etc), men de har alltid løst det kjapt. Vil absolutt anbefale Homenet.
Hei Johan Tusen takk for utrolig hyggelig tilbakemelding, dette setter vi utrolig stor pris på Vennlig hilsen Bjørn Tore| HomeNet
Hvorfor får jeg faktura på 9000kr for bruddgebyr når jeg sa opp innenfor oppsigelsesfristen på 14 dager?
Hei Jakob! Dette ønsker vi å finne ut av. Jeg er dessverre ikke kjent med din sak, og ønsker derfor gjerne at du tar kontakt med kundeservice. Du kan nå oss på telefon 38 99 01 00, eller på chat via vår hjemmeside www.homenet.no Vennlig hilsen Jonas | HomeNet
Her kommer en kopi av e post jeg sendte til Homenet, og et eksempel på hva de driver med, styr unna for alltid!! Hei igjen Jeg nekter å betale deres gebyr på kr 2500. Dere har brukt tiden på mer enn 7 uker siden jeg har bestilt på mobilen, den jeg har snakket med lovte at jeg får internet i strøket 1 innen 2 uker og dere har ikke holdt avtale, dere har sendt kontrakten til faktura bilag som dere fakturere meg til aksesterende abonnement i strøket 5, og den skulle brukes kun til fakturering, og dere har fått både skriftlig og muntlig beskjed når jeg ba dere om dette siden avtale i strøket 5 ebilag@*****. com brukes kun til fakturering, siden dere har sendt avtale eller kontrakt til feil e post og med dette jeg kunne ikke se eller oppdage den, og siden jeg har ikke signert eller godkjennte den, jeg nekter deres gebyr krav på noen ting, e post dere skulle kontakte meg er ********[email protected] Eller *****der.no jeg har kabel tv og radio og internet kontakt i veggen, når deres teknikker kommet til installasjon etter mer enn 7 uker sa at dette internet kontakt kan benyttes kun fra Telie, og han mente at dette skulle finnes et annet internkabel Som registeret hos dere at det finnes i strøket 1, men dessverre! han mener at de som eier eller leie før oss har pusset opp og fjerne den! Jeg er ikke ansvarlig på at dere trenger en spesifisert Internett kontakt, jeg har ikke peiling eller erfaring på dette, jeg har en Internett kontakt på vegen, om dere ikke har tilgang til den dere kan ikke skylde på kunder og bylaste dem gebyrer... Jeg kan ikke fortsette med dere som kunde i strøket 5, på grunn av manglende tillit! jeg gir beskjed om oppsigelse fra dagens dato 13.10.2022
Hei Det er bare å beklage opplevelsen du har hatt her. Jeg er dessverre ikke kjent nok med saken din, men ønsker gjerne at du tar kontakt med oss slik at våre kundebehandlere kan se videre på dette, vennligst ta kontakt med oss på telefon 38990100 eller chat via våre hjemmesider slik at vi kan få sjekket opp i akkurat dette. Vennlig hilsen Jonas | HomeNet
Vi har brukt Homenett 1år nå og siden den dagen nettet ble installert har vi ikke hatt stabil internett, har ringt kundeservice og de har ikke løsning til problemet, de sier reset. vi bruke mobildata til alt i huset 24/7. Det er umulig å spille, delta i møter, ringe via internett og lese avisen. Jeg kommer til å anmelde for svindel og oppfordrer alle om å gjøre det samme.
Hei Victory! Det var kjedelig å høre! Det er ikke slik vi ønsker å ha det. Jeg er dessverre ikke kjent med din sak, men jeg håper du kan ta kontakt med oss på kundeservice en gang til slik vi kan finne en løsning på ditt problem. Du kan nå oss på telefon 38 99 01 00, eller på chat via vår hjemmeside www.homenet.no Vennlig hilsen Karina | HomeNet
Har vært strålende fornøyd med Homenet fiberbredbåndet jeg har gjennom borettslaget som ble innstallert i 2018. Alt fra kundeservice, levert hastighet til stabilitet har vært toppers. Har knapt vært nedetid på fiberforbindelsen i de fire åra jeg har hatt Homenet, så nesten 100% oppetid! Det har kun vært to hendelser, en planlagt oppgradering av kjernenettet i 2019 som jeg ble varslet om i forkant og ett meget kort utfall for de som har RiksTv gjennom Homenet på grunn av en nettverksfeil. Så bra som det kan bli med andre ord da det alltid vil være behov for oppgraderinger hos alle leverandører av Internett. Til dere som sliter med ustabilitet på Internett, prøv først å koble enhetene på nettverket direkte til ruteren med kabel da det ofte er det trådløse nettet som er ustabilt av ulike årsaker og ikke selve internett forbindelsen. Kan altså virkelig anbefale Homenet, iallfall for sameier og borettslag.
Hei Stein, Tusen takk for utrolig hyggelig tilbakemelding, det setter vi veldig pris på! :-) Vennlig hilsen Ingvild | HomeNet
Har hatt HomeNet i 3 måneder nå, og har så og si hatt elendig internett i den relativt lille leiligheten min. Etter 8 forskjellige telefoner med diagnostisering (er ganske datakyndig selv) så kom vi endelig til konklusjon at det var problem med routeren. Ja, det krevde 8 tellefoner for at de kom med den konklusjonen. Når opp/nedlasntingen konsekvent dropper bare 5 meter fra routeren så mente jeg at det var reklamasjonssak. Til slutt kom jeg til 2. lnjesupport der jeg fikk melding kl 23:00 dagen etter at det ikke var aktuelt å sende ut en ny router og slang inn at jeg kunne kjøpe meg en ny router fra dem. I tillegg kommer supporten med missinformasjon om hvem som leverer utstyret. Virker som om policyen til supporten er å resette router og se om det blir bedre. "Om det ikke blir bedre kan vi sende deg til 2. linjesupport". Har erfaringer med både telenord og tafjord der jeg har opplevd trøbbel med routeren. Der har de ikke nølt med å levere ut ny router. Er ikke noe særlig tilhenger å måtte kjempe med kundeservice om helt åpenbare feil. Borderline ulovelig...
Hei, Jeg har desverre ikke nok kjennskap til saken din for å kunne utale meg her. Men her virker det som at du har wifi problemer. Ved problemer generelt så prøver vi alltid å finne årsaken for problemet slik at vi kan gi kunden en løsning, i noen tilfeller kan dette faktisk være ekstra utstyr. Dette er da noe som koster ekstra som kunde selv må bestemme seg for å ha, wifi løsningen som er inkludert i alle abonnementene er en basis løsning som skal funke for de aller fleste. Desverre i noen tilfeller så er dette ikke nok, da har man alternativet for å gå til inkjøp av eget utstyr eller å oppgradere til en Premium wifi pakke. Mvh Mohammed | HomeNet
En feilrettings gebyr på godt over 3000,- for 5 minutters arbeid som ikke er avtalt på forhånd. Glem det. Da blir det andre alternativ til internett.
Hei Jeg er dessverre ikke kjent med saken din, men ønsker gjerne ta kontakt med oss, vennligst ta kontakt med oss på telefon eller chat slik at vi kan få sjekket opp angående dette Vennlig hilsen Bjørn Tore | HomeNet
Fikk selger på døra i juni, har siden da ikke hørt et pip i fra de. Nå graver de i nabolaget her, og jeg kontaktet dem for å spørre om det er fiber fra dem som blir gravd ned. Svaret var nei, fordi de var fortsatt i salgsprosessen. Så jeg snakket med det firmaet som graver her, og jo da, det er på oppdrag av HomeNet. Så kontaktet jeg dem på chat igjen, of fikk bekreftet dette. Altså stikk motsatt svar som jeg fikk 3 timer tidligere. Og chatten var heller ikke logget, så han trodde jo ikke på at jeg hadde vært i kontakt med dem samme dag. De skal i tillegg grave over innkjørselen min, og jeg har fortsatt ikke hørt noe fra dem.. de plikter jo å informere om dette til grunneier. Føler meg også litt av selger, som sa at alle andre i nabolaget her hadde bestilt, dette stemmer jo ikke. Etter å ha lest inne her, så ser jeg jo at det tydeligvis er vanlig praksis. En annen ting er nettsiden deres, uansett hva jeg prøver å gå inn på, det være seg prisliste eller andre ting, så kommer jeg bare rett til chat-siden. Dette virker til å være det mest useriøse firmaet jeg har vært borti! Har sendt oppsigelse, men kommer vel sikkert til å få faktura fra dem, da de begrunner det med at det har gått over 14 dager. Men saken er jo at dere rakk ikke å vise hvilket useriøst firma dere er ila disse 14 dagene, og oppsigelsen kommer på annet grunnlag, og lista er ganske lang. Fakturaen kommer ikke til å bli betalt, og saken vil bli oversendt Forbrukerrådet. Holder meg til Telia!
Hei Heidi, Jeg er dessverre ikke kjent med saken din, men ønsker gjerne at du kontakter oss via telefon eller chat slik at vi får sjekket opp i dette og funnet en løsning på det du beskriver. Vennlig hilsen Ingvild | HomeNet
Helt greit med internettet. Men må stadig slå av internett opptil flere ganger i uka, på grunn av dårlig internett tilgang, ofte detter linje helt ned på 5. Når det fungerer er det bra, men frustrerende at vi må slå det av og på så ofte.
Hei Linn, Dette høres ikke helt bra ut, man skal ikke trenge å ta restart av utstyret sitt så ofte. Vi vil gjerne finne en løsning på dette her for deg, men vi trenger at du kontakter oss direkte slik at en av våre teknikkere kan gjennomgå et fullstendig feilsøk med deg. Mvh Mohammed | HomeNet
Elendig service når de forskjellige abonnentene ikke er tilgjengelig på mine sider. Det er rene bandittopplegg å ikke tilby mulighet å nedgradere hastigheten!
Hei! Dette ønsker vi gjerne å hjelpe deg med. Anbefaler derfor at du tar kontakt med kundeservice på 38990100 eller chat via våre hjemmesider slik at vi kan hjelpe deg med dette :) Vennlig hilsen Frida | HomeNet
Net ned fra fredag kveld ingen feilretting i weekend end og fet er uakseptabelt når noen som holder på med å skrive doktorgrad Katastrofalt
Hei Arild! Det var kjedelig å høre at nettet ditt forsvant fredagskveld. Vår chatløsning er åpen fra 10-15 i helgene slik vi får hjulpet våre kunder så godt vi kan. Dessverre regnes ikke helgen som virkedager, og dermed vil feilrettinger som angår montør ta noe lenger tid. Med vennlig hilsen Karina | HomeNet