HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Sykt av et scam-firma. Ble lovet oppkobling av nett i løpet av 2 uker. Etter 1 1/2 uke ringer jeg for å forsikre at det holder det de lover (da nett var essensielt for meg med hjemmekontor). Da strekker de det én une til. Ringer igjen etter 3 uker enda flere forsinkelser. De sier at de ikke har noen ledige montører. Så velger jeg å si opp bestillingen (ikke avtale). Så plutselig får jeg en faktura på 2500kr. Kundeservice setter seg fast på at det er angrefrist. Hvilket helvet*** angrefrist når dere ikke har levert et eneste produkt, og ikke har dere heller fått kontakt med montører. Jeg betaler ikke 2500 for at en tulling hos dere klikker på en par museklikk. Sender en mer detaljert beskrivelse inn til dem og bestrider fakturaen. Nå har jeg fått inkasso fra Gothia AS (at disse tør å jobbe med en så uproft selskap, sier mye om Gothia AS). Kontaktet Gothia AS umiddelbart og ber om at saken taes videre til forliksrådet slik at dette kommer ut i lyset. Gjør dere selv en tjeneste. Ikke kontakt et slikt useriøst firma. Lang ventetid, ingen respons i supporten og sjelløse konsulenter som bare er ute etter angrefrist-pengen da de bare strekker installeringen lengre og lengre.
Hei Frank, Grunnet personsvernsregler så kan jeg desverre ikke saken din på offentlig forum, men utifra hva du skriver her så har du angret en bestilling etter angrefristen har gått ut. Da vil normale avtalevilkår gjelde hvor man får anulleringsgebyr for angring utenfor angrefrist. Om du ønsker å ta dette videre med oss så ber vi deg kontakte oss direkte på tlf 389 90 100 eller via vår chat løsning på www.homenet.no. Mvh Mohammed | HomeNet
Det kom en selger på døren en kveld og tilbø oss 3 x hastighet enn Telenor, samt bundle tilbud med Rikstv og alt til lavere pris siden monopolet til Telenor var over i vårt område. De skulle levere 300/300, med 3 noder. Vi hadde dårlig nett fra dag èn og hadde bare fått 2 noder (løgn fra selger nr.1). Vi fikk 3dje node, men nettet har ikke blitt noe særlig bedre. Kundeservice ble lei, og ba meg kjøpe eget utstyr. Vi nekter, og har truet med forbrukerloven. De jobber nå med å forbedre, men ennå er det ikke i orden. I tillegg bundlet de tilbud med Rikstv. Vi var allerede rikstv kunde, men han sa at det ikke gjorde noe, og vi kunne bruke alt utstyret vi hadde fra før. Samt at vi fikk en appletv gratis (Løgn nr 2). Dette er et selskap som ikke leverer det de lover, og har ikke kontroll på hva selgere selger. Styr unna!
Hei Christian, Jeg har desverre ikke nok informasjon her for å kunne finne deg i vår database, men utifra hva du skriver så er det wifi du har utfordringer med. HomeNet har en løsning som skal passe de aller fleste sine behov, om vår løsning ikke dekker behovet ditt så har du mulighet til å gå til innkjøp av eget utstyr. Angående manglene TV utstyr så kan du kontakte oss dirkete på tlf 389 90 100 slik at vi kan få ordnet det. Mvh Mohammed | HomeNet
1 år siden dørselger var på døren, utsettelser flere ganger. I tillegg til brunbjørn opplegget etterhvert. Lite og dårlige oppdateringer. Vanskelig å komme i kontakt med kundeservice, fortsatt ikke fått svar på 2/3 ganger. Småspydige når vi først fikk kontakt. Homenet har ikke levert varen og har ikke en tilfredstillende kundeservice, likevel må man betale 9000kr for å komme seg unna dette. Selgeren gjorde et godt førsteinntrykk for firmaet, men skinnet kan bedra. Homenet anbefales ikke!
Hei, Jeg er dessverre ikke kjent med saken din, men vil beklage at området du hører til er berørt av forsinkelser på grunn av omstendigheter rundt vår tidligere entreprenør. Når det kommer til kontakten du har hatt med kundeservice er det selvsagt ikke slik det skal være, vi takker for tilbakemeldingen og tar med oss dette videre. Med vennlig hilsen Ingvild | HomeNet
Vi bestilte Home nett, fikk kun en del av tre. I tillegg blokkerte de den gamle linjen våres slik at det var umulig å komme på nett. Har gått uten internett i flere dager grunnet home nett sitt rot, de klarer heler ikke å åpne linjen som de har stengt(blokkert). Brukte fire timer på tlf, og fikk kun misvisende informasjon og ingen løsning. Anbefaler folk å holde seg unna denne leverandøren. Derre risikerer å stå uten nett, isteden for med.
Hei Paul, Leit å høre at du har hatt denne opplevelsen hos oss, det beklager vi. Ved overgang fra tidligere leverandør til oss skal det ikke være noe nedetid, dersom utstyr er forsinket i posten eller lignende skal man kunne bruke tidligere leverandør sitt utstyr på vår linje frem til du mottar vårt utstyr. Med vennlig hilsen Ingvild | HomeNet
Vi har hatt Homenett siden de kom på døren da de skulle bygge ut fiber i næromerådet. Vi godtok et tilbud på 12 mnd som var en ok pris. Nå har de mnd gått ut og vi ville ha et nytt tilbud. Vi fikk et tilbud, men kundeservice hadde ikke "aktivert" det så vi ble trukket dobbel pris. Selv om vi gjorde alt vi ble bedt om så var det oss det gikk ut over. Kundeservice har ikke vært flinke og vil ikke tilbake kreditere. Sånne problemer vi hadde med Telia/Get ble fikset uten noen problemer. Hos Homenet krever de dokumentasjon, og selv om du har levert det. Så vil de ikke ta hensyn til det.
Hei Vegard, dette ønsker vi ordne opp i. Vi har ikke lov til å diskutere enkelt saker i offentlig forum, veldig fint om du kan kontakte oss direkte på +47 38 99 01 00, e-post eller via chat på nettsiden vår slik at vi får hjulpet med dette! :) Med vennlig hilsen Mathias | HomeNet
Jeg har vært kunde hos dem, har hatt problem med linje teknisk avdeling oprettet ikke saken før en e måneder, brukt cirka en måneder til å oprette saken til slutt etter to måneder sa de du kan ikke få stabil linje med hastight som står og kreditert ikke noe av de månden( de kun kreditert for to måneder som jeg alerede har flyttet til en annen leverandor.
Hei, jeg er dessverre ikke kjent med din sak men om du kontakter oss direkte på telefon +47 38 99 01 00, via chat på hjemmesiden vår eller via e-post skal vi få hjulpet deg med dette. Med vennlig hilsen Mathias | HomeNet
Er så ustabilt som det går an. Det er snart sånn at jeg er heldig om jeg får sett ferdig en film. Dere skylder på mye "trafikk" i området, men ingen av naboene har sånne problemer med andre leverandører.
Hei, Dette ønsker vi å hjelpe deg med! Jeg har desverre ikke nok informasjon til og se videre på din henvendelsen men vil gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 38 99 01 00 eller via vår chatløsning på www.homenet.no så vi kan hjelpe deg videre med din henvendelse. Vennlig hilsen Jonas | Home_Net
Sameiet byttet fra Get/Telia til Homenett. Måtte legge nye fiberkabler da det opprinnelige var vanlig kabelnett. Fikk beskjed om dato og klokkeslett for tilkobling da de var ferdige med å montere fiberkabel. Møtte en montør ute i korridoren etter at de hadde montert router på veggen, og spurte om de koblet til som avtalt. Han sa da at han kunne ringe og koble meg på umiddelbart, og det skjedde. Tok maks et kvarter så var jeg på nett. Målte hastigheten med Bredbåndskollen, og det var 300 ned og det samme opp!! Topp! Det som trekker ned til 4 stjerner er utfall som varer i noen sekunder, og gjør at jeg må resette tv-boksen etc. Irriterende da det skjer flere ganger i uken. Dårlig rekkevidde på Wi-Fi er også noe som trekker ned. I kontakt med kundeservice så eksisterte jeg ikke hos dem, selv om jeg hadde min side jeg logget inn på. Hmmm....!! Men stort sett, bra hastighet koblet med kabel, men det halve med Wi-Fi. Burde levere oppdatert router. Og få orden på de korte utfallene. Er fornøyd med fiber fra Homenett.
Hei Tusen takk for den gode omtalen, dette setter vi stor pris på. Dersom du opplever at rekkevidden er mindre optimal, gjerne kontakt oss, så skal vi finne en løsninig på dette for deg. Vi kan nås på 38 99 01 00. Vennlig hilsen Bjørn Tore
Blir ikke tatt på alvor når man sier at utstyret deres er defekt. Nett tilgangen var mildt sakt elendig. Målte nettet og haar egentlig bestilt 500/500 har på det beste hatt 200/200
Hei, Må bare beklage for problemene du har opplevd her. Jeg har desverre ikke nok informasjon til og se på din henvendelsen men vil gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 38 99 01 00 eller via vår chatløsning på www.homenet.no så vi kan hjelpe deg videre med din henvendelse. Vennlig hilsen Jonas | Home_Net
Jeg skulle inderlig ønske jeg hadde lest på denne siden før, men som mange andre fikk jeg besøk av en hyggelig selger i sommer. Alt hørtes flott ut, og de ville komme tilbake hvis de fikk mange nok til at de skulle legge fiber her. Og plutselig graver de i gata, en helt annen rute enn forespeilet og vi som bor i området må på kort varsel grave laaaange strekk på egenhånd, mens de maser og truer med å begynne å fakturere hvert øyeblikk. Ingen av oss har fått fiberkartet på mail slik de lovet, og kundeservice er både frekke og ekstremt lite hjelpsomme.
Hei! Må virkelig bare beklage opplevelsen du har hatt her. Jeg har desverre ikke nok informasjon til og se på din henvendelsen men vil gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 38 99 01 00 eller via vår chatløsning på www.homenet.no så vi kan hjelpe deg videre med din henvendelse. Vennlig hilsen Kristoffer | Home_Net
Var så dum at jeg signerte en avtale senvinteren 21. Sendte inn angrerett skjema, og fikk bekreftet dette innen to uker. Nå - er jeg plutselig likevel en kunde, som har sagt opp for sent! Desverre har jeg både annen mail og pc, nå 1,5 år etterpå. Så nå må jeg prøve å få gjenopprettet... Lurer på om HomeNet er hacket, siden de ikke har informasjon om dette, eller om det rett og slett er godt, gammeldags bondefangeri?
Hei, På grunn av personvern har vi ikke anledning til å uttale oss om kundesaker på en offentlig kanal. Dersom du har spørsmål knyttet til faktura er det ønskelig at du kontakter oss via telefon eller chat. Vennlig Hilsen Ingvild | HomeNet
Det kommer en dørselger og lover deg at du får "samme nett" som før men kun en annen faktura, som er billigere. Du gjør kanskje som meg og spør om det er angrerett på det og da svarer de "ja absolutt" men vet ikke hvor lenge den gjelder. Men legger til at "det burde ikke være nødvendig uansett fordi du får jo tross alt "samme nett". Ukene går etter ordre bekreftelsen er mottatt på e-post. Og så fort du får nettet (ukesvis etter bekreftelsen) så får du packetloss og latency på det dobbelte. GODT JEG HAR ANGRERETT TENKTE JEG. Men neida, det er kun 2 uker etter ordrebekreftelse. Jeg tror de konkret venter med å koble folk på til angrefristen går ut. Nå må jeg bruke masse tid på FORBRUKERRÅDET for å gå tilbake til det gamle nettet (Telenor bredband) Dette er faktisk i svindel i stor grad. Håper folk som sliter med det samme går til Forbrukerrådet så de kan holde ett øye med Home_Net
Hei! Må bare beklage opplevelsen du har hatt her. Jeg har desverre ikke nok informasjon til og se på din henvendelsen men vil gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 38 99 01 00 eller via vår chatløsning på www.homenet.no så vi kan hjelpe deg videre med din henvendelse. Vennlig hilsen Jonas | Home_Net
Ventet i to mnd på å få internett, de klarte ikke få rett by de skulle levere på engang
Hei! Vi beklager opplevelsen du har hatt her! Jeg har desverre ikke nok informasjon til og se på din henvendelsen din men vil gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 38 99 01 00 eller via vår chatløsning på www.homenet.no så vi kan hjelpe deg videre med din henvendelse. Vennlig hilsen Jonas | Home_Net
Bestilte fiber via telefon, ventet tre uker - ringte for å høre når det kommer og fikk vite at det ikke var registert noen bestilling på min adresse. Bestilte på nytt, passet på at jeg fikk verifikasjoner på epost og sms, alt var på stell. Ringte etter fire uker for å finne ut om jeg måtte grave noe selv, det må jeg sannelig! Ikkeno' problem; jeg har spade. De skal sende kart med hvor på epost. Får ikke kart på epost, ringer dem etter en uke for å få det, det skal bli sendt nå. Fem dager etterpå får jeg kansellering fordi de ikke har grunnrettsavtale. Jeg har ventet på fiber siden September. En annen (mye eldre) HomeNet-Horror story; Bodde i Alnagata i Oslo og hadde HomeNet. Vi mistet Internett (!?) en dag - jeg passer på at det ikke er hos meg (utdanna nettverksadmin fra back in the day) før jeg ringer inn feilen. Jeg og de to jeg bor med ringte dem ofte, de var ganske sikre på at feilen var inne hos oss. Jeg vet fakta fanden at den ikke er det. Det går *en måned* med frem og tilbake på telefon. Jeg skrev til dem at det virkelig var helt forjævlig å ikke ha nett så lenge, jeg hadde begynt å bli kjent med de jeg bor med fordi vi ikke hadde nett! Grøss! De sender endelig en tekniker. Jeg kødder ikke; det var en CAT 6 (en Internett) som hadde falt ut av et skap i kjelleren kun de hadde nøkkel til.. Jeg kan ikke fordra HomeNet.
Var en relativ fornøyd NextGenTel fiber kunde inntill en selger kom på døra med ett ganske bra tilbud. Vi kunne få samme hastighet som i dag, billigere, og med en splitters ny mesh wifi ruter! Gratis! Ruteren klarte de å levere i allefall… Jeg er nå på dag 4 som Homenet kunde og kan ikke si noe om hvor bra nett det er hos dem fordi jeg venter FORTSATT på en tekniker å komme å ordne. De klarer ikke å sende meg status meldinger over sms. De er helt uintresserte, på grense till frekk og ikke noe særlig hyggelig når jeg ringer og. Uansett hvor bra nettet er hos Homenet, jeg bare gidder ikke dette elendig kundeservice. Jeg har bedt nå at avtale heves.
Hei! Vi beklager på det sterkeste opplevelsen du har hatt med oss så langt. Jeg har desverre ikke nok informasjon til og se på din henvendelsen din men vil gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 38 99 01 00 eller via vår chatløsning på www.homenet.no så vi kan hjelpe deg videre med din henvendelse. Vi håper vi kan imponere deg mer i fremtiden enn hva vi har gjort til nå. Vennlig hilsen Kristina | Home_Net
Stadig problemer med stabilitet. Detter ut av internettet stadig vekk selv om det er fiber
Hei Anders, Dersom du opplever problemer med tjenesten vi leverer er det ønskelig at du kontakter oss via telefon eller chat når du er hjemme og har tilgang til utstyret ditt slik at vi sammen kan finne en løsning på dette. Vennlig hilsen Ingvild | HomeNet