NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Leverer ikke det de lover, evighet med ventetid på kundeservice. Virker som de er så vant med klager at de ikke hører etter når du forklarer problemet og setter deg over til annen kundebehandler da de ikke kan hjelpe deg selv. Ringer aldri opp igjen om de sier de skal, så skal man komme noe sted må man aldri legge på før alt er avklart om man har vært så heldig å komme frem til noen.
Hei! Kjedelig å høre at du ikke er fornøyd med oss. Vi har i en periode hatt stort trykk på kundeservice og det kan derfor ha vært noe lenger svartid enn vanlig. Vi forsøker ellers alltid å løse problemer ved første kontakt, men klarer det nok ikke alltid. Håper du er villig til å prøve oss igjen i fremtiden - vi blir stadig bedre. Mvh Magnus
Skuffende en hel helg uten nett og tv, dårlig prioritering av kunder, her burde de ha rykket ut fredag ettermiddag og fikset problemet.
Hei Steinar! Vi har full forståelse for at det er frustrerende å være uten nett og TV, og vi ønsker selvsagt å tilby rask feilretting. Dessverre er det sånn at det ikke er mulig med så raske rettetider uten å øke prisene betraktelig. Vi opplever ikke at det er betalingsvilje for det i privatmarkedet. Mvh Magnus
Dårlig leverandør, dårlig hastighet, når kontakter kundeservice fikser de midlertidig hastighet og etter en stund blir hastighet dårlig igjen.
Hei Maxim! Det stemmer nok ikke helt, vi er ikke en dårlig leverandør og vi leverer generelt gode hastigheter :) Dessverre er det sånn at noen av våre kunder har internett over det gamle kobbernettet. Dette er som oftest fordi det ikke finnes andre alternativer på adressen. Kobbernettet kan kun levere begrensede hastigheter og er i den del tilfeller noe ustabilt. For deg som kunde er dette selvsagt utrolig frustrerende, men ettersom problemet er med infrastrukturen (kobbernettet) vil problemene vedvare så lenge det er i bruk, uavhengig av leverandør. Vi ønsker selvsagt å kunne levere stabilt og raskt internett til deg og håper derfor at det snart bygges ut fiber i ditt område :) Mvh Magnus
For å velge noe å starte med så suger kundeservicen, er nærmest umulig å få tak i dem. Når man endelig kommer gjennom så er de sure og holder ikke det som har blitt lovet. I denne bedriften er visst strategien deres å bare lure ut så mye penger som mulig fra kunden sånn at de blir misfornøyde og drar. Her er det ikke fokus på at kunden skal være fornøyd og komme tilbake eller snakke pent om dem til andre. Jeg har i hvert fall advart alle mine venner og bekjente om at de IKKE skal bruke NextGenTel. De er rett og slett forferdelig rævva. Ikke gå i fella, hold dere unna! Så får vi bare håpe på at de går konkurs snart, så de ikke får plaga noen fler.
Bestilte Internett og TV pakke 21 Juni 2019 - fikk installert 24 Oktober 2019. Sa ifra meg angrefristen slik at jeg skulle få Internett første uka i juli. Kort etter inngått avtale fikk jeg både Mail og SMS om at ny dato ble 24.7. Jeg ringte, og ble igjen lovet første uka i Juli. Dette gjentok seg to ganger. Tredje gangen så kundebehandler at det måtte bli 24/7 pga uvær samt ferieavvikling. 23 Juli fikk jeg ny dato i august. Ble så lovet 2 mnd gratis og fri oppstart. Datoen før oppstart fikk jeg ny dato. 24.10. Nå går NextGenTel ikke med på at de har lovet meg 2 mnd. Jeg kunne få 1. Så styr unna!!! P.S: Fikk installert 24.10. over 4 mnd etter inngått avtale. Jeg skal bytte, og det håper jeg alle andre gjør også. Installatøren ble forøvrig veldig overrasket om at jeg ikke hadde fått før..
Hei Omi! Beklager rot og dårlig kommunikasjon rundt din leveranse. Noen ganger kan det dessverre være noe lang leveringstid, men det burde vi selvsagt vært tydelige på med en gang. Vi jobber hele tiden med å forbedre oss og håper du er fornøyd med tjenesten nå som den endelig er levert! :) Mvh Magnus
Har fiber, men forbindelsen er elendig. Tv'en er hakkete og ofte utkoblet, selv etter masse restartinger av ruteren. NextGenTel er utrolig trege med å sende ut sms når det er brudd et eller annet sted. De gjør det gjerne etter et par timer.
Hei Mariann. Du bør ikke oppleve hakking på TV når du har fiber, og det skal ikke være nødvendig å restarte ruter. Fint om du kontakter oss direkte så vi kan se på saken :) Kan også tipse deg om Airties Air 4930 mesh-nettverk som er en løsning som gir deg bedre dekning, raskere trådløst nett og som fungerer sømløst med vår TV-løsning :) Når det gjelder feilmeldinger sender vi ut informasjon så raskt vi kan. Noen ganger kan det ta noe tid å kartlegge hvor omfattende en feil er, men vi blir stadig flinkere. Anbefaler deg også å bruke vår app dersom du ikke har denne enda :) Mvh Magnus
Opplever desverre ofte at internettet kobler ut, ruteren prøver gang på gang uten hell å koble seg på selv etter flere restarter. Ikke morro å betale for noe som sjeldent fungerer 👎👎👎
Hei Patrick! Dersom det er noe galt med ruteren din så er det fint om du kontakter oss direkte så vi kan se på saken. Det skal selvfølgelig ikke være sånn, så dette må vi få ordnet! :) Mvh Magnus