NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Får ingen tv kanaler. Ruteren er tilkoplet i under etasjen, mens tv er i andre etasje
Hei Thorbjørn, Tusen takk for at du legger igjen din omtale om oss her på Bytt.no! Så kjipt at du ikke får inn noen TV-kanaler, jeg ser dessverre ingen flere detaljer enn det du skriver her på Bytt. Hvis du ikke allerede har gjort det så vil jeg anbefale at du ringer oss sånn at vi kan hjelpe med å få TV-abonnementet til å fungere! Vi er klare til å hjelpe på telefon 98707979 😊 Ønsker deg en riktig fin dag Hilsen, Jenny NextGenTel
Ok. Selger kunne gjerne fortalt at wifi boksen til Telenor ikke fungerte på deres nett.. Jeg fikk en e-post av dere et par dager før overgang, men det var for sent. Ikke noe negativt om selger fra dere hadde sagt dette. Da kunne vi ha kjøpt en ny ruter i god tid før overgang.
Hei Fredrik, Tusen takk for at du deler din tilbakemelding med oss her på Bytt.no! Vi har valgfrihet på ruter, som betyr at når du bestiller internett fra oss så kan du velge om du vil bruke eget utstyr eller om du vil bestille med utstyr fra oss 🙌 Så lenge WiFi-ruteren ikke har en operatørsperre skal du kunne bruke den, selv om du har fått den hos en annen leverandør. Her kan det høres ut som du har hatt en ruter med operatørsperre, siden du har fått beskjed om å ikke bruke den. Vi må bare beklage at vi har oppfattet dette for sent og at informasjonen har gått ut til deg så tett opp mot installasjon, det tyder på at vi må jobbe på videre for å bli bedre på dette! Jeg håper at internett fungerer som det skal hos deg nå, og har du noen spørsmål om abonnementet hos oss så er det bare å ta kontakt på chat via MinSide eller telefon 98707979 😊 Ønsker deg en riktig fin dag Hilsen, Jenny NextGenTel
Tungvint oppstart av tv. kronglete og tungvint. Har en 90 åring i huset som ikke klarer å starte TV systemet på egen hånd. Dette fungerte fint på Telenor sitt system.
Hei Asgeir L, Tusen takk for at du deler din omtale med oss her på Bytt.no! Så kjedelig at det har vært både kronglete og tungvint med oppstart på TV-biten. Vi jobber jo for at det skal være enkelt å bli kunde hos oss. Jeg ser ikke flere detaljer om hva som er vanskelig annet enn det du skriver her, så jeg håper du tar deg tid til å ringe oss på 98707979! Da kan vi hjelpe med de spørsmålene du har rundt abonnementet og forhåpentligvis kunne hjelpe med å gjøre det enklere for deg og din husstand 😊 Ønsker deg en riktig fin dag Jenny, NextGenTel
Den har fungert mye bedreven trådløst. Har ikke noe mer å melde fra om.
Hei Njål, Tusen takk for at du deler din tilbakemelding med oss her på Bytt.no! Så kjekt å lese at nettet fra oss fungerer akkurat som det skal hos deg 😊 Har du noen spørsmål om abonnementet fra oss, er det bare å ta kontakt med oss på chat via MinSide eller ringe oss på 98707979, så skal vi stå klare til å hjelpe! Ønsker deg en riktig fin dag Jenny, NextGenTel
Jeg er godt fornøyd med så langt. installasjon gikk greit .
Hei, Karsten! Takk for at du har blitt kunde, og for at du deler omtalen din på Bytt.no 😃 Veldig fint å se at du er fornøyd med overgangen til oss! Vi jobber på for å gjøre internett så enkelt som mulig for deg. Hos oss skal du få samme fiberkvaliteten, bare billigere. Ha en strålende tirsdag! Beste hilsen Martin, NextGenTel
Byttet leverandør pga oppgitt lavere pris. Har målt hastigheten til ca 20, mens jeg tidligere hadde 300 både ned og opp. Har videre problemer med å betjene tilbudet. (Kanalvalg, strømmetjenester, stoppe og igangkjøre programmer, hopp over reklamer, osv). Dette finner jeg vel ut av etterhvert, men det hadde vært fint med en oppskrift. Telenor installerte og leverte bredbåndstjenester fiks ferdig. For å få tjenesten fra dere igang har jeg måtte benytte Telenors linje terminal, som jeg regner er ok, men også linjeterminal (A/D-konverter?) Wi-fi boksen og programlagringsboksen skal vel Telenor ha tilbake. Hvor skal disse leveres? Tror ellers neppe jeg vil fortsette med dere utover "tilbudstiden".
Hei, Knut! Takk for at du har blitt kunde hos oss, og for at du deler din konkrete tilbakemelding her på Bytt.no 😊 Jeg forstår godt at du ikke er fornøyd dersom du måler så lav hastighet. Utifra beskrivelsen din så er jeg usikker på om du måler trådløst eller med kabel fra WiFi-utstyret. Dersom du måler trådløst er størrelse på boligen din, materiale i veggene og andre fysiske hindringer viktig å ta med i beregningen for å få et godt trådløst nett. Jeg vil gjerne forstå litt mer av hvorfor du opplever problemet med lav hastighet. Jeg ser ingen informasjon utover fornavnet ditt her, men om du har et par ledige minutter hadde jeg satt stor pris på om du sender meg en kort mail til [email protected]. Tilbakemeldingen din om RiksTV tar jeg videre hos oss. RiksTV har mye god hjelp liggende på nettsiden deres som du kan finne her: https://www.rikstv.no/kundeservice/kom-i-gang-med-rikstv/ Det stemmer at vi leverer på samme fiberboks som du har hatt hos Telenor. Det er en fastmontert boks på veggen som vanligvis har lamper som er merket med Power, PON og Alarm. Det er denne boksen som gjør fibersignalet om til internettsignal. Jeg vil anta at Telenor vil ha utstyret sitt tilbake, men det praktiske må nesten Telenor sende deg informasjon om 😊 Hører du ikke noe fra de så vil jeg anta at de ikke vil ha utstyret tilbake. Jeg ønsker deg en flott tirsdag! Beste hilsen Martin, NextGenTel
Fungerer utmerket, har vært bedre enn det jeg tidligere har fått fra telenor. Kjempe fornøyd😂
Hei, Jan-Magne Tusen takk for at du har blitt kunde hos oss og for at du deler din omtale med oss her på Bytt.no! Gøy å lese at internett er blitt bedre etter du byttet til oss, vi skal fortsette å jobbe på hver dag for å levere kraftig fiber til en god pris 🙌 Ønsker deg en strålende dag Hilsen, Jenny NextGenTel