NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Hadde endel vansker med å få den oppkoblet, men med god hjelp og samarbeid med teknisk avdeling fungerer den nå ok.
Hei Karstein, Så fint å høre at du fikk god hjelp til oppkobling da du var i kontakt med vår kundeservice! Vi håper du er fornøyd med internett fra oss så langt 😊 Mvh Jenny
Plages veldig med ustabilt nett, det er vanskelig å få snakket med en kundebehandler. Å sende bilder for å vise hva som er problemet går ikke pga av et ustabilt nett. Vi angrer bittert p. Vi bestilte 50/50 men har som regel ikke mer enn halvparten i hastighet inn. Netter faller også ofte ut og vi må restarte.
Heisann, Så kjedelig å høre at abonnementet fra oss ikke fungerer som det skal hjemme hos deg! Ta gjerne kontakt med oss for å få hjelp til å optimalisere nettet, jeg kan anbefale å ta kontakt via MinSide på chat, så får du rask og god hjelp av en av våre medarbeidere. Takk for at du valgte fiber fra Norges største prispresser på bredbånd 😊 Mvh Jenny
Se fotballkamper live er ofte kjipt pga «lagging». Selv med fiber og 100/100 linje lagger ca hvert 3. minutt. Bruker Mesh trådløs Wifi, kabel mellom boksen og tv. Router er resat. Er det Internett leverandør som ikke klarer å levere?
Hei Atle H, Med den hastigheten du beskriver skal det ikke oppstå lagging ved å strømme fotballkamper live, men det kan jo være andre enheter påkoblet som trekker mye av nettet samtidig? Vi ønsker ikke at du som kunde skal måtte ta til takke med en tjeneste som ikke fungerer som den skal. Så hvis laggingen vedvarer, ta gjerne kontakt med oss, da kan jeg kan anbefale å skrive en melding via MinSide eller på Chat, så får du god hjelp av en dyktig medarbeider. Takk for at du valgte bredbånd fra NextGenTel! Ønsker deg en fin dag 😄 Mvh Jenny
Nesten hver gang jeg skal få internett, går det ikke. Kobler seg ikke opp. Wifi er ustabilt. Nextgentel er umulig å få tak i på tlf - nr 74 i køa
Heisann, Reidar B Det er kjedelig å høre at du opplever nettet som så ustabilt, og at det er umulig å komme i kontakt med oss. Vi jobber hele tiden med å forbedre dette, slik at alle som vil snakke med oss får kontakt så raskt som mulig. Hvis internett fra oss fortsatt er like ustabilt hjemme hos oss, så kan du sende oss en melding via Chat på MinSide så får du raskt hjelp av en hyggelig medarbeider hos oss. Takk for at du valgte bredbånd fra NextGenTel! 😊 Mvh Jenny
Fikk først ruter med for få utganger (NextGenTel oppfordrer til kablet kobling. Da må det være mulig) Andre ruter tydelig brukt (brunsvidd øverst etter høy varme). Tredje ruter ble lovet å ha tre utganger/ porter. Kom med tre inn/ utganger = bare to ut. MEGET tidkrevende å nå gjennom på telefon. Krevende også at man må kommunisere med to ulike steder når RiksTV og NextGenTel er atskilt. Vi bestilte alt som EN pakke... TV-sendinger hakker. Mulig det finnes løsning. Er ikke helt i mål her henda.
Hei, Else Så kjedelig å høre opplevelsen du har hatt med oss som leverandør. En produksjonsfeil på ruter kan dessverre skje, men at det har vært feil med ruterutsendelsene gang på gang er ikke godt nok. Vi bruker rutere om igjen av miljømessige hensyn, men da skal dette være rutere som er i topp stand og grundig gjennomgått før utsendelse! Så dette må vi bare beklage. Hvis du fortsatt opplever problemer med bredbåndet fra oss, må du gjerne sende oss en melding så vi kan hjelpe til. Vi takker for din tilbakemelding som er både informativ og nyttig for oss å ta med oss for forbedring på veien videre! Og så håper jeg at vi får endret ditt inntrykk og at du blir mer fornøyd som kunde hos oss fremover 😊 Mvh Jenny
Etter nesten 2 mnd fra ingåelse av avtalen sente NGT en defekt/feil boks som ikke virket. Ringt KS og der ble satt i kø på 38'de plass første gang, 58'de plass neste gang. Når kontakt ble det det konstatert av KS at boksen er defekt og skulle sendes en ny. Ventet 13 dager uten Internett, ingen mulighet å betale regninger eller foreta noe i nå værende samfunn, sa jeg opp avtalen. En dama fra NGT ringte og tilbud å sende en ruter til meg. Jeg sa 'Nei takk, jeg har sagt opp avtalen pga dere ikke klarte IKKE å levere.' Fikk melding senere at de hadde sendt en pakke til meg, antagelig ruteren som jeg sa nei til. NGT skulle levere Internett til meg den 27.07.2023 men i dag er 16.08.2023 og jeg er forsatt uten Internett fra dem, nesten 3 uker. I dag ringt og snakket med dem om hva som skjer om min oppsigelse. Han 'viste' ikke at jeg har sagt opp og ba meg å kjøpe en ruter sjøl! Ikke nok at fakturaer ramler inn fra dem, så vil han at jeg skal kjøpe ruter som dem skulle sende i følge avtale. I tillegg skal dem fakturere meg med en 'oppsigelse gebyr' siden jeg ikke brukt agreretten. Hvordan? Avtalen ble inngått nesten 2 mnd før levering. Hvordan skulle jeg vite at NGT skulle ikke klare å levere i følge avtalen? Etter samtalen med den personen fra NGT kom det en eMail hvor det står at avtalen var kanselert og det kommer en gebyr. Utrolig hva, først dem klarer ikke å levere i følge avtalen. Jeg venter 13 dager i håp om at NGT leverer. På toppen av det ser dem bort at jeg har sagt opp avtalen pga at NGT har brudd avtale vilkåren, nemlig levere Internett tilgang og etter, nå 20 dager har dem forsatt levert og i tillegg ber meg om å kjøpe ruter sjøl. Snakk om å behandle kundene som 'melkeku' og klarer dem ikke å levere så er det kundens feil og må betale. MITT RÅD TIL EVENTUELLE PERSONER SOM VURDERER OG BYTTE TIL NGT TIL Å TENKE SEG OM IGJEN OG IKKE FALLE PÅ NGTs LOVNADER. Jeg forstår ikke hvordan NGT kan være på 'TOP' i følge Bytt.no for 13 mnd i rad!
Hei, Så leit å høre at du hadde en dårlig opplevelse i kundeforholdet ditt hos oss. Det høres for meg ut som om du hadde en rekke utfordringer i oppstarten av ditt kundeforhold, og vi beklager for at du opplevde at det var vanskelig å komme i kontakt med oss for å få løst de. Vi setter pris på tilbakemeldinger om hva som ikke har vert godt nok, og prøver stadig å forbedre oss for at kundene skal få best mulig oppfølging. Ønsker deg en fin dag 😊 Mvh Jenny
Det var utrolig vanskelig å komme I kontakt med dere på kundeservicen . Jeg er derfor i tvil om jeg skal fortsette hos dere. Dette bør dere ta på alvor! Vil ikke anbefale til andre!
Hei Terje, Kjedelig å høre at du ikke har hatt en helt optimal opplevelse hos oss. Vi er klar over at det er litt for lang ventetid til kundeservice i enkelte perioder, og det er noe vi kontinuerlig jobber med å forbedre. Så, jeg kan forsikre deg om at vi tar både din og andres tilbakemelding på dette punktet på aller største alvor! Jeg håper du har fått hjelpen du trengte, og at du fortsatt ønsker å være kunde hos oss fremover. Ønsker deg en fin uke videre! Mvh Christian