NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Var like før vi måtte engasjere advokat for å få installasjonen i orden. Nå er det fakturaene som bare er surr. De er arrogante på telefonen, lover å ordne opp men ingenting skjer. Når vi ringer igjen, sier de det er opprettet sak og vi må bare vente. Men ingenting er ordnet og krav kommer fra Kreditor. Et MARERITT!!! Venter på at bindingstiden er over så vi kan få byttet til en seriøs leverandør.
Stabil internett og ingen problemer, om de planlegger noe arbeid eller noe sånt så blir man varslet. Hver gang jeg har tatt kontakt med kundeservice (2 ganger på 5 år) så har de vært hyggelige og løst problemet kjapt.
Byttet fra kobberkabel til trådløst bredbånd. Dårlig montering av utstyr fra leverandør ga dårlig signal, og mye dårligere opplevelse enn med kobberkabel. Svært lite hjelp å få fra Nextgentel. Siste gang Nextgentel benyttes.
Har svært ustabilt nett hele tiden. Kundeservice har nå begynt å lukke forespørselene mine heller enn å svare. Har vært uten nett 4 dager i strekk, og det har skjedd to ganger i det siste.
Jeg hadde Telenor bredbånd fra før og jeg pleier aldri å bytte når det kommer selgere på døra/tlf. Men denne gangen gjorde jeg det fordi flere i gata hadde bytta og jeg kunne spare 166 kr i mnd. Jeg bor alene i en 50 kvm stor leilighet og bruker WiFi til å surfe på nettet og streame serier. Jeg har aldri opplevd så dårlig WiFi noen gang.. jeg har hastighet 50, som skal være mer enn nok for meg alene, med ruteren i naborommet. Jeg bruker mer 4G enn WiFi hjemme, jeg blir koblet ut og må restarte ruteren ofte og da tilkoble forskjellige devices på nytt.... Jeg har ringt gjentatte ganger å klagd, og hadde kundeservice vært grei, hadde denne omtalen vært noe annet. Jeg fikk først hjelp til å optimalisere wifien uten effekt, så splittet de wifien min i to hastigheter uten hjelp. Deretter måtte jeg flytte ruteren ut av sikringsskapet som gjør det mer tungvindt for meg.... hjalp ikke! Når jeg ringer så er det frekke toner på tlf som er lite behjelpelige og sier jeg må vente ut bindingstiden eller må betale 3000 kr for å bryte den... Men jeg har jo ikke fått det jeg har betalt for.... jeg ble lovet den samme hastigheten, de bruker de samme kablene som telenor og skal ikke være annerledes sa dem. Jeg har skrevet en lang klagemelding 27. juli som fortsatt står uten svar nå 12. sept... ALLE i gata har samme problemet.. og flere har gått til forbrukerombudet... hold dere unna dette useriøse selskapet!
Vet ikke om det hører hjemme her, men jeg er misfornøyd med at Rikstv fakturerer fra dato da avtalen ble inngått og ikke fra den dato da utstyret ble montert. Jeg ventet på montøren en hel dag og da han ikke dukket og jeg etterlyste sa han det var en fiktiv dato. Som kunde er jeg opptatt av faktisk dato og ikke av fiktiv dato. Utstyret ble montert en måned etter fiktiv dato.
Useriøs aktør som kommer med uriktig informasjon og villeder kunder. Dersom en finner ut at informasjonen gitt ikke stemmer og ønsker å trekke seg fra inngått avtale, kan det ventes et krav om et høyt gebyr. Kundebehandlingen dårlig og de viser lite forståelse om en føler seg lurt.