⚠️
Blakk Week på
strøm mobil bredbånd forsikring lån
Spar opptil 20 000 kr
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert desember 2024
NextGenTel
3.2
2 198 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 198 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 198 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
194
980
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 198 verifiserte omtaler på Bytt.no

Fornøyd med overgang fra canal digital fiber til NextGenTel

Omtale av  Torbjørn S

Hadde en selger fra dere for drøye 3 måneder siden. Han var flink til å informere om NextGenTel sine produkter og hva slags løsninger som fungerer best. Kjøper i utgangspunktet aldri noe på dør og er derfor veldig glad for at den informasjonen jeg fikk faktisk stemte. Fikk en mye bedre ruter da jeg byttet fra canal digital til NextGenTel. Stabiliteten på nettet kan ikke sammenlignes fra tidligere og til nå. Ble anbefalt av selger å gå ned fra 250/250mbps og ned til 100/100mbps. Dekningen er nå bedre med denne ruteren selv med lavere hastighet. Så alt i alt er jeg veldig fornøyd.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Alt for dårlig service

Omtale av  Sead B

Det er dårlig kommunikasjon mellom NextGenTel og Relacom

tv og bredbånd

Omtale av  Anonym

Ganske fornøyd etter at jeg gikk over fra Canal Digital til ngt. Det gjelder både pris, men også tjenesten samt kundeservice. Tjenesten i seg selv er jo ganske lik, veldig simpel og enkel, da tenker jeg mer på tv biten. Internettet har faktisk blitt bedre noen steder i huset pga en mer stabil ruter. Har hatt ngt i tre mnd nå og har ingen negative kommentarer å komme med. Absolutt vært å prøve!

Dårlig stabilitet

Omtale av  Emil

Wifi faller ut hele tiden, både på pc, extender og mobiler. Elendig rett og slett. Ruteren, ekstenderen og tv dekoderen blir dessuten svært varm, til tross for at de står i fri luft. Mulig dette er litt av grunnen.

Hadde jeg kunne gitt minus tusen stjerner hadde jeg gjort det

Omtale av  Tina

NextGentel er det desidert verste selskapet jeg har vært borte i. De er fullstendig inkompetente på kundeservice og halvparten av tiden er jeg selv nødt til å informere de jeg snakker med, om deres egne produkter og henvise til riktig informasjon. Det virker som de har null kontakt mellom avdelingene, og det er umulig å kontakte samme personer man har snakket med før /få saksnummer og liknende. De la vårt nye fibernett i feil leilighet TO ganger, enda vi ringte de hver dag for å presisere fordi vi visste de var ubrukelige. I tillegg nekter de på hjelpe hvis det er snakk om tilkobling av produkter de ikke selv har solgt, da har vi ikke support lenger. Men kjøper man samme produkt hos de, så har de support. Eneste grunnen til at jeg fremdeles er kunde er fordi boligen jeg bor i er knyttet til de.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig

Omtale av  Sigve

Dårlig kundeservice, dårlig nett, terminerer nettet uten grunn. Hvis dere ikke hadde monopol der jeg bor hadde jeg aldri i verden brukt dere.

Direkte hårreisende dårlig

Omtale av  Sigurd S

Jeg har ikke et positivt ord og si om nextgentel... Først sender dem en kar for å installere hvorav ruteren ikke var kommet enda slik at reparatøren ikke fikk satt opp nettet ordentlig. Dette gjorde at jeg som bookingmanager måtte ned på power for å kjøpe mobilt bredbånd rett og slett for å ha muligheten til å jobbe. Bare på den tapte arbeidsdagen der lå jeg omlag 5000 i minus. Når modemet og ruteren endelig kom funket nettet i omlag tre-fire dager før det plutselig dukket opp et nytt modem i posten eksakt likt det vi hadde fra før. Dagen etter forsvant nettet igjen slik at jeg måtte ned på power og ordne meg enda et nytt abonnement og nok en arbeidsdag var tapt. Som om ikke det var nok spurte jeg høflig kundeservice om en viss kompensasjon hvorav jeg fikk beskjed om at vi skulle se på om det kanskje kunne være mulig. To timer senere fikk jeg mail fra nextgentel ikke om noen form for kompensasjon snarere tvert imot jeg fikk beskjed om å sende tilbake den ene av to rutere nextgentel har sendt meg feil for egen regning. Jeg jobber i service bransjen selv og dette er mer enn hårreisende. At dette I det hele tatt er mulig er f#%n meg beyond me. Møkka selskap, hold dere langt unna!

NextGenTel har 2 198 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR