OBOS Nett opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Nett faller ofte ut, får ikke i nærheten av den hastigheten som er lovet, flere ganger har vi vært uten nett i timesvis. Fungerer dårlig til hjemmekontor. Anbefales virkelig ikke. Kan dessverre ikke bytte da sameiet har valgt de som leverandør.
Hei Oslobeboer, Dette er ikke slik vi ønsker at du som kunde skal oppleve vårt produkt og må være svært frustrerende og irriterende for deg. Vi vil gjerne hjelpe deg få en bedre opplevelse av ditt trådløse nett og undersøke mer rundt opplevd hastighet, om du tar kontakt med meg på [email protected] med navn og telefonnummer så skal jeg følge dette opp med deg. Mvh Aleksander | OBOS OpenNet [email protected]
Liker at abonnementet ikke er knyttet opp mot et TV-abonnement man ikke vil ha. Nå har jeg bare internett-abonnement, og ser all TV jeg vil på en Apple TV-boks. Har ikke hatt problemer med hastighet eller oppetid, og har aldri hatt behov for å kontakte kundeservice.
Hei Vr, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på. Vi er opptatt av at du som kunde skal kunne velge den løsningen som passer best for deg, og gir den fleksibiliteten du beskriver. Skulle det være noe du trenger hjelp med eller lurer på er det bare å ta kontakt. Mvh Aleksander | OBOS OpenNet [email protected]
Nettet er ustabilt - ramler ofte ut. Som sagt ikke opplevd noe liknende siden 90-tallet - jeg ønsker meg - egentlig hva som helst annet. Desverre har borettslaget bestemt at vi må ha denne elendige løsningen.
Hei Kristian, Dette høres ikke bra ut og må være svært frustrerende for deg. Vi vil gjerne hjelpe deg få en bedre opplevelse av ditt trådløse nett, og om du tar kontakt med meg på [email protected] med navn og telefonnummer så skal jeg følge dette opp med deg. Mvh Aleksander | OBOS OpenNet [email protected]
Jeg bor i Ringnes Park og vi gikk for snaut en mnd siden over til Opennet. Det er en utrolig dårlig leveranse. Vi har fibersamvand og ble lovet 1000 mb/s forbindelse. Jeg hadde før overgangen 350 mb/s fra Telenor og målte stort sett hastigheter opp mot 200 mb/s. Nå har jeg en serie målinger over flere uker med hastigheter ned til 6 mb/s. Stort sett er målingene på under 30 mb/s og har en ping opp mot 22 mens jeg hadde 2 eller 3 stort sett mot Telenor. Dette gjør at TV stadig faller ut og at det tar tid å få opp internettsider. Noen ganger mister også pc nettverket. Jeg har sendt mailer med klager og målinger i løpet av noen uker uten at de er blitt besvart. I dag blei jeg kontaktet og etter den siste testen jeg gjorde tror jeg at feilen ligger i ruteren de har levert og satt opp. Jeg vil ikke gjøre noe med konfigurasjon på ruteren og har gitt Opennet beskjed om det. Så langt har jeg ikke fått noen respons på dette, ei heler en forklaring på feilen.
Hei Per, Så trist å høre at du opplever dårlig dekning hjemme hos deg. Vi vil gjerne hjelpe deg få en bedre opplevelse av ditt trådløse nett, og om du tar kontakt med meg på [email protected] med navn og telefonnummer så skal jeg følge dette opp med deg. På våre FAQ- sider har vi og publisert en artikkel om hvordan man kan forbedre hastighet og dekning på trådløst nett. https://obosopennet.no/kundeservice/faq-wifi/ Ta kontakt med meg så kan vi sammen gå igjennom problemene du opplever. Mvh Aleksander | OBOS OpenNet [email protected]
Borettslag i Oslo - ble installert for ca 2 år siden som erstatning for et håpløst gammelt GET-nett. Rask installasjon og et fullt fungerende 1 Gb-nett etter dette. Jeg tror nettet har vært nede 2 ganger i perioden på nattetid for vedlikehold. Meget konkurransedyktig prising. Hele borettslaget er strålende fornøyd.
Så hyggelig å høre Rolf. Vi har et høyt fokus på kundetilfredshet og slike tilbakemeldinger varmer. Takk for at du tok deg tid til å skrive en kommentar. Mvh Aleksander | OBOS OpenNet [email protected]
Vi har hatt opennet i mange år og det har fungert utmerket hele tiden. Fiber med høy hastighet til en gunstig pris.
Tusen takk John. Vårt mål er å levere et stabilt høyhastighets fibernett med konkurransedyktige priser til våre kunder. Ingenting er bedre enn fornøyde kunder. Mvh Aleksander | OBOS OpenNet [email protected]
Forferdelig dårlig trådløst nett fryser ofte og det påvirker også tv signalet kundeservice er null sitter vel en del seniorer der som ikke har peiling på teknologi tror di jobber gratis for å få dagene til å gå.
Hei Jan, Vi har nå begynt å følge opp alle meldinger her på bytt.no Jeg håper du fortsatt ikke sitter med disse problemene, men om du gjør det så ta kontakt med meg på [email protected] Jeg lover deg at jeg ikke er kvalifisert for å kjøpe seniorbillett på bussen! Mvh Aleksander | OBOS OpenNet [email protected]
Nettet er ekstremt tregt og skrur seg av og på hele tiden. Kundeservice har foreslått å bytte strømkabel og det har de gjort 3 ganger. Til slutt kom det en tekniker og det viste seg jeg hadde feil ruter. Ny ruter ble installert og nettet fungerer fortsatt ikke. Har holdt på i 2 måneder uten å få det til å virke. Dessverre er det borettslaget som har bestemt at vi skal bruke denne leverandøren hvis ikke hadde jeg skiftet for lenge siden.
Hei H.K, Vi har nå begynt å følge opp alle meldinger her på bytt.no Beklager så mye at du har hatt denne opplevelsen. Jeg håper alt er i orden nå sånn at du kan sitte på hjemmekontor, surfe, streame, game, med mer uten problemer. Om du fortsatt har problemer så kan du kontakte meg på [email protected] så vil jeg sørge for at saken din blir løst. Mvh Aleksander | OBOS OpenNet [email protected]
Ny obos- leilighet. Første uka uten nett. Kom omsider på nett, men WiFi detter ut og inn hele tiden når vi beveger oss rundt i vår lille 90 m2 leilighet. Håpløst opplegg. Dette holder ikke. Håper å finne en alternativ løsning til OBOS open net.
Dette er dyrt, dårlig og absolutt ikke verdt pengene. Å få stygge ledininger som ligger synlig er også et tap om man vil selge leilighet senere. Og internettet ( fiber) er ustabilt, tregt og lite samarbeidsvillig i disse corona tider med hjemmekontor . Ber alle styre unna dette. Open.net tommel ned! Kundeservice svarer heller ikke på flere hendvendelser. Dette kan ikke anbefales! Angrer bittert og vil helst bytte leverandør fortest mulig. Som sagt ikke godt nok. Med andre ord, horribelt
Betaler for 1000/1000, noen dager detter det ned til 100/80.veldig dårlig når jeg egentlig skal få mye mer, ruteren er ikke en "bottle neck" og det er terminert cat 6A uttak i veggene så alt går på kabel. Veldig dårlig!
Borettslaget vårt er stort sett fornøyd med valgte system, infrastruktur og leverandør. Feilene som oppstod, skyldes stort sett brukerfeil og leverandør av TV, og noe mindre tilfeller av hastighet (Opennet). Det har nå stabilisert seg og 95% er fornøyde.
Vi har fått fiber fra OBOS OpenNet, og skulle i teorien ha en 1000Mbps linje (både opp og ned). Hvilket er mye mer enn hva vanlige folk trenger. MEN på gode dager har vi også bare ca 500Mbps, og som oftest ligger vi godt under 100 på ca 75 i tillegg til at det stadig faller ut. Det kan også være at problemet med utfall relaterer til Riks tv dekoderen, og at det er den som er problemet! Skulle ønske at de (OpenNett og RiksTv) kunne snakke samme og finne optimalt oppsett.
Inkassovarsel på allerede betalte fakturaer. I sommer kom det ingen faktura, men så kom det plutselig en samlefaktura for 3 måneder fordi de "hadde byttet system og da ble det litt kluss". Kundeservice svarer ikke på mail.
Bilde blir borte, bilder fryser, lyd blir borte, dårlige bilder. Så kommer lyd tilbake uten bilde, Eller bilde tilbake uten lyd. Og dette skjer HELE TIDEN OG SPESIELT OM KVELDEN. Det gjelder ALT som leveres via RiksTV. Det som funker er det som vi abonnerer og betaler for utenom RiksTV .
Det må være pinlig for obos å sende ut faktura for ett så dårlig fungerende produkt. Vi har hatt problem med veldig dårlig kvalitet på tjenesten i flere måneder. På tross av dette ramler regning ned postkassen hver måned. Har intet problem med å betale for en rjenedte jeg mottar. Når jeg betaler regning fra Open-Net føler jeg meg bondefanget.