Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Det at tele selskaper kan ha monopol i visse områder er jo helt sykt. At ikke konkurransetilsynet kan gjøre noe med dette er ganske patetisk. Telenor kommer med en pris på 910 kr per måned, for en linje på 350/350, og hører samtidig at konkurrentene i andre områder i nærheten kan gi 1000/1000 for 400 kr per måned, man kan jo begynne å lure.
Ny ruter for fibernettet er for dårlig. Vi mistet vår Wi-Fi-tilknytning til vårt Bluos-anlegg når vi fikk installert fibernettet for et knapt år siden. Med Wifi-tilknytning via kobbernett virket det perfekt. Flere henvendelser til Telenor har ikke ikke gitt noe løsning på vårt problem.
Betaler i dyre dommer for eit nett som burde kosta ein brøkdel, no kom varsel om ENNO en prisøkning-på tide med bytte! Grusom og råarrogant kundeservice topper det hele!
I goodies kan man velge mellom noen dekseler men det ser ut som de sjekker hvilken telefon du har og fjerner størrelsen i det dekselet så du ikke får valgt det, har en ganske ny iphone og de har alle valgene fra iphone 11 til iphone 13 i alle størrelser untatt min størrelse i 11 av de 12 dekslene. Er vel ikke noe sjokk at det dekselet de faktisk har i størrelsen er det som Har MANGE dårlig annmeldelser
Kan ikke si annet en at Telenor sitt fiber abonement 200/200 Mbit ikke holder mål på TV delen av abonementet. Jeg trodde først det var hos meg, intil jeg begynte å forhøre meg med familie venner og naboer. Til min overaskelse viser det seg at nesten alle jeg forhørte meg med var sterkt misfornøyd med Telenor sin fiberløsning. Vi hadde tidligere Canal Digital Coax/hybridløsning, som var veldig mye bedre. Hadde det ikke vært for at jeg har en sameieavtale med Telenor, hadde jeg byttet tvert.
Mandag morgen: Internettet er borte, får melding på telefonen at feilen skal være rettet til 21:00 Tirsdag kl 12:00: Ringer inn til kundeservice. De kan ikke gi meg noe mer info på når dette blir rettet opp, da de ikke har noe kontakt med eksterne reperatører I DET HELE TATT. Greit.. 16:00 får vi melding at feilen skal være rettet inn TORSDAG kl 08:00. Torsdag kl 09:11: Feilen skal være rettet innen idag kl 16:00... Torsdag kl 16:30: Feilen skal være rettet innen 17:30. Torsdag kl 17:35: Feilen skal være RETTET INNEN 17:30 samme dag.. Smakløst. Fredag kl 08:00: Feilen skal være rettet inn 15:00 Fredag kl 15:00: Feilen skal være rettet innen 16:00 Fredag kl 16:10: feilen skal være rettet innnen 15:00, altså for en time siden. Har vært i kontakt med kundesupport igjen idag (lørdag), hvor de sier at ingen har sett på saken enda og de skal "purre" på dette (noe de skal ha gjort siden onsdag). Fortsatt ingen nett hos oss. Har også kontaktet dem de påstår skal ha fått oppdraget, hvor de ikke kan finne noe som helst på vår adresse.... 6 dager uten nett synes jeg er drøyt, samtidig som at kundesupporten tydeligvis ikke har noe makt i det hele tatt. Om jeg hyrer inn noen til å gjøre en jobb for meg så må jeg i det minste ha mulighet å ringe til dem og høre hvordan det går. Hadde jeg visst at det skulle bli slik som dette hadde jeg aldri bestilt nett hos telenor til å begynne med. Om du vil ha god kundesupport, styr unna telenor.
Lover å ringe tilbake for avtale installasjon uten at holde lovnad. Lang ventetid på telefon. Legger automatisk på når en legger igjen tlf nr for å bli oppringt.
Når man først skulle få startet et abonnement på en allerede etablert fiber, var Telenor helt sikker på at den ikke eksisterte, og ville gjøre alt for å forsøke å hente etableringspris på dette. Etter timesvis med venting og mange telefonsamtaler ble dette til slutt fraviket, da de innså at denne fiberen faktisk var i huset, og faktisk bare var å koble opp. Men det tok fortsatt flere uker før det faktisk ble nett uansett, selv om at det hele veien var lovnader om hastesaker og diverse sånt. Når man omsider fikk bredbåndet opp og gå var det ofte nettet datt ut, og ellers opplevdes svært tregt, selv med en hastighet på 300 (!) Mbit og som oftest bare 2 personer som brukte nettverket. Når man så, etter ett år skal flytte, og si opp abonnementet, finnes det ikke tydelig informasjon om oppsigelse, og dermed venter man med oppsigelse til samme måned før oppsigelsen ble gjort. Da, til mitt store sjokk, fant man ut at du vil måtte si opp måneden før. Vi blir dermed sittende og betale på dette bredbåndet i godt over en hel måned, og med en enda høyere pris enn vi allerede hadde, siden vi også hadde fått et "tilbud" der vi fikk prøve dobbel hastighet i 3 måneder uten ekstra pris. Så, om man hadde sagt opp 10 timer før, ville dette vært unngått. Og når man tar kontakt med kundeservice er det for det første absolutt ingen svar å få, siden man må stå i timesvis i telefonkø, og ved kontakt på epost er det ingen fleksibilitet i det hele tatt. Telenor henter dermed godt over 1000 kroner for en måned linjen absolutt ikke blir brukt. Nei, Telenor, vi sees ikke igjen. Da kan jeg heller sitte uten :)
Telenor utnytter desverre sin monopol situasjon og priser bredbånd ut over det en ellers kan sammenligne med i litt mer sentrumsnære områder. Men sjefene i Telenor skal jo ha mange millioners i årslønn og stort utbytte, så da er det bare å flå forbrukerne i utkantnorge som ikke har noe annet valg hvis de skal henge med å være en del av samfunnet.
Nettet faller ut fordi ruter ikke fornyer leien til ekstenderne. Må restarte hver dag.
Telenor har dårligste tjeneste og kundeservice, uten tvil. Anbefaler alle å bytte til en liten leverandør som tar vare på kundene sine.
Vi har tv og internett fra telenor i Oslo. Begge deler mister jevnlig signaler, men spesielt ille er internett. Når man kontakter kundeservice er det timelange ventekøer på telefon, ingen tilbakeringings-mulighet hvor man beholder plassen i køen og når man endelig får snakke med noen vet de ikke/finner de ikke ut av hvor feilen ligger. Ingen refusjoner for nedetid. Helt elendig produkt og service. Skal bytte straks bindingstiden er over.
Første gangen de sendte faktura tok de 70 kroner for å sende det fysisk, selv om jeg ikke hadde fått et alternativ. De har brukt 2 uker på å fikse småting, mens jeg har sitti der uten internett. Har fått høre helt forskjellige ting fra kundeservice avhengig av hvem man ringer. Virker som om bare en liten del av de som jobber med det faktisk veit hva de holder på med. Nettet vi har fått er treigere enn det skal og veldig ustabilt. Prøvde å si opp nettet nå, når jeg brukte skjemaet fikk jeg bare en mail tilbake hvor det stod jeg måtte ringe kundeservice, og min side på telenor bare får en feilmelding hvis man prøver å si opp. Litt av en salgsteknikk å ikke tillate folk å si opp engang Er ikke et eneste annet selskap jeg har hatt en verre opplevelse med enn telenor
Der hvor jeg bor får jeg levert dette gjennom 4G, da 5G ikke er utbygd. På grunn av store variasjoner i hastighet (4 Mbps - 83 Mbps), har jeg nok blitt en fast kunde til kundeservice. Min erfaring med kundeservice er at de fleste er hyggelige, men mangler kanskje en del på teknisk forståelse. Jeg har en ruter som ikke er ifra Telenor. Denne blir samtaleemne hver gang, selv om jeg er veldig klar på at alle mine målinger gjøres kablet mot deres utendørs antenne/router løsning direkte koblet mot lan/Poe adapteren. Senest i dag fikk jeg høre at bare jeg leide en ruter ifra de til 19,- per måned, så ville jeg ikke ha disse problemene. Jeg har også hatt problemer knyttet til NAT, men det er en annen historie. Jeg logger alle mine "hendelser" med tidspunkt, hastighet, Wan ip, Gateway osv. I den siste tiden (ukene) restarter jeg utendørs antenne/router løsning jevnlig (3-5 ganger i uken). Dette løser som regel problemet, men ikke alltid. De gangene jeg ikke har oppnådd annen hastighet ved å ta stømmen, har dette blitt løst eksternt av Telenors teknikere. Jeg har etterspurt hva problemet lå i, men har fått til svar (på kundeservice) at de har resatt linje uten noe mere utfyllende informasjon. Jeg har flere baser i nærheten, men jeg antar at problemet ikke ligger i at utendørsdelen legger seg på annen base, da disse etter min mening ligger utenfor antennens dekningssektor. Min mistanke går på problemer knyttet til carrier aggregation, men det er ikke noe jeg får til å sjekke ut selv da jeg ikke "ser" hva som foregår i antenne delen. Min løsning blir vel å sette på et tidsur på lan/Poe adapteren, slik at jeg får rebootet/restaret den utendørs antenne/router løsningen en gang i døgnet. Min Asus router er tidligere brukt mot radiolink ifra NTE og på 4g router med brokobling fra annen teletilbyder uten problem. Mitt håp er at en eller annen fiberleverandør ser det overkommelig å grave nett, basert på framtidig inntjening.
IKKE bruk bredbåndsguiden til å sjekke internett-hastighet. Du blir påtvunget telefonsalg fra Telenor. Jeg ringer til Telenor kundeservice og ber dem om å ikke ringe meg. TO UKER senere får jeg fortsatt en telefon daglig. Ringer kundeservice igjen og er frustret - først da sier kundeservice at nei, de kan ikke snakke med selgerne sine fordi det er eksternt salgssenter. Altså. Telenor flat ut sier at de ikke kan kommunisere med sine egne selgere. Ringer salgssenteret, personen har en tvilende tone til at jeg blir oppringt så mange ganger, og ingen beklagelser. Har dårlig erfaring fra Telenor tidligere og dette er bare toppen av kransekaka.
Klærte å stenge Internett uten forvarsel. Klaget men meget arrogante kundeservice klarte å ødelegger flere dager av mitt liv. Forferdelig opplevelse....