Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Fikk selger på døra i juni 2018 og tegnet meg på fiber og fikk beskjed om at Høsten 2019 ville jeg ha fiber innlagt har siden september. Vært i kontakt med Netel/Telenor om å få ett gult rør som skal graves ned, vedkommende skulle sjekke opp men det kokte vel bort i kålen, så det blir ikke noe fiber før til Sommeren 2020. Er ingen som gidder og stå å grave ned kabel med spade i Desember og i snø og tæle, men abbonementet på det gamle internettet har økt noe voldsomt med 150 kr pr mnd så det er vel derfor de trenerer for å tjene ennå mere på oss. Spørsmålet er vel om jeg i det hele tatt gidder og grave ned røret som kabelen skal inn i.
Ble overtalt til å skifte til Telenor. Avtaler ble ikke fulgt opp. Graving mye mer enn lovet, fikk ikke to dekodere som lovet og ikke minst ble vi påført 1 1/2 mnd abn ekstra, selv om vi ikke skulle begynne før etter nyttår. Stol ikke på Telenor - få alt skriftlig! Eller aller best, ikke benytt dem i det hele! Veldig misfornøyd!
Fiberbredbånd, oppgradert til 300mbits pga en gamer i familien, leverte sjelden mer enn 40-60, pinget direkte i optisk ruter (deretter via zyxel) Hatt fler kontakter med support som hadde få forslag, reparatør var ute og kartla at linja TIL huset virket. 3 ganger... Siste gangen var vi så frustrerte at vi fikk support til å skrive beskjed om at de IKKE måtte komme med samme beskjeden uten å ha testet optiske boksen i veggen vår, men nei. Her virker ingenting annet enn forbrukermakt. Si opp!! Vi sa opp 4 mobilabonnementer i tillegg. De brydde seg ikke om at vi sa t nå "forlater vi skuta", holdningen var: vi er så store...
Jeg opplever at kvaliteten på kundeservice er under enhver kritikk. - Lang responstid på epost, typisk 1-2 uker. Når man omsider får svar besvarer ikke spørsmål i den opprinnelige henvendelsen på en ordentlig måte, eller besvares ikke i det hele tatt. - Som oftest uakseptabel lang ventetid på telefon. - Chat er en chatterobot?? Jeg har vært borti mye dårlig kundeservice fra ulike aktører innenfor bredbånd-markedet. Telenor er nok det selskapet jeg har opplevd har dårligst kundeservice. Vil anbefale at man, om mulig, velger en annen aktør.
Da mitt modem tok kvelden, tok det en uke med daglig masing til kundeservice før teknikeren dukket opp. Hver dag sa de "teknikeren ringer deg i morgen", noe som hver dag ikke skjedde. Jeg kan forstå at det kan skje én glipp av og til, men ikke 7 på rekke og rad; selv om jeg ha om det, ville kundeservice ikke gi meg kontaktinfo til denne teknikeren så jeg kunne unngå de lange ventetidene hos dem. Hver telefonsamtale til Telenor er et ork, da man må vente 20-30 minutter med telefonsvarermusikk før man kan snakke med kundeservice. Dette tyder på helt håpløs ressursallokering i selskapet. Det er derimot kort kø på morgenkvisten. Til sammen savnet jeg nettet i 10 dager. Telenor tilbød "alltid-på-nett"-garantien, men jeg har Telia gjennom jobben og garantien gjelder kun Telenor-mobilkunder (har Konkurransetilsynet sett på dette?). 2 stjerner da internett holder hastigheten de lover, når det først virker. Erfaring er fra Trondheim sentrum.
Høye priser og dårlig kundebehandling. Har vært nødt til å ha mobilt bredbånd grunnet Telenor søppel kobberlinje og at de dessverre er den eneste brukbare mobilnett vi kan bruke. Trodde mobil hjemmenett kunne bli en grei løsning men da må vi selvfølgelig bruke flere tusen på ny router😢 Drittlei Telenor!!!
Skikkelig drit, tok over en måned for de å sende TVboks, som de glemte å levere med installasjon, venter også svar fra klageavd siden i juli.
Ventet i over 1 mnd for å installere wifi i leiligheten. Det eneste jeg mangler, modem. Modemet skal være hos en "montør". Dette har de sagt i 2 uker. Når jeg henvender meg til kundeservice er det absolutt ingen hjelp å få. Hvis jeg tilbyr meg å gjøre det selv, er det ingen hjelp å få. Har brukt mobildata hjemme nå i 1 mnd tid. Hadde det ikke vært for at sameiet har kontrakt hadde jeg sagt opp på flekken. Latterlig dårlig.
Flyttet til ny leilighet 5.okt og skulle overta dsl linje fra forrige leieboer, viste seg de hadde sagt opp linjen istedenfor så jeg måtte sitte på røret med dem i 2 uker for å få en linje opp, når jeg endelig fikk fiberlinje opp via coax 18.okt så har internettet streiket KONSTANT, detter ut flere ganger om dagen. Har vært i kontakt med dem nesten hver dag i 3 uker og prøvd å finne løsning, de sendte meg ny ruter når jeg opprettet abonnementet, så sendte de nytt modem, så sendte de kar fra teknisk til å se på linjen, så sendte de nytt modem igjen, og nu venter jeg på kar fra teknisk igjen. e som at de prøver å kaste dritt på veggen i håp om at noe skal feste seg. Tydeligvis IKKE peil på kordan de leverer stabilt nett eller fikse ustabilt nett.... Nummeret før jeg bytter til 4g fra Telia.... En ting, kundeservicen demmes, de har vært hyggelig hele veien og prøvd sitt på å fikse, men hjelper svært lite når produktet suger.
Opplever ventetid over 15 minutter bare for å møte en person som ikke kan løse problemet og setter over til en annen person som heller ikke kan løse problemet. Telenor sier at det ikke er feil på bredbåndet, men vil likevel bytte ut ruteren.
Vi har gammelt kabelnett, de klarer ikke å levere den hastigheten de lover. Kan bare glemme å ta kontakt med kundeservice med mindre du har en god halvtime til rådighet.
Telenor kuttet eksisterende kabel da de skulle legge fiber. Første gang jeg kontaktet dem skulle det ta 28 timer og fikse. Neste gangen skulle det ta 48 timer og siste gangen skulle det ta hele 10 dager og fikse! 10 dager å spleise en coax kabel som de selv hadde kuttet. Fantastisk!
Skulle bli kontaktet av Telenor innen 14 dager for oppkobling av fiber. Ingen kontaktet meg, så jeg tok SELV kontakt for spørsmål om status. KS sier beklager noen skulle kontaktet deg for 14 dager siden. DET vet jeg svarer jeg. KS sier igjen at vi skal legge inn klage og lage hastesak. Det skulle ta 4 virkedager... dag 5 ringer jeg nok en gang for spørsmål om hva som egentlig skjer. Da svarer de at det med Fiber har jo ikke de noe med for de har leid inn Eltel for oppdraget. KS sier jeg må ta kontakt med dem... De ville ikke gjøre det. Får beskjed om at vi må vente 2 mnd til før de skal planlegge Fiber hos oss. Rør ligger klart... Konklusjon er at de står ikke til ansvar for noe. De har monopol i store deler av bygdestrøkene så er vel ikke rart servicegraden står på 0? Verste er at man må selv ta kontakt om de er forsinket e.l. avvik.
Byttet til Coax nett til Telenor og faller ut flere ganger om dagen, defekt moden, hatt teknikere 5 ganger hos meg, Telenor har også avsluttet abno. 1 gang med uhell og opprettet et nytt på en annen i hustanden uten lov. Hold dere unna Telenor og gå heller for GET!
Fikk fibernett og mister bredbåndstelefoni med fri utland. Verste service på hotline. Vurdere og si opp alt jeg har hos telenor.
Jeg har hatt både fiber og ADSL fra Telenor, begge deler har utstabil hastighet og mye nedetid. Hvis en skal benytte alltid på nett garantien, så er det så tungvint att en ikke gidder å bry seg. De sender ofte feil fakturaer, å forsøker å fakturere for mye ofte. De klarer ikke å kreditere feil beløp, og når de endelig klarer det, så sender de purringer og inkasso på beløp som var feil i utgangspunktet.. Nå fortsetter de å sende fakturaer lenge etter at abonnementet er avsluttet.. begynner å mistenke at de forsøker å lure folk! Styr laaang unna!!