Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har prøvd å få Telenor til å sjekke fiberen/boksene deres siden våren 2018. Konstante brudd på 2 min helt sporadisk som slår ut bredbåndet (jeg har kontakt med routeren), T-WE og IP-telefonen. Enten er alt vekke eller så er noe vekke. Alt startet med at Telenor gjorde om 60/60 linje til 100/100. Med 60/60 linjen greide de å levere 75/75....men med 100/100 og nå 150/150 er det helt sporadisk hva som blir levert. De har "pinget" fiberlinjen til min router (levert av Telenor) og da "fungerer" selvsagt alt ok og det er utstyret mitt sin feil. Kanskje de bør få litt selvinnsikt: SJEKK switchene rundt om i fibersystemet deres. Pleier å være en del "brente" deler der, som de ikke klarer å fange opp. Restart hjelper ikke på problemet, for det tar 5 min., men linjene er fine igjen oftest etter ett par minutter. Forstå det den som vil, men føler Telenor svikter totalt. Har ikke annet valg. Med annen leverandør må jeg fortsatt leve med fiber "s**ten" fra Telenor. Og ja, vi hadde Canal Digital fiber på annen adresse før, da virket alt 100%.
Bestilte mobilt hjemmebredbånd og ble lovet montør til antenne pga. dårlig dekning, men han kom ikke til avtalt tid og det er umulig å få en ny tid til tross for utallige henvendelser. Utrolig dårlig.
1. Det tar en evighet å komme frem til kundeservice. Når du endelig har kommet fram forklarer du problemet og blir satt over til en annen, og ventingen begynner på nytt. 2. De hoder ikke avtaler! Hadde avtale om montering av fiber i August nå er det 30.09. fremdeles ikke noe fiber.
Det er blitt en tradisjon å ringe klage på nettet som er nere ofte. Men er det oppe så er det maxs en persson som kan surfa på nettet dvs lese dagbladet eller vg. Å se på HBO det går ikke. Netflix som trenger vesentlig mindre tar laaangtid innen det kommer opp noe som helst. Kunde jag skulle jag har skiftet før lenge siden. Vi har ikke fiber vi har trådmatning til huset. Der er mye kjappare og bedre att surfa på telefonen med Phonero.
Bestilte TV og Bredbånd. Får først etter et montør har vært her beskjed om at hver utleierdel må betale eget abonnement. Dette står ikke klart på nettet noe sted. Dårlig med informasjon fra både Telenor og deres underleverandør OneCo networks, Deres underleverandør OneCo networks sa at de skulle installere 5 punkter på samme dag, men endte opp med å installere 1 på grunn av dårlig tidsplanlegging. Kundeservicen til Telenor legger også på når man ikke har løst saken ordentlig. Hastigheten vi bestilte var 300 mbps, men ikke uvanlig at den dropper ned til en tredjedel av dette før den går opp igjen.
Mistet fibernettet i en uke, fikk SMS om halv pris på neste faktura. Da neste regning kom, var det full pris. Måtte kontakte de for å minne dem om prisavslaget, virket som det ikke var registrert. Hadde heldigvis tatt vare på SMSen, henviste til datoen da jeg fikk den tilsendt. Min erfaring er: Stol ikke på Telenor.
Når kundeservicen spør meg om naboen har kjøpt ny mikrobølgeovn, og lurer på om kanskje det er problemet som gjør at jeg ikke får den hastigheten jeg betaler for. (300/300mb/s) Det er HODELØST! De økte for øvrig hastigheten min fra 250/250Mb/s uten å høre med meg først. Merker ingen endring på hastigheten min, kun på prisen på fakturaen min. Bytter gledelig til andre seriøse leverandører.
Har TV gjennom huseiers abonnement, tidligere Canal Digital, nå Telenor. Vi er 3 husstander i huset og alle har samme TV-løsning men individuelt bredbånd, også nå fra Telenor. Dette har fungert sånn passe tilfredsstillende i mange år. Nå krever Telenor at jeg enten tegner nytt TV-abonnement på meg selv og slår det sammen med bredbåndet til ett abonnement eller betaler 150/mnd i gebyr for å fortsette å ha det slik vi har hatt det. Det nytter ikke å klage. Telenor må være eneste selskap som krever dobbel betaling for samme tjeneste. Vi jobber nå med å bytte leverandør og Telenor taper da 1 TV-abonnement og 3 bredbåndsabonnement. Heia haue!
Ventet en måned på etablering av nett, og ble lovet det "om to dager" hver gang jeg ringte.
Etter et tordenvær så røyk internettet sakte men sikkert i løpet av tre fire dager. Telenor ville sende teknikker og feilsøke noe jeg var uenig i men ja ja. Etter fire dager fikk jeg til svar at jeg trengte ett nytt modem og ruter. Ok et par dager til uten nett til da. Når det kommer har de selvfølgelig bare sendt ruteren og har glemt modemet. Har nå vært uten nett i 7 dager og satser på at modemet kommer over helgen. Dette hadde gått greit dette viss alltid på nett garantien hadde vært det jeg trudde det var, ja å alltid være på nett. Det telenor mener er å alltid være på nett er å sende meg en datapakke på 15gb som skal vare i 5 dager og du får ikke ny i mellomtiden. Er nå oppe i seks kjøpte ekstrapakker til den nette sum av 1200kr. Blei heller ikke opplyst at telenor flexi abonomanget ville vært billigere. Uansett så bytter jeg tlf til ice som tilbyr 1000gb i ice+ områder til kun 100kr mnd. Hadde jeg hatt mulighet til å bytte internett leverandør så hadde jeg også gjort det.
Faktisk det verste internettet noen sinne. Ikke nok med at det er utrolig treigt uansett oppgradering, men når internettet er nede og vi ringer kundeservice om hjelp, er de lite behjelpelig og gir INGEN SVAR. De sier bare vi kan vente, og vi har ventet i tre dager uten internett. Dette er et mareritt som ikke ser ut til å ende i nærmeste fremtid. Eneste løsning blir å bytte selskap. Oppforder INGEN til å påføre seg selv skaden ved å kjøpe internett hos telenor.
For andre gang uteblir montører i forbindelse med oppkobling av fiber. Første gang pga feil i innsendelse av ordre fra Telenor, andre gang uten at noen kan svare for det. Alt for mange uker uten nett og tv nå, spent på å se hvor lang tid de vil bruke denne gang. Synes direkte synd på de hyggelige menneskene som sitter på kundeservice! er ikke deres feil at systemet er dass, men de som får all pepperen! noe må skje!!!
De har lang vente tid og få service og klarer ikke og hjelpe folk med og få en kopi av en regning
Telenor Breibånd (tidligere Canal Digital Breibånd) er vanskelig å kommunisere med. Selskapet er vanskelig å nå. De tar ikke ansvar for egne feil. Feilretting om de gjør det, kan du måtte vente i dagevis før noe blir gjort.
Elendig kundeservice. Sitter gjerne flere timer i kø, flere ganger for å få hjelp med 1 ting. Ustabilt nett. Dyrt. Holder ikke det de lover. Lager sitt eget utstyr, dvs sine egne modem og rutere. Så ikke forvent deg noe stabil nettopplevelse. Eller ha mulighet til å endre noen innstillinger. Den nye ruteren er kun tilgjengelig via en nettside, IKKE via lokalt nett.
Jeg sa opp Telenor abonnementet i juli og fikk bekreftet at de koblet ned 31 august. 23 august ringer jeg inn for å forlenge abonnementet 2 måneder. Understreker at det er viktig at abonnementer løper uavbrudt siden jeg bruker det i jobbsammenheng. Jeg blir likevel koblet ned 31 august. Velvel, shit happens så ringer inn 1 september kl 08:00 og ber om at jeg kobles opp umiddelbart. Da møter man et system like fleksibelt som en sovjetisk 5-årsplan. Ikke mulig var svaret, det tar en dag uansett.