Viken Fiber opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Stabil linje, god service, enkel betjening, litt dyr i pris
Dårligste kundeservice noengang! Vi meldte inn at vi plutselig ikke hadde internett lenger. Det var en byggeprosjekt i nærheten som ved et uhell kuttet fiberkabelen og vike fiber mente vi skulle betale for at det blir fikset. Også snakket de så stygg med oss på tlf og tok ikke ansvar for å fikse problemen vår. Problemen ble ikke løst
Mye tull i starten, plutselig trakk de ekstra uten å varsle. Måtte følge nøye med hver måned. Ikke alltid så trivelig kunde service.. raskt internett var det og gode tilbud i pakkene.
Jeg er kjempefornøyd med hastighet, pris og kundeservice
Dårlige signaler til tider, problemer med dekoder på TV abb.
Prisen er alt for høy og settes opp hyppig. Dårlig kundeservice.
Til tider dårlig forbindelse, selv ved kablet tilkobling til tv. Svakt forbindelse på tråløst nett. Har lagt opp egen boks i kjeller, men der er det utrolig dårlig nett.
For en kundeservice! Vi hadde problemer med koplingen dekoder (altibox) og tv. Ringte til viken fiber og fikk svar etter < 1 min. Han gikk tolmodig gjennom flere sekvenser (ca 30 min) før han sa vi skulle få ny fjernkontroll. Den kom dagen etter! Jeg prøvde å pare den med tv/dekoder, men fikk det ikke helt til. Ringte viken fiber som (lørdag kl 16) svarte innen 1,5 min!!! Jeg fortalte hva jeg hadde gjort og han gikk gjennom (tålmodig og vennlig - jeg er 72 år) et par sekvenser (10 min) som ikke sto i brukerveiledningen - og det løste seg fullstendig!! Hvis problemet gjenoppsto skulle bi få ny dekoder. For en kundeservice, teknisk hjelp og vennlig tolmodighet!!
Får alltid svar når det er noe jeg lurer på. Fiberbredbåndet er veldig stabilt. Stopp eller feil skjer nesten aldri.
Fiber fra Viken Fiber og innhold fra Altibox. Bra: -Stabil og kjapp linje ut/inn fra huset og ingen bekymringer i tordenvær. -Kundeservice er veldig bra, med kjapp respons nesten hele døgnet, hele uka. -Ingen begrensninger på hvor mye man bruker nettet, i motsetning til med trådløst (5G) nett fra mobilselskapene. Dårlig: -Altfor dyrt uansett om man velger med eller uten tv-pakke. -Må også regne med å ha flere rutere enn bare hjemmesentralen man får med, hvis man har et vanlig hus og vil kjøre trådløst fordi det er begrenset hvor lang rekkevidde den har. -Hastigheten er bare mulig å velge 500/500 mbps eller 1000/1000 og begge deler er bortkastet kapasitet for folk flest - det er såklart kjekt akkurat når man skal laste ned oppdateringer til de største dataspillene eller til PCene, men til hverdags ville 50/50 vært mer enn godt nok, og vi er en familie på to voksne og to nesten voksne, tre av oss gamer og vi bruker alle hjemmekontor/digital skole, og konsumerer nok mer data enn de fleste... -Enkelte selgere vil også forsøke å argumentere med at lyd og bilde blir bedre om man velger 1000/1000 fremfor 500/500, men det er faktisk bare tull.
Fungerer helt supert, men må betale 5000kr for å fjerne fiber fra luft strekk til bakke, enda trekkerrør ligger klart, så det er eneste grunn til at jeg tenker på å bytte leverandør. Synes det er rart at viken fiber ikke er mere fleksible for å beholde eksisterende kunder, eventuelt tilbyr å legge om fiber fra luft til bakke mot binding av abbonemang
Veldig dårlig dekning og servise når man ta kontakt. Jeg holder på å finne en bedre leverandør for å bytte så fort det la seg å gjøre.
For dyrt siden jeg ikke trenger tv kanalene og kun internett kobling
Stor prisøkning bundet til Altibox som gir liten mening
Viken kjøpte Skiptvet digital som akkurat hadde lagt opp fiber til huset. Viken tilbød da 150/150 til 749, som de nå skrur opp ytterligere i pris kort tid etter. Hadde sagt ja til 250/250 til 549 når det ble installert av Skiptvet digital. Bondefanget og ikke særlig fornøyd etter å nylig få installert fiber, for så å få endret premissene og prisen så kjapt etterpå. Lang ventetid på installering, kort brukstid på opprinnelig avtale før prisen ble skrudd opp og hastigheten ned.
Leverer ikke hastigheten man betaler for. Dårlig kundeservice, får som regel ikke hjelp. Trege med å rette opp feil, fikk beskjed fra kundebehandler om at de fikser innen rimelig tid, og de definerer det som innen 3 døgn.